Skocz do zawartości
IGNORED

GOODMANS/CARY 300B/GRAMOFON J.SIKORA


mirek10

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawy jestem jaki gramofon polecacie dla mnie do 15000zl(musi byc z ramieniem i wkladka) oczywiscie uzywany, ktory kosztowal jako nowy kiedys ponad powiedzmy 30000zl,pamietajac o moim torze odsluchowym czyli Goodmansy(Twin Axiette 8-16ohm) + Cary 300B,jak myslicie o jakiej charakterystyce brzmieniowej ten gramofon ma byc,jakie ramie i wkladka,moze ktos podejmie sie i doradzi.Tyle jest tego ze w glowie sie kreci,wybralbym cos od J.Sikory, ale jak narazie nawet uzywany ten tanszy model to drogo.

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Nie chciałem być uszczypliwy ,przepraszam to tylko moje spostrzeżenie i moja opinia dotycząca tych dwóch modeli TR...nie wiem jak inne.

 

La Roccia jest niesamowicie gładka i jednocześnie nasycona na średnicy. Całościowo bardzo muzykalna. Nie wiem skąd te skojarzenia z Wermachtem;-) Widocznie w Eterze grał zupełnie inny set niż u Grześka. Jeśli już miałbym się czegoś czepiać to pewnego złagodzenia artykulacji, zwłaszcza na samym dole pasma. Ale decydując się na winyl trzeba się z tym liczyć.

,moze ktos podejmie sie i doradzi

 

Firma Bauer Audio, gramofon DPS z firmowym ramieniem, wykładka - dystrybutor będzie wiedział...

Gramofon warto kupić nowy, to są bardzo precyzyjne urządzenia, kto wie co się z nim wcześniej działo?

Ale czy tak zwyczajnie wyglądający gramofon może w ogóle grać ? :-)

Nie ocieka chromem ,nie ma barokowo-bizantyjskiego wyglądu ,kilku ramion i specjalnego stolika ,

nie audiofile tego "nie kupią" .

DPS nie waży 200kg, nie jest oblany chromem, ma tylko jedno ramię i odpowiedni interkonekt.

Można zamówić wersje z lepszym zasilaniem 3.5. Wkładka chyba audiovector ok. 3,5ktyś.

Gramofon dla melomana, NIE audiofila.

DPS nie waży 200kg, nie jest oblany chromem, ma tylko jedno ramię i odpowiedni interkonekt.

Można zamówić wersje z lepszym zasilaniem 3.5. Wkładka chyba audiovector ok. 3,5ktyś.

Gramofon dla melomana, NIE audiofila.

Akurat bardziej jestem melomanem ,bo nie wymieniam sprzetow,nie gonie za czyms nowym,nie podoba mi sie to co sie za bardzo swieci,jak juz zbuduje tor, to tylko chce mi sie sluchac muzyki, tak ze poczytam o tym gramofinie.

Slucham wlasnie nagran( Diana Krall) i wlasnie fortepian w jej nagraniach to mistrzostwo swiata,tak prawdziwy i naturany ze wierzyc sie nie chce,kiedys czytalem ze trudno jest na kolumnach odtworzyc dobrze fortepian, ale Goodmansy mnie zadziwily,pisze o dobrych ich stronach o slabszych napisze kiedy indziej,lepiej pisac o dobrych ha ha

Slucham wlasnie nagran( Diana Krall) i wlasnie fortepian w jej nagraniach to mistrzostwo swiata,tak prawdziwy i naturany ze wierzyc sie nie chce,kiedys czytalem ze trudno jest na kolumnach odtworzyc dobrze fortepian, ale Goodmansy mnie zadziwily,pisze o dobrych ich stronach o slabszych napisze kiedy indziej,lepiej pisac o dobrych ha ha

 

Jestem mocno zdystansowany do tej wypowiedzi z całym szacunkiem do Goodmansów i wielkości pomieszczenia w którym słuchasz.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Jestem mocno zdystansowany do tej wypowiedzi z całym szacunkiem do Goodmansów i wielkości pomieszczenia w którym słuchasz.

Jestem sam zaskoczony,musialo wszystko przypasowac i pomieszczenie,kable,ustawienie kolumn itd. jezeli chodzi o wokal damski i meski to sa wspaniale,male sklady muzyczne super,gitara,trabka czyli poszczegolne instrumenty muzyczne prawdziwa rewelacja,moj ukochany saksofon grany przez (Kenny G) to samo marzenie.

