Skocz do zawartości
IGNORED

Pomoc w tuningu DACa Theta Generation Va


Elberoth

Rekomendowane odpowiedzi

Co jest bardzo wazne przy tego typu modyfikacjach, to robienie wszystkiego step by step i odsluchu po kazdej pojedynczej zmianie. Tylko wtey mozna kontrolowac wszystkie zmiany i decydowac ktore sa korzystne a ktore nie. W praktyce sprowadza sie to do tego ze jesli podmienimy jedna czesc to powinnismy natychmiast sprawdzic jaki ewntualny wplyw ma to na dzwiek. Oczywiscie musimy tu odniesc sie tu jedynie do naszej pamieci (jak bylo wczesniej) i w przypadku braku wprawy moze to byc powazna przeszkoda w podejmowaniu decyzji.

 

Ja zwykle nie koncentruje sie na detalicznych porownaniach lecz raczej staram sie koncentrowac na wiekszym obrazie i mojej reakcji emocjonalnej na prezentowany obraz dzwiekowy: jak bliski jest on rzeczywistosci i jak wielka iluzje produkuje.

Biorąc pod uwage fakt, że rzeczywiste tendencje zmiany dźwieku można ocenić dopiero po kilkudziesięciu godzinch grania (szczególnie gdy dotyczy układów filtrowania zasilania), to rzeczywiście takiej zabawy starczy do końca zycia z jednym modelem;-)

-->Elberoth

 

a może byś tak złożył non oversampling dac i może tunning okaże się zbędny ( coś takiego wpadło mi do głowy :-) - oczywiście to tylko gdybanie bo ja się na takich rzeczach nie znam :-)))))))) - a jakby się udało to napewno finansowo wyjdziesz na takiej operacji na duży plus zamiast strat

>>Biorąc pod uwage fakt, że rzeczywiste tendencje zmiany dźwieku można ocenić dopiero po kilkudziesięciu godzinch grania (szczególnie gdy dotyczy układów filtrowania zasilania)

"Kiepski kondzior spowoduje zwiękrzenie impedancji wyjsciowej zasilacza,co dla zasilania stopni przetwarzania cyfrowego jest zjawiskiem negatywnym."

 

Darkul, sam odpowiedziałeś sobie na pytanie dlaczego zamierzam wymienić elektrolity w zasilaczu. Gracias.

 

Tylko po co było zaczynac w takim razie dyskusje ?

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Wiele ciekawych sugestii odnosnie doboru kondensatorow mozna znalezc w tym watku:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A więc tak - postanowiłem w pierwszej kolejności zająć się płytką zasilacza, a płytkę analogową zostawić sobie (ewentualnie) na deser.

 

Wszystkie oryginalne elektrolity Nichicona idą w odstawkę, natomiast zamiast nich montuję 13szt. Black Gate Standard (4700uF/16V) i 10szt. Black Gate N (470uf/16V i 47uF/16V).

 

Początkowo chciałem wstawić także BG N do zasilaczy części cyfrowych, ale na szczęście okazało się, że się nie mieszczą ... na szczęście bo ich cena zwala z nóg - 122USD za 1 szt. a potrzeba ich aż 7 szt.

 

Co bardzo ważne w tej klasy sprzęcie (który kiedyś przyjdzie mi sprzedać) - przy odpobinie staranności przy lutowaniu płytka zasilczacza będzie wyglądała w 100% fabrycznie.

 

Zastanawiam się teraz jeszcze nad tym, czy zastosowane regulatory napięcia w stopniach cyfrowych (317) można wymienić na coś lepszego, ale pasującego w fabryczne miejsca ?

 

Ma ktoś jakieś propozycje ?

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

A na czym polega różnica pomiędzy LM317 a LT317 ?

 

Z wyglądu widzę że są takie same, więc będą pasować. Moge je zamówic przy okazji kondensatorów - w Parts Connection sa po 4$ sztuka, więc tyle co nic.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Dzięki za odpowiedź. W tematach DIY jestem jeszcze zielony, ale z waszą pomocą w tym tempie do końca tygodnia opanuję solidne podstawy :-)

 

Pytanie dodatkowe LT317 i 337 są oznaczone jako positiv i negative. Zakładam że ma to związek z odatnim i ujemnym zasilaniem ? Dobrze kombinuję ?

 

Jeżeli tak, to dlaczego w Thecie, zarówno na +5v jak i -5v siedzą same LM317, a nie para 317 i 337 ?

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Elberoth - przepraszam, ze nie w temacie, ale odpowiedz na mojego maila wysylajac swoj nr konta, bo niedlugo znikam i nie bedzie mi jak sie dolozyc do Twojego blackgatowego zamowienia.

Jeżeli są tylko 317-tki to oznacza to, iż mamy układ "floating ground", czyli masę łączy się odpowiednio dopiero za stabilizatorami. Niektórzy producenci robią coś takiego, bo regulatory positive mają lepsze charakterystyki zwłaszcza szumowe. Czasami też zmuszją do tego okoliczności, bo nie ma regulatorów negative na duże prądy i wtedy jest to jedyne wyjście, żeby otrzymać zasilanie stabilizowane + i -. Oczywiście można zbudować dyskretny stabilizator na tranzystorach i wtedy nie ma całego problemu ;-)

>Elberoth strasznie ciekawy temat. Wymieniaj, wymieniaj i zrob cyborga :)

Takim upgradem zrobisz zupelnie inne urzadzenie, ktore zagra moze lepiej?, a napewno inaczej, zupelnie inaczej.

