Skocz do zawartości
IGNORED

Najlepsze DAC-i High-End


Stasiop

Rekomendowane odpowiedzi

Ukazaly sie w 6moons dwie kolejne strony z testem DAC-a Pavane

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dwa ciekawe DAC-i do poogladania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pacuła popełnił jeden błąd. Postawił Totaldaca na nóżkach antywibracyjnych. Nie sawia się urządzenia na takich nóżkach, które nie ma trafa w środku. Te nóżki spowodowały lekkie odchudzenie dolnej średnicy opisane w teście.

Pacuła popełnił jeden błąd. Postawił Totaldaca na nóżkach antywibracyjnych. Nie sawia się urządzenia na takich nóżkach, które nie ma trafa w środku.

Nie wiem jaki ma to zwiazek? Chodzi Ci o mase DAC-a? Moim zdaniem sama konstrukcja z blachy robi juz duzo zlego, rozwiazano to ostatnio dajac na spodzie gruby plaster miedzi. Ale co maja do tego nozki to nie bardzo rozumiem? Chodzi mi oczywiscie o mechanike tego, ma sie rozumiec.;)

Fikusowe drewno zrobiło by z tych daczków porządnego Hi-Enda :D

 

Recenzent osłuchany i doświadczony, nima Jacka we wsi :)

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Korzystajac z okazji chcialem tez zachecic wszystkich uzytkownikow forum do wpisow w nowo powstalym watku My-way, zapowiada sie bardzo ciekawy watek :D patrzac na wpisy, niestety nie mam juz mozliwosci wypowiedzi wiec musze zachecic w swoim watku. ;)

 

Pozdrawiam i przepraszam za mala reklame, mam nadzieje ze zrozumiecie i wybaczycie. ;)

A co robi trafo w urządzeniu pod względem mechanicznym? Drga i powoduje drgania całego urządzenia, szczególnie dolnej płyty. Wszelkie podstawki na bazie kulek cyramicznych odprowadzają te drgania. Podstawki odchudzają dźwięk gdy nie ma trafa. W celu zniwelowania wpływu fali akustycznej na obudowę urządzenia stosuje się Rezonator. W związku z tym przy takim poziomie urządzenia na tych "pudełkach" powinny być rezonatory a nie podstawki na bazie kulek cyramicznych.

Drga i powoduje drgania całego urządzenia, szczególnie dolnej płyty. Wszelkie podstawki na bazie kulek cyramicznych odprowadzają te drgania.

No ale te kulki odprowadzaja to na stolik ktory jest bardzo ciezki wiec te drgania sa hamowane, nie rozumiem kolegi. Ale nie wykluczam ze kolega moze miec racje.

neomammut jesteś przykrym przykładem osoby, która nie ma nic do powiedzenia ale dużo mówi.

Chciałbym wiedzieć, z jakiegoś obozu Pan jest? Fikus, czy opozycja? A może obóz 747? Bardzo ważne jest, żeby obrać słuszny kierunek działania. Trzeba też umieć zmylić tych, którzy jeszcze nie należą do żadnego obozu... W jedności siła!

 

>>Stasiop

No ale ten stoliczek, mówisz, że jest ciężki, a ma także jakieś specjalne podkładki/nogi? Może są one ceramiczne jak to stosowało wiele japońskich firm? Np., jak niżej:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Wręcz przeciwnie ta platforma na której stoi Totaldac jest lekka. Dopiero ona jest zawieszona na drewnianej ramie, na kolcach, z rezonatorami. To Finite Elemente Pagode Master Reference.

A mnie bardzo zastanowil opis Pana Paculy dotyczacy TotalDAC-a

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sluchalem tego DAC-a co prawde dwie krotkie chwile ale wydawal mi sie w obu przypadkach bardzo bezplciowym graniem, teraz tak sobie mysle czytajac test, ze moglem sie bardzo pomylic co do tego DAC-a. Poslucham go w tym roku w Monachium doglebniej, bardzo mnie to zaciekawilo. Ktos sluchal jeszcze tego DAC-a i ma jakies wnioski moze cos napisac?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Słuchałem Duala. To jest najwłaściwszy sposób prezentacji muzyki przez Daca jaki słyszałem. Totaldac i Reimyo to jest to. W sumie są dość podobne. Moźe jeszcze być DPA/Chord ale nie słyszałem najwyższych modeli. Średnia półka bardzo dobra.

>>747

Masz rację z tą średnicą, np. średnio to widzę...

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Słuchałem Duala. To jest najwłaściwszy sposób prezentacji muzyki przez Daca jaki słyszałem.

No ale tam nie ma wypelnienia nie ma nasycenia, muzyka na zywo taka nie jest, OK wszystko jest rowne i normalne, w tym Totaldac jest mistrzem, ale muzyka powinna angazowac, a tam jest jakis smutek grania, brak zaangazowania w muzyke, wszystko to jakies szare. Muzyka na zywo tez nie ma moze jakies super eksytujacych fontan ale jest piekno jest barwa a w Totaldacu jest to zbyt wszystko bardzo plaskie, tak mi sie zdaje.

To są wytwory elektroników-informatyków.

 

DAC musi zbudować specjalista z zakresu hi end.

A tutaj 747 masz racje i wcale juz nie chodzi o moja konstrukcje. ;) Za duzo informatyki jest w DAC-ach to samo uwazam! Tu trzeba specjaliste od elektroniki analogowej, mistrza analogowki - to tyle i az tyle.

