Skocz do zawartości
IGNORED

Pomoc w wyborze zwrotnicy aktywnej


Grzechuu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ponieważ planuje przejść na system aktywny ,chciałbym się zapytać doświadczonych użytkowników, którzy już przechodzili przez ten temat jak to najlepiej ugryźć , chodzi mi tutaj o wybór zwrotnicy .Poczytałem kilka tematów i sprawa wygląda tak :

1 Minidsp 4x10 hd ( minusem tutaj jest słaba jakość daca )

2 Nanodigi 2x8b + minidsp 2x4 hd + 2x dac

3 Behringer DCX 2496 (tutaj ograniczenie do 3 way)

 

Dodam że potrzebuję tylko wejście cyfrowe , więc wydaje mi się że opcja nr 2 będzie najlepsza.

Co o tym sądzicie, a może macie jakieś inne propozycje ?

 

Chciałbym jeszcze zapytać czy znalazł by się ktoś z okolic Katowic czy Sosnowca kto ma system z taką zwrotnicą cyfrową i ewentualnie miał czas i ochotę zaprezentować jak to gra?

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/134704-pomoc-w-wyborze-zwrotnicy-aktywnej/
Udostępnij na innych stronach

Dodam że potrzebuję tylko wejście cyfrowe , więc wydaje mi się że opcja nr 2 będzie najlepsza.

Będziesz potrzebował do takiej konfiguracji odtwarzacz, który w ramach wyjścia S/PDIF ma regulację głośności a takie rozwiązanie to bardzo rzadko spotykany przypadek zwłaszcza w torach wysokiej jakości. Zajrzyj do wątku "Kto zaprojektuje zwrotnicę 3-way ?".

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

3 Behringer DCX 2496 (tutaj ograniczenie do 3 way)

Jak chcesz więcej to te Behringery łączy się w większe zespoły sterowane z jednej aplikacji.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Zapoznałem się z tym tematem i myślę jednak że postawie na Behringer DCX 2496 i wykonaniu moda lub kupienia takiej sztuki.

Chciałbym jeszcze spytać,którą wersje dcx szukać? Mod jest do tej starszej wersji ze względu na wyjście wyświetlacza ale może być też wykorzystany w nowej, czy są jeszcze jakieś inne różnice na korzyść którejś wersji?

Chciałbym jeszcze spytać,którą wersje dcx szukać?

Jeżeli chcesz robić w przyszłości moda to najmniej kłopotu sprawi ten z tą czarną kieszenią na pamięć ustawień oraz z możliwością sterowania z komputera wejście RS232. Niestety nowe wersje, obecnie sprzedawane tej kieszeni nie posiadają i montaż wyświetlacza poziomu wyjściowego trzeba wymyślić inaczej. Ja mam tak jak na stronie holenderskiego konstruktora tej przeróbki Jana Diddena. Demontuje się tą nikomu niepotrzebną kieszeń na te już nie produkowane dawno pamięci i montuje się w jej miejsce wyświetlacz ze sterującą elektroniką. W innym przypadku trzeba wymyślić coś innego np. tą płytkę sterującą umieścić na wierzchu DCX-a w widocznym miejscu, bo na niej jest odbiornik podczerwieni do zdalnego sterowania. Potem można się zastanowić nad wycięciem otworu w przedniej płycie, ale po sprawdzeniu czy elektronika na przedniej płycie nie przeszkadza w zabudowie tego modułu sterującego.

Mod jest do tej starszej wersji ze względu na wyjście wyświetlacza ale może być też wykorzystany w nowej, czy są jeszcze jakieś inne różnice na korzyść którejś wersji?

Nie sprawdzałem, ale po danych techniczny wygląda że reszta jest tak samo jak w starej wersji. Pod względem układu nie wiem czy są zmiany. W mojej wersji jest zmiana w stosunku do pierwszych modeli, przetworniki A-D które były na AKM-ach zostały zastąpione trochę lepszymi CS-ami. Reszta jest tak jak na schematach dostępnych na "Elektrotanya".

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Jeszcze Behringer ma Taki program do automatycznego ustawiania czasow oraz polaryzacji glosnikow. Bardzo przydane szczegolnie dla nienawracalnych audiofilow. Posiada dynamiczny eqalizer, co przy cichym sluchaniu ma znaczenie i o wiele wiecej filtrow niz mini DSP.

