Jump to content
IGNORED

Pierwszy zestaw stereo - elektronika/produkcja


Marek85

Recommended Posts

Witam... jestem tu nowy i jeśli piszę w nieodpowiednim dziale to przepraszam i proszę o przeniesienie... od tygodnia studiuję różne fora i im więcej czytam tym mniej wiem... odłożyłem troszkę PLN i jestem zdecydowany na swój pierwszy budżetowy zestaw stereo... słucham praktycznie samej elektroniki... różnorakiej... od spokojnej z wokalami aż po rejony tech-house i techno... pokój 6 x 3 m... interesuję się również produkcją... pokój mam wygłuszony wełną mineralną... kolumny wykorzystam również do wspomnianej produkcji... wiem,że do tego służą monitory studyjne ale niestety nie stać mnie puki co na kupno dwóch osobnych zestawów... posiadam lapka i zakupiłem do niego właśnie interfejs Focusrite Scarlett 2i2... więc to będzie moje źródło... muzykę mam głównie w plikach flac i niestety ale też troszkę mp3 320 kbps... z racji tego co napisałem szukam raczej kolumn uniwersalnych lecz z małym zastrzeżeniem dotyczącym gatunków jakich słucham... kolumny te nie mogą być pozbawione basu... nie musi być go dużo ale z racji ,że jest to podstawa w tych gatunkach ma być wyczuwalny... cokolwiek to znaczy... o scenie i szczegółowości nie piszę gdyż z racji tego na czym słuchałem do tej pory (creativ'e 2.1) to czego bym nie kupił na pewno będzie to budowało scenę nieporównywalnie lepiej ... i żeby nie było ,że się kompletnie nie przygotowałem zamieszczam swoje sugestie i typy obrane po tygodniowym studiowaniu tematu...

 

ACOUSTIC ENERGY AEGIS NEO THREE

ACOUSTIC ENERGY AEGIS EVO 3

Acoustic Energy AE 109

Tannoy m4

B&W DM 602.5 S3

Mission M74i

Kef IQ5 SE

 

doboru wzmacniacza się nie podejmuję... zestaw ma się mieścić w 2.000 zł...

 

Przykłady muzyczne:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

pozdrawiam...

Link to comment
Share on other sites

Masz świetny gust muzyczny :)

Też często słucham tego typu dźwięków.

 

Przede wszystkim co mogę Ci doradzić to skupić się na aktywnych monitorach bliskiego pola.

Po pierwsze lepiej się wpasują w kiepską akustykę Twojego pokoju (3x6m)

Po drugie ich brzmienie jest względnie płaskie, tym samym jest to jakaś baza pod układanie pętli z syntezatorów i sterowanie barwą/filtrami (no i końcowy mastering ma się rozumieć)

Po trzecie monitory aktywne oferują w swojej cenie o wiele więcej, niż tradycyjne rozwiązania z pasywnymi kolumnami.

 

Justas32 dobrze mówi z tymi Focalami.

Tyle tylko, że ja bym celował w model z mniejszymi przetwornikami, czyli:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Bo jednak masz bardzo małe pomieszczenie, o bardzo niesprzyjającej akustyce więc może być problem z dudnieniem basu gdy postawisz tam monitory z przetwornikami 21cm

 

Jeszcze raz powtarzam, olej tradycyjne rozwiązania z pasywnymi głośnikami bo w tych tradycyjnych systemach jest okropna marża za dobry sound.

Jeżeli masz jakiś sklep z instrumentami to warto podjechać i posłuchać co tam mają w ofercie w dziale "produkcja/reżyseria dźwięku"

Ja właśnie w ten sposób kupiłem swoje ADAM A7X :)

Podjechałem z laptopem i NFB10-ES3 do Szczecińskiego sklepu dla muzyków "fan", w którym spędziłem kilka godzin odsłuchując wszystkie monitory aktywne jakie mieli w ofercie do 4000 pln.

No i wyszedłem z A7X, bo po nich nic już nie zagrało tak samo z tego co tam mieli :D

PC (Spotify, AIMP4) | ODAC revB+O2 | ADAM A7X | Sennheiser HD600

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za porady i sugestie... jak i za ten dobry gust muzyczny... ;) hmmm... wszystko fajnie... jestem wstanie dołożyć nawet do tych monitorów tyle,że... z tego co czytałem (studiuję dużo zakamarkiaudio oraz EiS ) ale nie tylko tam o tym piszą, że monitory studyjne kompletnie nie nadają się do słuchania muzyki na co dzień... ich szczegółowość i charakterystyka doprowadza do szału... człowiek zamiast się relaksować analizuje każdy szczegół utworu gdyż jest nimi bombardowany... gdzie przy produkcji wiadomo własnie o to chodzi i jest to olbrzymi plus... hmmm... dlatego może lepiej pójść w pasywne kolumny... o neutralnej charakterystyce bez przebarwień... łatwiej będzie to pogodzić może? dużo czytałem ,że produkować można nie koniecznie na super monitorach bo słuch i tak się przyzwyczaja do charakterystyki kolumny i z biegiem czasu można wyłapać słabe punkty naszych odsłuchów i korygować to w miksie czy ewentualnie przy masteringu...

