Skocz do zawartości
IGNORED

Telewizor 3D do 3tys, jaki kupic?


Dz0ny888

Rekomendowane odpowiedzi

Ale odnośnie matryc w Sony to napisałeś chyba odnośnie poprzednich serii ?. Bo te nowe W8 są na matrycy IPS LG a na testach widać że skalowanie Sony jest lepsze a kolor jest skalibrowany bliżej do naturalności, za to LG często się ludziom podoba bo jest strojony na tzw żywosć kolorów, zresztą tak jak to kyle określił że ''przebieg gammy (Sony) jakby mniej efektowny a bardziej w stronę naturalności'' .

Poniżej jest o tym napisane w teście :

[url="http://www.whathifi.com/review/lg-42la740v"]http://www.whathifi.com/review/lg-42la740v[/url]

[quote name='Kyle' timestamp='1383676181' post='2983527']
Standardowy. Przy wyraźnym włączany jest "strobbing", a tego unikam.
[/quote]

A w poniższym teście dla W8 nie polecają trybu standardowego, bo twierdzą że wprowadza ''teatr'' :

[url="http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl47w805a-201307043162.htm"]www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl47w805a-201307043162.htm[/url]

A o LG piszą że ma akurat dobre ostre skalowanie, a przy niezniekształconym ustawieniu poprawy ruchu (tru motion) to raczej nie osiągnie lepszej rozdzielczości w ruchu niż W6 :

[url="http://www.hdtvtest.co.uk/news/lg-42la620v-201308023214.htm"]http://www.hdtvtest.co.uk/news/lg-42la620v-201308023214.htm[/url]

[b]co do modelu SONY:[/b]
Tak, to na pewno była poprzednia, albo poprzednia poprzedniej, telewizor 32' kupiony za ~1900pln wtedy (2 lata temu) - z tego co wiem to MVA
i też nie świeci tak dobrze jak PVA ani jak IPS więc pewnie i MVA (TN to to nie był).
MVA dobrze znam z tańszych monitorów i tu wyglądało podobnie, takie niby IPS tylko gorzej (no.. czarnego więcej) a od PVA to już daleko.

[b]Co do naturalności kolorów i LG: [/b]
widziałem LG TN 42' - jednym słowem dramat, i inaczej się nie da określić tu kropka, bo komentować szkoda nawet.
kupiłem LG 42' IPS oraz 32' 3D IPS, o ile 42 nie pamiętam - było po prostu poprawnie coś jak taki lepszy monitor LCD.
to LG 32' mam przed oczami i co do kolorów:
-po wyłączeniu całego tego upiększania i bajerów panel jest bardzo ok, kolorki dobre, wszystko ok - obraz prawie jak
na skalibrowanym Dell 2007. (podświetlanie może nie aż tak super równe, ale totalnie wystarczy).
Więc obraz bliski "referencyjnemu" nie trzeba nic poprawiać - z fabryki panele wychodzą ok.
jak by ktoś chciał się bawić w poprawianie to są te gammy 10 punktowe i z 30 innych parametrów.
problem tylko duży żeby powyłączać te wyostrzania itp.. bo pochowane że hej.

[b]Co do ruchu:[/b]
Szczerze to nie widziałem telewizora co by nie wyrobił 60Hz w "pełnej rozdzielczości", po prostu na każdym wszystko ostre i wszystko dokładnie tak jak przychodzi po kablu,
a ostatnie smużące to w bardzo starym samochodzie na mrozie jak się odpali i jest -20 to wolniej odświeża nawigacje czy film jak puścisz ;)

No był wyjątek, Toshiba 37' IPS - bo miała tylko 1080i (elektronika za wolna bo to z okolic 2004...2006) więc 1920x1080 szło tyko w 24fps, ale to nie matryca.

Tylko faktycznie w nowych telewizorach znowu przegryzanie się przez menu i patrzenie w którym trybie sam nie podokłada jakiś bzdur na ekran.

Z tym że to moja opinia - powyłączać to wszystko, może ktoś lubi jak mu elektornika do filmu @24/30fps dołoży klatek żeby było 60 czy nawet 120;)
nie sądzę żeby dokładanie ponad 60fps miało sens ;) przy 48 na hobbicie już jest prawdziwy "teatr telewizji".
a TV i tak ciągnie do 60Hz to jak dostane materiał typu teatr (60) to mam teatr, jak dostanę film (24) to mam film... tyle bez dokładania klatek.

[quote name='Krak_oN' timestamp='1383825935' post='2985097']Sony jest lepsze a kolor jest skalibrowany bliżej do naturalności, za to LG często się ludziom podoba bo jest strojony na tzw żywosć kolorów, zresztą tak jak to kyle określił że ''przebieg gammy (Sony) jakby mniej efektowny a bardziej w stronę naturalności'' .
[/quote]

Ja myślę że ona dają ekstremalnie podobne obrazy (po wyłączeniu bzdur) a menu w LG pozwala na podbicie wszystkiego w dowolną stronę - domyślnie to było tak ustawione że straszyło ;)

Gamma jest domyślnie na 2.2, z tym że to jakaś głupia gamma bo albo 2 punkty albo 10, łamańce jakieś jak na wyjściu dac xbox360 - to nie tak powinno być zrobione.


