Skocz do zawartości
IGNORED

Magnetofon.


Rekomendowane odpowiedzi

Na jakiej zasadzie działa funkcja auto-stop ew.auto revers w Dualu C 839RC ??? Jaki tam jest rodzaj czujnika ? Foto dioda, mechaniczny....nie wiem....

Pomożecie, elektronicy ?

Podejrzewam uszkodzenie IC 4504. Wszystkie inne funkcje "timer", "memory" działają prawidłowo. Co o tym myślicie ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Witam

 

Panowie potrzebuję pomocy, może ktoś z was ma dostęp do części Pioneera, chodzi mi dokładnie o część o nazwie RXB-875.

 

Za wszelką pomoc będę dozgonnie wdzięczny!!!

 

Pozdrawiam

Naprawdę nikt nie wie, w jaki sposób działa system auto-stop oraz funkcje auto-revers w Dualu C 839RC. Czy nie działanie tych systemów może być spowodowane uszkodzonym IC 4504 (CD4014) ? Nie mam pojęcia jakiego rodzaju jest tam czujnik. Bo fotodiody tam nie widzę. Więc co daje sygnał systemowi o tym, że skończyła się taśma ?

Edytowane przez Kasjel

Naprawdę nikt nie wie, w jaki sposób działa system auto-stop oraz funkcje auto-revers w Dualu C 839RC. Czy nie działanie tych systemów może być spowodowane uszkodzonym IC 4504 (CD4014) ? Nie mam pojęcia jakiego rodzaju jest tam czujnik. Bo fotodiody tam nie widzę. Więc co daje sygnał systemowi o tym, że skończyła się taśma ?

 

Kasjel, przyglądałem się schematowi, ale póki co nie wiem jak to działa. Wiem natomiast, że na pewno sprawdzany jest fakt, czy talerzyk nawijający taśmę się kręci (prawy bądź lewy, w zależności od kierunku). Ale jak to jest zrobione - nie doszedłem jeszcze.

Witam

 

Panowie potrzebuję pomocy, może ktoś z was ma dostęp do części Pioneera, chodzi mi dokładnie o część o nazwie RXB-875.

 

Za wszelką pomoc będę dozgonnie wdzięczny!!!

 

Pozdrawiam

 

Może jak napiszesz dokładnie co to za część i z jakiego modelu, i pokażesz zdjęcie, to ktoś będzie miał ze starego, uszkodzonego egzemplarza?

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

Może jak napiszesz dokładnie co to za część i z jakiego modelu, i pokażesz zdjęcie, to ktoś będzie miał ze starego, uszkodzonego egzemplarza?

 

RXB-875 = Take-up Idler = http://parts.pioneerelectronics.com/part.asp?productNum=RXB-875

 

W instrukcji serwisowej CT-A7 nazwą "Take-up Idler" określana jest część o symbolu RNL-549, oznaczona numerem 38 na rysunku złożeniowym mechanizmu. Fragment poniżej.

 

GM

post-3254-0-28300800-1307992767_thumb.jpg

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

Kasjel, przyglądałem się schematowi, ale póki co nie wiem jak to działa. Wiem natomiast, że na pewno sprawdzany jest fakt, czy talerzyk nawijający taśmę się kręci (prawy bądź lewy, w zależności od kierunku). Ale jak to jest zrobione - nie doszedłem jeszcze.

 

Zgadza się, ale nie na zatrzymanie talerzyka, tylko silnika przewijania "Wickelmotor". Układ rozpoznaje w którą stronę kręci się silnik i czy się zatrzymał. Jeśli się zatrzymał, następuje wywołanie odpowiedniej funkcji w zależności od bieżącego trybu pracy i ustawienia przełącznika zmieniającego mod odtwarzania.

Tyle udało mi się zrozumieć z tego co poniżej. Jeśli się mylę, proszę o korektę.

post-3254-0-41498700-1307997382_thumb.jpg

Edytowane przez G.Mark

Dokładnie to co podał G.Mark, w serwisie powiedzieli mi że to już nie dostępna część (model magnetofonu to Pioneer cts-820s, deck ma problem z szybkim przewijaniem przez to:( .)

 

 

Pozdrawiam

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

Dokładnie to co podał G.Mark, w serwisie powiedzieli mi że to już nie dostępna część (model magnetofonu to Pioneer cts-820s, deck ma problem z szybkim przewijaniem przez to:( .)

