Skocz do zawartości
IGNORED

Magnetofon.


Rekomendowane odpowiedzi

Oj ! Panowie wyluzujcie trochę ! Nie ma sensu się kłócić i wzajemnie obrażać. Jeśli jest problem natury technicznej lub jakiś temat sporny, to trzeba sięgnąć do fachowej literatury, bądź znaleźć informacje w necie. Albo zapytać kolegów z tego wątku i tyle....

Ja nawet specjalnie nie wiem o co Wam chodzi, bo ostatnio zamiast zajmować się magnetofonami jestem zmuszony naprawiać jakieś cholerne komputery. Jak nie swój, to od któregoś z kumpli. Ale koniec już nie daleko, więc będę mógł wrócić do ulubionego hobby :-)

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

Też czeka mnie wymiana pasków w CT737 mkII. Ponieważ ciężko dostać te paski w sensownej cenie (są czasem drogo na alledrogo), mam pytanie - czy pasek może być o np. 2 mm mniejszej średnicy i 1 mm węższy (jeśli chodzi o paski płaskie), bo takie są dostępne tu i ówdzie? W pierwszym przypadku silnik prędzej padnie (łożyska?)? A w drugim np. nie uciągnie taśmy?

 

Może prościej, np. 72x3x0,5 mm zamiast 73x4x0,5. Kwadratowe do dostania mają średnicę 45 zamiast prawie 48, w większości też o przekroju 1,2x1,2 zamiast 1,5x1,5.

 

Myślę, że absolutne minimum dla paska płaskiego napędzającego lub łączącego koła zamachowe, to 3mm. Różnica 1 - 2 mm in minus w stosunku do "fabrycznej" średnicy paska, nie powinna stanowić problemu.

 

GM

W tej chwili niemal wszystkie dostępne w sklepach internetowych paski płaskie mają szerokość 3mm.

A są niestety sytuacje, gdy pasek powinien być szerszy tzn. taki jak zaleca producent.

I tak np. w Onkyo TA 2570 taki pasek szerokości 3mm nie chce się trzymać środka "beczułki", co z względów oczywistych powoduje zmiany w prędkości przesuwu taśmy. Czasem też taki wąski pasek jest zbyt delikatny, aby uciągnąć dwa wielkie koła zamachowe w starym klocu "Vintage" np. Akai GXC 730D. W momencie gdy do tego dojdzie jakiś dodatkowy opór spowodowany ciężko kręcącymi się szpulkami w kasecie, to taki pasek zaczyna rozciągać się podczas pracy jak guma od majtek :-)

Paski szersze niż 3mm są dostępne w "North.pl" albo na "Allegro". Ale tam są niestety drogie.

Twoje chamstwo nie zna granic, to nawet nie to że dostałeś płytę na czyjś koszt, nie zapytałeś się o zwrot lub rewanż i kompletnie olałeś temat nie dzieląc się wrażeniami z odsłuchu (tak jak było ustalane w wątku). Jesteś na forum postacią anonimową, ukrywasz się skrzętnie za swoim nickiem. Śmiesz to samo zarzucać komuś znanemu z imienia i nazwiska, komuś kto ma udokumentowane kilkadziesiąt różnych spotkań (plus zdjęcia i recenzje). Naprawdę trzeba być wyjątkowo bezczelnym. Ponawiam pytanie: jakie jest Twoje doświadczenie w temacie magnetofonów? Tak samo zerowe jak ze wszystkim innym? Tylko teoria i copy + paste?

 

 

Kasjel wybacz proszę moją polemikę z tym osobnikiem. Zarzucał mi niedawno że kompletnie nie znam tematu magnetofonów, zresztą widać to w jednym z jego wpisów. Po odpowiedzi na moje pytanie obiecuję nie zaśmiecać wątku. Pozdrawiam. R

Przepraszam wszystkich w tym wątku za zachowanie nszego Kolegi. Muszę mu odpowiedzieć, mimo, że wcale nie mam na to ochoty.

Dla mnie jesteś taka samą anonimową postacią, jak większość piszących tu osób. Już w innym wątku pisałem - najpierw pomyśl, potem pisz. Muszę Cię zmartwić, ponieważ z magnetofonami zabawę zacząłem, gdy jescze prawdopodobnie Ciebie jeszcze nie było na świecie - miałem wtedy kilka lat. Nie mam zamiaru się tutaj spowiadać, bo niby z jakiej racji. Wspomnę tylko, że w roku 1979 bawiłem się maszynką, która nazywała się TC-766. Jestem w stanie naprawić (oczywiście jesli bedę miał dostęp do części zamiennych) każdy magnetofon, mimo iż nie jest to moje zasadnicze zajęcie. Obawiam sie, że z takimi działaniami miałbys duże problemy.

