Skocz do zawartości
IGNORED

Proszę o pomoc w wyborze głośników, oraz karty muzycznej (lub czegoś w podobnym typie)

Luke90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Na wstępie zaznaczam, że jestem kompletnie zielony w temacie audio. Między innymi dlatego zwracam się do was z prośbą o pomoc i doradztwo w wyborze odpowiedniego sprzętu dla mojej osoby.

Na co dzień korzystam z laptopa do słuchania muzyki. Odtwarzam ją niestety ze zintegrowanej karty dźwiękowej oraz wbudowanych głośników. Postanowiłem w końcu to zmienić.

Chciałbym kupić przede wszystkim dobre głośniki do maksymalnej kwoty 500zł (byłoby miło, gdyby znalazły się jednak tańsze ;-). Nie wiem niestety, jaki ma to być zestaw. Z początku tkwiłem przy 5.1, ale trochę poczytałem i zdałem sobie sprawę, że większa liczba głośników nie oznacza lepszego dźwięku (eureka!).

Głośniki będą umiejscowione w pokoju 3,7mx4m (14,8m2), odtwarzać muzykę głównie z gatunku rock/metal, służyć ogólnie rzecz biorąc do wszystkiego - z naciskiem jednak na wspomnianą wcześniej muzykę w formacie "mp3".

Interesuje mnie jak najwyższa jakość dźwięku w tej cenie. Dobry bass i inne tego typu "pierdoły".

Z głośników 5.1 sporo dobrego wyczytałem na temat modeli 5050 v2 oraz 6000 - Geniusa.

2.1 - Często polecane są na forum Edifiery C2. (Czym różnią się modele C2 Plus, C2X oraz C2XD ?)

Z 2.0 kojarzę chyba jedynie Microlaby SOLO7c, które jak na dwa głośniki są k**ewsko drogie, aczkolwiek ponoć są jednymi z lepszych zestawów.

Co wy proponujecie ?

--------------------------------

Chcę też nabyć dobrą kartę dźwiękową (lub też coś podobnego, "upiększającego" dźwięk z laptopa).

Możliwie w jak najniższej cenie - do maksymalnie 300zł (choć jestem skłonny dopłacić jeszcze kilkadziesiąt złociszy, jeśli trafi się coś porządnego).

Sam, szperając, trafiłem na karty Creative'a - Sound Blaster X-Fi Surround 5.1 Pro, oraz X-Fi HD.

Pierwsza ma raczej mieszane opinie, ale druga jest ponoć porządniejsza. Co o niej sądzicie ?

Ukryta Zawartość