Skocz do zawartości
IGNORED

zworki do kolumn


Jared7

Rekomendowane odpowiedzi

no a najlepiej zainstalować biwiring, problem zworek odpada a dźwięk najlepszy z możliwych

Czyżby?

Bi-wiring to nieporozumienie - imho.

Blaszka ma spory przekrój, sporą powierzchnię docisku i nieźle daje się zacisnąć nakrętkami

A z czego jest zrobiona blaszka? Z miedzi? Nie spotkałem. Łatwo sprawdzić przez nadpiłowanie.

I jeszcze mocno dokręcić. Nie tak.

I jeszcze mocno dokręcić. Nie tak.

 

A niby czemu nie? Jak chcesz mieć dobry kontakt to trzeba włożyć nieco siły żeby zwiększyć powierzchnię styku. Styk musi się troszkę "zaprasować".

Pozornie jest jak mówisz, ale pozornie.

Zrób doświadczenie np z kablami głośnikowymi:

Raz dokręć mocno na terminalu kolumny, raz włóż tylko by nie wypadły (kable z terminala). Posłuchaj i oceń różnicę.

taa, przewody elektryczne 230V też może nie sciskac czy skręcać tylko na lekki dotyk? :)

nie pisałem że biwiring poprawia dźwięk, napisalem tylko że go nie zepsuje.

Raz dokręć mocno na terminalu kolumny, raz włóż tylko by nie wypadły (kable z terminala). Posłuchaj i oceń różnicę.

Parę razy już mi się tak zdarzyło przy jakichś przepinkach/prowizorkach i się dziwiłem: gdzie się podział mój bas? Albo: czemu nie gra? :P

nie pisałem że biwiring poprawia dźwięk, napisalem tylko że go nie zepsuje

Napisałeś, że bi-wiring daje dźwięk najlepszy z możliwych, z czym się nie zgadzam.

taa, przewody elektryczne 230V też może nie sciskac czy skręcać tylko na lekki dotyk? :)

Nie namawiam do głupoty, co lekko sugerujesz.
  • 11 miesięcy później...

nie pisałem że biwiring poprawia dźwięk, napisalem tylko że go nie zepsuje.

Ale czy w ogóle może poprawić???

Dużo więcej kabli, miejsc styku, czyli potencjalnie "dźwiękowo niebezpiecznych".

Biwiring to audiościema, to tylko OPTYCZNA NAMIASTKA bi ampingu, która może jedynie poprawić samopoczucie właściciela, przy okazji nabijając kabzę producentom i dystrybutorom kabli.

 

Osobiście zamiast fabrycznych zworek polecam połączenie wewnątrz kolumny, lutując zwory pomiędzy zaciskami z grubego drutu. Kolumny do wzmacniacza podpiąć porządnym przewodem i żaden biwiring nie ma szans.

Audioburak lansuje teorie ze zworka nie ma wplywu na bas wiec powinno sie podlaczyc kabel do gornych zaciskow. Niestety ale jednak przy takim podlaczeniu slychac ewidentnie ze siada bas i brzmienie nie ma tego dociazenia wiec jakis wplyw jednak ta zwora na bas tez ma.

 

Bi wire daje nam rzeczywiscie najlepsza jakosc dzwieku bo obie sekcje dostaja sygnal prosto z kabla pomijajac jakiekolwiek zwory.

Marantz PM6007, Marantz CD6007, Sony UBP-X700, Dali Oberon 7, QED Performance RCA, QED XT25

Bzdura- jak nie stosujesz biampingu, biwiring daje nuewiele, tylko poprawę samopoczucia. Wtedy lepiej całkiem pozbyć się zworek za pomocą LUTOWANEGO połączenia zacisków w zwrotnicy. W budżetówce nie ma lepszrgo rozwiązania.

Tylko ze nie wszyscy czuja sie na silach rozkrecac kolumny i lutowac je w srodku, jeszcze jak kolumny mamy na gwarancji. A bi wire ile nas kosztuje 30zl za dodatkowa pare kabla bo chyba nikt do takich kolumn nie kupuje kabla za pare stowek.

Marantz PM6007, Marantz CD6007, Sony UBP-X700, Dali Oberon 7, QED Performance RCA, QED XT25

No właśnie- 30zł, czyli 5m najtańszego normalnego kabelka. To tym bardziej bzdura, bo łatwiej odkręcić terminal i przylutować po 5cm przewodu do tylnych styków górnych i dolnych zacisków.

Po prawdzie, to pakowanie podwójnych terminali do kolumn wartych poniżej kilkunastu tys. nie ma żadnego sensu.

Dali Ikon 7 MK2. Kumpel te same zwory dał do B&W, też sobie chwali .

Dzięki

Muszę je sobie wypróbować na moich Elac'ach

 

Bzdura- jak nie stosujesz biampingu, biwiring daje nuewiele, tylko poprawę samopoczucia.

 

Nie zawsze i nie wszędzie

U mnie warunki lokalowe były nie do końca przyjazne i BWire (głośnikowiec MITa ) dał lepszą swobodę grania i przestrzeń niż Biamping (na tych samych kablach)

 

Nie zawsze i nie wszędzie

U mnie warunki lokalowe były nie do końca przyjazne i BWire (głośnikowiec MITa ) dał lepszą swobodę grania i przestrzeń niż Biamping (na tych samych kablach)

 

Bo bi-amping należy UMIEĆ SKONFIGUROWAĆ, zwłaszcza aktywną zwrotnicę. Bez tego nie ma po co się za niego zabierać.

Właśnie podmieniłem oryginalne blaszki na odyssey 2 i zaraz powróciłem do firmowych zworek.Bas się uszczuplił a wysokie zaczęły walić metalicznym nalotem.

