Skocz do zawartości
IGNORED

Magnetofon.


Rekomendowane odpowiedzi

Zasadniczą przewagą taśm metalowych nad innymi jest ich znacznie wyższa wysterowalność na wysokich częstotliwościach. Maksymalny poziom wysterowania (Maximum Output Level) przy 10 kHz (oznaczany MOL 10k) zwany bywa też SOL = Saturation Output Level, czyli poziom nasycenia taśmy. Przy wysokich częstotliwościach taśma nasyca się całkowicie i nie jest w stanie przyjąć sygnału o wyższym poziomie. Jeśli MOL 10k wynosi, np., -6 dB, to oznacza, że dowolnie głośny sygnał o częstotliwości 10k zapisze się nie głośniej niż -6dB. Podamy sygnał -10 dB - zapisze się jako -10. Podamy -6dB - zapisze się jako -6. Podamy -4dB - też zapisze się jako -6. Podamy 0dB - i też zapisze się jako -6.

 

Dla taśmy takiej, jak np. TDK D, Maxell UR, itp., czyli standardowych typu I, MOL 10k wynosi ok. -7dB. Dobre taśmy typu I, jak np. TDK AR-X, Sony HF-ES, Maxell XL-IS, mają MOL 10k na poziomie ok. -4 dB. Taśmy typu II mają przeważnie nieco niższy MOL 10k, na poziomie ok. -5 - -6 dB. To oznacza, że na taśmach typu I i II nie można zapisywać sygnałów wysokiej częstotliwości z wysokim poziomem, bo jeśli taki sygnał się pojawi, zostanie zapisany ciszej niż w rzeczywistości, i nagranie będzie miało nieco skompresowaną dynamikę w zakresie wysokich częstotliwości.

 

Za to taśmy metalowe mają MOL 10k na poziomie ok. 0 dB, a czasem nawet ok. +1 - + 1,5db, dzięki czemu zapis wysokich częstotliwości możliwy jest także na bardzo wysokim poziomie.

 

Oczywiście zaleta ta uwidacznia się tylko wtedy, gdy zapisywany sygnał ma dużą zawartość wysokich częstotliwości na wysokim poziomie. Przy przeciętnych nagraniach nie będzie to aż tak słyszalne. Zależnie więc od rodzaju nagrania, zalety taśmy metalowej uwidocznią się lub nie.

 

Z kolei, w wielu przypadkach winę za pewne rozczarowanie taśmami metalowymi ponosi używany magnetofon. Właściwie w każdym kolejnym teście taśm w amerykańskim Audio od 1980 roku (a przywołuję te testy, bo były bardzo rzetelnie przeprowadzane, przez specjalistów i przy użyciu odpowiedniej aparatury pomiarowej) pojawia się uwaga o tym, że testowane taśmy metalowe przeważnie wymagały dla uzyskania równomiernej charakterystki częstotliwości WIĘKSZEGO prądu podkładu niż standardowy. W praktyce oznaczało to, że przy standardowych ustawieniach były silnie podbite wysokie częstotliwości. Co więcej, w testach wielu magnetofonów okazywało się, że nie można w nich uzyskać dostatecznie wysokiego prądu podkładu dla taśm metalowych, nawet przy użyciu wewnętrznych regulatorów - winę za to ponosiły niewystarczającej jakości generatory i głowice. Dlatego wyniki na taśmach metalowych musiały być niezadowalające. Producenci magnetofonów uważali zapewne, że większości użytkowników podbicie wysokich częstotliwości nie będzie przeszkadzało, co więcej, wiele osób tego oczekuje i im to odpowiada. Jednakże, przy krytycznych wymaganiach co do jakości zapisu, wiele magnetofonów nie powinno być stosowanych z taśmą metalową.

 

Ponadto, wielu producentów twierdziło, że taśma metalowa jest mało wrażliwa na zmianę prądu podkładu, i nawet jeśli magnetofon był wyposażony w regulator, nie działał on w ogóle dla taśm metalowych, albo zakres regulacji był za mały by wprowadzić znaczące zmiany.

 

Stąd może brać się pewne rozczarowanie po użyciu taśm metalowych - ale wynika ono raczej z niedostatków magnetofonu a nie taśmy.