 

 

Pozdrawiam

 

Bieżnia idlera jest wybłyszczona? Najpierw porządne mycie w wodzie z mydłem, a później lekki szlif na papierze ściernym nr 400 lub 600. Przy szlifowaniu, nie zdejmując bieżni z kółka, ustawiasz to ostatnie prostopadle do papieru przyklejonego do równej powierzchni.

 

GM

Edytowane przez G.Mark

Zgadza się, ale nie na zatrzymanie talerzyka, tylko silnika przewijania "Wickelmotor". Układ rozpoznaje w którą stronę kręci się silnik i czy się zatrzymał. Jeśli się zatrzymał, następuje wywołanie odpowiedniej funkcji w zależności od bieżącego trybu pracy i ustawienia przełącznika zmieniającego mod odtwarzania.

Tyle udało mi się zrozumieć z tego co poniżej. Jeśli się mylę, proszę o korektę.

Jeżeli silnik od przewijania ma się naprawdę zatrzymać po skończeniu taśmy. I odpowiedni układ to rozpoznaje. To przyczyną nie działania systemu może być zbyt luźny pasek napędowy. Bo wtedy silnik się nie zatrzyma, tylko wałek sinika będzie się ślizgał na pasku. Już wymieniłem ten pasek, ale może jest zbyt luźny ? Z resztą słyszę to wyraźnie, że silnik przewijania nadal pracuje po skończeniu się taśmy. Dobrze kombinuję ?

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

Jeżeli silnik od przewijania ma się naprawdę zatrzymać po skończeniu taśmy. I odpowiedni układ to rozpoznaje. To przyczyną nie działania systemu może być zbyt luźny pasek napędowy. Bo wtedy silnik się nie zatrzyma, tylko wałek sinika będzie się ślizgał na pasku. Już wymieniłem ten pasek, ale może jest zbyt luźny ? Z resztą słyszę to wyraźnie, że silnik przewijania nadal pracuje po skończeniu się taśmy. Dobrze kombinuję ?

 

Myślę, że należy zrobić prostą próbę, polegającą na zatrzymaniu wirnika silnika przy pomocy palca. Powinno to wywołać jakąś reakcję ze strony magnetofonu.

 

GM

Myślę, że należy zrobić prostą próbę, polegającą na zatrzymaniu wirnika silnika przy pomocy palca. Powinno to wywołać jakąś reakcję ze strony magnetofonu.

 

GM

Niestety nie ma dostępu do wałka silnika od przewijania i napędu szpulek podczas odtwarzania. Bardzo łatwy dostęp jest do wałka silnika głównego napędzającego koła zamachowe.

 

Z drugiej strony tam nie ma sprzęgieł na szpulkach. Jeśli np. prawa szpulka ma się już bardzo wolno obracać, bo nawnięte jest już na nię sporo taśmy...to musi się to odbywać poprzez poślizg wałka silnika od przewijania na pasku napędowym. Im ten pasek będzie bardziej napięty, tym mocniej będzie ciągnąć prawa lub lewa szpulka wyrywając taśmę z pomiędzy rolki a capstanu.

Kurcze ! Ale te Duale są pochrzanione !

 

Sprawdziłem to w moim sprawnym Dualu C 839RC. Rzeczywiście silnik od przewijania zatrzymuje się po skończeniu taśmy. Przez sekundę słyczać jego buczenie, gdy stoi. Po czym system reaguje wyłączając napięcie (w przypadku funkcji auto-stop).

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

...

 

Sprawdziłem to w moim sprawnym Dualu C 839RC. Rzeczywiście silnik od przewijania zatrzymuje się po skończeniu taśmy. Przez sekundę słyczać jego buczenie, gdy stoi. Po czym system reaguje wyłączając napięcie (w przypadku funkcji auto-stop).

 

Czyli, że jesteśmy prawie w domu. :-)

 

GM

Niestety nie ma dostępu do wałka silnika od przewijania i napędu szpulek podczas odtwarzania. Bardzo łatwy dostęp jest do wałka silnika głównego napędzającego koła zamachowe.

 

Z drugiej strony tam nie ma sprzęgieł na szpulkach. Jeśli np. prawa szpulka ma się już bardzo wolno obracać, bo nawnięte jest już na nię sporo taśmy...to musi się to odbywać poprzez poślizg wałka silnika od przewijania na pasku napędowym. Im ten pasek będzie bardziej napięty, tym mocniej będzie ciągnąć prawa lub lewa szpulka wyrywając taśmę z pomiędzy rolki a capstanu.

Kurcze ! Ale te Duale są pochrzanione !

