Skocz do zawartości
IGNORED

Polscy producenci Kolumn


onkyo717

Rekomendowane odpowiedzi

Radul chwali Tonsile i STX, ale idzie na wojnę z Audio Academy w wielu innych wątkach (z resztą niesłusznie). Bald mu to zarzuca (albo Radul mu coś zarzuca – gubię się w tym wszystkim), ale ogólnie obaj Panowie niczym dla mnie się nie różnią. Szkoda, że kolejny ciekawie zapowiadający się wątek został zdominowany przez kłótnie dwóch forumowiczów, które nic nie wnoszą do wątku.

Posiadam kolumny Audio Academy i ja, podobnie jak Zentur, również następnych skrzynek będę szukał wśród polskich producentów bo mają one do zaoferowania nie mniej jak zachodnio-wschodnia konkurencja w tej samej cenie.

Bald, skoro ten Tonsil to taki gniot, to napisz coś o modelu który słyszałeś i z czym to grało. Wszyscy jesteśmy ciekawi. Ja na pewno.

Tonsil nie wykorzystał zaplecza? A to ciekawe. To dlaczego każdy w domu miał kolumny Tonsila, a nim je miał to o nich marzył? Konstruowali jak mogli w tamtych czasach. Projekty, głośniki, obudowy. Wszystko sami bez dostępu do zachodnich technologii. A że molochem byli to upadli bo taki mieliśmy wtedy klimat. Diora też padła. Zaplecze ogromne. Też nie wykorzystane?

Najtańsze kolumny Studio 16 Hertz są dwukrotnie droższe od Tonsilów. Po co to porównywać. Słuchałeś Tonsil Omega?

W latach 80-tych każdy miał Tonsila - to prawda. Bo nie było nic innego. Ceny w Pewexie były tak wysokie że przeciętny Kowalski mógł sobie jedynie popatrzeć. Potem było różnie ale jak to w Polsce po 90-tym roku: prywatne biznesy i chęć zagarnięcia publicznego majątku. Słyszałeś kiedyś jak doszło do powstania obecnego molocha na rynku medialnym czyli ZPRów? To było przedsiębiorstwo państwowe. Przyszedł kapitalizm i osoby prywatne planowały skok na kasę. Obecny właściciel najpierw stanął na czele spółki pracowniczej a potem przejął przedsiębiorstwo w całości. Nagle stało się jego prywatnym majątkiem. Gdzieś pod koniec lat 90-tych w toku rozgrywek politycznych dał z głupia frant prominentnemu posłowi 3 miliony PLN na otarcie łez (po tym jak nie dostał się do sejmu) a ten wykupił radio Eska. Poczytny tytuł Express wykupił za... Milion starych złotych czyli dzisiejszą stówkę. Zatrudnił dziennikarzy z Expressu Wieczornego którzy bali się lustracji i powstał nowy tytuł: Super Express. To wszystko jest kapitalizm po polsku. Gdyby nie on Tonsil byłby gigantem w tej części Europy robiącym kolumny na światowym poziomie a Diora stałaby obok takich marek jak Pioneer czy Sony.

No właśnie. Winą Tonsila były czasy w jakich przyszło mu tworzyć. Teraz się odradzają, ale na wszystko potrzeba czasu. Jak przeglądam ich ofertę to ewidentnie jest ona skierowana do ludzi z mniej zasobnymi portfelami, natomiast za takie Studio 16Hz czy Harpię trzeba sporo wybulić więc jeśli porównujesz do czegoś produkty Tonsila to tylko w podobnej cenie.

W taki sam sposób który opisałeś upadła chyba największa w Europie fabryka pościeli BIELBAW.

Pozdrawiam

Jak wypadają nowe polskie kolumny Tonsil Siesta, Pulse, STX F-200 n, Pylon Topaz 15 w porównaniu z kolumnami zagranicznymi Monitor Audio R270HD, BX5, Indiana Line Tesi 542, Dali Zensor 5... czyli w cenie do ok. 2500 zł.

Wybór nie jest przypadkowy, główną cechą wszystkich w.w kolumn jest smukłość

i niewielka głębokość do ok. 25 cm.

Które kolumny, w tej cenie, mają najlepszą stereofonię, najlepiej prezentują źródła dźwięku na scenie, mają nie koniecznie duży ale precyzyjny bas, nasyconą średnicę i delikatne wysokie.