[quote name='Krak_oN' timestamp='1383830957' post='2985177']
A o LG piszą że ma akurat dobre ostre skalowanie
[/quote]

Skalowanie obrazu ? wydaje mi się że wszystkie TV mają '9 punktowe' teraz z zachowaniem gammy (to niekoniecznie) i lepiej się generalnie nie da.


[quote name='Krak_oN' timestamp='1383830957' post='2985177']
to raczej nie osiągnie lepszej rozdzielczości w ruchu niż W6
[/quote]

LG na 100% daje pełną rozdzielczość przy 60fps, więc lepiej się po prostu nie da z tym że nie wiem czy mój model ma 'poprawę ruchu' (pogorszenie) tego typu bo w menu nie widzę.
w każdym razie przy wyłączonym wszystkim daje normalne FullHD 60 razy na sekundę każda klatka ostra i perfekcyjna.

jeden wyjątek tu jest - systemy overdrive nie nadążają (IPS też musi je mieć - tak jak PVA i MVA) i kolor przy każdej klatce innej nie będzie perfekcyjnie ustawiony dla każdego pixela
czyli powiedzmy ze ilość kolorów trochę spada przy ruchu (i tak gromi to każdą plazmę nawet jak ona statyczne wyświetla) ale nie rozdzielczość.

[quote name='mttj' timestamp='1383875966' post='2985682']
Co do ruchu:
Szczerze to nie widziałem telewizora co by nie wyrobił 60Hz w "pełnej rozdzielczości", po prostu na każdym wszystko ostre i wszystko dokładnie tak jak przychodzi po kablu,
[/quote]

Chodziło mi o to że LG do pewnego poziomu cenowego jeżeli chodzi o rozdzielczość ruchu (300 linii) to nie są lepsze od Sony W6 (w Sony 300 linii to max, ewentualnie 1080 w migotającym niemiłosiernie i o połowę ciemniejszym trybie LED), dopiero w wyższych modelach od ponizszego modelu działa pełnowartościowa interpolacja gdzie osiąga się 1080 dointerpolowanych linii.

[url="http://www.hdtvtest.co.uk/news/lg-42la620v-201308023214.htm"]http://www.hdtvtest.co.uk/news/lg-42la620v-201308023214.htm[/url]

I to też właśnie różni LG-42la620 a Sony W8 (interpoluje do 1080) na tej samej matrycy. Co ciekawe w testach z powyższej stronki skalowanie LG oceniane jest jako doskonałe a Soniaków jako bardzo dobre, czyli skalowanie Sony nie jest lepsze, to ciekawe w czym gorsze ?. Lg chwalą też że lepiej usuwa przeplot.

[quote name='Krak_oN' timestamp='1383954914' post='2986812']
Chodziło mi o to że LG do pewnego poziomu cenowego jeżeli chodzi o rozdzielczość ruchu (300 linii) to nie są lepsze od Sony W6 (w Sony 300 linii to max, ewentualnie 1080 w migotającym niemiłosiernie i o połowę ciemniejszym trybie LED), dopiero w wyższych modelach od ponizszego modelu działa pełnowartościowa interpolacja gdzie osiąga się 1080 dointerpolowanych linii.

[url="http://www.hdtvtest.co.uk/news/lg-42la620v-201308023214.htm"]http://www.hdtvtest.co.uk/news/lg-42la620v-201308023214.htm[/url]

I to też właśnie różni LG-42la620 a Sony W8 (interpoluje do 1080) na tej samej matrycy. Co ciekawe w testach z powyższej stronki skalowanie LG oceniane jest jako doskonałe a Soniaków jako bardzo dobre, czyli skalowanie Sony nie jest lepsze, to ciekawe w czym gorsze ?. Lg chwalą też że lepiej usuwa przeplot.
[/quote]

To jakieś bzdury są absolutne z tymi 300 liniami,
na 100% jest to 1920x1080 60 razy na sekundę, bez mrugania, jedynie z obniżoną ilością kolorów

[quote name='mttj' timestamp='1383961157' post='2986842']
To jakieś bzdury są absolutne z tymi 300 liniami...[/quote]

To nie są bzdury, to jest parametr tzw poziomej rozdzielczości obiektów ruchomych (motion resolution) 300 linii to standard bez wspomagaczy, jednak z tego co wiem to jeszcze kilka lat temu przy 300 liniach tj bez wspomagaczy obraz smużył niemiłosiernie i był rozmazywany, tymczasem w najnowszej recenzji W6 na angielskim portalu (link w temacie o W6) piszą że ruch jest odtwarzany bardzo dobrze i naturalnie, a nawet lepiej wygląda niż w wielu innych modelach .

[quote name='mttj' timestamp='1383961157' post='2986842']
To jakieś bzdury są absolutne z tymi 300 liniami,
na 100% jest to 1920x1080 60 razy na sekundę, bez mrugania, jedynie z obniżoną ilością kolorów
[/quote]W ruchu na skutek smużenia rozdzielczość spada ... pomimo tego że matryca fizycznie ma 1920x1080.