Twoja wiedza ma charakter katalogowo-filatelistyczny i nie ma w tym niczego złego, w końcu każdy ma prawo do dowolnego sposobu traktowania swojego hobby. W Twoim wypadku jednak, stało sie to źródłem megalomanii, na skutek której sądzisz, że uprawnia Cię ona do zbierania głosu w sprawach, o których niestety masz bardzo blade i symboliczne pojęcie. To, że się miało u siebie lub znajomych styczność z setką decków nie oznacza, że się coś o nich wie. A zdajesz sobie sprawę z tego, że w tym wątku są osoby, które urzadzenia, z którymi miałeś kontakt znają co do jednej śrubki. W związku z tym Twoje, mówiąc łagodnie, niezbyt mądre wpisy uderzające np. w osobę Szerszego, którego wiedza o lata świetlne wyprzedza Twoją uważam za conajmniej nie na miejscu. Piszę to bez złośliwości: bądź łaskaw prześledzić swoje występy w wątkach i zwróć uwagę od czego zaczynasz. Uważasz się za alfę i omegę nie tylko, jeśli o magnetofony chodzi, a tymczasem masz spore braki w technicznej stronie zagadnień i co gorsza zupełnie Ci to nie przeszkadza. Dziwię się, że moderacja tak łagodnie Cię traktuje, ponieważ inni są karani za znacznie mniejsze wybryki niż obdarzanie kogoś w sposób zupełnie bezpodstawny krzywdzącymi i świadczącymi o braku ogłady i dobrego wychowania epitetami.

To tyle. Z mojej strony jest to ostatnia w tym wątku wypowiedź na Twój temat, przykro mi że tak zacne i cenne miejsce stało sie świadkiem tej małostkowej w gruncie rzeczy dyskusji.

Jeśli chcesz ją kontynuować - zapraszam na PW, ponieważ nie sądzę aby była ona dla kogokolwiek, kto posiada odrobinę zdrowego rozsądku, interesująca.

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Przepraszam wszystkich w tym wątku za zachowanie nszego Kolegi. Muszę mu odpowiedzieć, mimo, że wcale nie mam na to ochoty.

Dla mnie jesteś taka samą anonimową postacią, jak większość piszących tu osób. Już w innym wątku pisałem - najpierw pomyśl, potem pisz. Muszę Cię zmartwić, ponieważ z magnetofonami zabawę zacząłem, gdy jescze prawdopodobnie Ciebie jeszcze nie było na świecie - miałem wtedy kilka lat. Nie mam zamiaru się tutaj spowiadać, bo niby z jakiej racji. Wspomnę tylko, że w roku 1979 bawiłem się maszynką, która nazywała się TC-766. Jestem w stanie naprawić (oczywiście jesli bedę miał dostęp do części zamiennych) każdy magnetofon, mimo iż nie jest to moje zasadnicze zajęcie. Obawiam sie, że z takimi działaniami miałbys duże problemy.

Twoja wiedza ma charakter katalogowo-filatelistyczny i nie ma w tym niczego złego, w końcu każdy ma prawo do dowolnego sposobu traktowania swojego hobby. W Twoim wypadku jednak, stało sie to źródłem megalomanii, na skutek której sądzisz, że uprawnia Cię ona do zbierania głosu w sprawach, o których niestety masz bardzo blade i symboliczne pojęcie. To, że się miało u siebie lub znajomych styczność z setką decków nie oznacza, że się coś o nich wie. A zdajesz sobie sprawę z tego, że w tym wątku są osoby, które urzadzenia, z którymi miałeś kontakt znają co do jednej śrubki. W związku z tym Twoje, mówiąc łagodnie, niezbyt mądre wpisy uderzające np. w osobę Szerszego, którego wiedza o lata świetlne wyprzedza Twoją uważam za conajmniej nie na miejscu. Piszę to bez złośliwości: bądź łaskaw prześledzić swoje występy w wątkach i zwróć uwagę od czego zaczynasz. Uważasz się za alfę i omegę nie tylko, jeśli o magnetofony chodzi, a tymczasem masz spore braki w technicznej stronie zagadnień i co gorsza zupełnie Ci to nie przeszkadza. Dziwię się, że moderacja tak łagodnie Cię traktuje, ponieważ inni są karani za znacznie mniejsze wybryki niż obdarzanie kogoś w sposób zupełnie bezpodstawny krzywdzącymi i świadczącymi o braku ogłady i dobrego wychowania epitetami.

