Skocz do zawartości
IGNORED

BD ASUS BDS-700


janunio

Rekomendowane odpowiedzi

Pozostaje zapytać:

Faktura jest na podmiot (przedsiębiorcę - to może być np. Jan Kowalski ale osoba prawna prowadząca działalność gospodarczą, czyli tgz. samozatrudnienie ), który wrzucił zakup / sprzęt w koszta firmy i odpisał VAT z przychodów, czy na osobę fizyczną.

To ma znaczenie dla procedury naprawy.

Ale coś tam jest w regulacjach, że jeżeli towar jest dla profesjonalnego użytkowania to inaczej biegnie system naprawiania czy tam rękojmi itp.

Bodaj 12 m-cy trwa ochrona.

 

Fakturę na towar można było sprzedać za 10 %.

Niektórzy biorą fakturę tylko z tego powodu, że paragony blakną. Jeśli była tylko imienna spokojnie mógł/może to reklamować z tytułu niezgodności z umową (Dziennik Ustaw nr 141 poz 1176 ze zmianami) która chroni go przez dwa lata. Ten ASUS ma dwa lata gwarancji producenta więc sprzedawca powinien pomóc temu klientowi z reklamacją.

 

Niestety dla mnie jako branży ten przepis działa tylko w jedną stronę (na korzyść klienta) tzn ja jako sklep nie mogę już zareklamować w ten sposób towaru u dostawcy co spowodowało że nie kupuję od dostawców sprzetów które mają tylko jeden rok gwarancji (niektóre laptopy HP, większość drukarek, elektronika Harmann Kardon, aparaty cyfrowe Canon) Raz mi się przydarzyło, że musiałem klientowi z własnych pieniędzy pokryć naprawę zepsutego w 15 miesiącu laptopa HP.

Zobaczysz co się stanie z prawami konsumenta w przyszłym roku - najpierw osiwiejesz, a potem zamkniesz firmę !

Wiem o tym. Miało wejść już w lipcu ale wejdzie w grudniu, bo rząd się z czymś tam spóźnił. Takie firmy zatrudniające po dwóch trzech pracowników mogą się zawinąć. Zwłaszcza ze sklepami internetowymi. Ja swój sklep internetowy już przerabiam na stronę wyłącznie informacyjną bez możliwości zakupu, a sprzedaż będzie tylko fizyczna bo te przepisy zmieniają się głównie w sklepach internetowych i tam gdzie sprzedaż jest poza lokalem. Nie potrafię sobie wyobrazić sytuacji, że ktoś kupuje przez net np Naima Supernait2 i po miesiącu mi go przysyła wymacanego z porozrywanymi opakowaniami itp.i stwierdza, że nie leży mu brzmienie - a takie właśnie klient będzie miał prawo jeśli kupi przez internet. A jeszcze potem ja takiego Naima mam sprzedać jako nowy. Ja rozumiem prawa klienta, że trzeba o to dbać - dla mnie też było to zawsze priorytetem, ale w takim razie sprzedawca (sklep) który przecież też jest klientem powinien mieć co najmniej takie same prawa wobec dystrybutora, który mu to sprzedał czy producenta. Kiedyś postaram się opisać sytuację z laptopem HP. Miałem już dzwonić do Weissa do radia zet :) ale jakoś mi przeszło. Napiszę w bocznicy

Jesteś handlarzem.

Nic nie wnosisz.

Kupić i sprzedać drożej.

CYTAT:

" Nie potrafię sobie wyobrazić sytuacji, że ktoś kupuje przez net np Naima Supernait2 i po miesiącu mi go przysyła wymacanego z porozrywanymi opakowaniami itp.i stwierdza, że nie leży mu brzmienie "

 

Twój trywialny sposób na bogacenie się już się kończy.

Teraz trzeba posiadać odpowiedzialność za czynności.

A teraz janunio pomyśl ...

 

Sprzedajesz komuś swój samochód. Za 50.000. I ten ktoś ma prawa konsumenta. I po miesiącu wraca do Ciebie i mówi, że się rozmyślił. A ty w między czasie za otrzymane pieniądze kupiłeś inny samochód. I teraz zgodnie z prawem musisz mu zwrócić pieniądze. Jesteś w czarnej dupie.

