Skocz do zawartości
IGNORED

Marantz PM 7000 i nierówny potencjometr


qubix

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Jeszcze zanim żonę poznałem kupiłem sobie Marantza PM 7000. A teraz patrzcie jak czas leci, trzecia sztuka będzie się rodzić w czerwcu/lipcu. W każdym razie po tak długim okresie używania coraz bardziej daje się we znaki to, że potencjometr działa strasznie nierówno. Prawy kanał zawsze jest istotnie cichszy od lewego. Rozebrałem wzmaka, przyłożyłem miernik do potencjometru i tam rzeczywiście te różnice widać. Wiem że mogło walnąć coś innego, np. coś w końcówce, ale w sumie nie mam jak tego sprawdzić (nie umiem).

 

No i się zastanawiam nad tym, czy tego potencjometru nie wymienić. Można kupić odpowiednik ALPS z silniczkiem za 140-180 pln, ale ryzyko trafienia w nierównego ALPSa jest duże. Mogę odżałować sterowanie pilotem, bo w sumie i tak tego już nie używam za bardzo i kupić tańszego ALPSa bez silniczka, albo zaryzykować w coś innego.

 

No więc teraz pytania:

- czy ktoś z Was wymieniał w PM7000 lub PM68 potencjomentr (na płytkach w środku są takie dwa oznaczenia wzmacniaczy),

- czy ktoś z Was wymieniał na coś innego?

- czy ktoś z Was zna kogoś w wawie, do kogo na wymianę można wzmaka podrzucić?

 

Z tego co się dowiedziałem to chyba to jest odpowiednik oryginału:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) U mnie na płytce wyjścia z potencjometru są w dwóch rzędach po 3 piny. Były też wersje z jednym rzędem 8 pinów, ale to nie ten kejs.

 

Czy wymiana na coś takiego ma sens:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ? Kosztuje mniej-więcej tyle co niebieski ALPS, ale potencjalnie równomierność między kanałami mniejsza.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

No to już przedłubałem, widziałem, że ludzie wymieniają.

 

No to zostają pytania, czy taki potencjometr typu drabinka SMD będzie lepszej jakości i nie pogorszy brzmienia w stosunku do niebieskiego ALPSa.

Poklikałem, poszukałem, przeczytałem jeszcze raz to co było na forum, poPMowałem, i:

 

Wydłubałem z wątków to co ludzie kupowali po rekomendacji McGyvera to:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Niestety sklep pisze, że już tego nie mają.

 

Pytanie do tych, co też w PM7000 i podobnych dłubali. Czy coś z poniższego się nadaje: ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Czy ktoś może zerknąć, czy jeden z poniższych ma szansę pasować? A nuż to te z silniczkiem, które McGyver polecał:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • 2 tygodnie później...

No i wymieniłem.

 

Kupiłem potencjometr w AVT z linku powyżej. Doszedł szybko. Na pomiarach wychodziły różnice do 5%, ale na starym były po 15%. Żeby wybrać równego, to chyba z 10 sztuk musiałbym kupić i przebrać.

 

Rozmontowanie tego wzmaka i wyjęcie właściwej płytki jest megaupierdliwe. Zastanawiam się w jakiej kolejności oni składali poszczególne elementy w fabryce...

 

Na forum widziałem, że ktoś opowiadał, że trzeba silniczek podpiąć na kabelki. Może miałem taką wersję potka oryginalnie w moim PM7000, ale z oryginalnego trzeba było odlutować "plecki" z silniczka, dolutować do nowego i włala, wszystko pasuje. Jedynie wskazówka na gałce po wymianie jest w innym miejscu.

 

No i teraz różnica między kanałami jest dużo mniejsza (ale jakaś niestety jest), potencjometr na samym dole jest dużo równiejszy od tego oryginalnego. Nic nie zepsułem (chyba) :D

Fajny ten wątek, prowadziłeś go właściwie sam ze sobą, poza moim jednym wpisem ;), ale gratuluję efektu końcowego, a swoją drogą ciekawe czy do PM7000 nie spasowałby jakiś Alps, może wtedy różnice między kanałami byłyby bliskie 0.