To tyle. Z mojej strony jest to ostatnia w tym wątku wypowiedź na Twój temat, przykro mi że tak zacne i cenne miejsce stało sie świadkiem tej małostkowej w gruncie rzeczy dyskusji.

Jeśli chcesz ją kontynuować - zapraszam na PW, ponieważ nie sądzę aby była ona dla kogokolwiek, kto posiada odrobinę zdrowego rozsądku, interesująca.

 

Wiedza techniczna to jedno a obycie i doświadczenie to drugie. Nigdy nie pisałem że jestem techniczny i nie próbuje nikogo udawać. Można znać zasady działania sprzętu ale nie mieć pojęcia jak wypada on w porównaniu do innych i jakie jest jego miejsce w szeregu. Co więcej, wiedza techniczna nie obejmuje osłuchania czyli tego co w audio jest najważniejsze. Można opowiadać różne rzeczy które mimo że zgodne z teorią są sprzeczne z praktyką. O tym jak to jest szalenie istotne pisał np muda44 - elektronik z zawodu. Wiele moich spostrzeżeń pokrywa się z jego opiniami. Przeczytaj jeszcze raz swój post i zobacz ile jest w nim pewności siebie przechodzącej w megalomanię. Dokładnie to samo co mi cały czas zarzucasz. Przejawem ignorancji i to szalenie wygodnej ignorancji jest fakt iż nie zauważasz (a raczej nie chcesz zauważać) podstawowej różnicy między nami tzn. Twojej anonimowości. Na forum znajdziesz moje imię i nazwisko oraz zdjęcia z moją osobą. Znam osobiście przynajmniej koło setki osób z forum. Z częścią z nich spotykam się osobiście nawet poza grupą krakowską.

W tym wątku z uwagą śledzę wpisy wielu osób. Przede wszystkim MaćkaLK którego uważam za encyklopedię wiedzy o magnetofonach. Któryś z moich znajomych był nawet u niego w domu przejazdem i opowiadał jak pozytywnie zakręcony jest to człowiek. Są jeszcze inne osoby których wiedzę cenię i szanuję. Sporo piszę na gg z neomammutem choć obaj jesteśmy bardzo zajęci. Forumowiczów z którymi utrzymuję kontakt mógłbym wymieniać jeszcze bardzo długo. Zatem nieprawdą jest że jestem zamknięty na wszelkie argumenty i uważam siebie za alfę i omegę. Masz specyficzny dar przypisywania innym swoich cech. Uważasz że z racji jakiegoś tam wykształcenia technicznego i minimum obycia jesteś w stanie ferować wyroki. Nic bardziej mylnego. Sama wiedza o zasadach działania i umiejętność naprawy to nie wszystko. Podejrzewam że nie masz też pojęcia o wielu rozwiązaniach technicznych stosowanych w magnetofonach a fakt iż zaczynałeś w latach 70-tych nie ma tutaj nic do rzeczy. Na koniec napiszę o jednej z osób z forum do której mam duży sentyment i wdzięczność za przekazaną wiedzę. Od wielu lat pracuje w firmowym serwisie. Jego nazwisko można znaleźć bez problemu w sieci. Jest też pasjonatem audio i wszystkiego co z nim związane. Na magnetofonach zna się jak nikt inny (z osób które znam a znam ich sporo). Dzięki niemu mój PD-75 ma nowy laser i napęd. W swojej kolekcji posiada takie perełki jak topowe Nakamichi czy Alpine AL 90 (ten z układem automatycznej kalibracji BLES). Naprawia także sprzęt z wyższej półki. Krella Wadię Levinsona i inne. Specjalizuje się we wkładkach gramofonowych a zwłaszcza w Ortofonach. Na forum ukrywa się pod nickiem divaldi. Zaproponował mi kiedyś pomoc w naprawie PD-9700. Jakież było moje zdziwienie jak na stole w jego warsztacie zobaczyłem antenowe Denony DN-C 680 z rozgłośni w której pracowałem. Właściciel stacji co ciekawe też jest elektronikiem.

