Skocz do zawartości
IGNORED

Test wzmacniaczy w ostatnim HFiM


krzys_mak

Rekomendowane odpowiedzi

dht-> Nie ma absolutnie nic zlego w podpinaniu wszystkich wzmacniaczy do jednych kolumn, jesli wiemy co robimy. Smiem twierdzic, ze KoRnik wiedzial co robil. Sledzac wypowiedzi KoRnika na forum i bazujac na rozmowach z nim na czacie wiem, ze nie recenzowalby wzmacniacza, ktory nie moglby wspolpracowac z jego kolumnami.

 

Twierdzisz ze "niedopuszczalnym jest publikowanie opinii o sprzecie na podstawie recenzji jednego gosci".

W takim razie chyba malo czytasz recenzji. Wiekszosc tych, ktore ja czytam sygnowane sa przej jednego recenzenta. Profesjonalizm polega na tym by nie bac sie podpisac wlasnym nazwiskiem, nawet wtedy, gdy glosisz niepopularne opinie.

Owszem, ale w recenzjach zdarzają się też ewidentne brednie. I nie chodzi mi tu o ostatnie numery, bo od jakiegoś czasu nie kupuję, nie warto. Lepiej posiedzieć na forum.

A skąd mamy wiedzieć czy w tym przypadku np. któryś ze wzmaków nie ma zbyt dużo basu w stosunku do innych zakresów czyli czy jest równy?

 

Nigdy nie czytałem jeszcze żadnej recenzji, która mówiłaby, że wzmak ma za dużo basu. A mam wrażanie, że akurat w tych przedziałach cenowych to się często zdarza.

Tym bardziej jeśli w przypadku tych testów popatrzymy na źródło i kolumny.

 

No więc gdzie jest a gdzie powinien być bas:)?

 

Pzdr.

 

PS.

 

Testy powinny być w porównywalnych zakresach cenowych poszczególnych klocków. Aby nie było "subiektywnych" ocen, "obiektywnie" trzeba porównywać sprzęt do wkładu pieniężnego. Nie ma innego lepszego punktu odniesienia.

Do wszystkich tych przemądrzałych forumowiczów ,,audiofilów,, gdy czytałem wczoraj wasze wywody na temat testu to odbijało mi się szmatami, bo myślałem że audiofil to ktoś z pasją i klasą a tu obora. Zrobić wam pacany test w ciemno z kabelkami i wyszło by jacy z was fachowcy. Gdybyście osobiście musieli zrobić opis tych wzmaków to nie umielibyście sklecić nic wartościowego do poczytania - to pewne jak 2x2. Zmieniać świat zaczynając od siebie to najlepszy pomysł. Kornik wbijaj w to h... i rób swoje są tacy co kumają o co chodzi i chętnie poczytają do poduchy a i tak zrobią swoje tak jak ja.,

Moim zdaniem KoRnik i popierajacy go gutten maja racje. Z malych monitorkow mozna wiele wyciagnac ( a duze kolumny w malym pomieszczeniu graja zle)

Monitory moga miec z dobrym piecykiem bas jakiego wlasciciel nigdy wczesniej nie mial, a przestrzen, dynamika, srednica etc moga zmienic sie calkowicie.

Jezeli wiec ktos, jak bylo dobrze powiedziane jest przyzwyczajony do 'swoich' kolum to nawet niewielkie zmiany bedzie wstanie opisac.

A wracajac do Thieli ....co to bylby za test jesli 3 wzmaki na 4 by ich nie napedzily. Na prezentacji Minimy byly monitorki ktore zabijaja wszsytko co jest ponizej Gryfona ( ze 'normalnymi wzmakami nie graja')....i chyba tylko buce kupuja sprzet powyzej 10 000 pln za klocek wczesniej go nie odsluchujac w zestawie;-D

PS ( a ze cos moze bardzo zle zagrac to przyklad G. Utopii z ostatniego audio show ;-D)

Mocna dyskusja!

 

Nasuwaja mi sie takie skojarzenia:

 

1. Nie sposob jest przetestowac kilka wzmacniaczy w kilkunastu konfiguracjach kolumnowo - kabelkowych bo zajeloby to kilka lat.