Pzdr.

Fajny ten wątek, prowadziłeś go właściwie sam ze sobą, poza moim jednym wpisem ;), ale gratuluję efektu końcowego, a swoją drogą ciekawe czy do PM7000 nie spasowałby jakiś Alps, może wtedy różnice między kanałami byłyby bliskie 0.

Pzdr.

 

no bo zasadniczo poprzednie posty na ten temat o PM7000 były sprzed X lat, zmienili się dostawcy tych części. Jak ktoś za rok będzie miał ten problem to znajdzie ten wątek i zobaczy nie tylko pytania ale i odpowiedź :D Dbajmy o przyszłych użytkowników googla, inaczej nie nauczysz człowieka, żeby najpierw poszukał zanim pytanie zada. Na forach o np. linuksie zwyczajem jest, że jak ktoś sobie z problemem poradzi, nawet przy pomocy innych, to opisuje o co chodziło i pisze [solved].

 

Oryginalnie był tu ALPS i jak pamięcią sięgnę to miał różnice między kanałami wyższe niż to co zamontowałem teraz. Ten nowy potencjometr wygląda identycznie, ma nawet takie same zagięcia blaszek, trybiki do silnika również. Tylko jedną dodatkową nóżkę, którą trzeba urwać.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

do PM7000 ma być 50kOhm, ale ten też będzie pasował. Też to widziałem. Na moje lutowanie, to nie chciałem ryzykować tak drogiego elementu :) Ciekawe jakby te ALPSy oryginalne pomierzyć, to czy miałyby istotnie mniejsze rozrzuty niż to co kupiłem w AVT. No i ludzie, którzy kupowali oryginał też skarżyli się, że są nierówne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Swego czasu przerabiałem temat... był z AVT, była drabinka, ale docelowo został niebieski Alps 2x50k i jest ok.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

No i wymieniłem.

 

Kupiłem potencjometr w AVT z linku powyżej. Doszedł szybko. Na pomiarach wychodziły różnice do 5%, ale na starym były po 15%. Żeby wybrać równego, to chyba z 10 sztuk musiałbym kupić i przebrać.

 

Rozmontowanie tego wzmaka i wyjęcie właściwej płytki jest megaupierdliwe. Zastanawiam się w jakiej kolejności oni składali poszczególne elementy w fabryce...

 

Nie wiem dokładnie o co ci chodzi, ale zdjąć panel PM7000 to jest 5 minut i masz wsio na wierzchu.

?👈

Swego czasu przerabiałem temat... był z AVT, była drabinka, ale docelowo został niebieski Alps 2x50k i jest ok.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

dokładnie ten co jest w linku wchodzi idealnie w miejsce oryginalnego? Z czyichś sugestii wywnioskowałem, że RK27 jest za duży (chyba McGyvera). Czy mierzyłeś w swojej sztuce rozjazdy między kanałami?

 

Nie wiem dokładnie o co ci chodzi, ale zdjąć panel PM7000 to jest 5 minut i masz wsio na wierzchu.

 

jak ktoś umie, to może tak jest :D Zdjąłem górę obudowy, pościągałem gałki, odkręciłem przedni panel (2 śrubki na górze, 3 wewnątrz, 3 od spodu, zatrzaski po bokach) i... nic - miałem wrażenie, że coś gdzieś jest jeszcze na sztywno skręcone, co wymaga wykręcenia "szuflady" z trafo. Nie udało mi się zdjąć panela razem z płytką z diodami i sterowaniem wejściami. Płytka z balansem i source direct była jeszcze jakoś przyczepiona do front panelu, czego nie mogłem wyłapać. Płytkę z potkiem wyjąłem wyciągając ją z pomiędzy tej poziomej na dole a panela przedniego, odginając delikatnie jedno od drugiego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.