[quote name='Krak_oN' timestamp='1384004091' post='2987144']
To nie są bzdury, to jest parametr tzw poziomej rozdzielczości obiektów ruchomych (motion resolution) 300 linii to standard bez wspomagaczy, jednak z tego co wiem to jeszcze kilka lat temu przy 300 liniach tj bez wspomagaczy obraz smużył niemiłosiernie i był rozmazywany, tymczasem w najnowszej recenzji W6 na angielskim portalu (link w temacie o W6) piszą że ruch jest odtwarzany bardzo dobrze i naturalnie, a nawet lepiej wygląda niż w wielu innych modelach .
[/quote]

No właśnie zupełnie nie - widziałem linka i są to po prostu bzdury.

wklej mi linka od producenta matrycy który by taką bzdurę napisał w parametrach produktu.


Wspomagacze (overdrive) są prawie od zawsze w matrycach (PVA, MVA, IPS) (podejrzewam że w aucie ich nie mam) ale one nie obniżają rozdzielczości - przynajmniej takich nie widziałem.
raz miałem monitor bez tego MVA, i jeden PVA - po prostu spektakularnie smużył i tyle

podejrzewam że te stare i te nowe jak najbardziej mają 1080, kumpel w tym starym MVA ma ok wszystko w ruchu
i lepiej to jest zrobione niż w moim IPS gdzie kolorki "nie nadążają" - i wygląda to jak monitor Dell z roku 2002. (Dell 2001)

[quote name='Kyle' timestamp='1384005896' post='2987166']
W ruchu na skutek smużenia rozdzielczość spada ... pomimo tego że matryca fizycznie ma 1920x1080.
[/quote]

nie, nie
smużenie to smużenie - zresztą dziś już nieaktualne a rozdzielczość to rozdzielczość
smuga nie obniża rozdzielczości

[quote name='mttj' timestamp='1384007700' post='2987182']
nie, nie
smużenie to smużenie - zresztą dziś już nieaktualne a rozdzielczość to rozdzielczość
smuga nie obniża rozdzielczości
[/quote]W dzisiejszych czasach smużenie jest tak małe, że nie widać tego już jako typowe smużenie z pierwszych matryc LCD, tylko jako spadek rozdzielczości.

[quote name='mttj' timestamp='1384007700' post='2987182']
podejrzewam że te stare i te nowe jak najbardziej mają 1080, kumpel w tym starym MVA ma ok wszystko w ruchu
[/quote]Niech kumpel obok postawi CRT, to pogadamy.

[quote name='mttj' timestamp='1384007700' post='2987182']
i lepiej to jest zrobione niż w moim IPS gdzie kolorki "nie nadążają" - i wygląda to jak monitor Dell z roku 2002. (Dell 2001)
[/quote]Problem z kolorami w ruchu, to źle dostrojony overdrive.

[quote name='mttj' timestamp='1384007700' post='2987182']
Wspomagacze (overdrive) są prawie od zawsze w matrycach (PVA, MVA, IPS) (podejrzewam że w aucie ich nie mam) ale one nie obniżają rozdzielczości - przynajmniej takich nie widziałem.
[/quote]Overdrive, szczególnie jak jest dobrze dostrojony, to podnosi rozdzielczość , a nie obniża. Monitory LCD xVA, IPS, bez overdrive, mają bardzo niską rozdzielczość w ruchu.

[quote name='Kyle' timestamp='1384008585' post='2987190']
W dzisiejszych czasach smużenie jest tak małe, że nie widać tego już jako typowe smużenie z pierwszych matryc LCD, tylko jako spadek rozdzielczości.
[/quote]

W sumie zastanawiam się jak to w sumie jest z tym poprawianiem ograniczeń matrycy, no bo jak nadrobić programową interpolacją to co jest ograniczeniem sprzętowym matrycy tj w przypadku bardzo szybkiego ruchu matryca jest fizycznie za wolna aby nadążyć i kompresuje rozdzielczość, ale faktycznie w W8 IPS włączona interpolacja jakby ograniczyła smużenie w szybkim ruchu. Bardziej logiczne natomiast jest interpolowanie przy średniej prędkości ruchu przy 24 klatkach. Przy 50 klatkach na powyłączanych filtracjach i poprawiaczach ludzie najczęściej się wykładali z odróżnieniem tego na którym TV jest włączona interpolacja albo W6 VA bez interpolacji (amoże coś tam jest) i IPS z interpolacją.

[quote name='Krak_oN' timestamp='1384010034' post='2987213']
W sumie zastanawiam się jak to w sumie jest z tym poprawianiem ograniczeń matrycy, no bo jak nadrobić programową interpolacją to co jest ograniczeniem sprzętowym matrycy tj w przypadku bardzo szybkiego ruchu matryca jest fizycznie za wolna aby nadążyć i kompresuje rozdzielczość, ale faktycznie w W8 IPS włączona interpolacja jakby ograniczyła smużenie w szybkim ruchu. Bardziej logiczne natomiast jest interpolowanie przy średniej prędkości ruchu przy 24 klatkach. Przy 50 klatkach na powyłączanych filtracjach i poprawiaczach ludzie najczęściej się wykładali z odróżnieniem tego na którym TV jest włączona interpolacja albo W6 VA bez interpolacji (amoże coś tam jest) i IPS z interpolacją.
[/quote]

w dużym skrócie wysłać mu większą zmianę niż być powinna czyli jak pixel miał jasność 240 i ma mieć 180, to się śle 140 i klatkę dalej się równa do 180.
tylko to bardziej namotane jest i dithering w niektórych konstrukcjach robi.

ale cały czas rozdzielczość jest pełna, smużenie nie pogarsza rozdzielczości tylko powiedzmy w następnej klatce masz jeszcze w 30% poprzednią widoczną,
to nie jest smuga na zasadzie smugi jak by coś przesuwać (mimo że na ekranie się coś przesuwa), tylko na zasadzie "przeźroczystości", że "pod" masz klatkę poprzednią.