 

2. W pisemakach niemieckich czy angielskich (szczegolnie) rekomendowane zestawy hi-fi maja czesto zaskakujaca pospolite kolumny podlaczane do drogiej elektorniki i nazywa sie to hi-endem (np. Mission 82, Karat 80 od Cantona).

 

3. Sluchalem kiedys malutkich Ruarkow za okolo 3000 zl podlaczonych do AccuPhase wartosci samochodu. Gralo to naprawde imponujaco, szlachetnie i z klasa.

 

4. W tescie grupowym chyba wystarcza do uchwycenia roznic, ze testuje sie wzmacniacze w tych samych warunkach, nie koniecznie w roznym otoczeniu bo powstanie zamieszanie.

 

5. Osobiscie zawsze jednak wole, ze testowane produkty sa parowane w podobnej klasie cenowej czyli ze tworza system prawdopodobny w zyciu codziennym. I tu chyba wystawic trzeba minus HFIM bo malo kto jednak majac tak drogi wzmacniacz zepnie go z budztowym CDP i tanimi kolumnami. Lepsze by byly jakies Dynaudio Contour jezeli juz i CDP, ktory idzie dalej w pokazywaniu detali.

 

6. Wiecej wart jest dla mnie dlugoterminowy test, gdzie ktos sie bawi zabawkami np. 3 miesiace niz cos robione po lebkach. Stad moze sprzet dookolny jest mniej wazny a raczej wole, ze wykaze sie porzadnie roznice miedzy wzmacniaczami. To pomaga przy eliminacji w razie dokonywania zakupu.

 

pzdrw

 

soso

Dla użytkowników monitorków taki test jest O.K. Dla posiadaczy większych kolumn, jest to test niepełny.

 

"A wracajac do Thieli ....co to bylby za test jesli 3 wzmaki na 4 by ich nie napedzily" - byłaby to ważna informacja, że te 3 wzmaki do wymagających kolumn się nie nadają.

 

"tylko buce kupuja sprzet powyzej 10 000 pln za klocek wczesniej go nie odsluchujac w zestawie" - zasadniczo tak, ale spróbuj załatwić odsłuch wkładki gramofonowej powyzej 10 000 pln w swoim zestawie.

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Do Less

Jak znam polskie realia to takiej wkladki za 10 000 u nas sie nie da posluchac ;-D ...chociaz chyba moja teza nie jest obalona...bo taki czlek wydajac na sama wkladke te skromna kwote moze sie wybrac do np. GB i sobie posluchac ?

A jesli chodzi Thiela to konfrontacja skonczyla by sie na kilku zdaniach ( ten wzmak gra inne sa do d..!!!)...ale to mozna uzyskac od dobrego sprzedawcy prezentujacego te wlasnie kolumny ;-D

A ze test niepelny to kazdy widzi.

Panowie, co tam test wzmaków: najlepszy w nowym numerze jest felieton Józwy na str. 108 pod wielce znamiennym tytułem "Woal" - boki zrywać! Polecam do przemyślenia wszystkim fanom kabli V.

Pzdr

Rozumiem racje guttena i KoRnika i trudno nie zgodzić się z nimi. Aczkolwiek ja patrzę na to może z innej perspektywy. Przede wszystkim te Dynaudio to monitory które recenzent zna a to podstawa rzetelnej recenzji. Branie super kolumn których recenzent nigdy nie słyszał to pomyłka. Wtedy tak naprawdę nie wiadomo co jest recenzowane: kolumny czy wzmacniacz. Inną sprawą jest że w "niepolskiej" prasie można dosyć często przeczytać recenzję gdzie dany wzmak testowany jest na dwóch lub trzech parach kolumn. Ale to trochę inny świat bo kolumny bynajmniej nie są "redakcyjne". Jak kiedyś KoRnik dorobi się Avanti, Avalonów Opus i Thieli 3.7 (czego mu szczerze życzę) to chętnie przeczytam taką recenzję. Póki co test został zrobiony jak można najlepiej.... A wogóle to oczym ta dyskusja? :D

 

Pzdr.

