Skocz do zawartości
IGNORED

Aktywne monitory studyjne w zestawie stereo


soundchaser

Rekomendowane odpowiedzi

aha ... a wracając do używania Bowersów w Abbey Road - angielski produkt, używany jest w angielskim studiu ... tak? - co w tym dziwnego że wspierają własny przemysł (no może w Polandii to dziwne jest), szczególnie, że Bowersy 800 to tak dobry produkt "Hi-Fi" że do studia się nadaje.

A myślisz, że jak jakiś audiofil wchodzi do salonu audio, to jest jakimś idiotą, żeby kierował się rcenzjami w gazetkach?

 

Tu już wyraźnie pomyliły Ci się branże,potencjalni klienci i skala budżetu.

 

l'enfant sauvage

Dla klienta liczy się opinia, uznanie, marka, cena. Tak jest wszędzie.

Wysoki rachunek musi mieć uzasadnienie. Marketing wszędzie i na wszystkich działa tak samo.

 

Ceny usług studia i sprzęt dla audiofila, to górna półka wydatków - nic mi się nie pomyliło.

 

A jeśli uważasz inaczej, to naświetl różnice.

Może faktycznie są świetne, tyle że 2 X droższe od zakładanego pułapu, a w tej cenie to jest pewnie kilka innych równie ciekawych propozycji.

w takim razie wybór byłby tylko jeden, przynajmniej jak dla mnie. Model Presonus Sceptre S8

 

mediabar11.jpg

Oferta się powiększa. :)

A co powiecie na temat Adamów AX8?

W czym są lepsze od AX7 oprócz nieco większych gabarytów?

Niższe zejście ... ale wolałbym A77X zamiast A8X.

 

w takim razie wybór byłby tylko jeden, przynajmniej jak dla mnie. Model Presonus Sceptre S8

Koncentryki umie robić Tannoy, Kef i Genelec ... i to tyle. Widziałem pomiary podobnych do tych Presonus kolumn i równego SPL w paśmie nie miały. Choć jestem ciekaw pomiarów tego modelu.

Do wzięcia za 1.400,00 EUR

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Można i takie kupić, prawie bezkompromisowe.

 

post-3650-0-72078500-1402757198_thumb.jpg

i z tyłu.

 

post-3650-0-65089800-1402757751_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

wolałbym A77X zamiast A8X

 

Tylko gdzie składować takie klamoty?

A7X, A8X są praktyczniejsze jeżeli chodzi o ilość zajmowanego miejsca :)

A7X są wręcz kompaktowych rozmiarów.

PC (Spotify, AIMP4) | ODAC revB+O2 | ADAM A7X | Sennheiser HD600

Ale większość ma port bass reflex z tyłu obudowy, co ma konsekwencje w rozmieszczeniu kolumn.

PC (Spotify, AIMP4) | ODAC revB+O2 | ADAM A7X | Sennheiser HD600

Tylko gdzie składować takie klamoty?

A7X, A8X są praktyczniejsze jeżeli chodzi o ilość zajmowanego miejsca :)

A7X są wręcz kompaktowych rozmiarów.

Nie jest to taki wielki problem, skoro i tak patrzy się na krówki A8X czy AEON. Fakt, że do A77X już by trzeba jakieś podstawki. Tak, że przesadzasz (bo i tak jest wybieranie wśród dużych modeli).

BeatX,

 

ja akurat nie mam z tym problemu. W moim pokoju Yamahy stoją 2 m. od ściany,

więc bas jest optymalny. Dodatkowo mam sporo różnego ustrojstwa,

co, jak myślę, ma pozytywny wpływ na brzmienie.

 

do A77X już by trzeba jakieś podstawki

 

Są takie fajne, szerokie stołki barowe w Ikei o wysokości ok. 60 cm.

Idealnie nadają się do leżących monitorów. ;-)

Mam brzmienie, które w tej chwili satysfakcjonuje mnie całkowicie.

Jest wszystko jak trzeba. Jednak o ile Yamahy w swojej lidze są moim zdaniem nie do pobicia,

to myślę, że takie Adamy 7X lub 8X, APS Aeon, czy inne z tego przedziału cenowego

zapewnią jeszcze lepszą selektywność i przede wszystkim przestrzenność brzmienia (lepszy trójwymiar),

na którym najbardziej mi zależy, bo jeśli cokolwiek zarzucić monitorom Yamaha HS80M to może właśnie nie tak idealną

precyzję umiejscowienia instrumentów w głąb sceny, bo sama stereofonia jest bardzo dobra.

Ale większość ma port bass reflex z tyłu obudowy, co ma konsekwencje w rozmieszczeniu kolumn.

 

Nie tyle w rozmieszczeniu (to tylko kwestia akustyki), ale w tym, że otwór oznacza gwałtowne ucięcie przetwarzania na skraju zakresu basowego, więc jeśli za nim coś będzie nagrane, to tego już nie usłyszymy.