Nagrania musza byc bardzo dobrej jakosci,najlepszy bylby gramofon i czarna plyta,jeszcze trzeba dodac ze nie ma zainstalowanego dodatkowego glosnika wysokotonowego, tak ze musi byc jeszcze lepiej w przyszlosci.

Jak żekłem tak też się i stało, byłem dzisiaj u Janusza Sikory , gdzieś około 4 godzin, słuchaliśmy najnowszego gramofonu testowanego i przygotowywanego na wystawę w Monahium . No i kupiłem preamp , zamierzam go jeszcze dzisiaj podłączyć i zestroić nie wiem czy mi się uda samemu , ale będę próbował.Jest trochę skomplikowany , zobaczymy co też ten wynalazek potrafi w moim zestawieniu.U Janusza grał on bardzo ok .Trochę mało czasu miałem ,może w przyszłym tygodniu jeszcze się wybiorę, posłuchać docelowego gramofonu dla mnie.OK idę zapiąć pre. Odezwę się póżniej i opiszę co i jak, o ile podołam???

Jak żekłem tak też się i stało, byłem dzisiaj u Janusza Sikory , gdzieś około 4 godzin, słuchaliśmy najnowszego gramofonu testowanego i przygotowywanego na wystawę w Monahium . No i kupiłem preamp , zamierzam go jeszcze dzisiaj podłączyć i zestroić nie wiem czy mi się uda samemu , ale będę próbował.Jest trochę skomplikowany , zobaczymy co też ten wynalazek potrafi w moim zestawieniu.U Janusza grał on bardzo ok .Trochę mało czasu miałem ,może w przyszłym tygodniu jeszcze się wybiorę, posłuchać docelowego gramofonu dla mnie.OK idę zapiąć pre. Odezwę się póżniej i opiszę co i jak, o ile podołam???

czekam z utesknieniem ze powiesz jak graja gramofony dla Ciebie J.Sikory a tu dwa zdania,ze sluchales i nic wiecej,wspominasz docelowy gramofon dla Ciebie to znaczy zamowiles? jak tak to jaki? ten testowany to ma byc na ta wystawe w Monachium w tym roku czy przyszlym?napisz cos wiecej

 

czekam z utesknieniem ze powiesz jak graja gramofony dla Ciebie J.Sikory a tu dwa zdania,ze sluchales i nic wiecej,wspominasz docelowy gramofon dla Ciebie to znaczy zamowiles? jak tak to jaki? ten testowany to ma byc na ta wystawe w Monachium w tym roku czy przyszlym?napisz cos wiecej

Po pierwsze:trudno mi jednoznacznie ustosunkowa się do brzmienia tego gramofonu raz że jest testowany dwa nie mój tor , gdyby to zagrało u mnie to wniosek by był automatyczny.To jest zupełnie inny dzwięk nie mogę przyrównywać go do mojego u mnie jest bardziej mięsisty ,bardziej sprężysty, jakby pełniejsza średnica głębszy bas . moje głośniki i wzmacniacz dostrojony jest do mojego pomieszczenia i ucha . Cały tor to ręczna robota prócz Audiomeki CD i Sondeka.Kolumny są zrobione z drzewa specjalnie suszonego coś jak skrzypce.Takie oto niuanse mają duży wpływ na efekt końcowy , nie wspomnę o wzmacniaczu . Ale mniejsza z tym ,wróćmy do Janusza, dzwięk bardzo poprawny jak na jeden głośnik szerokopasmowy to dawały sobie nieżle radę, słuchałem różnych kolumn, te zwalają z nóg myślę że nawet takie po kilkadziesiąt tysięcy złotych, należy zauważyć że są bez zwrotnicy . Czyli trzeda było się nieżle nagimnastykować żeby to zagrało , chylę czoła. Jak ktoś wspomniał w tym wątku o mankamentach Goodmansów że trzeba słuchać głośniej, to fakt no i że preferują wokale to też .Gramofon - hmmm sam niewiem, coś mi brakowało sceny, ale to chyba wina pomieszczenia, gra pięknie , precyzyjnie wypełnia tło ,instumenty brzmią bardzo realistycznie, nie wiem czy to zasługa wkładki ,ramienia czy konstrukcji urządzenia ,pewnie wszystko po trochu.Zero szumu wzbudzeń idealnie.Jaki gramofon , Basic S Line z cięższym talerzem szklaną plintą do cołości konstrukcji więcej użytej miedzi,Przekładka na talerzu ze szkła grafitowego , wygląda pięknie, z resztą wszystkie są wspaniałe . Nie spodziewałem się że Referense jest taki ogromny. Docelowo dla mnie Basic z dwoma silnikami ramię Kuzmy wkładka też jego . Problem tylko jak z tym oswoić małżonkę, preamp jakoś zakamufluję w tym moim gratałajstwie ale z gramiakiem będzie gorzej.Z resztą pre nie robi takiego wrażenia OK idę spać ,a pre chodzi świetne jeszcze jutro pobawię się z rezystancjami i pojemnośiami.Pozdro