 

Nigdy bym tego nie podejrzewał.

Łokmen Saba

Bo bi-amping należy UMIEĆ SKONFIGUROWAĆ, zwłaszcza aktywną zwrotnicę. Bez tego nie ma po co się za niego zabierać.

No, dlatego poprosiłem o pomoc fachowców

 

.Bas się uszczuplił a wysokie zaczęły walić metalicznym nalotem.

 

Nigdy bym tego nie podejrzewał.

 

Też byłem zaskoczony, że zmiana blaszek na zworki wpływa na ilość basu (jego odchudzenie)

Mnie znowu wydaje sie ze podlaczajac kabel krzyżowo brzmienie staje sie jakies takie rozjechane, jakby gdzies sie faza nie zgadzala. Przy podlaczeniu do gornych lub dolnych nie ma tego wrazenia. Same dzwine sytuacje ostatnio u nas panuja ;)

Marantz PM6007, Marantz CD6007, Sony UBP-X700, Dali Oberon 7, QED Performance RCA, QED XT25

Gdyby producenci nie wymyślali bzdurnych rozwiązań, np podwójne zaciski w kolumnach, dla których bi-amping jest nieopłacalny, nie byłoby problemów.

Oczywiście wiem, że zaraz znalazłoby się kilku "tunningowców", któr,y na siłę by dublowali terminale, żeby tylko zagmatwać sobie zycie, ale to "normalne" w audio.

  • 2 tygodnie później...

W ostatnim czasie zrobiłem sobie porównanie - zawodowe zworki vs.firmowe blaszki kontra bi-wire (firmowy kabel, dedykowany do B-W, bez kombinowania, czyli w uproszczeniu - masa nie wraca do wzmacniacza)

Najlepiej u mnie sprawdził się bi-wiring

Potem firmowe blaszki

Najgorzej wypadły zworki (zarówno własne, zrobione u zaprzyjaźnionego dystrybutora, jak i firmowane niezłymi markami)

Cześć,

Przeczytałem w recenzji moich kolumn, że blaszki, które łączą porty są słabe i lepiej je wymienić. Czy ewentualnie mogę zastąpić je krótkimi odcinkami kabla głośnikowego? Dziękuję za rady

Moją pierwszą czynnością po zakupie kolumn jest wymiana zworek na porządne kabelki.Kilka razy testowałem ten zabieg i przyznaję,że jest lepiej.

De gustibus non est disputandum

Jesli juz modyfikowac to nie bawic sie w dorabianie zworek z kabla tylko kupic dodatkowa pare i podlaczyc bi wire. Koszt max. 100 zl a wyciskamy max z kolumn bo kazda sekcja dostanie wtedy czysty sygnal prosto z terminala wzmacniacza (A+B)

Marantz PM6007, Marantz CD6007, Sony UBP-X700, Dali Oberon 7, QED Performance RCA, QED XT25

Jesli juz modyfikowac to nie bawic sie w dorabianie zworek z kabla tylko kupic dodatkowa pare i podlaczyc bi wire. Koszt max. 100 zl a wyciskamy max z kolumn bo kazda sekcja dostanie wtedy czysty sygnal prosto z terminala wzmacniacza (A+B)

Coś w tym jest co piszesz!Miałem kilka modeli Eposa ES.Dodawali tam fabryczny "myk" aby podłączyć kolumny jedną parą kabli.Jednakże jak zdecydowałem się na połączenie bi wire przeskok był niesamowity.

 

Audioburak lansuje teorie ze zworka nie ma wplywu na bas wiec powinno sie podlaczyc kabel do gornych zaciskow. Niestety ale jednak przy takim podlaczeniu slychac ewidentnie ze siada bas i brzmienie nie ma tego dociazenia wiec jakis wplyw jednak ta zwora na bas tez ma.

 

Bi wire daje nam rzeczywiscie najlepsza jakosc dzwieku bo obie sekcje dostaja sygnal prosto z kabla pomijajac jakiekolwiek zwory.

Najmniej problemów mają posiadacze Dynaudio.

De gustibus non est disputandum

To nie "lans" tylko teoretycznie - jeśli terminale i zworki spełniają

podstawowe kryteria jakości, to nie powinno być różnicy dla basu.

Jeśli różnica jest to znaczy tylko tyle, że zarówno jedno, jak i drugie to kiła.

Mierzę czasem zawodowo różne uziomy o długości 0,3 do 0,5 m i powinno być

poniżej 0,02 Ohma, więc blaszka z terminalem POWINNA mieć mniej, co dla

pracy układu nie będzie miało żadnego znaczenia...

 

PS. ....a potem odłożył kamerę i mnie trzy godziny lansował ;-))

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

Dokladnie, terminale Bi Wire w kolumnach do uzytku domowego to paranoja. Jeszcze jakby takie terminale mialy kolumny z flagowych serii to można by tu uznac bo ich nabywcy może i stosowali by Bi Amp ale w przypadku kiedy najtansza kolumna za 1000zl ma dwa terminale to jest smiech.

 

W mojej konfiguracji jest tak jak pisalem - podlaczamy po LF - siada góra, podłaczamy pod HF - dół traci mase. Tak zle i tak nie dobrze, jedynie bi wire bo obie sekcje dostana sygnal prosto z kabla. Zworka z kabla - ciezki temat. Terminale sa tak ciasno zamontowane ze ciezko je dokrecic a co dopiero przewlekac kable..

Marantz PM6007, Marantz CD6007, Sony UBP-X700, Dali Oberon 7, QED Performance RCA, QED XT25

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.