Jak wypadają nowe polskie kolumny Tonsil Siesta, Pulse, STX F-200 n, Pylon Topaz 15 w porównaniu z kolumnami zagranicznymi Monitor Audio R270HD, BX5, Indiana Line Tesi 542, Dali Zensor 5... czyli w cenie do ok. 2500 zł.

Wybór nie jest przypadkowy, główną cechą wszystkich w.w kolumn jest smukłość

i niewielka głębokość do ok. 25 cm.

Które kolumny, w tej cenie, mają najlepszą stereofonię, najlepiej prezentują źródła dźwięku na scenie, mają nie koniecznie duży ale precyzyjny bas, nasyconą średnicę i delikatne wysokie.

 

Brawo! Tu jest właśnie pies pogrzebany. Największa wadą tych kolumn jest polskie pochodzenie. Wystarczy zapytać przeciętnego Kowalskiego, które kolumny by kupił. Kupi Dali, MA czy jakiekolwiek inne, byle nie polskie. Choćby nie wiem jak grały, to i tak kupi import. Niestety.

Nie myśl - słuchaj.

Pośpieszyłem się.

To tak miało być:

Jak wypadają nowe polskie kolumny RLS Phobos, STX F-200 n, Pylon Topaz 15, Tonsil Siesta, Pulse, Libra w porównaniu z kolumnami zagranicznymi Monitor Audio R270HD, BX5, Indiana Line Tesi 542, Dali Zensor 5... czyli w cenie do ok. 2500 zł.

Wybór nie jest przypadkowy, główną cechą wszystkich w.w kolumn jest smukłość

i niewielka głębokość do ok. 25 cm.

Które kolumny, w tej cenie, mają najlepszą stereofonię, najlepiej prezentują źródła dźwięku na scenie, mają nie koniecznie duży ale precyzyjny bas, nasyconą średnicę i delikatne wysokie.

W polskich kolumnach jest spory wybór w tym rozmiarze.

Które polecacie?

Pośpieszyłem się.

To tak miało być:

Jak wypadają nowe polskie kolumny RLS Phobos, STX F-200 n, Pylon Topaz 15, Tonsil Siesta, Pulse, Libra w porównaniu z kolumnami zagranicznymi Monitor Audio R270HD, BX5, Indiana Line Tesi 542, Dali Zensor 5... czyli w cenie do ok. 2500 zł.

Wybór nie jest przypadkowy, główną cechą wszystkich w.w kolumn jest smukłość

i niewielka głębokość do ok. 25 cm.

Które kolumny, w tej cenie, mają najlepszą stereofonię, najlepiej prezentują źródła dźwięku na scenie, mają nie koniecznie duży ale precyzyjny bas, nasyconą średnicę i delikatne wysokie.

W polskich kolumnach jest spory wybór w tym rozmiarze.

Które polecacie?

 

Dam ci do zastanowienia, jeszcze coś takiego - moim zdaniem warto

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie myśl - słuchaj.

No tak Panowie. Tylko zobaczcie po ile chodzą takie starsze wyroby Tonsila, czy jeszcze Unitra Tonsil.

Przecież to horrendalne ceny! Za takie pieniądze naprawdę można mieć mniej znane zagraniczne kolumny, które zagrają lepiej o kilka klas.

Kult PRL'u robi powoli ludziom wodę z mózgu. Były to wyroby trwałe, ale dźwiękowo totalnie bez szału.

 

Przejdźmy do kolumn jak Tonsil Siesta/Fiesta. Bardzo ładne kolumny, zakochałem się z nich od pierwszego wejrzenia. Odsłuch przyniósł pozytywne wrażenia, bas szybki, nie dominuje, średnica dobra, no i wysokie....Tak, wysokie od zawsze kulały i kuleją w stosunku do konkurencji!

Ale to pomniejsza sprawa. Kolumny były u mnie ok 5 miesięcy, czemu? Bo gdy się wygrzały zaczęły grać coraz bardziej wolno, kluchowato, no nie podobało mnie się to.

Tak samo odczuwam sprawę z Pylonami, na odsłuchu początkowo są ok, ale z czasem kluchy się robią.

 

W sumie to i tak pikuś, najbardziej zamulonymi kolumnami jakie miałem to Tonsil Maestro I 130. Mimo że wysokie były lepsze niż w większości wyrobów Tonsila, to bas i dynamika brzmienia potrafiła uśpić, zanudzić...