Po pierwsze:trudno mi jednoznacznie ustosunkowa się do brzmienia tego gramofonu raz że jest testowany dwa nie mój tor , gdyby to zagrało u mnie to wniosek by był automatyczny.To jest zupełnie inny dzwięk nie mogę przyrównywać go do mojego u mnie jest bardziej mięsisty ,bardziej sprężysty, jakby pełniejsza średnica głębszy bas . moje głośniki i wzmacniacz dostrojony jest do mojego pomieszczenia i ucha . Cały tor to ręczna robota prócz Audiomeki CD i Sondeka.Kolumny są zrobione z drzewa specjalnie suszonego coś jak skrzypce.Takie oto niuanse mają duży wpływ na efekt końcowy , nie wspomnę o wzmacniaczu . Ale mniejsza z tym ,wróćmy do Janusza, dzwięk bardzo poprawny jak na jeden głośnik szerokopasmowy to dawały sobie nieżle radę, słuchałem różnych kolumn, te zwalają z nóg myślę że nawet takie po kilkadziesiąt tysięcy złotych, należy zauważyć że są bez zwrotnicy . Czyli trzeda było się nieżle nagimnastykować żeby to zagrało , chylę czoła. Jak ktoś wspomniał w tym wątku o mankamentach Goodmansów że trzeba słuchać głośniej, to fakt no i że preferują wokale to też .Gramofon - hmmm sam niewiem, coś mi brakowało sceny, ale to chyba wina pomieszczenia, gra pięknie , precyzyjnie wypełnia tło ,instumenty brzmią bardzo realistycznie, nie wiem czy to zasługa wkładki ,ramienia czy konstrukcji urządzenia ,pewnie wszystko po trochu.Zero szumu wzbudzeń idealnie.Jaki gramofon , Basic S Line z cięższym talerzem szklaną plintą do cołości konstrukcji więcej użytej miedzi,Przekładka na talerzu ze szkła grafitowego , wygląda pięknie, z resztą wszystkie są wspaniałe . Nie spodziewałem się że Referense jest taki ogromny. Docelowo dla mnie Basic z dwoma silnikami ramię Kuzmy wkładka też jego . Problem tylko jak z tym oswoić małżonkę, preamp jakoś zakamufluję w tym moim gratałajstwie ale z gramiakiem będzie gorzej.Z resztą pre nie robi takiego wrażenia OK idę spać ,a pre chodzi świetne jeszcze jutro pobawię się z rezystancjami i pojemnośiami.Pozdro

Jakbys zrobil zdjecie swojego sprzetu to byloby fanie,ciekawy jestem jak to wyglada,moglbys bardziej precyzyjnie wymienic co masz w swoim torze odsluchowym,jesli chodzi o gramofon ktory chcesz zamowic, to produkowany przez J.Sikore? czy specjalnie bedzie robiony inny dla Ciebie?

co do kolumn Goodmans to te identyczne ja mam wlasnie zrobione przez J.Sikore i wlasnie tak wspaniale graja.

Duzo czytam ostatnio o gramoonach,ramieniach i wkladkach,duzo jest ciekawych recenzji gramofonow w wydaniu W.Paculy, ktory widac bardzo interesuje sie tym rynkiem,narazie najbardziej solidne w budowie to akurat gramofony jednak J.Sikory,bede staral sie pomalu skladac pieniadze na jego gramoon.