 

Bezkompromisowo jest wtedy, gdy mamy obudowę zamkniętą (łagodnie opadającą) i do tego dodamy suba. Albo kolumnę bas-refleks, którą utniemy ponad częstotliwością jego strojenia (brak ogona basowego) i oczywiście... dodamy suba :-)

 

O aktywność suba względnie łatwo.

I oczywiście wolę firmę B&M niż B&W, chociaż tej pierwszej nigdy nie słyszałem.

@soundchaser,jaką masz sytuację za kolumnami?Na rysowanie przestrzeni w głąb może pomóc rozproszenie w miejscu pierwszych odbić za kolumnami,także na lepszą lokalizację źródeł pozornych.

l'enfant sauvage

Przewaga systemów 2.1 vs tradycyjne stereo to osobne zagadnienie ma ciekawą dyskusję :)

Ja prędzej czy później dokupię sobie aktywny subwoofer, chociaż jest z tym od cholery roboty przy strojeniu.

Ale słuchanie kawałków jak ten (oczywiście w HQ), na systemie z subwooferem to niesamowite doznanie:

Pod warunkiem że dobrze zestroimy całość.

PC (Spotify, AIMP4) | ODAC revB+O2 | ADAM A7X | Sennheiser HD600

Bezkompromisowo jest wtedy, gdy mamy obudowę zamkniętą (łagodnie opadającą) i do tego dodamy suba

 

Ale takie rozwiązanie chyba jest chyba lepsze jeśli nie mamy monitorów z bass reflexem.

Miałem suba KRK Rokit K10S, który miał współpracować z Yamahami HS80M, ale okazało się, że to nieporozumienie.

Myślałem, że poprawi brzmienie źle nagranych, "bezbasowych" płyt, a okazało się, że tylko dudnił.

Natomiast używanie go do płyt dobrze nagranych już zupełnie mija się z celem.

Przy minimalnym ustawieniu potencjometrów było tego basu za dużo.

 

Na rysowanie przestrzeni w głąb może pomóc rozproszenie w miejscu pierwszych odbić za kolumnami,także na lepszą lokalizację źródeł pozornych.

 

Możesz rozwinąć? Jak to powinno wg. Ciebie wyglądać?

Z góry przepraszam za koślawą grafikę ale mam nadzieję,że będzie zrozumiała;)

 

W miejscach zaznaczonych czerwonym zygzakiem raczej nie powinno być płaskich powierzchni co skutkuje często płaską sceną bez różnicowania planów w głąb oraz rozmyciem lokalizacji instrumentów.Ja jestem zwolennikiem "żywej" akustyki z minimalną ingerencją w pochłanianie i jednocześnie ze znaczną rolą dyfuzorów.Te miejsca za kolumnami i sufit mają krytyczne znaczenie przy kreowaniu stereofonii.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

l'enfant sauvage

soundchaser, poco takie kombinacje? Czy nie lepiej dołożyć te 4tys i cieszyć się monitorami które naprawdę ciężko pobić systemami dzielonymi za dziesiątki tysięcy? Nawiązuję do eventów opal. To takie JBL 4319 + onkyo p3000r + m5000r + źródło marka levinsona. Są mega precyzjne, szybkie, bas kopie cię w klatę, są bezpośrednie, bardzo neutralne. Żywe estradowe brzmienie we własnym salonie. które nigdy się nie nudzi, chyba że nie oto chodzi....?

Może trochę się wtrącę do tematu. Ostatnio zmieniłem studyjne monitory Yamaha MSP5 Studio na pasywne głośniki Hi-Fi Dynaudio Excite X12 i wykonałem pomiary. Może kogoś zainteresują te wyniki pomiarów, ponieważ mamy tutaj do czynienia z dwoma zestawami głośnikowymi o teoretycznie innych zastosowaniach, ponadto mamy tutaj sytuację tylny vs przedni bas refleks. Wnioski pozostawiam wam :-).

 

P.S. Rozstawienie głośników oraz mikrofonu było identyczne w obu przypadkach. Yamahy miały ściągniętą górę o 1.5 dB

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) post-24365-0-06251800-1402833236_thumb.jpg

post-24365-0-97336100-1402833250_thumb.jpg post-24365-0-09563800-1402833265_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To jest chyba pomiar pomieszczenia, a nie kolumn, bo wykresy są niemal identyczne.

 

Zaznaczam, że mogę się mylić w swojej ocenie.

Przy okazji - całkiem (chyba) niezłe pomieszczenie.

Przecież nie słuchamy kolumn w komorach bezechowych, czyż nie? To co słyszymy to kolumny + pomieszczenie i tego nie da się przeskoczyć (btw. to są pomiary w bliskim polu <1m), akustyka pomieszczenia ma ogromny wpływ i chciałem to tylko pokazać.

Dobrze, ale w innym pomieszczeniu wykres może być zupełnie inny.

Pomiar powinien pomijać tę zmienną, która zafałszowuje obiektywność (porównywalność) wyniku.