 

PS KoRnik - już nic nie mów - nie mam czasu wysłać - niedługo mnie z tego powodu sumienie zagryzie :(

>pawelm

 

"to takiej wkladki za 10 000 u nas sie nie da posluchac " - da się, mój znajomy ma Grado Statement the Statement. Kupił co prawda za pół ceny, ale nowa kosztuje właśnie 10000. Nie wiem ile kosztują wkładki używane do Nottingham Analogue przez Fasta (wystawiane na ostatnim AS), ale podejrzewam, że też w tych okolicach.

 

Generalnie to żaden sprzedawca nie zamontuje Ci drogiej wkładki tylko do odsłuchu, o wypożyczeniu do domu już nie mówiąć, żebyś mógł sobie posłuchać w swoim systemie - nawet w GB i nawet jeżli wkładka kosztuje tylko 2-3 kzł. Żeby jej posłuchać musisz mieć szczęście znaleźć kogoś, kto ma właśnie "tą" wkładkę zamontowaną w "tym" ramieniu na "tym" gramofonie - prawdopodobieństwo sukcesu dosyć małe.

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Używając "tańszych" kolumn w pomieszczeniu które zna się na wylot można łatwo wyłapać różnice w brzmieniu pomiędzy różnymi wzmakami . Ale mimo szacunku dla Dynaudio 42 - które może nawet bardzo przyjemnie brzmieć ze wzmakami 3 x droższymi - to o takich aspektach jak "wybrzmienia" czy "powietrze" będzie już ciut ciężko dyskutować . Nie wspominając o głębokości czy kontroli basu . Nie słyszałem 42-jek u siebie więc może to nie jest do końca obiektywne , ale zdaje się , że są to kolumny dość ciepłe i miękkie . W takim wypadku będą preferowane wzmaki mocne i niekoniecznie nasycone .

I wcale nie chodzi tylko o to , żeby testowany sprzęt był koniecznie drogi . Powinien być po prostu odpowiednio dobrany . Np. takie Pro Ac Studio 100 czy Dynaudio Contur 1.3 byłyby już znacznie bardziej odpowiednie do przeprowadzenia takiego testu nawet w niedużym pomieszczeniu . A skoro tworzy się poważne pismo , to wypadałoby powalczyć o maksymalną uniwarsalność informacji dla czytelnika .

Pawelm -> jeśli do mnie pijesz to chciałbym Cię poinformować , że wzmak który nie ciągnie Minimy (i niekoniecznie jest to wynik tylko i wyłącznie słabowitej końcówki ale - prawdopodobnie - również niesparowania napięć z CD-ekiem) fantastycznie sobie radzi w zestawieniu z Zollerem . I to mi wystarczy . A odsłuchiwałem wcześniej długo i namiętnie

Audiofast sprzedaje wkładki Sheltera. 501 to chyba ok. 5k PLN zatem 901 powinna kosztować ponad 10k PLN a 90X to ho,ho.. poza tym w Grobel Audio są Koestu a tam w górnych modelach "the sky is the limit". ZNaczną część tych wkładek można posłuchać na miejscu i nie trzeba sprowadzać w ciemno.

 

Pzdr.

Aha.. jeszcze jedno. Do domu pożyczą - oczywiście jak mają zaufanie do klienta. W przypadku stałych klientów nie ma z tym większych problemów. ALe wyobraźcie sobie co znaczy być stałym klientem w przypadku obu tych dystrybutorów (Grobel - Jadis, Audiofast - Halcro)

 

Pzdr.

>lolo

 

"Do domu pożyczą - oczywiście jak mają zaufanie do klienta" - ciekawe tylko, czy takie wkładki spzedają jako nowe innym klientom, czy mają egzemplarze przeznaczone tylko do prezentacji i pożyczania.

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Jeszcze raz bo widzę brak zrozumienia. Co możesz powiedzieć o wzmaku za 10 kpln jeśli podpinasz źródło za 2300 pln i kabelek za 500 pln. Prawie nic. Zestaw zagra tylko tyle na ile pozwoli najsłabszy element toru. Miałem akurat ostatnio AQ Cordiala na XLR w moim zestawie. No i co. Zestaw grał o dwie klasy gorzej niż np. Cardasie Neutral Ref. No i jaka będzie ocena wzmaka. Taka jak zagra Cordial czy inny Monster. Tylko tyle. O źródle już nic nie będę mówił. Sami pomyślcie gdzie powinien być bas i który element toru go gubi i dlaczego inny element toru musi w związku z tym go podbić a w efekcie kolumny grają jak grają:)

 

Pzdr.

