Skocz do zawartości
IGNORED

wybór zestawu bez pogoni za króliczkiem


rangefinder

Rekomendowane odpowiedzi

Dwa - tego sprzedającego nie polecamy - pogoogluj go po innych forach - był już opisywany.

 

Także to potwierdzam i radzę trzymać się od tego sprzedającego jak najdalej

audiokarma.org

..

 

nie pisz bzdur..bo ludzie to czytają i rodzą sie niezdrowe poglądy.

Dobrze zrobiony LENCO L75 jest bardzo cichy,przy okazji jest to bardzo prosty napęd łatwy w serwisie i modyfikacjach.Gwarantuje że tzw."motoryka" idlera jest nie do przecenienia.A ramie AS212 może wybitne nie jest ale jest wykonane z bardzo dobrą precyzją i z dobrych jakościowo materiałów..na pewno nie gorsze niż w Kenwoodzie 990.

Przerobiłem temat Lenco i był moment, kiedy byłem już na niego najarany jak szczerbaty na przysłowiowe suchary, sporo czasu spędziłem z człowiekiem, który je serwisował i zbudował na nich parę zestawów... Ostateczny wniosek był krótki: można, tylko po co? To nie jest napęd, który wnosi cokolwiek nowego/ciekawego, wartościowego względem nowszych DD ze szczytu epoki. Rozmawiałem też z kilkoma byłymi właścielami... którzy przeszli po prostu na bardziej współczesne, lepsze modele. Idler nawet dobrej klasy zawsze będzie głośniejszy niż dobre DD

 

Co do AS212 - nie twierdzę, że jest gorsze od KD-990, natomiast Lenco L75+AS212 jako komplet <<< KD 990. Ken to produkt, który tylko nieznacznie ustępował Thorensowi 520 ze SME 12, szanujmy się i nie wrzucajmy go nawet do tego samego worka co Lenco L75. To jak porównywanie sierpa i kombajnu...

julius mylisz się na temat napędów

Czy naprawdę myślisz , że słyszysz różnicę 0,03% obrotu. :) ?

ortofon as212 bardzo długo był uważany za jedno z niewielu ramion europejskich ramion mogących konkurować ze sme.

Ken to produkt, który tylko nieznacznie ustępował Thorensowi 520 ze SME 12

 

to chyba twoje zdanie , thorensa nie miałeś to nie konfabuluj.

 

 

oczekuję dzwięku innego niż ten z toru CD / player. Chciałbym, aby analog zagrał bardziej po ciemnej stronie, rockowo, coś w kierunku naimowego grania. Wadia prawdopodobnie rozjaśni trochę dźwięk.

Ja mogę powiedzieć tak , u ciebie odsłuch obojętnie jakiego toru analogowego jest nieodzowny .

Czy będzie kosztował dwa tysiące czy dwadzieścia bez takiego kroku z Twojej strony ani rusz .

A i my nie pomożemy bo i jak ?

 

No i z jakich okolic kraju jesteś ?

Ja mogę powiedzieć tak , u ciebie odsłuch obojętnie jakiego toru analogowego jest nieodzowny .

Czy będzie kosztował dwa tysiące czy dwadzieścia bez takiego kroku z Twojej strony ani rusz .

A i my nie pomożemy bo i jak ?

 

No i z jakich okolic kraju jesteś ?

 

Jestem z okolic Wrocławia.

 

no i tego się obawiałem :) szczerze mówiąc sądziłem, że uzyskam twarde polecenie jakiegoś gramofonu, dyskusja będzie dotyczyć wkładki, a dopieszczać system będę pre.

 

Tak na logikę, od czegoś muszę zacząć.

 

Podrzucam kolejny gramofon, który sprawia wrażenie okazji. N olx jest podobno biały kruk: ACCOUSTIC RESEARCH ES-1. Dodatkowo ma zewnętrzny sterownik do kontroli obrotów, zakładam że jest to coś warte.

julius mylisz się na temat napędów

Czy naprawdę myślisz , że słyszysz różnicę 0,03% obrotu. :) ?

ortofon as212 bardzo długo był uważany za jedno z niewielu ramion europejskich ramion mogących konkurować ze sme.