Rozumiesz teraz dywagacje studio7 ???

 

Ludzie zawsze handlowali. Bez handlu nie byłoby nic. To fundament rozwoju cywilizacji. A Ty wolisz pracę na roli czy jako robotnik fizyczny ? Mam wrażenie, że coś więcej przekracza twoje zdolności intelektualne.

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

Panowie litości... zmiana 10- > 14 dni na zwrot i nowość czyli pomniejszenie wartości sprzętu który jest zwracany (tego jeszcze nie doprecyzowano).

 

Po za tym każdy sklep ma regulamin a tam jest ładnie napisane że produkt ma być w stanie nienaruszonym, z foliami, opakowaniem itd. Przepisy to podstawowe wskazówki i zasady, regulaminy na ich bazie mają za zadnie dokładnie to sprecyzować. I tu sie nic nie zmienia !

Janunio swoim postem nie rozwalił, no ale cóż bywa i tak - dzięki PioPio za słuszne wstawiennictwo - niektórzy niestety nie rozumieją pewnych rzeczy, którymi rządzą się prawa rynku. No i kto wypracowuje dla tego samego rynku PKB, ale Janunio nie czai ekonomii więc dla niego istnieje wykładnia że "tylko handlarz i tanio kupić drogo sprzedać", ale nie pomyśli, że trzeba pojechać na odpowiednie szkolenia, zapłacić ZUS, prąd, telefony, Podatek dochodowy, VAT, księgową itd więc nie będę tu dalej smarował w tej kwestii. A wystarczy wychylić nosa z naszego kraju żeby zobaczyć, że w takich Stanach czy w UK takie pro-klientowskie ustawy są dostępne również dla właścicieli małych sklepików i wszystko odbywa się normalnie.

 

Fetek - Masz rację, 10 na 14 dni to nie jest jeszcze problem, ale regulamin sklepu to też gruby temat i nie do opisania w tym wątku. Gdyby było napisane, że mówimy zwrocie fabrycznie zapakowanego sprzętu to nie byłoby żadnych problemów. Jest coś takiego jak rejestr klauzul niedozwolonych. Dotyczy między innymi zapisów w regulaminach sklepów internetowych. Dlatego regulamin regulaminem a prawo prawem.

 

Tu masz link:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

a tutaj masz cytat z regulaminu gdzie za ten wpis firma ze Swarzędza miała sprawę w sądzie :

"Zwrot towaru może być zrealizowany tylko

wówczas, gdy towar nie był zamawiany na

zamówienie, nie był użytkowany, jest oryginalnie

zapakowany, a opakowanie nie jest zniszczone,

zamoknięte itp. W przypadku stwierdzenia

uszkodzenia opakowania, nieoryginalnego

opakowania lub śladów użytkowania towaru

Sprzedający rości sobie prawo odmowy przyjęcia

towaru"

Kontrolę tego regulaminu przeprowadza Państwowa Inspekcja Pracy i wali grube kary za niedozwolone wpisy w regulaminie.

 

Nie zdążyłem edytować wiec dopisuje

Kontrolę tego regulaminu przeprowadza Państwowa Inspekcja Pracy i wali grube kary za niedozwolone wpisy w regulaminie.

Ci ze Swarzędza nie dosyć że beknęli za niezgodny z prawem w/w wpis w regulaminie, to jeszcze przegrali w sądzie sprawę o zwrot towaru. I w efekcie mają na stanie używany towar i parę złotych w plecy, których pewnie nawet nie zarobili na tym towarze.

 

Więc zgodnie z prawem trzeba robić tak: Kupujecie przez internet np w MediaMarkcie albo nawet przez Allegro kamerę, albo lustrzankę obskakujecie nią za klika stówek jakieś wesele a do 14 dni zgodnie z prawem oddajecie. TO JEST CHORE !!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Co nie zmienia faktu, że Handlowiec to też konsument tyle że dla niego nie ma odpowiednich regulacji w starciu z dystrybutorem, hurtownią czy producentem a o takie zapisy walczy konfederacja lewiatan.