 

I tu pewnie jest pies pogrzebany, że Tonsil nie każdemu się podoba, że ma słabe wysokie rejestry. Konkurencji już dawno wysokotonowe wychodzą lepiej.

Mimo, to spokojnie mamy czas, poczekamy, posłuchamy, nowe wyroby może będą lepsze.

 

Ja np. miałem ostatnio w renowacji Tonsil Tango 200. Brzmienie wspaniałe, ale najbardziej podobają mnie się konstrukcyjnie i wykończenie jest super!

Chciałbym kiedyś mieć 35kg(sztuka) Tonsil Bolero 300, które były na 2x GDN25/80, GDN16/50, DSM50FFL, DSM25FFL. Tam problemu z wysokimi raczej nie będzie.

Pamiętam dyskusję wokół Siest. Poprawna budżetówka, tanie kolumny które grają akceptowalnie. Nie rażąc jakimiś specjalnymi ubytkami ale też nie zaskakując niczym niezwykłym. Na pewno porównywalne w swojej klasie cenowej z zachodnią konkurencją. Takie jest moje zdanie.

Dokładnie tak, chodzi mi o porównanie produktów z tej samej klasy cenowej czyli do ok. 2500,-

To bardzo cenna dla mnie informacja.

W związku z tym ograniczam poszukiwania do polskich produktów.

Niestety Harpia, 16Hertz, Zeta Zero, Sundial, są poza moim zasięgiem finansowym.

W związku z ograniczeniami co do wielkości: szerokość do ok. 20cm i głębokość do ok. 25cm,

mam do wyboru:

RLS Phobos, STX F-200 n, Pylon Topaz 15, Sounddeco Omega, Tonsil Siesta, Pulse, Libra.

Które z tych kolumn mają najlepszą stereofonię, najlepiej prezentują źródła dźwięku na scenie, mają nie koniecznie duży ale precyzyjny bas, nasyconą średnicę i delikatne wysokie?

To już nie Tonsil Siesta ? ;-) Oferta Studio 16 Hertz zaczyna się od około 2800 PLN. Być może rozmawiając z producentem można otrzymać rabat. Audio Academy operuje w niskich przedziałach cenowych. Audiowave zdaje się tak samo.

i tego nie mozna sie pozbyć... jak zwykle gdy pada temat polska kolumna co drugi wpis to tonsil, i jakies uprzedzenia bo tak niestety jest kojarzona polska kolumna szczególnie u swierzych osób. Mamy kilka naprawde dobrych firm znających sie na rzeczy nie wspominając juz nawet ze na forum tez sie znajdzie garsta osób potrafiących zbudować swietne paczki....Zapomnijcie o tonsilu koniec kropka

Dla wszystkich Panów tu piszących Bald ma rację, tak przejęto Tonsila i sprzedano jak judasz za ""30 srebrników"" a ludzi na bruk bo po co konkurencja ma być jak można kupić kolumny zagraniczne w tej chwili w większości made in china, Tonsila i Diorę utopiono specjalnie, tylko naiwniak myślał, że zagraniczny inwestor wpakuje tu fortunę aby stworzyć konkurencyjną firmę dla firmy matki z siedzibą poza Polską. Do dziś pamiętam program emitowany dawno temu na TVP gdzie było o upadku tego zakładu.

Co do STX to miałem do czynienia z tą firmą już dawno temu na początku lat 2000 i powiem tak, ich kolumny np para za 800zł grały lepiej niż Jamo za 2tyś zł, obecnej oferty tj FX300 nie znam ale po konstrukcji widać że zachodnie marki chciałyby za nią ze 4 tyś.

I tu pewnie jest pies pogrzebany, że Tonsil nie każdemu się podoba, że ma słabe wysokie rejestry. Konkurencji już dawno wysokotonowe wychodzą lepiej.

Czy obecnie w Siestach ciągle montuje się te same wysokotonowce co w tej serii np. z 2007 r. przed całkowitym upadkiem firmy ?

FX200, FX300 i Sounddeco.

Czytałem o tych STX dużo pochlebnych recenzji ale niestety nie mieszczą się w moich kryteriach dotyczących rozmiaru a szczególnie głębokości.

Dlatego z STX zostawiłem tylko model F-200n.

Sounddeco biorę pod uwagę bo tam głębokość 28cm jest podana z podstawką.

Same kolumny mają głebokość 26 cm.

To już nie Tonsil Siesta ? ;-) Oferta Studio 16 Hertz zaczyna się od około 2800 PLN. Być może rozmawiając z producentem można otrzymać rabat. Audio Academy operuje w niskich przedziałach cenowych.