<br />( minusem tutaj jest słaba jakość daca )<br />

 

Wyjścia analogowe pozwalają na 36 dB regulacji zakresu napięć, w zależności czy podłączane urządzenia miały by złącza symetryczne.

Może ktoś nie był w stanie zrozumieć zależności między ustawieniami czułości i rodzajami wejść i wyjść w tym sprzęcie?

 

Behringer jest z pewnością w porządku, tylko trzeba doinwestować w kontrolę głośności wszystkich kanałów równocześnie.

 

Jest też opcja przekonania się o brzmieniu zwrotnic DSP praktycznie bez ponoszenia wydatków.

Wystarczy komputer i karta muzyczna wielokanałowa.

JRiver odtworzy na komputerze wszystko i ma dobrą sekcję DSP, i pozwala też uruchamiać wtyczki VST.

Wystarczy komputer i karta muzyczna wielokanałowa.

Ile kosztuje taka karta ?

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Przykładowo xonar U7 byłby racjonalnym wyborem, za 300 zł.

A jakie tam są przetworniki ? Czy może zakładasz przetworniki zewnętrzne choć nie wiem czy do takiej karty można takie podłączyć po cyfrze ?

300 zł to rzeczywiście niedużo .

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

<br />A jakie tam są przetworniki ? Czy może zakładasz przetworniki zewnętrzne choć nie wiem czy do takiej karty można takie podłączyć po cyfrze ?<br />
Przetworniki to popularne Cirrus Logic, karta przechodziła lifting więc mogą być różne ich wersje.

 

Nie warto kombinować nadmiernie przy takim sprzęcie, nawet jeśli znalazł byś sposób.

Zaproponowałem go ze względu na funkcjonalność: fizyczne pokrętło głośności, akceptowalną jakość sygnału przy różnych trybach i latencję, wejście i wyjście optyczne i sterowniki w standardzie ASIO.

 

Są audiofilskie karty na złączu PCI, albo interfejsy muzyczne doskonałe technicznie jak Fireface 400.

Ale to nie jest konieczny zakup na początek, kiedy użytkownik nie wie czy nie zrazi go konieczność włączania co rano trzech wzmacniaczy, albo czy nie zaplącze się w kablach.

Ale to nie jest konieczny zakup na początek, kiedy użytkownik nie wie czy nie zrazi go konieczność włączania co rano trzech wzmacniaczy, albo czy nie zaplącze się w kablach.

To argument zupełnie nie audiofilski. Liczy się jakość dźwięku a nie ilość kabli. Kable można ładnie zblokować tak żeby były w wiązce razem a włączanie trzech końcówek mocy nawet mojej żonie nie sprawia kłopotu chociaż fakt u mnie fizycznie są tylko dwa pudełka bo jedna końcówka jest 5 kanałowa. Nawet do włączania i wyłączania sprzętu w odpowiedniej kolejności (impuls napięciowy) żona się przyzwyczaiła mimo że to można uznać za jakąś drobną dolegliwość z powodu przykrego aczkolwiek nie niebezpiecznego puknięcia w głośniki w przypadku niewłaściwej kolejności włączania, ale czego nie robi się dla celów wyższych ;-).

Zaproponowałem go ze względu na funkcjonalność: fizyczne pokrętło głośności, akceptowalną jakość sygnału przy różnych trybach i latencję, wejście i wyjście optyczne i sterowniki w standardzie ASIO.

Głośność jest regulowana w przetwornikach wyjściowych ?

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Dziękuje wszystkim za zainteresowanie i pomoc. Dcx już zamówiony , w niedługim czasie będę myślał o modzie. Korzystając z okazji dopytam jeszcze o końcówki mocy, czy lepiej zastosować tego samego typu i mocy na każde pasmo czy nie ma to aż takiego znaczenia ?

Dcx już zamówiony , w niedługim czasie będę myślał o modzie. Korzystając z okazji dopytam jeszcze o końcówki mocy, czy lepiej zastosować tego samego typu i mocy na każde pasmo czy nie ma to aż takiego znaczenia ?

Tego samego typu jak najmocniejsze.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Liczy się jakość dźwięku a nie ilość kabli.