 

to chyba twoje zdanie , thorensa nie miałeś to nie konfabuluj.

Przecież napęd to nie tylko dokładność obrotów, w przypadku Kenwooda to cięzki odlew, który pomaga fantastycznie redukować drgania, głośność pracy i przenoszenie dzwieku pracy do odsłuchu. Ildery w tym ostatnim są zdecydowanie najsłabsze... chyba że ktoś jak to mówią lubi 'słuchać' napędu.

 

Jesli chodzi o Thorensa i Kenwooda to nie opinia moja, a prasy branżowej z tamtego okresu... kiedy jeszcze mniej było sciemy - został oczywiście oceniony niżej niż 520+SME, ale w tej samej klasie.... Dla jasności, akurat ten Thorens z SME, na który wymieniłbym Kena... i może kiedyś to zrobię (choć wolę Luxa PD444 <3 ) , natomiast to juz półka cenowa +10k , także pożyjemy zobaczymy... Zresztą jako ciekawostka - kiedyś jak byłem na odsłuchać kolumn u pewnego handlarza akurat wyszedł temat gramofonów - mowił wlaśnie ze miał wiele gramofonów i z tego całego grona najlepiej wspomina Kena, jako mega solidny sprzęt i w dodatku półautomat, więc miał go najdłuzej, a najlepszy jaki miał to właśnie TD520 z SME, choć w pewnym momencie wyszedł z analogu całkowicie... z lenistwa.

as i linn to wariacje na temat thorensa td160

 

chyba że ktoś jak to mówią lubi 'słuchać' napędu.

 

 

a może ty stetoskopem go słuchasz : ) ?

Z 2m nic nie usłyszysz szczególnie w ciężkiej plincie.

as i linn to wariacje na temat thorensa td160

 

 

nowy linn kosztuje 3k€. uzywany td160 200€. używany ar 900€. Czym one się różnią? Może kupię td160 i zacznę go tuningować?

czy któraś seria td160 jest najlepsza? czy jest jakiś wyróżniający się następca td160?

Jesli chodzi o Thorensa i Kenwooda to nie opinia moja, a prasy branżowej z tamtego okresu... kiedy jeszcze mniej było sciemy - został oczywiście oceniony niżej niż 520+SME, ale w tej samej klasie.

 

bo nie czarujmy się tani nie był -to i z innymi w podobnej cenie był porównywany

 

 

Jestem z okolic Wrocławia.

 

no i tego się obawiałem :) szczerze mówiąc sądziłem, że uzyskam twarde polecenie jakiegoś gramofonu, dyskusja będzie dotyczyć wkładki, a dopieszczać system będę pre.

 

Tak na logikę, od czegoś muszę zacząć.

 

Podrzucam kolejny gramofon, który sprawia wrażenie okazji. N olx jest podobno biały kruk: ACCOUSTIC RESEARCH ES-1. Dodatkowo ma zewnętrzny sterownik do kontroli obrotów, zakładam że jest to coś warte.Napisz nam który ci się najbardziej podoba tak wzrokowo :)

Podaj gramofon który ci się najbardziej podoba wizualnie bo wiem że oczy kupują pierwsze :)

nowy linn kosztuje 3k€. uzywany td160 200€. używany ar 900€. Czym one się różnią? Może kupię td160 i zacznę go tuningować?

czy któraś seria td160 jest najlepsza? czy jest jakiś wyróżniający się następca td160?

 

twardością zawieszenia , ramionami , wyglądem . Zamiast robić td160 to można kupić od razu ze sme lub jelco

 

Ja mam np td160 z ortofonem as212

 

 

nowy linn kosztuje 3k€. uzywany td160 200€. używany ar 900€. Czym one się różnią? Może kupię td160 i zacznę go tuningować?

czy któraś seria td160 jest najlepsza? czy jest jakiś wyróżniający się następca td160?