 

Powtarzajcą się konkluzją kolejnych testów taśm w Audio było, że taśmy metalowe są zdecydowanie warte stosowania, i mają wielkie przewagi nad typem I i II, pod warunkiem użycia ich w magnetofonie, wyposażonym w regulację zarówno prądu podkładu jak i czułości taśmy, i to w szerokim zakresie!

Tak jest np. w magnetofonach Sony serii TC-K511/611 i późniejszych: nie można osiągnąć dostatecznie wysokiego prądu podkładu np. dla tak standardowej taśmy jak TDK MA, nie mówiąc już o wielu innych. Natomiast Sony Metal SR/XR kalibruje się bez problemu...

 

W wielu magnetofonach z kolei regulator Bias w ogóle nie działa dla taśm metalowych i regulacja nie jest możliwa. Są to np. różne dwugłowicowe modele AIWA, dwugłowicowe Technicsy, w tym także dwukasetowe które mają ręczny regulator, i jeszcze parę innych. Niektóre firmy uczciwie zaznaczały nawet na obudowie, że regulator Bias jest tylko dla [Normal/CrO2] (np. Aiwa), ale inne nie, i można się tego dowiedzieć tylko w instrukcji.

Który polecacie model magnetofonu polecacie. Podobno każdy z nich prezentuje różną "szkołę". Jaka jest między nimi różnica w brzmieniu

 

Warte są tych pieniędzy?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Na tasmach type IV wiele decków sie wykłada.Z tych co mam obecnie zaden nie daje rady nagrac poprawnie i nawet skasowac takiej tasmy.Ale ogólnie i tak wole dobre taśmy chromowe.

Grundig High Fidelity

Witajcie

 

Magnetofony z podobnego przedziału cenowego grają inaczej ale różnice nie są drastyczne , to co każdy z Nas uważa za wzorzec jest tak różne że nie ma sensu przytaczać przykładów .

Brzmienie tego a innego modelu hmm.... ciężko stwierdzić tak naprawdę jaki kompromis i komu przypadnie do gustu , nawet recenzenci w dobie żywota magnetu w pewnych przedziałach cenowych DOSZUKIWALI się różnic i nie pisali w prost że Dragon jest lepszy od Tandberga 910 podkreślam mierzmy sprzęt klasowo patrzmy na budowę aplikacje co jak kiedy i na jakiej płycie zbudowała dana firma tu trzeba szukać ewentualnych OKAZJI

Posiadam sporą kolekcje i dalej boje sie używać konkretnych przykładów ( modeli)

Czasu czasu trzeba dużo żeby zgłębić sedno sprawy Jak koledzy piszą za dużo jest składowych żeby generalizować

 

Pozdrawiam Serdecznie Starych wyjadaczy jak i młodszych stażem :)

Dzisiaj rano -7 (Szron na szybach uf ) dzień słoneczny i ładny

audiomagia.blogspot.com

a może takie "cóś" ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

można mieć fajną zabawę

pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kurcze jest cr7, ciekawe jak sie skończy, z opisu wynika że stam raczej super.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pozdrawiam, Wojtek

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nigdy nie dałbym za decka więcej niż 150 zł.

Taki deck do 150 zł w świetnym stanie z nieruszanymi głowicami jest w stanie znakomicie zagrać.

Nie sądzę, że taki NAK moze zagrac o wiele tyle lepiej niż mój KENWOOD KX-7030.

Roznica raczej bedzie niewielka, lub nawet niezauważalna.

W swoim życiu słuchałem sporo decków, głownie w latach 85-95. Potem mialem przerwę z kaseciakami, ale od jakiegoś czasu znowu wróciłem do tych zabawek bo mają w sobie to coś czego niema żaden inny sprzęt.

Ale żeby wydawać kilkaset zł magnetowon to dla mnie jest poprostu chore.

 

Mialem kiedyś takiego FISHERa (patrz foto). Bez żadnych bajerów, tylko dolby B i C, których i tak nie używałem.

Nie wiem co w nim było takiego, ale odtwarzał i nagrywał rewelacyjnie.

Kasety na nim nagrane brzmią poprostu świetnie w moim obecnym KENWOODZIE.