Czytam ostatnio na temat gramofonu z tym ramieniem,bardzo ciekawe rozwiazanie:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Innej firmy

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Witam ponownie z rańca , zaraz zaczynam pracę , ale jeszcze muszę się na dzień dobry podalektować muzyką z mojego nowego nabytku, żony nie ma, córka w szkole to odkreciłem trochę więcej pokrętełko"volume", rewelacja dzwięk się sączy jak ambrozja, tylko w tym przypadku do uszu nie do gardła.Na razie słucham klasyki to mój konik Verdi Concetr in Stereo Camerata , Decca 4Phase nagrane w latach 60tych ,idzie to pięknie,na mój gust lepiej niż u Janusza , jaka szczegułowość , dosłownie słychać klepanie przesłonek na klarnecie jakież soczyste i pełne brzmienie harfy, a jaka scena perfekcyjne usytuowanie każdego instrumentu , biorę Carmen Bizeta realizacja z The Metropolitan Opera 1973 D.Grammophon, jaaaaki bas, w into do aktu I, czekam na wokale(na marginesie to najlepiej zrealizowane Carmen, mam ich cztery rózne wydania to zawsze szło najlepiej i tym razem dzwięk pokazał pazury a wręcz szpony) jak zwykle precyzyjna lokalizacja sceny,wsłuchuję się w wokale Marilyn Horne i Jamesa McCracken w finale aktu I , ciary na rękach i plecach, co za wiarygodnoś w reprodukcji ludzkiego głosu a jaka końcówka - wbiła mnie w fotel . Zmiana Pink Floyd The Final Cut kawałek The Possible Pasts jaka moc tego dzwięku aż w muzgu coś świdryje następny One of The Few pięknie idzie gitara klasyczna,The Gunners Dream bardzo ładny fortepian , świetny sax. OK kończę bo trzeba zacząć robić jakieś pieniądzę, wszystko pięknie tylko że jak przekęcę wzmocnienie na maxa coś mi lekko brumi, gdy ramię jęst w górze , no i coś zaczyna rezonować gdy muzyka gra dość głośno tak do 3/4 wszystko ok, potem już nie ,muszę do tego dojść, może kable i to na 90% .A może wina mojego Sondeka nie jest on wystarczająco odsprzęgnięty, musiał bym go zamontować na ścianę , a to mogło by się komuś nie spodobać . to tyle .

 

 

Jakbys zrobil zdjecie swojego sprzetu to byloby fanie,ciekawy jestem jak to wyglada,moglbys bardziej precyzyjnie wymienic co masz w swoim torze odsluchowym,jesli chodzi o gramofon ktory chcesz zamowic, to produkowany przez J.Sikore? czy specjalnie bedzie robiony inny dla Ciebie?

co do kolumn Goodmans to te identyczne ja mam wlasnie zrobione przez J.Sikore i wlasnie tak wspaniale graja.

Duzo czytam ostatnio o gramoonach,ramieniach i wkladkach,duzo jest ciekawych recenzji gramofonow w wydaniu W.Paculy, ktory widac bardzo interesuje sie tym rynkiem,narazie najbardziej solidne w budowie to akurat gramofony jednak J.Sikory,bede staral sie pomalu skladac pieniadze na jego gramoon.

Czytam ostatnio na temat gramofonu z tym ramieniem,bardzo ciekawe rozwiazanie:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Innej firmy

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To ramię z pierwszej fotki robi dziadek w Anglii, postaram ci sie załatwić namiar, ale nie obiecuję, stosowal je do pewnego czasu Janusz , ma go jeszcze na jednym Referensie . Mój wzmacniacz chodzi na lampach 4x 6P3SE i 2x 6N2P .Lampy rosyjskie z lat 80 , z zawartością złota i platyny, na chwilę obecną ma 2X 80 W, .Przy zastosowaniu lamp KT88 ma być 150W, może to brzmi nie wiarygodnie ale to ma moc.Ten wzmak dostał kilka nagród na Ogulnopolskich Przeglądach techników, i wyróżnienie od Estrady Warszawskiej ,za brzmienie. Wystawiany był też na Europejskim Przeglądzie M łodych Techników coś tam dostał niewiem dokładnie co nie bedę zmyslał. Jest ich tylko kilka może kilkanaście, nigdy nie pytałem. Dwa w New York , w Brukseli też dwa i kilka rozsianych po kraju, jeden ma A.M. Jopkowa .Konstruuje je i wymyśla , mój kolega inżynier ,cholernie zdolny facet , ale nie pędzi za groszem i jest mu obojętna sława bądż prestiż. Trafa EI na wyjściu 2x 140W,na zasileniu Toroid 2X 250 W. Oba tory niezależne, single ended dual monoblock, pracuje przy małym wzmocnieniu w głębokiej klasie A przy większym wchodzi w klasę B. Trafa robione na zamówienie w manufakturze oczywiśćie nawijane precyzyjnie na maszynie z jakiejś lepszej miedzi, dałem za nie 15 lat temu ponad 3,5 tysiąca zł , nie wiem czy dzisiąj by je jeszcze można zamówić , a oile zdrożała miedż od tamtego czasu .dzisiaj za same rtafa trzeba by dać może ponad 5 tś zł. Podzespoły parowane o takich samych i najwyższych wartościach ,selekcjonowane z kilkudziesięciu ,na przykład dwie lub cztery pary, zależy jak się uda. Facet wykupił dużą część sprzętu pomiarowego z Unitry i Diory Dzierżoniowskiej (wykorzystał czasy przekształceń) ma tego w swoim garażu-laboratorium na ścianach, cztery na sześć metry do sufitu. Ma czym robić i ma łeb do tego . Kolumny po części też jego robota ,reszta moja , wzmacniacz też część mojej roboty. Główny zamysł to jego intelekt , gość całe życie robił w lampach . Swego czasu przerabiął komuś z Parlamentu EU najwyższy model lampy Jolidy . prównywaliśmy to u mnie z naszym ,bo on ma też takiegojak mój, lecz nie ma takich warunków do odsłuchu, jak u mnie.No to ta Jolida przed modyfikacją wypadła bardzo słabo , po modyfikacji lepiej ,ale d....nie urywało na koniec gość zamówił u niego, zrobił mu w tym roku w styczniu.Wymyśliliśmy też i preamp (mojego udziału w projekcie to może 15% on jest głównym mózgiem)ale na realizację pomysłu czekam już 4 lata , nie wytrzymałem próby czasu i kupiłem od Janusza .Pewnie jak zrobi to wezmę od niego, a ten spróbuje sprzedać ,o ile będzie lepszy a znając jego talent to pewnie tak . Ten ma być opracowany na lampach, Janusza jest tranzystorowy, ok kończe.