 

PS.

 

Na końcu zawszę tylko słyszę, że dany zestaw jest nie do tego rodzaju muzyki tylko do innego:) ?

 

Jeśli robisz test danego elementu to podpinasz dużo lepsze elementy aby z niego wycisnąć "maksa" a nie gorsze.

> Less

 

>>"Do domu pożyczą - oczywiście jak mają zaufanie do klienta" - ciekawe tylko, czy takie wkładki spzedają jako >>nowe innym klientom, czy mają egzemplarze przeznaczone tylko do prezentacji i pożyczania.

 

W AudioGrobel kupowałem (ale nie wkładki) i wiem że Sebastian Kenitz ma sprzęt który stanowi demo (Jadis i Stax) i go nie sprzedaje. Spodziewałbym się tego samego w przypadku Koestu. W Audiofaście nigdy jeszcze nic kupowałem to nie powiem. Ale tu już chodzi o takie ceny że inne rozwiązanie wydają się conajmniej nie na miejscu. Ale oczywiście życie życiem...

 

Pzdr.

broy widze, ze temat veluma strasznie Ciebie dreczy ;))

Felieton jest fajny, caly numer sredni. Co do malych monitorow to mysle, ze jak jest mniejsze pomieszczenie do 18m2 to moga i grac z elektronika 10krotnie drozsza i bedzie pieknie... Jednak pelnowymiarowy test wzmakow w powaznym magazynie powinien odbyc sie w takich warunkach, zeby ocenic calosc brzmienia, czyli wieksze pomieszczenie i przystepne pelnozakresowe kolumny, wszystkie elementy powinny byc zblizone cenowo.

Nie bede sie wypowiadal o samym tescie - nie czytalem; rozumiem rowniez realia - Kornik ma system jaki ma, zna go bardzo dobrze wiec i owszem najlepiej wylapie roznice jakie wnosza inne (niz jego wlasny) wzmaki przy reszcie systemu swietnie znanej; natomiast wg mnie aby ocenic maksimum mozliwosci danego elementu toru trzeba miec pewnosc, ze nie ograniczy go zaden inny element czyli to testowane klocki powinny byc tak naprawde "najslabszym ogniwem" (co wrazliwszych przepraszam za okreslenie ;) ) - tylko kto moze przeprowadzac takie testy??

ABs

Nie tyle mnie ten temat dręczy - zmor nocnych z powodu garażowych kabelków nie mam póki co - ile śmieszy.

Felieton Józwy dokładnie oddaje moje zdanie na ten temat. Kolega Józwa M. in general ma super pisane, chyba czyni to najfajniej z całej ekipy, a już w Magazynie HiFI to czytam go zawsze w pierwszej kolejności! Dlatego podoba mi się tekst Woal. Józwa, pisz więcej i częściej!

Generalnie cały numer jest Ok, choć nowa szatka graficzna jest dyskusyjna, a dział muzyczny - beznadziejny. Gdzie recenzje guttena? Dlaczego Szachowski opisuje takie bzdety, jak Tokaj czy Krzysia Górniak? Po co mętne wynurzenia Rychlika o Ewie B? Doprawdy nie wiem - tyle ciekawych płyt, a oni taki badziew recenzują...

No ale wreszcie poważny wstępniak Nadredaktora - może wziął nasze uwagi do siebie? No i odpowiedzi na listy czytelników wreszcie bez tej pismakowej ironii: naprawdę, nie każdy ma Meridiana czy Krella, a niektórzy z pismaków chyba tak sądzą.

Generalnie numer Ok i tak trzymać. KD paszoł won!

Pzdr

A dlaczego test ma być akurat na klockach Kornika? To co zawsze będziemy wszystko porównywać wykorzystując Nada, Monsterów, Cordiali i Dynaudio. A gdzie sprzęt redakcyjny i redakcyjne pomieszczenie odsłuchowe? No to może od razu zacznijmy robic testy pod tytułem "co pasuje najlepiej" do w/w klocków.