Chętnie bym jeszcze raz takiego FISHERa nabył, jeżeli by się trafił niegrzebany.

 

Co do NAKAMICHI to jakoś zawsze odpychały mnie wizualnie. Ale technicznie oczywiście świetne lae za drogie.

Tą samą jakość dźwięku można mieć na znacznie tańszych deckach.

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Reaper

o mnie | ignoruj | PW

stat: 650 / 614 / 0

 

6 Paź 2007, 11:31

Nigdy nie dałbym za decka więcej niż 150 zł.

Taki deck do 150 zł w świetnym stanie z nieruszanymi głowicami jest w stanie znakomicie zagrać.

Nie sądzę, że taki NAK moze zagrac o wiele tyle lepiej niż mój KENWOOD KX-7030.

Roznica raczej bedzie niewielka, lub nawet niezauważalna.

W swoim życiu słuchałem sporo decków, głownie w latach 85-95. Potem mialem przerwę z kaseciakami, ale od jakiegoś czasu znowu wróciłem do tych zabawek bo mają w sobie to coś czego niema żaden inny sprzęt.

Ale żeby wydawać kilkaset zł magnetowon to dla mnie jest poprostu chore.

 

Mialem kiedyś takiego FISHERa (patrz foto). Bez żadnych bajerów, tylko dolby B i C, których i tak nie używałem.

Nie wiem co w nim było takiego, ale odtwarzał i nagrywał rewelacyjnie.

Kasety na nim nagrane brzmią poprostu świetnie w moim obecnym KENWOODZIE.

Chętnie bym jeszcze raz takiego FISHERa nabył, jeżeli by się trafił niegrzebany.

 

Co do NAKAMICHI to jakoś zawsze odpychały mnie wizualnie. Ale technicznie oczywiście świetne lae za drogie.

Tą samą jakość dźwięku można mieć na znacznie tańszych deckach.

 

 

O kurka chlopie dawno takich glupot nie czytalem:(

Reaper, 6 Paź 2007, 11:31

 

>Nigdy nie dałbym za decka więcej niż 150 zł.

Dlatego oferta nie jest skierowana do Ciebie bo napewno będzie wyższa kwota.

Poza tym nie ma nigdy i nie ma zawsze warto to sobie zapamiętać takie już to nasze życie

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Bo większość ludzi jak da za decka sporo kasy to poprostu wmawia sobie, że gra on znacznie lepiej niż tańsze modele.

A w rzeczywistości jest zupełnie inaczej.

Co taki HI-Endowy deck może więcej wycisnąć z kasety niż wysoki budżetowy model z doskonałymi głowicami??

Moze jest coś lepiej ale napewno nie o tyle o ile jest on droższy.

Posiadam magnetofony jak na zdjęciu (Kenwood KX-W4070, Technics RS-TR474) i mam pytanie / problem. Kasety nagrane na Kenwoodzie brzmią dobrze na nim i na Technicsie (na obydwu kieszeniach). Z kolei kasety nagrane na Technicsie brzmią dobrze tylko na nim samym, a z kolei na Kenwoodzie brzmią bardzo słabo - brak jest wyrazistości brzmienia, dźwięk jest jak z za zasłony, na prawej kieszeni jako tako moze być (z cechami jak wspomniałem), ale na lewej kieszeni lewy kanał gra głośniej co dyskwalifikuje całość przekazu. Dodam, że Kenwood ma fabryczne ustawienia (głowice i rolki niezjechaje zabezpieczone fabrycznym lakierem), z kolei Technics jest tego zaprzeczeniem - tor, szczególnie prawej nagrywającej kieszeni, rozregulowany przez "zaradnego użytkownika", mimo, że nie jest mocno zużyty (raczej był brudny). Dodatkowo "zaradny użytkownik" uszkodził czymś ostrym rolkę, co objawiało się ogromnym drżeniem dźwięku, problem ten udało się usunąć za pomocą nowej rolki od polskiego magnetofonu i kleju :-) Wiem też, że Kenwood jest odporny na telefony komórkowe, a Technics nie, wnioskuje stąd, że Kenwood posiada głowice niskoomowe, a Technics wysokoomowe - tutaj oczywiście trohcę spekuluję. Bezsposrne natomiast jest, że z nagranej kasety Technics wydobywa jakby więcej szczegółów i powietrza, ogólnie gra jakby lepiej, przestrzenniej. Jednak co mi z tego jak na nim ponagrywam sobie muzykę, a później już na żadnym innym modelu nie będę mógł tych kaset odtwarzać bo będą brzmiały kiepsko?