To ramię z pierwszej fotki robi dziadek w Anglii, postaram ci sie załatwić namiar, ale nie obiecuję, stosowal je do pewnego czasu Janusz , ma go jeszcze na jednym Referensie . Mój wzmacniacz chodzi na lampach 4x 6P3SE i 2x 6N2P .Lampy rosyjskie z lat 80 , z zawartością złota i platyny, na chwilę obecną ma 2X 80 W, .Przy zastosowaniu lamp KT88 ma być 150W, może to brzmi nie wiarygodnie ale to ma moc.Ten wzmak dostał kilka nagród na Ogulnopolskich Przeglądach techników, i wyróżnienie od Estrady Warszawskiej ,za brzmienie. Wystawiany był też na Europejskim Przeglądzie M łodych Techników coś tam dostał niewiem dokładnie co nie bedę zmyslał. Jest ich tylko kilka może kilkanaście, nigdy nie pytałem. Dwa w New York , w Brukseli też dwa i kilka rozsianych po kraju, jeden ma A.M. Jopkowa .Konstruuje je i wymyśla , mój kolega inżynier ,cholernie zdolny facet , ale nie pędzi za groszem i jest mu obojętna sława bądż prestiż. Trafa EI na wyjściu 2x 140W,na zasileniu Toroid 2X 250 W. Oba tory niezależne, single ended dual monoblock, pracuje przy małym wzmocnieniu w głębokiej klasie A przy większym wchodzi w klasę B. Trafa robione na zamówienie w manufakturze oczywiśćie nawijane precyzyjnie na maszynie z jakiejś lepszej miedzi, dałem za nie 15 lat temu ponad 3,5 tysiąca zł , nie wiem czy dzisiąj by je jeszcze można zamówić , a oile zdrożała miedż od tamtego czasu .dzisiaj za same rtafa trzeba by dać może ponad 5 tś zł. Podzespoły parowane o takich samych i najwyższych wartościach ,selekcjonowane z kilkudziesięciu ,na przykład dwie lub cztery pary, zależy jak się uda. Facet wykupił dużą część sprzętu pomiarowego z Unitry i Diory Dzierżoniowskiej (wykorzystał czasy przekształceń) ma tego w swoim garażu-laboratorium na ścianach, cztery na sześć metry do sufitu. Ma czym robić i ma łeb do tego . Kolumny po części też jego robota ,reszta moja , wzmacniacz też część mojej roboty. Główny zamysł to jego intelekt , gość całe życie robił w lampach . Swego czasu przerabiął komuś z Parlamentu EU najwyższy model lampy Jolidy . prównywaliśmy to u mnie z naszym ,bo on ma też takiegojak mój, lecz nie ma takich warunków do odsłuchu, jak u mnie.No to ta Jolida przed modyfikacją wypadła bardzo słabo , po modyfikacji lepiej ,ale d....nie urywało na koniec gość zamówił u niego, zrobił mu w tym roku w styczniu.Wymyśliliśmy też i preamp (mojego udziału w projekcie to może 15% on jest głównym mózgiem)ale na realizację pomysłu czekam już 4 lata , nie wytrzymałem próby czasu i kupiłem od Janusza .Pewnie jak zrobi to wezmę od niego, a ten spróbuje sprzedać ,o ile będzie lepszy a znając jego talent to pewnie tak . Ten ma być opracowany na lampach, Janusza jest tranzystorowy, ok kończe.