 

Powiem ci, że dla mnie to akurat lepiej - może więcej ludzi zacznie przychodzić do sklepu a w necie będzie można kupić co najwyżej myszkę do kompa - bo nikt o zdrowych zmysłach nie wystawi Supernaita czy podobnych sprzętów tylko po to żeby je wypożyczać.

Witam, jestem posiadaczem w/w odtwarzacza od paru dni .Mam jeden, ale jakże poważny problem z Asusem. Otóż mam go podłączony jednym kablem HDMI do amplitunera Yamaha rx-v465 pod wejście HDMI 1 ,drugim kablem HDMI z wyjścia HDMI Audio Out do Yamahy do wejścia HDMI 2.Po włączenia obojętnie jakiego filmu,koncertu w formacie dźwięku DTS-HD mogę tylko odtworzyć go poprzez HDMI 2.Natomiast na HDMI 1 wciąż mam dźwięk PCM. W ustawieniach Yamahy w Decoder Mode mam nastawione na Auto, gdyż przy włączeniu DTS traci się w ogóle dźwięk. Czy miał ktoś podobny problem ? Pozdrawiam Maciek

Witam, jestem posiadaczem w/w odtwarzacza od paru dni .Mam jeden, ale jakże poważny problem z Asusem. Otóż mam go podłączony jednym kablem HDMI do amplitunera Yamaha rx-v465 pod wejście HDMI 1 ,drugim kablem HDMI z wyjścia HDMI Audio Out do Yamahy do wejścia HDMI 2.Po włączenia obojętnie jakiego filmu,koncertu w formacie dźwięku DTS-HD mogę tylko odtworzyć go poprzez HDMI 2.Natomiast na HDMI 1 wciąż mam dźwięk PCM. W ustawieniach Yamahy w Decoder Mode mam nastawione na Auto, gdyż przy włączeniu DTS traci się w ogóle dźwięk. Czy miał ktoś podobny problem ? Pozdrawiam Maciek

A po co podłączałeś aż dwa kable HDMI do jednego amplitunera ? - kablem HDMI z pierwszego gniazda opędzisz wszystko. Drugie HDMI nie daje obrazu - jest tylko do audio.

Handlowca regulacja boli, ale każdy konsument jest z niej zadowolony.

A nas , konsumentów jest duuuużo więcej.

problem tylko w tym że handlowiec nie utrzyma się z marż 3-10% przy obecnych obciążeniach, więc pałuj puki możesz bo potem będziesz skazany tylko na hipermarket.

 

Powiem ci, że dla mnie to akurat lepiej - może więcej ludzi zacznie przychodzić do sklepu a w necie będzie można kupić co najwyżej myszkę do kompa - bo nikt o zdrowych zmysłach nie wystawi Supernaita czy podobnych sprzętów tylko po to żeby je wypożyczać.

internet niszczy konkurencyjność, tu rządzi duży i. nikt więcej. Najlepszym przykładem jest branża IT kilka sklepów i hurtownia = jeden właściciel, stany magazynowe laptopów idące w setki, różnica na głupim procesorze może być 100 między ich ceną detaliczną a twoją zakupu w hurcie. Prędzej czy później dotknie to wszystkich, teraz jest taniej a potem będzie drożej.. duużo drożej.

 

przeglądając znalazłem jeszcze wiele innych absurdalnych zakazów, sprzedawca ogólnie odpowiada za wszystko, nawet za głupiego kuriera, nie masz protokołu nie ma reklamacji a w regulaminie nie możesz zmusić klienta by sprawdził paczkę i spisał protokół. A jak trafiłem na:

 

"Mimo dołożenia wszelkich starań nie jest

zagwarantowane, że zamieszczone na stronach

sklepu opisy produktów nie zawierają błędów.

Nie są one jednak podstawą do ewentualnych

roszczeń"

to się zalogowałem do hurtowni w której czytam:

 

Mimo dołożenia wszelkich starań nie gwarantujemy, że publikowane dane techniczne i zdjęcia nie zawierają uchybień lub błędów, które nie mogą jednak być podstawą do roszczeń.