Oczywiście nie wymądrzam się! To jest tylko moja wiedza teoretyczna gdzieś tam zassana... a jak wiadomo teoria z praktyką ma często nie wiele wspólnego... dlatego jeśli rady będą jednak takie by zrobić tak a nie inaczej to tak zrobię... pzdr

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chodzi o monitory aktywne to poleciłbym również JBL LSR 308 bądź ich mniejszy i bardziej zrównowazony tonalnie odpowiednik 305, idealnie wpasowują się w ten przedział cenowy a i stosunek jakości do ceny moim zdaniem rewelacyjny. Generalnie jak dla mnie w tym momencie są tylko dwie "rozsądne" drogi budowania systemu audio, a mianowicie jest to DIY bądź właśnie systemy studyjne aktywne. Dodam też ze nie trzeba się bać wzmacniaczy w klasie D.

Link to comment
Share on other sites

Popieram przedmówców w 100%.

Dołóż te 500zł i masz porządne głośniki ze wzmacniaczem plus kable.

Sam jestem posiadaczem Focus Alpha 65 na 20 m2 i jest świetnie.

Słucham również głównie muzyki elektronicznej i na takiej muzyce te głośniki sprawdzają się znakomicie.

Polecam Ci takie rozwiązanie :-)

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie budowanie systemu audio DIY ma sens tylko jeżeli jest robione przez doświadczonego elektronika - we wzmacniaczach lub kolumnach. Kiedy robią to amatorzy to w 99 % przypadków gra to bardzo miernie.

Oczywiście żaden domorosły konstruktor nigdy się do tego nie przyzna ...

Link to comment
Share on other sites

Panowie chyba nie ma się nad czym rozwodzić... z opinii na różnych forach jak i podpowiedziach tutaj wyciągam następujące wnioski...

 

albo

 

Acoustic Energy EVO 3 pojawiły się własnie na all... w kwocie 1.099 zł do tego któryś ze wzmacniaczy proponowanych przez justas32 czyli Marantz PM7000, 7001, 8200, Creek 5350, Nad c-350, Sony TA-F700ES również wszystkie są dostępne na all... mieszczę się wtedy w miarę w zakładanej kwocie...

 

albo

 

Focal Alpha 80 za 2600 zł do tego dojdą jakieś statywy... jakie to nawet nie wiem ale myślę ,że spokojnie dojdzie kolejne 600 zł więc mamy 3.200 zł...

 

hmmm... jeśli te focale biją na głowę pierwszy zestaw i nie będzie problemu z basem lub zbyt dużą szczegółowością przy co dziennym słuchaniu to jestem w stanie dołożyć i je wziąć...

Link to comment
Share on other sites

Przetwornik nisko-średniotonowy 21cm to za dużo jak na Twoje pomieszczenie :)

Prawdopodobnie będzie dudnienie i buczenie na basie.

Dokładnie! Weź Focal Alpha 65, będzie dobrze.

Zbyt dużą szczegółowością przy codziennym słuchaniu się nie martw. Mam te głośniki i obawiałem się kliniczności, ale nic takiego się nie potwierdziło.

Słucham ich na co dzień i jest super.

Wypożycz najpierw 80'tki i sprawdź jak będą się zachowywać u Ciebie w pomieszczeniu.

Poznasz ich charakter brzmienia i jak zachowuje się bas w Twoich warunkach.

Jeśli Ci będzie odpowiadać wszystko to je zostaw.

Jeśli brzmienie będzie OK, a bas nie spróbuj z 65-tkami.

Link to comment
Share on other sites

W zasadzie to można brać 80-tki, a jakby się okazało że bas jest zbyt rozlazły to dopasować pasmo filtrem dolnoprzepustowym..

Ja tak właśnie musiałem zrobić z moimi A7X, bo w aktualnym - przejściowym - domu, który wynajmuję i w którym mam ulokowane ADAM'y to fatalna akustyka daje się mocno we znaki.

Bez korekcji filtrów ani rusz.

Ratuję się słuchawkami póki co hihi :)

PC (Spotify, AIMP4) | ODAC revB+O2 | ADAM A7X | Sennheiser HD600

Link to comment
Share on other sites

W zasadzie to można brać 80-tki, a jakby się okazało że bas jest zbyt rozlazły to dopasować pasmo filtrem dolnoprzepustowym..

Ja tak właśnie musiałem zrobić z moimi A7X, bo w aktualnym - przejściowym - domu, który wynajmuję i w którym mam ulokowane ADAM'y to fatalna akustyka daje się mocno we znaki.