W międzyczasie zaintrygował mnie ten cały overdrive, tj od jakiego czasu stosuje się ten system w telewizorach i czy jest on dostępny teraz we wszystkich modelach ?.

Cytat ze strony Eizo :


''Bolączką większości monitorów LCD są wysokie czasy reakcji matrycy. Sprawiają one, że przy oglądaniu filmów lub w grach komputerowych obraz staje się rozmyty i niewyraźny. Aby zapewnić doskonałą jakość dynamicznych obrazów większość modeli monitorów EIZO serii FlexScan wyposażono w układ overdrive, który dotychczas wykorzystywanym był głównie w telewizorach LCD.
Technologia Overdrive Circut, poprzez kontrolę napięcia każdego piksela, usprawnia wyświetlanie ruchomych obrazów. Overdrive to rozwiązanie, skracające czas zmiany jasności piksela nie tylko między minimalną, a maksymalną wartością, ale – co bardzo istotne – również pomiędzy poszczególnymi odcieniami. Dzięki temu, obraz nawet w dynamicznych scenach pozostaje kryształowo ostry i wyraźny.''

[quote name='Krak_oN' timestamp='1384025755' post='2987386']
W międzyczasie zaintrygował mnie ten cały overdrive, tj od jakiego czasu stosuje się ten system w telewizorach i czy jest on dostępny teraz we wszystkich modelach ?.
[/quote]

Strzelam że we wszystkim opartym o IPS, PVA lub MVA, bez tego było by za wolno - chyba że już tak technologia paneli poszła do przodu ;)

Monitory bez tego smużyły okrutnie, przewijany tekst był nieczytelny (PVA i MVA) a matrycy IPS bez tego nie widziałem.

Bawiłem się ostatnio chwilę Samsungiem serii 6, (teoretycznie w tej cenie to wszystko ma, matryca VA, interpolacja, 3D, czyli walory niby podobne do Sony serii 9) dokładnie nie pamiętam jaki model ale kosztował w okolicach 3500. Ja nie wiem jak to jest że kolory były oceniane jako dobre np na whats hifi, albo ja nie jestem obyty w samsungowskim menu, ale o ile w innej koreańskiej marce tj LG dało się ustawić całkiem niezły kolor, to normalnie w Samsungu był cały czas jakiś taki zupełnie specyficzny, a przy włączeniu na tryb żywy, to miałem wrażenie jakbym normalnie patrzył na różnokolorowe landrynki. Czerń też jakiś taki dziwny odcień miała. Panas E6 z niskiej półki według mnie zjada naturalnym kolorem tego samsunga. Być może kalibracja by to zniwelowała, albo jakieś zaawansowane ustawienia wzorowane na ustawieniach z pomiarów kolorometrem które można znaleźć na różnych forach.
.

Kolory można ustawić identyczne (plus/minus, jeśli tylko są ustawienia odpowiednie w tv), bardziej zwróciłbym uwagę na procesor ruchu i na sposób w jaki tv sobie radzi z różnym sygnałem, ilość szumu, no i oczywiście podstawy czyli czerń, kąty, clouding do obowiązkowego porównania.

[quote name='don111' timestamp='1384611886' post='2994333']
Kolory można ustawić identyczne (plus/minus, jeśli tylko są ustawienia odpowiednie w tv),
[/quote]

Jeżeli chodzi o ustawienia standardowe to np LG IPS o którym wcześniej pisałem, to można go ustawić dosć blisko do Sony W8 też IPS, ale tego Samsunga VA coś nie szło ustawić blisko do np W6 VA. A te ustawienia co np ustawia Maciej na testach to nie są dostępne w standardowym menu ?.

A odnośnie procesorów ruchu, to Maciej pisał że np taki Panas ET60 ma zrypane przetwarzanie ruchu w takim sensie że linie nachodzą na siebie i załączenie interpolacji nieco ratuję tą sytuację ale daleko jest do prawidłowego przetwarzania obrazu w ruchu względem modeli gdzie jest to zrealizowane prawidłowo, dlatego ciekawy jestem czy przypadkiem Samsung nie jest w tym przypadku bardziej poprawny w przetwarzaniu ruchu bez interpolacji i z interpolacją. Z tego też by wynikało że np taki Panas E6 bez interpolacji będzie lepiej przetwarzał ruch od Panasa ET60 bez załączonej interpolacji no i o ile ET60 z załączoną będzie się zachowywał dobrze jak głównie ratuję sytuację z zachodzeniem linii na siebie .