 

Mam pytanie jak u was wygląda z kompatybilnością wykonywanych nagrań. Czy nagrywacie na sprawdzonych modelach, a odtwarzacie na innych? Czy z góry zakładacie, że niektóre modele nagrywają słabo i ich do tego celu nie używacie?

 

Czy ktoś może fachowo mi wyjaśnić skąd sie biorą takie różnice miedzy magnetofonami?

 

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

>Reaper

W zasadzie trudno odpowiedzieć na Twoje pytanie. Zauważ że pytasz o coś a równocześnie w swoisty sposób sam sobie na nie odpowiadasz, a wyprowadzać Ciebie z pewnego toku myślenia mija się z sensem.

Wiedza i doświadczenie przychodzą z wiekiem, najczęściej z wiekiem trumny.

Trochę sensu poproszę.

Reaper

 

Masz racje wiekszosci patrzy na trzy motory najlepiej cztery wychyłowe wskażniki , może lepiej ledy hmm no regulacja prądu obowiązkowa w kilku mozliwosciach , automat wskazany a jak że bez dwóch rolek to nie magnetofon z autorewersem to nie magnetofon , przepraszam przepraszam 505ka Naka oraz nizej i sławetny Dragus maja autorewes i są dobre , można by przytaczać nieskończona ilość dywagacji ale po co .

Ostatnio słuchałem pewnego modelu i w żadnym razie bym nie powiedział ze coś tak prostego a zarazem kiedyś drogiego ale nie popularnego może dać takiego czadu .

Więc miałem do wyboru kiedyś Akai 75 , Marantza niesamowity model a wybrałem tego Kenwooda Trzymaj sie ciepło Reaper

Wszystkich serdecznie pozdrawiam

audiomagia.blogspot.com

150 zł na decka to bardzo mało - nawet jak dla mnie :D...teraz dla mnie górna granica to 400 zł za naprawdę super decka, sądze że jeżeli mocno bym się napalił i znalazł w końću ten mój nr 1 (napewno jakiś SONY lub PIONEER - żaden inny) to mógłbym dać te 700 zł góra - a to i tak dużo za mało jak np na 808ES czy ct-93 - ale na pionka CT-S920S (ten to jest naszpikowany technologią) może starczy tyle że te co widziałem do tej pory to były mocno porypane i bez instrukcji, a takie naturalnie odpadają

> do paww

 

Już taki problem był poruszany tutaj, wniosek był chyba taki, że różne decki różnie odtwarzają. NAjlepiej zanieś nagrania z kenwooda do kolegi odtwórz na jego decku jeżeli będzie OK to nie ma se co głowy zawracac

 

Tego technicsa z kolei ja bym się pozbył - takich decków tego typu jest masa i to w całkiem Ok stanie, nie trzymaj takiego po przejściach - a najlepiej zamiast niego kup se jakiegoś jednokasetowca wysokiej serii - takie jak nagrają kasetkę to brzmi ona dobrze prawie WSZĘDZIE

MAG

masz racje, mozna trafic model bardzo dobry z jedna rolka i bez bajerów .W moim przypadku wiadomo co jest numerem jeden.Niestety wiekszosc decków gra aż za efektownie i aż za muzykalnie...;-).Dual c 844 jest uwazany za deck dobrze grajacy a ja osobiscoie moge mu wystawic powiedzmy 3 z minusem.Dodam ze wielu magnetofonów nie słyszałem a sa to wysokie nakamichi te nowsze pionki wysokich serii oraz kenłuud oraz wstyd przyznac sony...No ale nikt nie da rady usłyszec wszystkiego .

Grundig High Fidelity

Ja właśnie tak robię - nagrywam na jednokasetowcu, potem odtwarzam na innych. Z tego co pamiętam - to z dwukasetowcami przy nagrywaniu zawsze były mniejsze lub większe cyrki, one się poprostu za bardzo do tego nie nadają

@gotyk1

 

(..)mógłbym dać te 700 zł góra - a to i tak dużo za mało jak np na 808ES(..)