Studio 7-- Podłączyłem dwa HDMI dlatego ,że aby choć w audio posłuchać sobie koncertów w DTS-HD. Bo na pierwszym podłączeniu mogę tylko posłuchać dźwięku w PCM. Pozdrawiam Maciek

No i po poczytaniu wątku o wydaniach Blue ray mam kolejna zagwozdkę 0 ten free region...

Zakładając , że będę miał płyty z rynku USA to co tylko ten odtwarzacz jest w stanie je "łyknąć"?

Jak kupię jakiś inny to tylko do wydań europejskich?

Przecież to jest nonsens jakiś...

Koleżanka dostała od brata z USA płytę DVD i nie może jej odtworzyć na swoim odtwarzaczu obawiam się żeby ni ebyło tego samego z BD.

 

 

OK - krótkie pytanie - czy to jest jedyny model Free region na rynku?

O co chodzi z tą cinavią że należy jaj unikać? Jeżeli tak to która wersja FW jest optymalna dla tego Asiusia bo rozumiem, że na pewno nie ostatnia.

 

Szkoda, że nie czyta SACD i DVD Audio byłbym skłonny dopłacić.

O co chodzi z tą cinavią że należy jaj unikać?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Szkoda, że nie czyta SACD i DVD Audio byłbym skłonny dopłacić.

a kupisz coś lepszego za 500 zł ? wydaje mi się że nie bardzo.

 

No i po poczytaniu wątku o wydaniach Blue ray mam kolejna zagwozdkę 0 ten free region...

każdy z CFW jest region free ale ~250 zł to sam soft a do tego musisz kupić odtwarzacz który tani też nie będzie. Ponieważ i tak tracisz gwarancje to warto patrzeć na używki (komplet i tak wyjdzie drożej od asusa)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Rozrzut cen tego modelu dosyć spory.

500 PLN owszem jest w ofercie sklepu z Warszawy - myślę nad tym.

Cena nie jest dla mnie najbardziej istotna mógłbym kupić i droższy sprzęt,

niemniej nie w chwili kiedy następuje przełom technologii.

Jesteśmy w przededniu 4K i to co dziś topowe jutro pójdzie do lamusa.

Dlatego na przeczekanie chyba kupię coś taniego a w miarę przyzwoitego.

Trocję wątpliwości mam bo z tą awaryjnością straszą co niektórzy no ale zanim kupiłęm dekoder satelitarny Ariva 200

to też się naczytałem jaki to złom a tymczasem 5 lat działa bezawaryjnie.

Szkoda tylko, że wszystko co ciekawe jest dostępne przez internet a nie w sklepie na pólce.

Lubię sprzęt zobaczyć dotknąć przed zakupem.

W sklepach niestety same wydmuszki nie wiem dla kogo.

Szkoda tylko, że wszystko co ciekawe jest dostępne przez internet a nie w sklepie na pólce.

Wiesz, dzisiaj dobry towar na półce to luksus. Doprowadziło do tego podejście klienta na zasadzie, przymierzę buty w sklepie na mieście, a kupie sobie ten sam model na allegro. Ileż u mnie było odsłuchów itp, miałem na półce masę różnych kolumn, amplitunerów i innych sprzętów, a potem klienci, którym poświęcałem naprawdę dużo czasu przychodzili po porady i zapytania !!. Więc wtedy grzecznie odpowiadałem, żeby szli dowiedzieć się tam gdzie kupili. A że Pan sprzedawca z internetu się nie zna tylko przewala pudełka przywiezione gdzieś bez papierów itp to już trudno. I stąd też ten rozrzut cenowy. Wadliwy prawnie towar musi być tańszy.

 

Co do samego BDS700, to jest to fajny odtwarzacz i moim zdaniem warto go kupić choć ma pewne mankamenty opisałem je tutaj

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) to dla większości w zupełności wystarcza. Mi leży to że dobrze współpracuje z zewnętrznym dyskiem 2,5" przez USB.

Co do awaryjności to nie wypowiem się bo mam go ze dwa miesiące dopiero, ale testując go zdążyłem już go trochę wymęczyć i na razie śmiga.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.