Emocje to nie są w Dacu tylko na gałce Volume we wzmacniaczu. Jest wiele takich emocjonujących klocków co na 9 godzinie nie da się słuchać a na 11 jest kakofonia. Totaldac nie jest szary. Ma takie same barwy jak Reimyo. On jest bardzo subtelny bo buduje scenę w głąb a nie na twarz. Gra planami mocno do tyłu z pełną akustyką pomieszczeń nagraniowych. Klasyka jest na nim wybitna. A sprzęt jak gra klasykę to gra wszystko.

Klasyka jest na nim wybitna. A sprzęt jak gra klasykę to gra wszystko.

Tak tu sie ZGODZE! Ale i tak bede marudzil, ze mu wiele brakuje do.....brakuje barwy i nasycenia brakuje tez niuansow. Ale w pewnych kwestiach to co kolega pisze w przedstawianiu klasyki to pewien przelom i cos wyjatkowego, ale i tak dalej duzo zostaje do zrobienia.

Jest jeszcze trochę ale już jednak mało.

Bardzo duzo, uwierz lub nie! ;)

Ale najlepiej samemu sie przekonac i pojsc na jakis koncert muzyki klasycznej to powie wszystko!

Tak, walka jest o coraz większą rozdzielczość. Tylko po co? Po to aby gubić spójność? Zapewniam ciebie, że w XIV rzędzie w Filharmonii jest lepszy odbiór muzyki niż w V chociaż tutaj więcej słychać. A w I rzędzie o już wszystko słychać tylko tam jest totalna kicha z odbiorem muzyki.

Tak, walka jest o coraz większą rozdzielczość. Tylko po co? Po to aby gubić spójność? Zapewniam ciebie, że w XIV rzędzie w Filharmonii jest lepszy odbiór muzyki niż w V chociaż tutaj więcej słychać. A w I rzędzie o już wszystko słychać tylko tam jest totalna kicha z odbiorem muzyki.

Tak to kolejna PRAWDA! Tylko DAC musi odtwarzac wiernie to co jest slyszalne z pierwszego rzedu jaki i XIV, tu nie chodzi nawet o sama rozdzielczosc tylko, tylko jak napisal kiedys Jarek zreszta bardzo slusznie, chodzi o polaczenie rozdzielczosci z muzykalnoscia o to jest moim zdaniem bitwa, przynajmniej ja sie o to bije!

W filharmonii bywam. Z tym zaręczaniem to jest nie do końca tak , bo ja wolę 1 rząd lub 2 niż 16. Wolę słyszeć więcej i wszystko niż doszukiwać się w masie wybranych instrumentalistów.

Jestem ciekaw jakby sobie radził dyrygent słuchając orkiestry która dyryguje i stojąc w 16-tym rzędzie.

Ale ja nie zaręczam, mówię tylko co mi się bardziej podoba.

...bo ja wolę 1 rząd lub 2 niż 16. Wolę słyszeć więcej i wszystko...

Tzn. wolisz papkę niż normalny odbiór?

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

No i jak szukać wzorca jak jeden kolega mówi, że Dac powinien odtwarzać to co jest w I i ostatnim rzędzie a nie w Sweet Spot a drugi, że najlepiej mu pasuje w I rzędzie czyli tam jest jego zdaniem Sweet Spot. Zapewniam i jednego i drugiego, że tak nie jest.

No bo to filharmoniści som :)

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

W filharmonii bywam. Z tym zaręczaniem to jest nie do końca tak , bo ja wolę 1 rząd lub 2 niż 16. Wolę słyszeć więcej i wszystko niż doszukiwać się w masie wybranych instrumentalistów.

 

A ja wolę 4,5 rząd... i DAC powinien dla mnie tak grać. :)

Najlepszy DAC to połączenie max rozdzielczości z muzykalnością (spójnością), i jak największy zakres barw instrumentów.

 

 

A ja wolę 4,5 rząd... i DAC powinien dla mnie tak grać. :)

Najlepszy DAC to połączenie max rozdzielczości z muzykalnością (spójnością), i jak największy zakres barw instrumentów.

 

W moim przekonaniu przetwornik D/A nie powinien kreować przestrzeni, którą to pierwotnie stworzyli realizatorzy nagrania. Idealne źródło ma "wysysać" sedno i zamysł twórczy z nagrania dokonany na przetwornikach A/D. Dlatego ocena rzędu filharmoni, w którym się znajdujemy słuchając w domowych pieleszach, zależna jest od znajomości tychże urządzeń. Wtedy byłoby wiadomo jak odzwierciedla zapis posiadany przez nas DAC. Jednakże audiofil nie jest w stanie odnieść się do sposobu kreacji zapisu i jej poprawności z racji trudności w poznaniu takich reaIizatorskich konwerterów. My audiofile chyba nie znamy wystarczająco dobrze zależności jakościowych między przetwornikami D/A, a A/D. Dlatego skupiłbym się na pozostałych cechach DAC-ów pomijając przestrzeń, która jest bardzo trudna do prawidłowej oceny, a właściwie obarczona dużym błędem ze względu na szereg zmiennych jak podwójne odbicie, ustawienie mikrofonów, wielkość sali, mastering itd. Dynamikę, barwę i odczucie naturalności zgodnej z naszą subiektywną pamięcią, łatwiej jest chyba określić niż przestrzeń, która w wymiarze filharmonii będzie niezmiernie trudna do szybkiej i rzetelnej oceny. Przestrzeń dużych sal koncertowych w domu to iluzja bardziej lub mniej poprawna, a zależna W dużej mierze od kunsztu zapisanego materiału. Jeśli już, to róbmy to oceniając nagrania małych składów akustycznych w niedużych salach.

 

A swoją drogą ciekaw jestem jak autor wątku widzi ten temat, bo z tego co pisał wiem, że jest w fazie końcowej powstawania swojego DAC-a.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.