Witam

Chciałbym zapytać forumowiczów o wiekszej wiedzyo od mojej, czym różni się głowica do Revoxa 99 typ "Butterfly" od standardowej ?? ??

Pozdrawiam XTR71

Edytowane przez xtr71

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Trafiłem na ciekawą stronkę o zamiennikach głowic polecam:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

XTR71

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Witam

Chciałbym zapytać forumowiczów o wiekszej wiedzyo od mojej, czym różni się głowica do Revoxa 99 typ "Butterfly" od standardowej ?? ??

Pozdrawiam XTR71

 

Tu znajdziesz wytłumaczenie:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

W skrócie chodziło o zwiększenie szerokości ścieżek kosztem odstępu między nimi i podniesienie poziomu strumienia magnetycznego, aby zapewnić kompatybilność nowych stereofonicznych nagrań z monofonicznymi głowicami full track w magnetofonach odtwarzających do emisji w stacjach radiowych. Głowice typu butterfly były w stanie nagrać ścieżki stereo tak, by poziom na głowicy full track był taki sam, jak w przypadku ścieżki mono.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tu znajdziesz wytłumaczenie:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Doskonały artykuł, dzięki za link.

pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Proszę o pomoc, w moim Dualu 846 mam kręconą głowicę którą śróbkę trzeba regulować azymut ??

XTR71

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

Proszę o pomoc, w moim Dualu 846 mam kręconą głowicę którą śróbkę trzeba regulować azymut ??

XTR71

 

http://elektrotanya.com/dual_c846_sm.rar/download.html

 

post-3254-0-89821300-1337798782_thumb.jpg

 

GM

Dziękuję za servisówkę lecz ta stronka niepozwala ściągnąć tego rar-a.Niewiem czemu ?? Pozdrawiam XTR71

Ps. Ten Dual na podwojonej prędkości jest bardzo dobrym źródłem dzwięku Polecam .Niestety taśmy w kasetach są takie krótkie

:( .

Edytowane przez xtr71

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Dziękuję za servisówkę lecz ta stronka niepozwala ściągnąć tego rar-a.Niewiem czemu ?? Pozdrawiam XTR71

Ps. Ten Dual na podwojonej prędkości jest bardzo dobrym źródłem dzwięku Polecam .Niestety taśmy w kasetach są takie krótkie

:( .

Może tutaj ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W.

A przy okazji masz może na zbyciu gałkę do tego modelu ? Mam niekompletną i zastosowałem zastępczą ale wygląda fatalnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Filwoj

Wojtek

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Może tutaj ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W.

A przy okazji masz może na zbyciu gałkę do tego modelu ? Mam niekompletną i zastosowałem zastępczą ale wygląda fatalnie.

Dziekuję za servisówkę .Galki zapasowej nieposiadam kupilem magnetofon kompletny bez czesci zapasowych.Ostatnio dokupilem tylko nowa glowice rec+play firmy Canon utwardzana play,utwardzany rec.

Pozdrawiam XTR71

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xtr71

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

Cześć. Mam szybkie pytanie- którą śrubką reguluje się skos głowicy w Onkyo TA-2870? Nie lubię tego decka, ale jest elementem wieży z tej serii i chcę go dostroić do swoich kaset nagranych głównie na Pioneerach. Nie potrafię znaleźć darmowej serwisówki i stąd to pytanie. Pozdrawiam wszystkich!

 

post-3254-0-58800200-1337962493_thumb.jpg

 

GM

xtr71 napisz parę słów o BX-300. Możesz go porównać brzmieniowo do czegoś znanego na forum? Poza Dualem. Pozdrawiam. R

Witam

Aby odpowiedzieć najbardziej żetelnie na to pytanie i nie lać przysłowiowej "wody" Kolego Discomaniac71 proszę okreslić kryteria porównania brzmieniowego ,czyli brzmienie samego recordera z cd.Czy może recordera i odtwarzacza nagrań z cd,lub samego playera z kasety nagranej na innym magnetofonie. ??

Proszę o konrety.

Pozdrawiam Wojciech Trykowski --el.XTR71

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Witam

Aby odpowiedzieć najbardziej żetelnie na to pytanie i nie lać przysłowiowej "wody" Kolego Discomaniac71 proszę okreslić kryteria porównania brzmieniowego ,czyli brzmienie samego recordera z cd.Czy może recordera i odtwarzacza nagrań z cd,lub samego playera z kasety nagranej na innym magnetofonie. ??

Proszę o konrety.