A dokładnie to Maciej napisał że bez załączonej interpolacji w ET60 byłaby tragedia a z interpolacją tragedii nie ma, ale to tylko tyle bo do telewizorów z dobrym przetwarzaniem ruchu jest bardzo daleko.

Ustawienia dokładniejszych kolor (niskie/wysokie RGB) nie są dostępne w podstawowym menu, to nie to samo co zwykły suwak "kolor" (to jedynie regulacja poziomu wszystkich RGB na raz). Chyba każdy telewizor, może z wyjątkiem najtańszych modeli (czasem się zdarza) ma takie ustawienia.
Co do systemów ruchu, to zależy jaki model i jaka marka, każdy stosuje swój własny sposób. Sony ma najlepsze, zwłaszcza jeśli chodzi o powiązanie interpolacji z efektem teatrzyku.

[quote name='don111' timestamp='1384615216' post='2994361']
Co do systemów ruchu, to zależy jaki model i jaka marka, każdy stosuje swój własny sposób. Sony ma najlepsze, zwłaszcza jeśli chodzi o powiązanie interpolacji z efektem teatrzyku.
[/quote]

Wiem że Sony ma to najlepiej rozwiązane, ale dla interpolacji Samsunga z najwyższej serii 8000 Maciej wystawił dobrą ocenę, i teraz pytanie jest w tym czy jakikolwiek model Samsunga z niższej serii ma porównywalną jakość interpolacji do serii 8000 ?.

Dla dalszych konkretnych rozważań porównawczych różnych TV uzupełniam tutaj istotne dane odnośnie Samsunga serii 6.

Matryce w Samsungach serii 6 to S-PVA i czerń mają najlepszą (kontrast na najwyższym poziomie) w tej klasie, ale szybkość tej matrycy jest mniejsza niż np Sony IPS. Inna wada to gorszy input lag niż np Sony.

Kąty ponoć są słabsze niż w Sony VA.

I teraz dla rozważających Samsunga ważna jest kwestia ile z tych wolniejszych matryc wyciska interpolacja no i realność dostrojenia kolorów do nielandrynkowych.

Poniżej gość (pierwszy post od góry) opisuje działanie upłynniacza Panasonica :

[url="http://www.hdtv.com.pl/forum/panasonic/83407-panasonic-tx-l47et5e-test-otwarty-cokolwiek-robimy-robimy-z-pasja-189.html"]http://www.hdtv.com.pl/forum/panasonic/83407-panasonic-tx-l47et5e-test-otwarty-cokolwiek-robimy-robimy-z-pasja-189.html[/url]

Studiowałem trochę tematykę działania upłynniaczy Samsunga i natrafiłem na taki temat w komentarzach do testu porównawczego Sony i Samsunga :

[url="http://hdtvpolska.com/page/articles.html/_/testy/telewizory-lcd/wielkie-por-wnania/mega-test-samsung-46f8000-kontra-sony-kdl-46w905-r206?st=25#commentsStart"]http://hdtvpolska.co...5#commentsStart[/url]

Pozwolę sobie zacytować najważniejsze wypowiedzi :


Cytat z wypowiedzi mecedo :
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
''Test fajny, wiedza Maćka i Gmeru jest na prawdę duża w tym co robią, ale jeżeli chodzi o płynność ruchu, to niestety chłopaki dają ciała. Jak można napisać że w Samsungu poprawiono Motion Plusa w stosunku do zeszłorocznych modeli skoro kompletnie niczym te algorytmy się nie różnią i są tak samo skopane jak w zeszłorocznych modelach?
Jak by ktoś miał obiekcje, to wrzucam link do filmików testowych, które dają artefakty na Samsungu, a na Sony nie sprawiają żadnego problemu:
[url="https://hotfile.com/dl/224245157/06f0fe6/Motion_tests.zip.html"]https://hotfile.com/dl/224245157/06f0fe6/Motion_tests.zip.html[/url]

Artefakty z tych filmików to tylko jedna strona medalu. Druga, znacznie gorsza, to przycinanie się filmów co jakiś czas. Po prostu na Samsungach nie da się uzyskać płynnego odtworzenia całego filmu, nawet z Reclockiem. Co jakiś czas będzie przycięcie obrazu. A dla wnikliwych poniżej szczegółowy opis:

Mam starego Samsunga B650 i udało mi się stworzyć konfigurację PC z Reclockiem do płynnego oglądania filmów bez żadnych przycięć. Motion Plus w tym modelu działa sympatycznie bez efektu teatru i bez artefaktów na załączonych filmikach.
Bratu doradziłem kupno następcy: C650. Jednak jak się potem okazało ciągle miał problem z przycinaniem się filmów, nawet z Reclockiem. Byliśmy przekonani że to wina komputera brata. Wreszcie zdenerwowany zawiozłem swojego PC do brata i co się okazało? Takie same przycięcia! Co minuta, dwie szarpnięcie obrazem. Wreszcie doszliśmy, że to wina MotionPlusa w TV.
Brat kupił sobie potem odtwarzacz Dune i jest trochę lepiej. Przycięcie średnio co 15 minut. Przywiózł ostatnio do mnie ten odtwarzacz i obejrzeliśmy dwa filmy by go sprawdzić na moim Sony HX750. I wiecie ile było przycięć na tych filmach? 0!!!
Na telewizorze brata, modelu C650 artefakty z filmików już występują. I tak samo wygląda to na dzisiejszych F8000. Ile to generacji w przód? 5?