 

To tak, jakbyć porównywał obciążenia podatkowe porównując przedsiębiorcę z pracownikiem na stałej umowie. Można ponarzekać lub się pochwalić, ale co wartościowego mówią same liczby?

 

Tutaj porównujemy umiejętności firm kolumnowych - wydaje się, że zatrudniły tę samą osobę.

A tak pewnie nie jest.

Oczywiście, że wyniki pomiarów będą inne. Tak samo opinie osób o brzmieniu danych kolumn mogą być różne w zależności od pomieszczenia. W każdym razie jest tendencja do pisania, że głośniki Hi-fi to uśmiech dyskoteki, a monitory studyjne to płaskie brzmienie bez podbarwień, tak samo bas refleks z tyłu to jest zło, a jak jest z przodu to jest cacy, jak widać niekoniecznie - trzeba koniecznie uwzględnić zmienną jaka jest pomieszczenie.

  • 3 tygodnie później...

Zdecydowałem się w końcu na Adamy A77X, bo były w dobrej cenie.

Jest poprawa i to dość wyraźna.

Szczególnie jeśli chodzi o bas, który jest wyjątkowo potężny i nisko schodzący.

Poprawiła się też przestrzeń i detaliczność brzmienia, no ale tego oczekiwałem.

Zaskoczyły mnie świetne wysokie tony, bo obawiałem się że te wstęgowe tweetery są bardziej ostre.

A tu miła niespodzianka - wszystko jest OK. Góra jest rewelacyjna.

Nawet gorzej nagrane płyty dostały życia.

Dodatkowo jest płynna regulacja wysokich, niskich i tweetera w przedziale -4dB +4dB, ale słucham raczej neutralnie.

 

Jednak Yamahy HS80M nie są tak bardzo daleko w tyle.

Uważam, że to prawdopodobnie najlepsze monitory na tym poziomie cenowym.

  • 3 lata później...

Odświeżam wątek po ponad 3 latach. Przez tyle czasu służyły mi świetne Adamy A77X.

Okazyjnie kupiłem monitory, które były mi już w tym wątku polecane i które podobno są jednymi z najlepszych na świecie,

także do użytku domowego.

 

EVENT OPAL kontra ADAM A77X.

 

default002.png51RZWoYwZML._SY355_.jpg

 

Jestem już po kilkugodzinnych testach nowych monitorów.

Event Opal to potężna, aktywna konstrukcja dwu-drożna w pancernej obudowie z aluminium.

Waga - ponad 20 kg/szt., czyli 2 x cięższe od Adamów.

Mogą grać zarówno w pozycji pionowej, jak i poziomej. W tej drugiej producent zaleca odwrócenie o 90 st. całego panela z głośnikiem wysoko tonowym.

U mnie lepiej sprawdziła się pozycja pozioma, więc zgodnie z instrukcją obróciłem tweetery. Wystarczy odkręcić 4 śrubki (w wyposażeniu jest nawet kluczyk).

Do monitorów dodane są specjalne podkładki, na których należy je postawić, aby dolne ścianki nie przylegały do standów.

 

Teraz najważniejsze...jak brzmią?

Pierwsze wrażenie - więcej detali, lepsza scena i mniej "gęsty" bas niż w Adamach.

Jednak podczas dłuższego obcowania z Opalami, słuchając coraz więcej muzyki (zwłaszcza tej dobrze znanej) można usłyszeć różnice w stosunku do Adamów.

Przede wszystkim lepsza stereofonia, na którą wpływa większa szczegółowość w średnich tonach. Bas jest bardziej zwarty, krótki i piekielnie precyzyjny.

Nie jest go mało, jest tyle ile trzeba, ale ja byłem przyzwyczajony do adamowego - niżej schodzącego, dłużej wybrzmiewającego, ale nie tak dobrze kontrolowanego i punktowego. Wysokie tony - porównywalne, chociaż wolę chyba produkowane przez Eventy.

Średnica w Adamach jest trochę schowana, stąd brzmią może cieplej i przyjemniej słucha się płyt gorzej nagranych. Eventy są zrównoważone w całym zakresie i przede wszystkim ich brzmienie nie jest w żaden sposób koloryzowane. Jest wyjątkowo naturalne, ale nie czuje się w związku z tym sterylności, albowiem są bardzo muzykalne. Słychać dokładnie w którym miejscu jest głos, czy dany instrument. Tak więc przestrzeń też na korzyść Eventów, czego można było oczekiwać.

 

Podsumowując - im dłużej słucham Eventów, tym bardziej doceniam to brzmienie - wyrafinowane, dokładne, kulturalne, bezkompromisowe.

Za tydzień, dwa - podłączę z powrotem Adamy i wtedy, myślę, usłyszę jeszcze większą różnicę.

Za tydzień, dwa - podłączę z powrotem Adamy i wtedy, myślę, usłyszę jeszcze większą różnicę.

Napisz coś po tygodniu, też jestem zainteresowany tymi monitorami.

Czas odgruzować system grający.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.