AR sobie odpuść , miałem ich sporo to slaba jakość wykonania niektórych elementów choć urodą grzeszy :)

Podaj gramofon który ci się najbardziej podoba wizualnie bo wiem że oczy kupują pierwsze :)

 

nie mam ciśnienia na ładne rzeczy, wiem jak to działa :) Gramofon ma przede wszystkim zagrać :)

 

chociaż nie powiem, japończyki podobają mi się najbardziej, szczególnie te z wysoką podstawą i "skomplikowanymi" ramionami.

 

 

nie mam ciśnienia na ładne rzeczy, wiem jak to działa :) Gramofon ma przede wszystkim zagrać :)

 

chociaż nie powiem, japończyki podobają mi się najbardziej, szczególnie te z wysoką podstawą i "skomplikowanymi" ramionami.

To już coś wiemy :)

 

dasz radę wkleić fotę takiego który utkwił ci najbardzej w pamięci ?

naimowe granie z japończyka ? - trochę karkołomne zadanie :)

A do togo z wadią , wkładka w ogóle musiała by być bardzo ciemna i dociążona w brzmieniu

To już coś wiemy :)

 

dasz radę wkleić fotę takiego który utkwił ci najbardzej w pamięci ?

 

ciężko wskazać ten jeden. Generalnie wysokie modele Kena, Pionka, Micro. Drewno i satynowane aluminium. Tylko jest jedno ale... wygląd nie zagra...

 

naimowe granie z japończyka ? - trochę karkołomne zadanie :)

A do togo z wadią , wkładka w ogóle musiała by być bardzo ciemna i dociążona w brzmieniu

 

bingo! Najbliżej będzie chyba Denon, obawiam się, że tu musi pojawić się brytyjczyk, ewentualnie coś ze starej amerykańskiej szkoły, gdzie japońskim odpowiednikiem był pioneer hpm....

 

PS: znalazłem brzydactwo z odpowiednim ramieniem. Telefunken S500 i S600. Macie jakieś doświadczenia, czy to abstrakcja totalna?

 

 

ciężko wskazać ten jeden. Generalnie wysokie modele Kena, Pionka, Micro. Drewno i satynowane aluminium. Tylko jest jedno ale... wygląd nie zagra...

 

 

 

bingo! Najbliżej będzie chyba Denon, obawiam się, że tu musi pojawić się brytyjczyk, ewentualnie coś ze starej amerykańskiej szkoły, gdzie japońskim odpowiednikiem był pioneer hpm....

 

PS: znalazłem brzydactwo z odpowiednim ramieniem. Telefunken S500 i S600. Macie jakieś doświadczenia, czy to abstrakcja totalna? Tak myślałem ze gust masz nie zły - twoje audio mówi za Ciebie :)

 

Z tele daj sobie spokój bo trafić na dobry egzemplarz to cud :O

 

Masz dobry gust jesli chodzi o audio , więc cierpliwość powinna zaowocować u ciebie kupnem dobrego analogu .

Tylko i czas potrzebny :)

bingo! Najbliżej będzie chyba Denon

 

obawiam się , że z tranzystorowym pre i wadią to ciut może być za jasno :(

przy dl 103 od razu warto szukać dobrego pre i ewentualnie transformatorów .

 

 

obawiam się , że z tranzystorowym pre to ciut może być za jasno :(

przy dl 103 od razu warto szukać dobrego pre i ewentualnie transformatorów .

Jakaś propozycja ?

 

Zwykła Dl 103 albo spasuje albo nie :)

Szlif tylko sferyczny :D

 

I na jakim napedzie ma zagrać ?

 

O pre nie wspominam :)

Jakaś propozycja ?

 

 

 

infera abo husaria :P sorki nie mogłem się opanować (żarcik taki)

 

a tak serio to nie poradzę bo u mnie szklane bańki :(

 

I na jakim napedzie ma zagrać ?

 

 

i znowu w punkcie wyjścia :)

ciężko wskazać ten jeden. Generalnie wysokie modele Kena, Pionka, Micro. Drewno i satynowane aluminium. Tylko jest jedno ale... wygląd nie zagra...