Siesty też ciągle biorę pod uwagę:) ale 54139 wzbudził sporo wątpliwości.

AA i 16Hertz brałem pod uwagę ale nie znalazłem modelu pasującego do moich kryteriów ale już wiem że to brdzo dobre produkty.

A kryteria dotyczące wymiaru kolumn są ważniejsze niż cena.

I po tej selekcji wymiarowo - cenowej zostały:

RLS Phobos, STX F-200 n, Pylon Topaz 15, Sounddeco Omega, Tonsil Siesta, Pulse, Libra.

Obecne Fiesty to dokładnie to samo co Siesty, tylko zmienili nazwę i umieszczenie głośnika, bo człowiek który je zaprojektował odszedł z Tonsila, więc nie mogli dalej produkować "SIEST" dlatego te zmiany kosmetyczne i nazwy na Fiesta kończą i załatwiają sprawę praw autorskich.

Siesta = Fiesta

....Zapomnijcie o tonsilu koniec kropka

Ale dlaczego? Akurat takich dramatycznych haseł to kompletnie nie rozumiem...

Przecież najbardziej zaawansowani melomani na forum Audiostereo

twierdzą że Siesty grają na tym samym poziomie co zagraniczna konkurencja na

tym samym pułapie cenowym a w dodatku są piękne...

A są przecież jeszcze Pulse, Libry, Melody...

Dlaczego wzywasz do zapomnienia o tej marce?

 

Obecne Fiesty to dokładnie to samo co Siesty, tylko zmienili nazwę i umieszczenie głośnika, bo człowiek który je zaprojektował odszedł z Tonsila, więc nie mogli dalej produkować "SIEST" dlatego te zmiany kosmetyczne i nazwy na Fiesta kończą i załatwiają sprawę praw autorskich.

Siesta = Fiesta

Dziękuję za bardzo merytoryczne informacje na temat Siesty.

Bardzo zastanawia mnie informacja o tym co się dzieje ze Siestami po wygrzaniu.

Z drugiej strony w wielu systemach to może być zaleta.

Z powodu skrajnych opinii i dosyć nachalnej krytyki już z samej ciekawości ich posłucham,

mimo że nie są moim faworytem i wolałbym przeznaczyć pieniądze na nowe kolumny a nie na odsłuchy.

Mocno zastanawia mnie fakt że przez te wszystkie lata nie zmieniono wysokotonowca.

Albo nie jest on aż tak zły albo do firmy nie docierają opinie użytkowników.

Teoretycznie użyto tam jednego z najlepszych wysokotonowych jaki wyprodukował Tonsil.

Ewentualna zmiana jego, to musiałby być produkt innej firmy, co pewnie wiąże się z większymi kosztami dla Tonsilu.

  • Redaktorzy

No właśnie. Winą Tonsila były czasy w jakich przyszło mu tworzyć. Teraz się odradzają, ale na wszystko potrzeba czasu.

 

 

Byłbym wdzięczny za szczegóły. Według mojej wiedzy Tonsil jako taki nie istnieje. Siesty itd. to modele sprzed 10 lat czy coś koło tego. Nie wiem, gdzie są produkowane i dokładnie przez kogo. Jeśli brand Tonsil jeszcze istnieje, to jaki jest katalog produktów, dystrybucja oraz ceny? Kto jest dystrybutorem tej marki w Polsce?

 

Dla wszystkich Panów tu piszących Bald ma rację, tak przejęto Tonsila i sprzedano jak judasz za ""30 srebrników"" a ludzi na bruk

 

 

Nic podobnego. Tonsil przez lata był państwową lub półpaństwową firmą, fatalnie zarządzaną w sposób typowy dla państwowych przedsiębiorstw żyjących z dotacji. W końcu cicho zdechł kilka lat temu. Niech spoczywa w spokoju.

Byłbym wdzięczny za szczegóły. Według mojej wiedzy Tonsil jako taki nie istnieje. Siesty itd. to modele sprzed 10 lat czy coś koło tego. Nie wiem, gdzie są produkowane i dokładnie przez kogo. Jeśli brand Tonsil jeszcze istnieje, to jaki jest katalog produktów, dystrybucja oraz ceny? Kto jest dystrybutorem tej marki w Polsce?

Tak, Twoja wiedza jest w tym temacie poważnie ograniczona...