Ja jak kupiłem Samsunga ES6710, to szybko go zwróciłem, głównie z powodu cloudingu który był nie do zaakceptowania, ale też z powodu Motion Plusa który dopełnił czary goryczy. Bo to przycinanie filmów co kilka minut nadal występowało. I na 100% jest to wina TV, bo po przepięciu kabla HDMI na starego B650 problem momentalnie znikał.''
---------------------------------------------------------------------------------------
Odpowiedż Macieja:

''1. Po czym wnioskujesz, że nie poprawiono w ogóle upłynniacza. Testowałeś oba modele w ten sam sposób?

2. Co to znaczy dają artefakty na samsungu, a na sony nie? Upłynniacz Samsunga ma dwa suwaki z 10 stopniami regulacji + funkcję led motion plus. To daje 200 kombinacji ustawień, więc trochę za dużo by uogólniać. Nie sądzisz? Podaj ustawienia na jakich testowałeś jeżeli piszesz o artefaktach. My testowaliśmy na redukcja rozmyć Maks, redukcja skoków 1 - 4 i LED motion plus włączone. Testowałem kilka ujęć (24p) z kamerą przesuwającą się po planie horyzontalnie (coś podobnego do tego co wstawiłeś). Sprawdzałem też materiały 50p np. koncert the pipetes, który jest okrutny dla upłynniaczy. Ilość artefaktów była podobna do tego co na Sony.

3. [b]Nie zaobserwowałem problemu z przycinaniem obrazu, ale nie oglądaliśmy jednego materiału dłużej niż 10 minut bez przerwy.[/b] Jesteś pewien, że to nie była wina uszkodzonego egzemplarza?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cytat z wypowiedzi mecedo:

1. Jak tylko w MM pojawiły się F8000 poszedłem z laptopem by puścić filmiki testowe. Artefakty dokładnie takie same jak na C650 brata i na ES6710 który miałem kilka miesięcy temu. Tak więc wniosek może być tylko jeden.

2. Żadne zmienianie opcji w MotionPlus czy wyłączanie LED motion plus nie likwiduje artefaktów. Testowałem to bardzo dokładnie. Z tego co pamiętam to nawet gdy ustawienia w MotionPlus były 0, 0 to i tak artefakty występowały. Dodam że najlepszy test z tych filmików co wgrałem to "Red tails". Tam ewidentnie widać artefakty za skrzydłami samolotów.


3. Przycinanie ewidentnie występuje na C650 co minutę dwie, a na ES6710 którego miałem co około 15 minut. Dedukcyjnie wnioskuję że to wina MotionPlusa, bo nie chce mi się wierzyć, że to taki zbieg okoliczności, że ciągle trafiam na uszkodzone egzemplarze. Zresztą z wiadomych względów nie mam możliwości przetestowania kilku egzemplarzy.

A jeszcze taką ciekawostkę dodam, że na ES6710 gdy ustawiłem odświeżanie 23.976Hz (23p w opcjach Intela) to obraz skakał jak żaba, co sekundę. Trzeba było ustawić 24Hz bo inaczej nie było szans na oglądanie. I znowu, test polegał na przepinaniu kabla pomiędzy ES6710, a B650, gdzie B650 nie miał przy 23.976Hz żadnych problemów:)
----------------------------------------------------------------------------
Cytat z wypowiedzi Abbath:

Prosze odpowiedzieć na KONKRETNE argumenty kolegi Mecedo, który w mojej ocenie w rzeczowy sposób odpowiedział w kwestii upłynniacza.
---------------------------------------
Cytat z wypowiedzi Maciej Koper:

Do kwestii upłynniacza odniosę się tak szybko jak tylko będę miał styczność z kolejnym F8000 i będę mógł wyjaśnić powyższe wątpliwości.

--------------------------------
W poniższym linku do postu Macieja (tym razem nie wklejałem tutaj bo są wewnętrzene cytowania z odpowiedziami), [b]Maciej ustosunkował się w taki sposób że odpowiedział że wszystko działa OK, przy czym jest jedno ale...tj bez włączonego upłynniacza Motion Plus he he :[/b]

[url="http://hdtvpolska.com/topic/30581-mega-test-samsung-46f8000-kontra-sony-kdl-46w905;-samsung-f8000-sony-w905-w900/page-4#entry314392"]http://hdtvpolska.com/topic/30581-mega-test-samsung-46f8000-kontra-sony-kdl-46w905;-samsung-f8000-sony-w905-w900/page-4#entry314392[/url]

...ale jednocześnie dodał ''Czy ktoś jeszcze opisywał problemy o których tu wspomniałeś?''
-----------------------------------



... I co o tym myślicie ?.

Może tutaj jest wyjaśnienie, poniżej gość pyta dlaczego przycina mu obraz w Samsungu, na to Maciej się go pyta czy ma włączony tzw upłynniacz, na to gość odpowiedział że ma włączony, a Maciej już nie odpowiedział, co by chyba znaczyło że uznał że pytający sam sobie odpowiedział na to pytanie .