ktory Preamp kupiles od J.Sikory?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

ktory Preamp kupiles od J.Sikory?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ten drugi ,pierwszy jest bardzo drogi i to nie jest cały, ma jeszcze zasilenie .Mój jest w kolorze czarnym , gramiak jak by co też będzie czarny . Reszta mojego toru to Lin Sondek LP 12 z ramieniem Acosa wkladka AT OC9 ML/II , CD Audiomeca Talisman i Denon 3300 , Harman/Kardon AVR 72 00. Te dwa pierwsze ustrojstwa ,to też prawie manufaktura, zwłaszcza Audio Mecam jak na cd to bardzo analogowy odtwarzacz, z resztą, budowany przez Piere Lurne , speca od gramofonów Goldmunda. Linn też z początków działalności tej firmy , gdy robili to jeszcze w stodole, początek lub połowa lat 70.Jak widzisz wszystko z pierwszych serii.Oprócz Denona i AVR , ten przywlokłem ze stanów w walizce.Kupiłem go jako ostatni na półce, na Manhatanie w J&R ,taki potężny sklep z audio.Po nim były już z innymi ntrafami ten jest na toroidzie, w Media kosztował ponad 12000 pln, na zamówienie , chętnie bym go zbył od 10 lat stoi nie używany

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ten drugi ,pierwszy jest bardzo drogi i to nie jest cały, ma jeszcze zasilenie .Mój jest w kolorze czarnym , gramiak jak by co też będzie czarny . Reszta mojego toru to Lin Sondek LP 12 z ramieniem Acosa wkladka AT OC9 ML/II , CD Audiomeca Talisman i Denon 3300 , Harman/Kardon AVR 72 00. Te dwa pierwsze ustrojstwa ,to też prawie manufaktura, zwłaszcza Audio Mecam jak na cd to bardzo analogowy odtwarzacz, z resztą, budowany przez Piere Lurne , speca od gramofonów Goldmunda. Linn też z początków działalności tej firmy , gdy robili to jeszcze w stodole, początek lub połowa lat 70.Jak widzisz wszystko z pierwszych serii.Oprócz Denona i AVR , ten przywlokłem ze stanów w walizce.Kupiłem go jako ostatni na półce, na Manhatanie w J&R ,taki potężny sklep z audio.Po nim były już z innymi ntrafami ten jest na toroidzie, w Media kosztował ponad 12000 pln, na zamówienie , chętnie bym go zbył od 10 lat stoi nie używany

 

to chyba ten gramofon co posiadasz:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

napisz jescze jaki zamowiles gramofon u J.Sikory,czy z ramieniem i jakim i to samo co z wkladka,czy to ten zamowiles (85kg):

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W obu przypadkach tak Linn też czarny,tylko inne ramię, nie mam jak zrobić foto bo jestem poza domem. Janusza właśnie ten, tylko tyle że część będzie czarna ,napewno plinty . Linn jest bardzo wymagającym gramofonem do pewnego poziomu brzmi pięknie , przy większym wzmocnieniu zaczyna wpadać w rezonans, za dużo z nim ceregieli żeby go z upgradować, trzeba by wydać co najmniej 25 000zł nie ma to sensu, z tegoż względu szukam czegoś innego i nie na miękkim zawieszeniu.

Nie trzeba tak dużo wydawać, na sam początek wystarczy dobry

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) . Jeśli mamy dobre ramię, wystarczy dobrać wkładkę pod własne preferencje i zrobić sobie duży zapas płyt do słuchania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie trzeba tak dużo wydawać, na sam początek wystarczy dobry

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) . Jeśli mamy dobre ramię, wystarczy dobrać wkładkę pod własne preferencje i zrobić sobie duży zapas płyt do słuchania.