Bez korekcji filtrów ani rusz

Nie wiem jak działają filtry w 80-tkach, ale w moich 65-tkach bardzo słabo.

Tzn. różnica jest minimalna po ich użyciu, są to raczej subtelne zmiany niż kolosalne ;-)

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... no widzę,że parcie jest tylko na te focale... ok... muszę więc znaleźć jakiś salon w poznaniu gdzie by można było je wypożyczyć... wie ktoś coś na temat takiego wypożyczenia? czy można to zrobić może w jakimś sklepie internetowym?

Link to comment
Share on other sites

Powiem tak, dozbieraj kasę i celuj w Dynaudio BM 5 mk 3 jeżeli chodzi o nowe lub mk 2 używki. Focale 65 przy nich brzmią słabo i nawet nie ma co porównywać. Przerabiałem kilka monitorów aktywnych ADAM, APS, DYNAUDIO i uważam, że jeżeli już kupować coś czym będziesz chciał się cieszyć to te 3 firmy. APS wypuścił model KLASIK, który też jest świetnie zrobiony. Lepiej dozbieraj lub część na raty niż kupować coś co będziesz zmieniał po 6 miesiącach.

 

W dobrej cenie masz Dynaudio DBM 50...wystarczy poczytać recenzje.

 

Natomiast powiem ci, że różnica między systemem pasywnym jest ogromna. Może warto pomyśleć nad opcją taką KEF LS 50, które można też używki kupić i do tego podpiąć używaną integrę NAD lub ROKSAN KANDY. Wiem, że finalnie koszty wychodzą większe bo to około budżet 5000 zł, ale ja zawsze uważam, że lepiej poczekać, odłożyć lub wziąć raty niż po kilku miesiącach sprzedawać:) Lub polować na APS AEON i masz w głowy zakup na lata.

Cayin a88T MK I, Diapason Adamantes III, Questyle CMA 600i

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Mega odkop ale cóż... Lepiej tak niż zakładać nowy temat... Otóż uzbierałem w końcu za waszą namową na te monitory... razem ze standami i kablami... pytanie teraz tylko mam jedno... mianowicie alpha 65 czy 80? adaptacja akustyczna pokoju jest... odległość odsłuchowa jakieś 2.5 m... pokój niby mały ale boję się ,że z 65 basu może być mało... i nie chodzi mi tu o ilość ale o zejście... co w przypadku gatunków muzyki jakich słucham i chciał bym "produkować" ma znaczenie... rozumiem ,że jak co to mogę sobie w nich skręcić bas redukując jego ilość ale mając zejście? odnosi się do 80 pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za porady i sugestie... jak i za ten dobry gust muzyczny... ;) hmmm... wszystko fajnie... jestem wstanie dołożyć nawet do tych monitorów tyle,że... z tego co czytałem (studiuję dużo zakamarkiaudio oraz EiS ) ale nie tylko tam o tym piszą, że monitory studyjne kompletnie nie nadają się do słuchania muzyki na co dzień... ich szczegółowość i charakterystyka doprowadza do szału... człowiek zamiast się relaksować analizuje każdy szczegół utworu gdyż jest nimi bombardowany... gdzie przy produkcji wiadomo własnie o to chodzi i jest to olbrzymi plus... hmmm... dlatego może lepiej pójść w pasywne kolumny... o neutralnej charakterystyce bez przebarwień... łatwiej będzie to pogodzić może? dużo czytałem ,że produkować można nie koniecznie na super monitorach bo słuch i tak się przyzwyczaja do charakterystyki kolumny i z biegiem czasu można wyłapać słabe punkty naszych odsłuchów i korygować to w miksie czy ewentualnie przy masteringu...

Oczywiście nie wymądrzam się! To jest tylko moja wiedza teoretyczna gdzieś tam zassana... a jak wiadomo teoria z praktyką ma często nie wiele wspólnego... dlatego jeśli rady będą jednak takie by zrobić tak a nie inaczej to tak zrobię... pzdr

 

Piszę jako posiadacz też wyżej wspomnianych Ax7 i jako producent, realizator nagrań - przy monitorach musisz mieć też odsłuch "domowy", w drugą stronę nie koniecznie - tak jak piszesz.

 

Muzyka na tego typu monitorach wcale nie jest nieprzyjemna, wręcz stawiam muzykalnosć bliskiego pola, nad sytemami hi-fi. Ale właśnie monitory to narzędzie - zmasterujesz, obrobisz, ale to jest "surowe". Dlatego właśnie potrzebny jest dodatkowy system.

 

Osobiscie nie korzystam, ale są też specjalne rozwiązania tego typu - Auratone, nie raz przewineły się też na łamach EiS, czy też legendarne ns-10 od Yamahy - to takie chyba najbardziej "finalne" odsłuchy.

 

Na monitory studyjne pewnie przyjdzie czas.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.