A i jeszcze dobrze byloby miec do porownania oryginal i dluzej sie przysluchac co takie kondensatory robia z dzwiekiem.

Chcesz sie bawic to niestety musisz sobie zarezerwowac duzo czasu, systematycznosci

i cierpliwosci, nie bedzie latwo...

mi$kin - dzięki serdeczne za info. Jest dokładnie tak jak napisałeś - masa połączona za stabilizatorami. Widać to na 2 zdjęciu w linku na górze.

 

ABs - teoretycznie masz rację. Ale nie słyszałem jeszcze aby komuś po zainstalowaniu BG w zasilaczu dźwięk sie pogorszył :-) Co innego wymiana op-ampów (jak sa - u mnie nie ma, wszystko na tranzystorach) czy kondensatorów z toru sygnałowego.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Pytanie do znawców - czy standardowe mostki prostownicze (te czarne "pchelki") można zamienić na coś lepszego (FREDy) ?

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Elberoth. Nie chcę Cię w żaden sposób zniechęcać do zabawy w upgready, bo to interesujący temat i czasem pomocny, bo można sobie polepszyć, ale musisz być świadomy, że nie zawsze efekt jest taki jak można by oczekiwać. Może moje doświadczenie nie jest bardzo duże, ale kilka urządzeń mocno podrasowałem m. in cd player

z efektem bardzo pozytywnym.

Pierwsza sprawa jaka mi się nasuwa na myśl jak czytam o Twoich ciągotach dotyczy np. wymiany wszystkich elektrolitów na słynne Black Gaty. W prostych urządzeniach jak wzmaki lampowe single ended gdzie jest kilka elementów na krzyż taka wymiana jest często bardzo słyszalna, ale (!) nie wszędzie dobrze wpływa, czasem można przedobrzyć i np. robi się za ciemno, albo za spokojnie itp... Trzeba pamiętać, że takie ruchy zmieniają równowagę tonalną, trzeba mieć dużą wiedzę, wyczucie, intuicję i doświadczenie aby wiedzieć w którym miejscu jaką część wsadzić (nie koniecznie droższą, ale o określonych cechach). W bardziej złożonych urządzeniach jak cd playery, dac, sprawa jest bardziej złożona, bo na efekt końcowy składa się bardzo wiele zmiennych. Producent np. buduje/zestraja układ zasilania w danym urządzeniu jako całość, jako system powiązanych elementów i czasem wymiana diód na teoretycznie lepsze (np. schottky czy hexfredy) może powodować zmiany w innym kierunku (na gorsze). Mnie np. tak się przytrafiło w przedwzmacniaczu. W innych wypadkach diody np. hexfredy zawsze dobrze się sprawdzały, w innych miejscach wolałem schottky. Co do black gatów w cd playerze, to ogromnym zaskoczeniem dla mnie był fakt, że bardzo nie podobało mi się brzmienie najlepszych ponoć Nx -ów non polarów na stopniu sprzęgającym, nawet w konfiguracji super e-cap. Długie wygrzewanie nic nie dało i żaden "click" nie nastąpił :) ostatecznie piękne czerwone BG zostały zastąpione panasonicami z Wolumenu.

Następna kwestia, lepiej jest zaplanować upgrade z doświadczonym elektronikiem. Mam na myśli taką kwestię: np. zamiast wymieniać kondensatory na odpowiedniki BG o tym samych wartościach, często lepszy efekt można uzyskać zmieniając wartości na większe, dorzucając kilka mądrych bypassów gdzie trzeba. I to wszystko np. uzyskujemy wydając 30zł na kondensatory np. phillips lub nippon chemicon + wima, a nie $1000 na black gaty. W playerach mamy do czynienia z małymi napięciami, często producent wsadza kondensatory ze sporym zapasem. Można więc zamienić na podobnej wielkości fizycznej odpowiednik o większej pojemności ale mniejszym napięciu dopuszczalnym - i nic złego się nie stanie.

Jak wspomniałem na wstępie - nie chcę nikogo zniechęcać do eksperymentów, tylko poprostu chciałem zwrócić uwagę na fakt, że trzeba to robić z głową i stopniowo a nie na hurra i wszystko na najdroższe części (zwłaszcza w urządzeniach bardziej skomplikowanych jak 8W wzmacniacz SE).

Zgadzam się z Americano. Lepsze jest wrogiem dobrego ale czy zawsze wszystko wychodzi na lepsze?

Słyszałemn o upgradowanej Wadii 861 SE. Tylko, że niedawno była ona na sprzedaż. Czyżby się "znudziła":)?

Pzdr.

PS.

A jak przychodzi co do czego i chcesz taki klocek sprzedać to potencjalny kupiec (klocki ze średniej i wyższej półki) zadaje pytanie. Czy był "grzebany"? bo po tuningu mało jest chętnych do wzięcia takiego sprzętu.

Pzdr.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.