Oba warianty są spełnione, mniej więcej, mam około 2tyś analogów ,władka dopasowana do ramienia ,zawsze mogła by być lepsza , zawiozę jeszczefon mój gramo do Janusza żeby mi lepiej wykalibrował wkładkę, ma jakiś program do tego chyba Feickerta . Masz rację rock &roll że nie ma sensu ładować się w tak duże wydatki. Lecz po pewnym czasie gdy się tego osłuchasz chciało by się lepiej. Zdaję sobie sprawę że cudów nie będz, mój Linn gra naprawdę wspaniale jak na swoje lata, ale, zawsze trochę to już coś, no i wydaje mio się że zlikwiduję rezonans , niestety tego typu gramofony mają to do siebie że przy dużym wzmocnieniu zaczynają się gubić, jak wspomniałem do około 3/4 volume ok, wyżej rezonuje. Moje spostrzeżenia co do preferencji Linna , małe składy jazz ,klasyka bez większych napięć, lub cicho wtedy gra pięknie dzwięk sączy się jak w filharmonii, głośniej przy partiach wokalnych zaczyna się dziać coś niepokojącego , rock nieżle , blues też bardzo ładnie ,lecz to wszystko do pewnego poziomu . Do tej pory domniemywałem że może to być wina pre , lecz teraz jestem pewny że i gramofon dożuca coś od siebie .Gdybym mieszkał w bloku i nie mógł sobie pozwolić na odkręcenie wzmacniacza, niczego bym więcej nie szukał ,ten gramofon jest naprawdę świetny. Mam taki komfort że u siebie na wsi, zdala od zabudowań, mogę sobie pozwolić na czad, i tu się zaczynają schodki, i im dalej w las tym więcej drzew.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Na czym stoi twój LP12?

Na ciężkiej komodzie, razem z resztą toru , wiem że to nie najlepsze miejsce , mało tego w układzie L,czyli głośniki w pionowej kresce elki ,tor w poziomej, nie najszczęliwsze rozwiązanie , najlepiej było by przymocować półkę do ściany. Żona nie pozwala.Mam mieć za jakiś czas regał na long pleye może przy okazji tego coś wymyślę.U Sikory po mimo tego że ,ma super ciężki gramofon, to ze "stolikiem'' który sam waży ponad dwieście kilo, też jest nacudowane .Praktycznie wszystki graidełka mają jakiś system odprzęgający, np. preamp Reference normalnie pływa na stopkach , oczywiście w pewnym zakresie , podobnie Goodmensy. Jeśli mamy tak odprzęgnięty system to pewnie coś to wnosi do brzmienia tego systemu. U mnie z tym jest gorzej, co może mieć odzwierciedlenie w moich problemach. Mus zrobić pokój odsłuchowy to by wyeliminowało wiele problemów.

Na ciężkiej komodzie, razem z resztą toru , wiem że to nie najlepsze miejsce , mało tego w układzie L,czyli głośniki w pionowej kresce elki ,tor w poziomej, nie najszczęliwsze rozwiązanie , najlepiej było by przymocować półkę do ściany. Żona nie pozwala.Mam mieć za jakiś czas regał na long pleye może przy okazji tego coś wymyślę.U Sikory po mimo tego że ,ma super ciężki gramofon, to ze "stolikiem'' który sam waży ponad dwieście kilo, też jest nacudowane .Praktycznie wszystki graidełka mają jakiś system odprzęgający, np. preamp Reference normalnie pływa na stopkach , oczywiście w pewnym zakresie , podobnie Goodmensy. Jeśli mamy tak odprzęgnięty system to pewnie coś to wnosi do brzmienia tego systemu. U mnie z tym jest gorzej, co może mieć odzwierciedlenie w moich problemach. Mus zrobić pokój odsłuchowy to by wyeliminowało wiele problemów.

mi J.Silora doradzil abym Goodmansy(maja szpilki) postawil bezposrednio na granitach, bo one akurat wrecz przeciw roznym opinia(granity be) wlasnie one akurat tak dobrze na granitach graja,oczywiscie jeszcze lepiej byloby odkrecic moje szpile i dac bezposrednio pod kolumny odprzegi, po trzy pod kazda kolumny. byloby jeszcze lepiej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Stolik Janusz który jest na tym zdięćiu , to jeszcze nie ten ,u sieebie ma jeszcze teki zrobiony z granitu, blaty ok.7cm grubości nogi chyba z nierdzewki,składa się z trzech segmentów. Każdy segment izolowany neodymami ,to robi wrażenie, tamten ma nie dwieście a może i ze czterysta kilo, nie wiem on chyba też,nigdy tego nie ważył.Nasówa się jeden wniosek że dobry gramofon to tylko jeden z elementów tej skomplikowanej układanki, wszystko musi być dograne zeby zagrało.

