Skocz do zawartości
IGNORED

Wymiana starych głośników w kolumnie

Seju89

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Posiadam starą kolumnę(ok. 1m wysokosci) z dwoma starymi jak świat głośnikami. Planuję kupić dwa nowe, ale kompletnie nie znam się na tym. Mam jakiś stary wzmacniacz. W sumie wszystko gra ale troche trzeszczy i jak ruszę trochę kablem to pisk jest ogromny. Zacząłem dziś trochę czytać o jakichś zwrotnicach, głośnikach nisko-srednio-wysokotonowych, wooferach etc Przyznam się, że jestem kompletnie zielony i potrzebuje pomocy. Budżet to ok. 100-200zl. Co polecacie zrobić żeby tanim kosztem wymienić badziew ma coś przyzwoitego? Kolumna wydaje się byc ok, wzmacniacz też. Chodzi o wymianę kabli i dwóch głośników.

Pozdrawiam

Łukasz

Cześć,

mam starą kolumnę głośnikową firmy Tonsil (według etykiety 1982 rok), 2 stare głośniki (wysoko- i niskotonowy), jakieś coś na wzór płyty głównej (chyba to jest ta cała zwrotnica). Szkoda mi kasy na nową kolumnę i chciałbym wymienić głośniki i wsadzić je do kolumny. Dziś odkręciłem głośniki ale kolumna jest chyba sklejona. W każdym razie szukam rady dla początkującego jakie głośniki kupić i co zrobić żeby wszystko działało ładnie (wymienić tą zwrotnicę? będę musiał dokupować jakieś części? czy konieczne będzie lutowanie?).

Dziękuję za każdą radę i pozdrawiam,

Łukasz

Jak mnie przekonasz, że głośniki za 100 zł są dużo gorsze od tych za 300 to kupię droższe. Nie jestem audiofilem i nie sądzę, żebym usłyszał jakąś ogromną różnicę. Po prostu lubię kupować rzeczy z głową.

Nie kupuj droższych -kup takie same tonsile jakie tam są-kolumny to nie po prostu skrzynki z głośnikami ,ważny jest litraż ,rozmieszczenie głośników na ściance przedniej ,zwrotnica też jest obliczana pod konkretne głośniki.

Żeby cokolwiek radzić bez zdjęć lub opisu trzeba być prorokiem ;-)

Po pierwsze zdjęcia frontu i tyłu

Po drugie średnice głośników ( kosze ) i ew.

wymiary kolumny czy też tunelu basrefleks

A jak są zaklejone, to i tak nic nie zrobisz :-((