Skocz do zawartości
IGNORED

Monitory i kabelki do NADa

gregk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczki i forumowiczów :)

Dopiero od niedawna chwyciłem bakcyla dobrych dźwięków, i jestem całkowicie zielony. Po kilku miesiącach grzebania i czytania (przede wszystkim tego forum) zdecydowałem się wreszcie złożyć swój pierwszy system stereo, a ponieważ jak ktoś wcześniej napisał, złożenie pierwszego systemu jest najważniejsze i najtrudniejsze, stąd moja prośba o poradę.

Zdecydowałem, że na początek, zestawem spełniającym moje oczekiwania będzie zestaw NADa. Jestem już szczęśliwym posiadaczem NAD C521 i noszę się z kupnem NAD C320 lub NAD C320BEE. I tu natrafiłem na opór nie do przejścia dla mnie. Kompletnie nie mam pojęcia (mimo grzebania po forum), jakie monitory i kabelki (interkonekt i głośnikowe) mogą współgrać z tym wzmacniaczem i cd, kupno jakich powinienem rozważyć. Jestem kompletnie nieosłuchany, i jeżeli dobrze zrozumiałem barwne i obszerne opisy na forum, to zależy mi aby system był zrównoważony, grał czysto, przejrzyście, naturalnie, bez podbarwień (?), a basu tylko tyle ile powinno być.

Moja kabina odsłuchowa :) ma około 10m2 (3x3,50), raczej wytłumiona, monitory muszą mieć bass reflex z przodu, bo niestety będą stały na półce w meblach (niestety konieczność).

Muzyczka to zdecydowanie klasyka (m.in. opera) i jazz, ale i czasami coś z innej beczki, jak Frank Zappa, U2.

Na monitory jestem w stanie przeznaczyć 1500 PLN, ale to już górna granica, mając na uwadzę jeszcze kupno wzmacniacza, chętniej na początek wydałbym do 1000 PLN. O kablach i cenach kabli nie mam pojęcia, więc jakieś w rozsądnej cenie.

Zastanawiałem się nad Wharfedale Diamond 8.1 lub 8.2 albo (od października) 9.1 lub 9.2. Każda wskazówka, na jakie monitory mam zwrócić uwagę chodząc na przesłuchania :) będzie dla mnie cenna.

Pozdrawiam

https://www.audiostereo.pl/topic/11190-monitory-i-kabelki-do-nada/

> eMiL