[url="http://hdtvpolska.com/topic/27857-szarpanie-i-przycinanie-obrazu-w-samsung-d6500/"]http://hdtvpolska.com/topic/27857-szarpanie-i-przycinanie-obrazu-w-samsung-d6500/[/url]

Bawiłem się dzisiaj chwilę LG z serii 9, coś za ponad 6 tys po przecenie, i od razu w pierwszym momencie widzę że kolor jest przesterowany, mdły, rozlewający i wpadał w jakiś jednorodny odcień, wchodzę w menu i od razu widzę skrajnie złe ustawienie co jest bardzo częste dla LG. Suwak od równowagi tonalnej był na skrajnym prawym położeniu i inne ustawienia też w podobnym rodzaju.

Po prawidłowym ustawieniu (i wyłączeniu wszystkich zamulających obraz filtrów) obraz był nie do porównania i nawet całkiem mi się podobał no ale to wysoka półka, to już drugi podobny przypadek po LG 620 który też początkowo był nienajlepiej ustawiony a dało się go znacznie lepiej ustawić, tak że przy porównywaniu LG trzeba wchodzić w menu bo często można sporo poprawić. Jeszcze korzystając z okazji potestowałem znowu rózne ustawienia dla Samsunga z serii 6 no i znowu mi się nie udało go doprowadzić do ludzkiego obrazu, on już chyba ma taką niereformowalną syntetyczną specyfikę kolorów albo ja coś go nie potrafię ustawić.

Ok, mam kilka rzeczy.

Telewizor Sony, sprawdziłem:
Ten "zabytkowy" i do du*y TV co kolega ma to Sony z serii W6.
prawdopodobnie zrobiony na matrycy MVA od AUO i tak też wygląda, IPS'y i PVA go jednak rozkładają (z tym że "podobno" nie jest
taki zły za tą kasę, ale przegrywa na potęgę z "philipsami" z tego samego okresu sporo tańszymi chyba 1300 zamiast 1800).

Upłynnianie wg. kolegi ruchu działa fatalnie i trzeba odrazu wyłączyć, ja tego nie widziałem, bo to nie ma prawa działać dobrze ;)
Oczywiście nie ma absolutnie żadnego problemu z "rozdzielczością w ruchu" jest 1080p cały czas przy 60Hz.


Temat upłynniaczy:
Moja opinia - szybka i konkretna - Jest to bez sensu i powinno się wyłączyć od razu i tyle, jak by twórca chciał pokazywać film w 60fps
to by taki zrobił i wydał, jak daje 24 to ma powody ;) a z 24 do 60fps się "nie da" i tyle, co by tam nie robić.
"bo do telewizorów z dobrym przetwarzaniem ruchu jest bardzo daleko" - tego tematu w ogóle nie ma telewizor się tym ma nie zajmować.



Temat rozdzielczości ruchu:
pojawiają się tematy "dobrego procesora ruchu" itp... absolutnie się z tym nie zgadzam i tam nie ma żadnej filozofii żeby to dobrze zrobić.
i cały czas nie trafiłem na telewizor co by nie wyciągał pełnej rozdzielczości.
jakiś Maciej sobie puścił sygnał 1080i na Panasonic to mu się linie zrobiły... i tyle w temacie, po czym deinterlacing (to wtedy fakt miał 1920x~540)
włączał czy co, nie ogarniam tego bo takich problemów w normalnym świecie nie ma.

Temat świat oszalał:
Generalnie to świat oszalał ze człowiek przychodzi do domu stawia TV i 30min grzebie żeby TV ustawić "normalnie",
zaraz jak się auto będzie kupowało, to będzie trzeba grzebać 40min żeby mogło przyśpieszać ponad to co se sczyta z mijanych
znaków bo dziś te opcje są w trybie "off" jutro pewnie będą "on" i 25 innych głupich również.


Kolory:
Wspomniana landrynka, to proawdo podobnie dość dobra matryca i tyle - tylko ze znowu ktoś suwakami się bawił.
doświadczenie jaki mam przy tańszych (nie kupuje drogich TV) jest takie że to wszystko świeci dość podobnie
(prawie jak monitory) poza abstrakcjami typu SHARP LCD IPS 32' LED za 800pln netto - on świeci już gorzej, ale też niewiele.

Jak się to ustawi na płasko to to wszystko to daje pierońsko zbliżony obraz (ten Sony W6 też - ale on tylko na wprost ;) ),
temat landrynki to ekrany z pierońsko "szerokim kolorem".

Generalnie jest tak że do jakiejś ceny będziesz miał podświetlanie CCFL (tego już praktycznie nie ma) oraz W-LED.
a odpał jest przy podświetlaniu WGC-CCFL i RGB-LED - tylko to głupio ustawione daje landrynkę.

różnica jest taka że te pierwsze dają kolor do ~80% NTSC, te dwa ostatnie potrafią dać do 110% NTSC (100% Adobe RGB).

więc na zwykłym W-LED po prostu wszystkich kolorów nie zobaczysz ;)


Matryce "VA":
Cały czas bym tego nie wsadzał do jednego worka, VA to chyba samochody lat 90' i tyle było zastosowania.
piszmy konkretniej, bo MVA a PVA dzieła przepaść kiedyś i pewnie dziś dalej dzieli. (choć już literek przed nimi się narobiło i jest pierwsze sensowne - AMVA ;) )

co do Dyskusji na hdtv:

Gadanie o pierdołach które trzeba od razu wyłączyć, a druga sprawa że badziewiasto to napisane jest i się próbują wstrzelić z 24kl/s w 60kl/s.. bezsensy jakieś.