Pozdrawiam Wojciech Trykowski --el.XTR71

 

Jakość kopii i wierność brzmienia. Nie używam kaset nagranych na innych deckach. Plus BX-300 vs GX-75 ktorego znam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ostatnio wpadły mi w ręce fajne głowice Sony PP128-3602C za małe pieniądze.Jakością dorównują Alpsom za to twardość wkładki jest o wiele wieksza ( wkładka z czarnej ceramiki ).POLECAM do zakupu zamiast Alpsów. Pozdrawiam XTR71

 

Jakość kopii i wierność brzmienia. Nie używam kaset nagranych na innych deckach. Plus BX-300 vs GX-75 ktorego znam.

Kolego Discomaniac71 aktualnie jest nakamichi bx-300 E w naprawie zepsuciu uległy potencjometry od nagrywania.Kupiłem dawcę części Naka BX-125 E i znajomy mi je przelutuje jak Nak 300 E wróci postaram się na to pytanie odpowiedzieć .Na chwilę obecną model 300 jest tylko sprawny jako player.Napisałem w poprzednim poście opcje pod tą usterkę Przepraszam iż nie sprecyzowałem tego odrazu.

XTR71

 

Proszę o informację w temacie taśm kalibracyjnych do ustawiania decków osoby o wiedzy w tym temacie.

Jakie są częstotliwości prądu podkładu taśm kalibracyjnych używanych w różnych firmach ? ( np. Nakamichi używa 105k Hz.)

jakie ma Teac ? jakie Basf ?Pionieer? Sony ?Akai ?

Pozdrawiam XTR71

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xtr71

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Gość G.Mark

(Konto usunięte)
...

Proszę o informację w temacie taśm kalibracyjnych do ustawiania decków osoby o wiedzy w tym temacie.

Jakie są częstotliwości prądu podkładu taśm kalibracyjnych używanych w różnych firmach ? ( np. Nakamichi używa 105k Hz.)

jakie ma Teac ? jakie Basf ?Pionieer? Sony ?Akai ?

Pozdrawiam XTR71

 

Myślę, że to nie ma żadnego znaczenia, przy jakim prądzie podkładu została nagrana taśma kalibracyjna.

Istotny jest poziom z jakim została nagrana taśma, jaki strumień magnetyczny jaki będzie wytwarzać w szczelinie głowicy magnetofonu kalibrowanego, np. 250nWb/m i ton nagranego sygnału.

 

GM

Myślę, że to nie ma żadnego znaczenia, przy jakim prądzie podkładu została nagrana taśma kalibracyjna.

Istotny jest poziom z jakim została nagrana taśma, jaki strumień magnetyczny jaki będzie wytwarzać w szczelinie głowicy magnetofonu kalibrowanego, np. 250nWb/m i ton nagranego sygnału.

 

GM

Myślę jednak iż ma znaczenie wszystkie parametry są takie same a częstotliwośc prądu podkładu jest zmienna dla innych firm.

Więc w jakim celu inżynierowie nie stosowali jednej częstotliwości ??? .Po przeanalizowaniu tej mysli nasuwa sie wniosek iż zwiekszenie częstotliwości pradu podkładu przez konstruktorów magnetofonów skutkuje w wysokich modelach decków niemal idealnym dzwiękiem i zwiekszoną detalicznością i przestrzenią w nagraniach.W procesie nagrywania sygnału analogowego sygnał wychodzi ze źródła dzwieku trafia do magnetofonu ,nastepnie jest wzmacniany we wzmacniaczu nagrywania i przechodzi do sekcji miksera .Sygnał ten moduluje prąd podkładu i jest nagrany przez głowicę na taśmie. W użyciu jednej marki taśm wzorcowych i kalibracyjnych jest to moim zdaniem pomijalne ile ma hertzów prąd podkładu jesli zostanie zachowany warunek tej samej cz. podkładu . Problemy zaczynają się gdy zaczynamy kalibrować nie firmową taśmą inny magnetofon np.tasmą servisową z cz.podkładu 85kHz i tonem Dolby na przykład magnetofon z pradem podkład fabrycznym czesotliwości 105kHz . i wtedy jest juz po parametrach .

Pozdrawiam XTR71

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Doradzcie coś proszę :-)

Deck technics RS-B755

Podczas grania zwolnił nagle obroty, minimalnie ale jest to odczuwalne, dzwięk nie faluje, gra po prostu wolniej, jednak odnoszę wrażenie, że czasem wraca do pierwotnej prędkości, na 30minut słuchania 2-3 razy odczuwam zmianę obrotów.