 

Sprawdziłem to w moim sprawnym Dualu C 839RC. Rzeczywiście silnik od przewijania zatrzymuje się po skończeniu taśmy. Przez sekundę słyczać jego buczenie, gdy stoi. Po czym system reaguje wyłączając napięcie (w przypadku funkcji auto-stop).

 

Zjawiska wyrywania taśmy na pewno nie będzie, gdyż silnik zasilany jest ze źródła prądowego na t4518 (prąd około 0,2A) , czyli jego "siła" jest mocno ograniczona. Stawiam hipotezę (proszę o sprostowanie) że elektronika sprawdza, czy na końcówkach silnika występują impulsy charakterystyczne dla przełączania się kolejnych uzwojeń poprzez komutator, i jeśli one ustaną, to uznaje że sil nik się zatrzymał. Impulsy te podawane są na prostownik i póżniej sterują rejestrem przesuwnym IC4504 (dokładnie tym, który Kasjel zamieściłeś wcześniej). Na końcowce 11 tego układu powinien być albo stan "0" albo "1" w zależności od tego czy silnik się kręci czy stoi

Edytowane przez fotek

Bieżnia idlera jest wybłyszczona? Najpierw porządne mycie w wodzie z mydłem, a później lekki szlif na papierze ściernym nr 400 lub 600. Przy szlifowaniu, nie zdejmując bieżni z kółka, ustawiasz to ostatnie prostopadle do papieru przyklejonego do równej powierzchni.

 

GM

 

GM wszystko pięknie ładnie tylko jest 1 problem, ja za to nie chce się brać bo znając życie zepsuję jeszcze bardziej, z drugiej strony deck przeleżał w serwisie pioneera z 4 miechy :(, z powodu braku tej części. Mimo wszystko wielkie dzięki.

 

 

ps. Panowie sprawa nadal aktualna część RXB-875 poszukiwana.

 

 

Pozdrawiam serdecznie.

Czy to możliwe, żeby dwa decki miały fabrycznie ustawione inne skosy? Onkyo TA-2760 oraz Pioneer CT-757 w stanie ewidentnie nie ruszanym - a własnie tak mają. Mam jeszcze kilka wyższych modeli Onkyo, wszystkie miały bardzo zbliżone ustawienie skosu, więc wszystko by wskazywało, że to ten Pionek był ruszany - ale dogłębnie mu się przyjrzałem i nie. Wszystkie śruby pięknie pokryte lakierem, nic nie zwróciło mojej uwagi. Spotkaliście się z czymś takim?

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

Czy to możliwe, żeby dwa decki miały fabrycznie ustawione inne skosy? Onkyo TA-2760 oraz Pioneer CT-757 w stanie ewidentnie nie ruszanym - a własnie tak mają. Mam jeszcze kilka wyższych modeli Onkyo, wszystkie miały bardzo zbliżone ustawienie skosu, więc wszystko by wskazywało, że to ten Pionek był ruszany - ale dogłębnie mu się przyjrzałem i nie. Wszystkie śruby pięknie pokryte lakierem, nic nie zwróciło mojej uwagi. Spotkaliście się z czymś takim?

 

Śruba może być ruszona, pomimo tego, że lakier zabezpieczający wygląda nienaruszony. Śruba się może obrócić, a lakier zostanie w miejscu.

 

GM

A duża jest ta różnica? Szczerze mówiąc bardzo rzadko zdarzają się dwa magnetofony ustawione zupełnie identycznie, nawet od tego samego producenta, a co dopiero od różnych ;) Była jakaś norma regulacji, w normie się mieścili, ale drobne różnice jak najbardziej mogą występować. A już szczególnie po tylu latach, gdzie każdy element toru mógł delikatnie zmienić swoje położenie nawet bez kręcenia.

G Mark, Fotek - wymieniłem pasek napędowy silnika przewijania. Pomogło,ale system auto-stop działa tylko po zakończeniu przewijania. Po skończeniu odtwarzania nie działa ani auto-stop, ani żadna ustawiona funkcja auto-reversu.

Edytowane przez Kasjel

Róznica jest spora - spadek wysokich tonów praktycznie uniemozliwia wymianę kaset między nimi. A nawet sygnał 400Hz ma spadek około 6dB.

 

Jak jest taki spadek przy 400Hz to nie jest wina samego skosu. Inne wysokości Głowic prawdopodobnie i możliwe

, że elektronika jest rozregulowana.

A fabrycznie ustawione decki miały jak najbardziej różnice między sobą. Zależy od firmy i egzemplarza oraz od jego zużycia.