Audiofile chcą gonić króliczka a nie złapać...

 

Głośność jest regulowana w przetwornikach wyjściowych ?

Zapewne kontrola jest na bitach sygnału, bo producent pochwalił by się drabinką rezystorową w scalaku gdyby ją zastosował.

Ale na przykładzie mojego FCA610, najniższy poziom sciszenia jest odległy od pełnego zmutowania (nie wpadnie się w pogorszenie jakości dźwięku).

Warto się interesować końcówkami typu Behringera czy lepiej szukać coś z normalnych końcówek w klasie a ab?

Jeżeli nie chcesz być pod krytyką audiofilską to szukaj końcówek w klasie AB. Ja w systemie z DSP używam końcówek w klasie D, ale mam ciągoty żeby sprawdzić jak to by chodziło na klasie AB. Do klasy D nie mam żadnych zastrzeżeń, ale hobbystyczny niepokój pcha do eksperymentu, pewnie nic nie wyjaśniającego, ale uspokajającego.

Audiofile chcą gonić króliczka a nie złapać...

Długość "pogoni" rośnie wraz ze zwiększającą się ilością połączeń (kabli). Audiofil przy systemie aktywnym zewnętrznym powinien być mega szczęśliwy. Eksperymentowania z kablami po czubek głowy i trochę więcej ;-).

 

Ale na przykładzie mojego FCA610, najniższy poziom sciszenia jest odległy od pełnego zmutowania (nie wpadnie się w pogorszenie jakości dźwięku).

Wiem, ale lepiej jest pracować na wysokich poziomach dla przetworników D-A czyli regulacja w domenie analogowej na końcu toru. Chyba że taka regulacja w domenie cyfrowej jak np. w ES9018.

 

Warto się interesować końcówkami typu Behringera czy lepiej szukać coś z normalnych końcówek w klasie a ab?

Ja kiedyś intensywnie myślałem o użyciu końcówek A500 (klasa AB) tej firmy, ale zniechęcił mnie ich wygląd zewnętrzny.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Wiem, ale lepiej jest pracować na wysokich poziomach dla przetworników D-A czyli regulacja w domenie analogowej na końcu toru. Chyba że taka regulacja w domenie cyfrowej jak np. w ES9018.

Dla modulacji jednobitowej nie ma czegoś takiego jak poziom sygnału, pracuje ona tylko na częstotliwości.

A dokładniej jest tylko jeden poziom sygnału na którym odbywa się modulacja.

Upraszczam bo w przetwornikach realia są skomplikowane, ale CS42435 z mojego interfejsu mogę polecić.

 

 

Klasa D całkiem nieźle pasuje do amplifikacji aktywnej.

Przebieg impedancji, przez który można się obawiać o skuteczność filtracji wyścia w klasie D, da się skompensować dobierając odpowiednie filtry Zobla do głośników.

Odbiegające od ideału charki tych wzmacniaczy z kolei łatwo skorygować w zwrotnicy.

 

Klasa AB z kolei ma tę przewagę, że w torze aktywnym można wykorzystać 6-8 kanałowy amplituner kina domowego.

Dla modulacji jednobitowej nie ma czegoś takiego jak poziom sygnału, pracuje ona tylko na częstotliwości.

Popatrz sobie w dane katalogowe jakiegoś profesjonalnego przetwornika. Dla poziomu 0 dBFS zniekształcenia nieliniowe są na poziomie np. -97dB, a dla poziomu -60 dBFS są na poziomie -51 dB (AK4393). Niestety wysoka jakość odtwarzanie wymusza maksymalne możliwe napięciowe wykorzystanie przetwornika D-A. Oczywiście bardzo dobrą jakość uzyskuje się nie zwracając na to uwagi, ale to nie jest audiofilskie podejście do tematu.

 

Klasa D całkiem nieźle pasuje do amplifikacji aktywnej.

Potwierdzam, u mnie też bez zastrzeżeń, przetestowane praktycznie, ale na wysokich coś pod skórą "swędzi" i prosi o próbę w klasie AB ;-).

 

Klasa AB z kolei ma tę przewagę, że w torze aktywnym można wykorzystać 6-8 kanałowy amplituner kina domowego.

Myślałem o tym, ale to trudne i niezbyt audiofilskie.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.