Rolka - czysta matowa, dobrze dociska.

Paski - były czyszczone, wyglądają dobrze, raczej wykluczam bo gdyby były złe podejrzewam, żę wtedy falowanie dzwiękiem byłoby częstsze.

Zatem, o co chodzi ?

Doradzcie coś proszę :-)

Deck technics RS-B755

Podczas grania zwolnił nagle obroty, minimalnie ale jest to odczuwalne, dzwięk nie faluje, gra po prostu wolniej, jednak odnoszę wrażenie, że czasem wraca do pierwotnej prędkości, na 30minut słuchania 2-3 razy odczuwam zmianę obrotów.

Rolka - czysta matowa, dobrze dociska.

Paski - były czyszczone, wyglądają dobrze, raczej wykluczam bo gdyby były złe podejrzewam, żę wtedy falowanie dzwiękiem byłoby częstsze.

Zatem, o co chodzi ?

Silnik główny do wymiany.

Jakość kopii i wierność brzmienia. Nie używam kaset nagranych na innych deckach. Plus BX-300 vs GX-75 ktorego znam.

Chciałbym dopytać się jakie stosowac parametry w tym teście ,czyli włączony dolby c czy dolby b .Jakiej użyć taśmy do nagrania i odsłuchu typ chrom ,metal.Jakiej firmy taśmę użyć ?? mam aktualnie metalową TDK MA-XG typ 3, chromową TDK SA-XG czy jakąś inną prosze określić,jest to ważne gdyż Nakamichi 300E ma tylko kalibrację bias nie ma lev rec nie ma eq rec.Jest skalibrowany najprawdopodobniej do taśm firmowych nakamichi typ Ex (Normal),Sx (Chrom),Zx (Metal ).

Pozdrawiam XTR71

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Myślę jednak iż ma znaczenie wszystkie parametry są takie same a częstotliwośc prądu podkładu jest zmienna dla innych firm.

Więc w jakim celu inżynierowie nie stosowali jednej częstotliwości ??? .Po przeanalizowaniu tej mysli nasuwa sie wniosek iż zwiekszenie częstotliwości pradu podkładu przez konstruktorów magnetofonów skutkuje w wysokich modelach decków niemal idealnym dzwiękiem i zwiekszoną detalicznością i przestrzenią w nagraniach.W procesie nagrywania sygnału analogowego sygnał wychodzi ze źródła dzwieku trafia do magnetofonu ,nastepnie jest wzmacniany we wzmacniaczu nagrywania i przechodzi do sekcji miksera .Sygnał ten moduluje prąd podkładu i jest nagrany przez głowicę na taśmie. W użyciu jednej marki taśm wzorcowych i kalibracyjnych jest to moim zdaniem pomijalne ile ma hertzów prąd podkładu jesli zostanie zachowany warunek tej samej cz. podkładu . Problemy zaczynają się gdy zaczynamy kalibrować nie firmową taśmą inny magnetofon np.tasmą servisową z cz.podkładu 85kHz i tonem Dolby na przykład magnetofon z pradem podkład fabrycznym czesotliwości 105kHz . i wtedy jest juz po parametrach .

Pozdrawiam XTR71

Częstotliwość prądu podkładu dla odczytywanej taśmy nie ma znaczenia. Ma znaczenie tylko przy zapisie aby prawidłowo namagnesować taśmę (magnesowanie bezhistorezowe). Częstotliwość prądu podkładu powinna być możliwie jak największa aby nie była słyszalna intermodulacja prądu podkładu z sygnałem fonicznym. Sygnał prądu podkładu nie zapisuje się na taśmie. Nie może wiec tez być odczytany i nie ma wpływu na poziom odczytu taśmy wzorcowej.

 

pozdrawiam

Edytowane przez mirek24

Jeśli to napęd DD, to ciężka sprawa. Ale zawsze można sprawdzić Pr-kę od regulacji prędkości przesuwu taśmy. Kropla Kontaktu PR nie zaszkodzi...

 

Jeśli to napęd DD, to ciężka sprawa. Ale zawsze można sprawdzić Pr-kę od regulacji prędkości przesuwu taśmy. Kropla Kontaktu PR nie zaszkodzi...

Sorry, jeśli ma stabilizację kwarcową to regulacji prędkości przesuwu taśmy może nie posiadać.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.