Generalnie to wkładka mimo wszystko najbardziej 'narzuca' swój charakter brzmienia i nawet japońskie ramie tu nie zaszkodzi (ważne, żeby była regulacja VTA, a przy tym poziomie gramofonów ma ją raczej każdy). Proponuję poczytać post Kangiego, który recenzował tą wkładkę Shure v15 (brytyjską!) m.in na MA505, czyli ramieniu montowanym w japońskim (a jakze!) Micro Seiki DD-40.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , ewentualnie pisać do niego na PW i dopytać i generalnie zrobić research o tej wkładce bo nie licząc 2m Bronze od Ortka cięzko lepszy typ.

 

Do tego wybierajac na początek MM możesz nadal mocno bawić się preampami - rockowo z mocnym dołem gra LAR LPS-1 (ok 2k) , ciut lepszą scenę, detal i mikrodynamikę, ale lekko mniej basu da Haiku sol MM, a jest pewnie pare preampów, które Tobie podejdą bardziej.

 

as i linn to wariacje na temat thorensa td160

 

 

 

a może ty stetoskopem go słuchasz : ) ?

Z 2m nic nie usłyszysz szczególnie w ciężkiej plincie.

\Słuchaj, mi się nie chce z Tobą kłócić, ani obrażać. Rozumiem, że cięzko zmienia się poglądy, natomiast miałem okazję sporo czasu spędzać z ludźmi, którzy nie takie klocki w domu mają jak ja, ty czy ten troll bartoszewski (choć ten jako handlarz to pewnie troche przerzucił)

Miałem okazję słuchać różnych rzeczy u nich, czy tez radzić się na podstawie ich doświadczeń... może Twój 2m Red i Yaqin pewnch rzeczy nie wyciągają... ale jesteś przekonany w 100% o swojej słusznosci, a radzisz do toru, który jest dużo mocniejszy niż Twój, a w dodatku grają w nim juz i kable (i mówię to bez przekąsu) Co innego dobierać źródło do toru za 5 czy 7 k, co innego do toru za 20, czy 30k .

 

Do tego na każdym kroku zarzucasz mi reklamowanie Kena, a jaki ja mam w tym niby interes? Zresztą wystarczy przekopać forum miał go chyba też adamgansk i pewnie jeszcze paru ludzi, którzy potwierdzają BARDZO dobre opinie o tym sprzęcie, który na start jest zresztą idealny, bo jest półautomatem, łatwo się kalibruje, a jak kolega będzie chciał polecieć w klimat droższy za rok to bez większych kłopotów odzyska pieniadze i może atakować coś wyższego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

infera abo husaria :P sorki nie mogłem się opanować (żarcik taki)

 

a tak serio to nie poradzę bo u mnie szklane bańki :(

 

 

 

i znowu w punkcie wyjścia :)

 

jestem w stanie spróbować się z lampowym pre. Taki Manley Chinook... nie wiem jak gra, ale to Manley, nie będzie źle :)

 

Generalnie to wkładka mimo wszystko najbardziej 'narzuca' swój charakter brzmienia i nawet japońskie ramie tu nie zaszkodzi (ważne, żeby była regulacja VTA, a przy tym poziomie gramofonów ma ją raczej każdy). Proponuję poczytać post Kangiego, który recenzował tą wkładkę Shure v15 (brytyjską!) m.in na MA505, czyli ramieniu montowanym w japońskim (a jakze!) Micro Seiki DD-40.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , ewentualnie pisać do niego na PW i dopytać i generalnie zrobić research o tej wkładce bo nie licząc 2m Bronze od Ortka cięzko lepszy typ.

 

Do tego wybierajac na początek MM możesz nadal mocno bawić się preampami - rockowo z mocnym dołem gra LAR LPS-1 (ok 2k) , ciut lepszą scenę, detal i mikrodynamikę, ale lekko mniej basu da Haiku sol MM, a jest pewnie pare preampów, które Tobie podejdą bardziej.