Róznica jest spora - spadek wysokich tonów praktycznie uniemozliwia wymianę kaset między nimi. A nawet sygnał 400Hz ma spadek około 6dB.

 

Ja mam podobnie. Dwa trójgłowicowe magnetofony SONY z tego samego okresu produkcji, więc głowice podobne, lub identyczne. Jeden jedno, drugi dwuwałkowy. Każdy z nich sam gra pięknie. Kaseta nagrana na jednym odtwarzana na drugim daje spadek poziomu o 3db i zanik wysokich tonów. Na śrubach głowic piękny zielony lakierek plomb. Moim zdaniem ta niepowtarzalność ustawień toru nawet w poszczególnych egzemplarzach tego samego modelu, przez to utrudniona wymienność nagrań, to najwięsza wada kaseciaków.

Ja mam podobnie. Dwa trójgłowicowe magnetofony SONY z tego samego okresu produkcji, więc głowice podobne, lub identyczne. Jeden jedno, drugi dwuwałkowy. Każdy z nich sam gra pięknie. Kaseta nagrana na jednym odtwarzana na drugim daje spadek poziomu o 3db i zanik wysokich tonów. Na śrubach głowic piękny zielony lakierek plomb. Moim zdaniem ta niepowtarzalność ustawień toru nawet w poszczególnych egzemplarzach tego samego modelu, przez to utrudniona wymienność nagrań, to najwięsza wada kaseciaków.

Czy w takiej sytuacji warto regulować mechanicznie tor przesuwu taśmy aby problem znikł ? I jak to zrobić bez kasety testowej ? U mnie jak na razie standardem jest Aiwa AD-F910 i jeżeli muszę coś regulować w innych deckach to przyrównuję ich ustawienia do niej poprzez wzajemne odsłuchiwanie i nagrywanie kasety na obu deckach. Zaznaczam, że jej ustawienia pasują idealnie do nagranej przez kolegę forumowego "kasety testowej" z sygnałami dokonanego na sprawdzanym przyrządami kaseciaku bodajże marki Pioneer.

Jeżeli nagrania dokonane i odtwarzane na tym samym decku są dobre to znaczy, że nie trzeba grzebać w elektronice; a jeżeli na innych deckach też brzmią dobrze to tor przesuwu taśmy jest ok. Jeżeli nie to trzeba ruszyć głowicę. Czy dobrze myślę ?

Wojtek

Wojtek

 

Jeżeli nagrania dokonane i odtwarzane na tym samym decku są dobre to znaczy, że nie trzeba grzebać w elektronice; a jeżeli na innych deckach też brzmią dobrze to tor przesuwu taśmy jest ok. Jeżeli nie to trzeba ruszyć głowicę. Czy dobrze myślę ?

Wojtek

 

To chyba jedyna mozliwośc pogodzenia ze sobą kilku decków których regularnie używamy. Oczywiscie zakładam, że cały tor prowadzenia taśmy, wysokości głowic, mamy nie rozjechany, czysty i rozmagnesowany. Korekcja azymutu do taśmy przyjętej przez nas za wzorcową nie jest operacją drastyczną i nieodwracalną. Zazwyczaj mamy wybrane jeden-dwa magnetofony na których wykonujemy zapisy naszych taśm. Odsłuchiwać te nagrania chcielibyśmy na wszystkich deckach jakie przechodzą przez nasze ręce i tu regulacja azymutu staje się konieczna. Posiadanie do każdego używanego przez nas decka kompletu taśm testowych, ich specyfikacji i niezbędnych urządzeń pomiarowych, jest niemożliwe.

Ta opcja z taśmą nagraną na sprawdzonym i gwarantowanym torze magnetofonu któregoś z kolegów jest absolutnie zasadna, szczególnie jeśli nagrane są sygnały testowe.

Włodek.

Edytowane przez vlado

Panowie ! Poratuje mnie ktoś paskiem napędowym płaskim średnicy 60mm, szerokość 4mm i grubość ok.0,5mm ??? Zamówiłem taki pasek i inne cześci w "Bajanie". Ale dostałem maila, że nie posiadają tych części w magazynie. W pobliskich sklepach z częściami elektronicznymi, już dawno zapomnieli o czymś takim jak pasek napędowy płaski. I nawet w "North" nie mają....

 

Ustalmy co rozumiemy przez średnicę paska.

1. długośc paska po złożeniu go na płasko?

2. średnicę koła jakie można nim opasac?

Bo wiesz jak to jest :)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.