 

 

napisz jescze jaki zamowiles gramofon u J.Sikory,czy z ramieniem i jakim i to samo co z wkladka,czy to ten zamowiles (85kg):

 

Na chwilę obecnęą jeszcze nic nie zamawiałem ,jak by co to Basic-a z dwoma silnikami ramię Kuzmy. Trochę się wacham ,bo to trzydzieści pare tysięcy ,a efekt może być w skali do 10 może 3 może 4, żeby nie wyszło że spełniłem swoje widzimisie a efektu nie wiele ,ma takie dwa plany ,podpowiedziane mi przez Janusza ,na razie nie mogę zdradzić ,bo niewiem czy to wypali, dotyczące jego gramofonów oczywiście.

Po pierwsze ustawienie - polecam Trampolinę Linn'a.

Po drugie - posłuchałbym wyższej wersji / nowszej wersji LP12 i porównał, bo nic takiego nie słyszałem, żeby Sondek się wbudzał przy większych poziomach głośności, a nie sądzę, żebyś słuchał wyjątkowo głośno. Raczej niskie tony powinny być lepiej kontrolowane i trzymane w rytmie niż niektóre mass-loadery.

Stolik Janusz który jest na tym zdięćiu , to jeszcze nie ten ,u sieebie ma jeszcze teki zrobiony z granitu, blaty ok.7cm grubości nogi chyba z nierdzewki,składa się z trzech segmentów. Każdy segment izolowany neodymami ,to robi wrażenie, tamten ma nie dwieście a może i ze czterysta kilo, nie wiem on chyba też,nigdy tego nie ważył.Nasówa się jeden wniosek że dobry gramofon to tylko jeden z elementów tej skomplikowanej układanki, wszystko musi być dograne zeby zagrało.

 

 

napisz jescze jaki zamowiles gramofon u J.Sikory,czy z ramieniem i jakim i to samo co z wkladka,czy to ten zamowiles (85kg):

 

Na chwilę obecnęą jeszcze nic nie zamawiałem ,jak by co to Basic-a z dwoma silnikami ramię Kuzmy. Trochę się wacham ,bo to trzydzieści pare tysięcy ,a efekt może być w skali do 10 może 3 może 4, żeby nie wyszło że spełniłem swoje widzimisie a efektu nie wiele ,ma takie dwa plany ,podpowiedziane mi przez Janusza ,na razie nie mogę zdradzić ,bo niewiem czy to wypali, dotyczące jego gramofonów oczywiście.

Mnie ten sam gramofon interesuje, tylko uzywany u mnie bedzie poprawa w skali 10:10 bo gram z plikow DAC a do tych moich Goodmasow to tylkopotrzebny gramofon,DAC zostanie do sluchawek K1000 ,ktore sa niesamowite do kazdego gatunku muzyki i pliki im nie przeszkadzaja w super graniu.

Tutaj Marek Dyba w podsumowaniu przypomina o swietnych produktach polskich i oczywiscie tym ladnym gramofonie, dosc drogim:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Rock&roll

Kolega ma namyśli chyba Klimaxa , jeśli tak to zgoda , mam chęć porównać mój, do gramofonu z tego wątku ,z czystej ciekawości i utwierdzeniu się w moich przemyśleniach . Tak na pamięć słuchową odnoszę wrażenie że różnica z nóg nie zwali, i jakiejś totalnej zmiany na lepsze nie będzie, ale muszę mieć pewność .Gdyby różnica nie była zbyt wielka ,zdecyduję się na upgrad Linna. Widzę że kolega z branży, czówa nad poprawnością "polityczną", i dobrym wizerunkiem firmy.Jakby nie było, to firma z bardzo bogatym doświadczeniem w budowie gramofonów , nie podlega dyskusji , złego słowa na temat Sondka nie napiszę, bo to bardzo dobre gramofony ,sam fak że mój ma około trzydziestu lat mówi sam za siebie, a ja gram nim naprawdę dużo,praktycznie codziennie . CD nie używam od kilku dobrych lat.Kupiłem go ze względu na Klasykę(muzyka) i tak zostało , mnie zauroczyła mieękkość odtwarzanego dzwięku, w prostocie swego wyglądu i budowie jest zawarta dusza muzykalności , odnoszę wrażenie że niektórym mass-loaderom tego czegoś brakuje.

 

Tak spytam Mirek grałeś kiedyś z gramofonu?

Nie chciałem być nie grzeczny i nie zadawałem tego pytania. Dobrze że padło.
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.