 

Ten model można dostć za 500 zł z przesyłką,odradzam jednak allegro.Jeżeli chodzi o wysokie modele(czegokolwiek ze sprzętu) z referencyjnych serii to lepiej omijać tą rupieciarnie szerokim łukiem.

 

@Reaper

 

(..)Nigdy nie dałbym za decka więcej niż 150 zł.(..)

 

Naprawde tak uważasz?Pasjonat tego sprzętu lekką ręką wyłoży 10x tyle za poszukiwany model np CR-7.Osobiście dałbym 1000zł za np Sony K 990 ES w dobrym stanie.

Ja za swojego Pioneera CTs-550S zapłaciłem posrednią kwote,czyli wiecej niż 150 ,a mniej niż 400 zł.Był bez dosłownie jednej rysy,jak nowy.A i tak musiałem wymienic silnik główny ,bo po kilku minutach pracy dzwięk zaczynał wibrowac.Przy okazji korzystając z kasety wzorcowej wyregulowałem skoś głowic .Magnetofon nagrywa naprawde rewelacyjnie.Bardzo dobrze odtwarza kilka kupionych kaset ,ale juz kasty nagrane na JVC,który miałem mu nie leżą.Kaseta nagrana na Dualu 824 jest odtwarzana w zasadzie prawidłowo,ale on sam nagrywa zdecydowanie lepiej.Jak już wspominałem nie jestem miłosnikiem kaset właśnie z powodu takiego balansowania na linie.Trudnosci z zapisem na takiej małej powierzchni tasmy powodują te wszystkie problemy z wymienialnością nagrań.Jednak sam fakt,ze jakość zapisu z tego Pioneera jest porównywalna z zapisem na moim szpulowym przy 9,5 cm/sek pokazuje ,ze mozna z kasety duzo wycisnąc.A co do drogich kaseciaków.Mysle ,że jak ktoś sie tym pasjonuje to nawet przepłaci,aby mieć obiekt marzeń.Zamieszczam zdjęcie mojego faworyta,którego uwazam za lepszego od dragona.Ma wszystko co mozliwe,nagrywa prawie jak szpulowy,ale ma jedną znana mi wadę.Aby dostać się do mechanizmu,należy odkręcić okoo 30 wkrętów.Lecz jak ktoś lubi grzabanie się w sprzęcie ,to moze jest to zaletą.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

mzawek

 

Zgadza sie tylko naprawdę nie można porównywać c-844 dżwiękowo czy konstrukcyjnie do magnetu który wyszedł 10 lat póżniej !!! 10 lat doświadczeń więcej , starajmy sie porównywać modele z podobnego okresu gdzie walczyły w tym samym czasie o dobre miejsce w rankingu , nawet Braun o którym mowa jest młodszy od c 844

Postawmy w szranki tak jak to robili recenzenci swego czasu modele zbliżone wiekowo a gdy wyłonimy kiedyś ( obawiam sie że nie) zwycięzców , zróbmy ranking wszech czasów i wybierzmy tego najlepszego , oczywiście z modeli jakie posiadamy, mamy wspaniałe klocki proszę bardzo zgłaszam sie pierwszy na udostępnienie do testów swoich maszynek jak i udział w nich samych a zapewniam że będę obiektywny , zróbmy w końcu porządek

Czy ktoś się z Kolegów pisze na takowe spotkanie ???

Termin może być odleglejszy wiadomo każdy z nas nie żyje tylko z hobby

Obalmy mity stwórzmy rzeczywistość

Hilsen

audiomagia.blogspot.com

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A co powiecie o takim smoku ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Grundig High Fidelity

MAG

Ja braun C2 po regulacji przez fachmana jakiegos moge wystawiać jako maszyne grajaca stylem typowo szwabskim .Bez fajerwerków ale niemal ze studyjną jakoscią.To co wyciska z tasmy maxell xlII-s jest zastanawiajace ...Mysle ze to zasługa dobrej głowicy ,prostej konstrukcji oraz solidnosci nieskomplikowanego mechanizmu.

Grundig High Fidelity

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.