Żeby nie było, ja te wszystkie TV ustawiałem (z pilotem w ręce a nie tak jak ktoś je ustawił) za każdym razem w tym samym czasie, za każdym razem wszystkie te modele były dostępne i stały obok lub blisko siebie i z tego samego źródła tj naziemna TV hd, i za każdym razem konfrontowałem je jeszcze raz z tymi samymi tv co poprzednio. I Samsunga (seria 6) mi się jeszcze nie udało doprowadzić do ludzkiego koloru, ale może jeszcze kiedyś się wybiorę aby wniknąć jeszcze raz w te jego ustawienia.

Domyślam się, że się nie bawiłeś balansem bieli tylko pewnie ogólnie kolorem, temperaturą predefiniowaną (zimna, ciepła, normalna). Samsung widocznie ma mocniej skaszanione tryby obrazu i wymaga dokładniejszej kalibracji.

na super szybko jak chcesz ustawić kolory to niestety z jakimś PC

sobie wyświetlasz RGB paski:
R255
G255
B255

R128
G128
B128

I robisz tak żeby paski "zahaczały o 2 ekrany" i od skalibrowanego "na oko" jak ustawisz to musi być prawie identycznie,
nie ma szans na dużą różnicę.
Na obrazie z naziemnej TV bym się nie odważył kalibrować, tylko bym ustawił wszystko na płasko i tak powinno być ok.

co do samsunga - robią naprawdę bardzo dobre panele PVA, lepsze sporo od MVA od AUO, pracuje na moitorze Dell
z matrycą PVA samsunga i jest ok (landrynka ;) ) - choć LG IPS ma faktycznie lepsze (Tylko kolor i czerń nie aż tak dobry)
pod wieloma względami.

a w domu mam LG IPS TV i stary Dell z LG IPS, i tu wygrywa Dell ;) (znacząco)

Dla mnie to nie porozumienie zeby 42 czy 46 cali uzywac do 3d, jest to za maly tv i efekt z tego slabiutki. Ja mam 55 cali i to jest minimum jak dla mnie i zreszta nie tylko dla mnie. Zaluje strasznie ze nie kupilem 65 cali, ale zony nie moglem przekonac teraz juz zona widzi ze spokojnie mozna kupowac 65-70 cali wiec kolejny na 100% bedzie wlasnie taki tv. I wtedy juz z 3d bedzie troche lepiej. NIe wyobrazam sobie ogladania 3d na 42 czy 46 calach ... szkoda oczu.

"Przyszłość należy do tych, którzy wierzą w piękno swoich marzeń."  Eeleanor Roosvelt

[quote name='lolek126' timestamp='1384868028' post='2996767']
Dla mnie to nie porozumienie zeby 42 czy 46 cali uzywac do 3d,
[/quote]Zależy jak daleko siedzisz od ekranu ... 32" da większy obraz z 1,5 metra, od 65" z 4 metrów.

Można oglądać 3D mając 42 czy 46 cali. Wszystko wtedy zależy od odległości z jakieś usiądziemy - w tym przypadku to najlepiej tak 2-2,5 metra nie więcej, aby dostrzegać szczegóły. No i oczywiście inną sprawą jest też to z jakim 3D mamy styczność. Pasywne 3D ( zastosowane w W805 ) będzie miało mniej szczegółów ( przez spadek rozdzielczości) niż to aktywne ( tutaj za przykład podam W905). Inną kwestią jeszcze jeszcze jakość materiału.

[quote name='mttj' timestamp='1384810265' post='2996353']
..Jak się to ustawi na płasko to to wszystko to daje pierońsko zbliżony obraz...
[/quote]

To idź do sklepu gdzie jest dobry sygnał i postaw obok siebie np Sony W6 i Samsunga serii 6, ustaw je podobnie i na porównywalnych trybach, i jeśli obraz ma ''pierońsko zbliżony obraz'' to jestem święty. Moim zdaniem każdy producent oferuje swoją filozofię obrazu i dlatego właśnie te różne szkoły mają swoich zwolenników i przeciwników, w przeciwnym razie producenci stosowaliby ujednolicony jeden standard kalibracji, ale tego nie robią co najwyżej dają taką opcję dla użytkownika aby jeżeli ma takie życzenie, to mógł sobie podstroić jak najbardziej liniowe kolory czyli tyle ile się da wycisnąć ''na płasko'' względem kolorów i odcieni wzorcowych .

Przy różnych szkołach strojenia w zależności od gustu pewne materiały wypadają lepiej lub gorzej na różnych TV, np na Samsungu fajnie wypadł klimat arktyki, pływające pod przeręblą morsy itp, a na Panasie E6 ciekawie wypadł klimat wsi np snopowiązałki, rosnące kłosy zboża itp.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.