Zadzwoń lub napisz do którejś z tych osób to może ją uzupełnisz:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Panowie, temat jest o polskich kolumnach głośnikowych. Tonsil o ile wiem nie istnieje, natomiast jest wielu innych polskich producentów, mimo gorszego zaplecza inżynierskiego i tak robiących lepiej grające paczki. Więc chyba warto zainteresować się nimi, chyba że ktoś buduje system vintage.

To kto to wszystko konstruuje i produkuje:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Użytkownik zoller dnia 09.05.2014 - 21:59 napisał

Jednak, pod nazwą Tonsil coś tam we Wrześni funkcjonuje i mają całe zaplecze technologiczne starej firmy.

Nie ma mowy. Zaplecze technologiczne Tonsila dawno już wącha kwiatki od spodu. Jakiś czas temu czytałem doniesienie o wyburzeniu komory bezechowej. Zostały ewentualnie jakieś resztki. Stolarnia czy coś.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tam są niedziałające linki do produktów i tyle.

 

Wmawiasz ludziom z uporem maniaka że Tonsil nie istnieje, nie odpowiadasz na pytania ignorując

innych użytkowników forum.

O co Ci chodzi?

Kogo Ty reprezentujesz?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Redaktorzy

Przepraszam, jakie pytania ignoruję, nie rozumiem? Wydawało mi się, że rozmawiamy spokojnie o kolumnach.

 

U mnie akurat wszystko działa, łącznie ze sklepem.

 

Na podanej przez Tes stronie (tonsilproducent.pl) informacja o oferowanych produktach znajduje się teoretycznie w zakładce Oferta. W tej zakładce jest tylko punkt Cenniki, który rozwija się w linki do trzech dokumentów pdf: "cennik zestawów hi-fi", "cennik głośników" oraz "cennik sprzętu". Wbrew tytułom, każdy z tych linków zawiera tylko jednostronicowy dokument o treści. "Redakcja Strefy Gospodarki przyznaje marce Tonsil Złote Godło 2013 w kategorii "głośniki profesjonalne". To jest cała zawartość, jaką udało mi się zobaczyć. Stąd moja opinia, że sprawa jest przynajmniej dziwna.

Przepraszam, jakie pytania ignoruję, nie rozumiem? Wydawało mi się, że rozmawiamy spokojnie o kolumnach.

 

 

 

Na podanej przez Tes stronie (tonsilproducent.pl) informacja o oferowanych produktach znajduje się teoretycznie w zakładce Oferta. W tej zakładce jest tylko punkt Cenniki, który rozwija się w linki do trzech dokumentów pdf: "cennik zestawów hi-fi", "cennik głośników" oraz "cennik sprzętu". Wbrew tytułom, każdy z tych linków zawiera tylko jednostronicowy dokument o treści. "Redakcja Strefy Gospodarki przyznaje marce Tonsil Złote Godło 2013 w kategorii "głośniki profesjonalne". To jest cała zawartość, jaką udało mi się zobaczyć. Stąd moja opinia, że sprawa jest przynajmniej dziwna.

 

10 min temu ze strony o której mowa:

 

Tak na marginesie te Omegi mają kosztować 14 kzł, no to będą musiały grać, że ja p...ę :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-13647-0-64561700-1399848639_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie myśl - słuchaj.

  • Redaktorzy

Ciekawe. To jakim sposobem u mnie otwiera się tylko ten dyplom uznania?

 

Ale co do tej listy produktów: Siesta czy Fiesta? Ktoś tu twierdził, ze to ma być teraz Fiesta, a tu stara nazwa. Poza tym w ofercie wciąż Altusy i seria Maestro, jedne stare i kompletnie oldskulowe w negatywnym sensie, drugie nieco mniej stare i dość kiepskie. To są skamieliny, a nie oferta. Jest też jakby coś nowego (nowe nazwy, chyba dwa modele) co świadczy o tym, że jednak faktycznie firma działa i coś robi. OK, byłem w błędzie. Zastanawiają mnie tylko ceny oraz różnica cen pomiędzy typowym zestawem Tonsila (jakieś 500 zł) a tymi nowymi flagowymi Omegami, co to w cenniku ich nie ma, ale podobno są za 14 tysięcy. MOŻE one są dobre. MOŻE będę miał kiedyś okazję ich posłuchać. Ale ta różnica w cenie absolutnie nie budzi zaufania. Również do marketingowców tego producenta. Nieobecność na Audio Show też nie napawa optymizmem.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.