To nie tak powinno wyglądać. Szukasz liderów w określonym przedziale cenowym, które są punktem odniesienia. I takie klocki wpinasz do testów. Najlepsze "zdaniem redakcji" a nie takie jakie ma w domu recenzent. recenzent kiedyś przestanie nim być i co. Będziemy mieli nowy "inny" zestaw odniesienia. No i oczywiscie będzie miał swój "subiektywny" punkt widzenia.

 

Pzdr.

ciekawa ta dyskusja o konfiguracji systemu testowego. rzeczywiscie, chcialoby sie, zeby weryfikacje byly bardziej wszechstronne. jestem pewien, ze wzmacniacze zostaly podsumowane w sposob uczciwy i rzetelny, jednokowoz jestem pewien, ze dalsze proby z innymi zestawieniami pokazalyby moze wiecej. pamietam recenzje pathosa classic one ze stereophile, gdzie wzbudzil nieklamany entuzjazm. no, ale tam rzadko testuja budzetowe klocki w takich zestawach jak HFM, wiec moze slysza wiecej? tak na marginesie, wersja testowana przez HFM to nowa wersja pathosa classic one, dla odroznienia czesto okreslana jako pathos new classic one. to raczej wazna informacja dla czytelnika.

Panowie macie w recenzji podany system (punkt odniesienia) a więc wiecie czego oczekiwać. Recenzent wybrał go zdaje się z rozmysłem, zna go i podstawie porównań wydaje osądy. To, że w inny systemie prezentacja dźwięku może być inna to normalka. Moim zdaniem sprzęt powinno testować się mi minimum na dwóch systemach obowiązkowo własnym i systemowym (polecanym przez producenta) jako wariacje mieszane systemy z różnych poziomów cenowych też mogą być ciekawe. Jeżeli klocki „sprawdza” się tylko w jednym systemie pracę redaktora należy taktować połowicznie lub jako kto woli źle wykonaną.

A patrzac z drugiej strony, czy jak mamy kolumny za3tys i cd za2tys to mozemy rozgladac sie za wzmakiem w okolicach 10tys? Mysle, ze tak, ale nijak ma sie to do testowania takich wzmakow i chyba o to chodzi. A jak juz bedziemy mieli ten wzmak za 10ys to pewnie kiedys zaczniemy poszukiwania nowych kolumn i znowu taka recenzja bierze w leb.

Fakt, że słuchanie drogiego wzmaka z dużo tańszymi kolumnami i cedekiem może mieć sens, nie usprawiedliwia niedorzeczności testów początkującego recenzenta HFiM. Najbardziej rozśmieszyły mnie uwagi o jakości basu i realistycznych poziomach głośności. Cóż, jaki system - taki realizm. Nic to, jako tło dla MacKermit Menu z podwójnymi frytkami taki systemik będzie będzie jak znalazł.

Ale jest nadzieja! Początkujący recenzent HiFM posiadł już - jak był łaskaw się wyrazić - system swoich marzeń (NAD+Dana+Naim). Możemy więc już wkrótce oczekiwać recenzji monobloków za 100 000 zł para, oraz kolumn w tej samej cenie.

Symptomatyczne, że najlepsze pismo na rynku powierza poważną recenzję autorowi, który sam przyznał, że zna dobrze brzmienie tylko jednego modelu kolumn. Wmyśl takiego rozumowania, krytykiem muzycznym można zostać po zjedzeniu podwójnego MacKermit Menu, krytykiem literackim zaś - po przeczytaniu "Trylogii" i dwóch felietonów Jerzego Pilcha.

Nic nie mam do autora. To pewnie sympatyczny facet. Ale HiFM jest obecne na rynku wystarczająco długo , by nie tolerować takich ewidentnych wpadek

Niektórym znajomość nawet 100 par kolumn nic nie pomoże. Trzeba mieć talent i dobre ucho. W/w recenzent je ma. Więc dajcie sobie spokój bo zaczynacie zjadać własny ogon :) Jakbym chciał być złośliwy to bym coś napisał o zazdrości. Ale złośliwy nie jestem to i nie napiszę :)

 

Pzdr.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.