 

z prezentowanych na a... podobają mi się Pioneer PL-5L, Mikro Seiki DD-5E, Ken KD-990 (ale obawiam sie jego stanu), KP-770, Denon SL-7D, Luxman PD-272

czyli same japończyki... czy któryś z wymienionych jest wart mojego zainteresowania?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

z prezentowanych na a... podobają mi się Pioneer PL-5L, Mikro Seiki DD-5E, Ken KD-990 (ale obawiam sie jego stanu), KP-770, Denon SL-7D, Luxman PD-272

czyli same japończyki... czy któryś z wymienionych jest wart mojego zainteresowania?

KD990 rzeczywiście jest skatowany - nie warty takich pieniądzy. KP-770 to japończyk na 110- w dodatku bez oryginalnego headshella i standartu SME - wolałbym dorzucić do 990 w dobrym stanie. PL-5L nie znam - na minus troche przekombinowane ramię i brak standardu SME (jak masz wiecej niż jedną wkładkę jest to neiocenione)

Luxman... ach mów do mnie więcej. Kiedyś będę miał na pewno - przepiękne są. Sam model to raczej srednia półka, choć solidny napęd... i mocno cieszy oko, a to wbrew pozorom wazne. znowu, brak standardu SME, to ramię jakies wybitne nie jest ale zgrywa się z lekkimi wkładkami. Fajne luxy to 121/131/444/441, ale to już dużo większe pieniążki - niemniej, w te napędy można wrzucic już ramię SME jako upgrade i być szczęsliwym na lata. Micro Seiki DD-5E to dość ciekawa opcja, chociaż cena jest taka sobie. To nie jest ich najlepsze ramię i nie jest to absolutnie półka ani 990, ani DD-40, za 2k bedzie fajniejszy niż jakis nowy Project, ale to niestety nic wybitnego, podobnie zdaje sie ten Denon, choć od Denona wolałbym właśnie to MS

przepraszam za offtop

 

\Słuchaj, mi się nie chce z Tobą kłócić, ani obrażać.

 

A ja też ciebie bardzo lubie (sarkazm)

 

Teraz ty posłuchaj mnie w dupie byłeś g. widziałeś o thorensie i lenco wiesz to co ktoś napisał na audiomaniakach i nie brnij dalej bo ludzie się śmieją jak to czytają.

 

Na temat yaqina to w zakładce lampa możemy pogadać , bo na lampach też się widzę znasz jak na lenco . Niech i tam ludzie się pobrechają z ciebie.

 

Wyobraź sobie , że niektórzy nie chcą wszystkiego na siłę wyciągać z płyt robić z nich cd i wolą ciepłe barwne relaksujące granie , a jakbyś choć trochę pomyślał to skojarzyłbyś fakty - pomogłem ci z tą zagadką bo myślenie ciężko ci wychodzi.

 

sporo czasu spędzać z ludźmi, którzy nie takie klocki w domu mają jak ja, ty czy ten troll bartoszewski (choć ten jako handlarz to pewnie troche przerzucił)

 

Mnie to nie imponuje i nie jest to argument jak doświadczenie nie idzie w parze z wiedzą.

 

 

i jeszcze jedno wkładek trochę przerzuciłem na temat japończyków się staram nie wypowiadać bo ich nie lubię , ale ty julius chętnie lubisz oczerniać inne gramofony nie znając ich absolutnie.

Czyli już coś wiem. Z japończyków zostaje mi do wyboru KD-990, lub DD-40. Reszta ma większe, bądź mniejsze ułomności.

 

Bolo, a jak sprawa się ma z Thorensami? Do kwoty powiedzmy 3600 jest ich na a... dosyć dużo. Różne serie, 3xx, 2xx, 16x, 15x... Czy któraś z tych serii się wybija? Pomijając TD-124 :)

Teraz ty posłuchaj mnie w dupie byłeś g. widziałeś o thorensie i lenco wiesz to co ktoś napisał na audiomaniakach i nie brnij dalej bo ludzie się śmieją jak to czytają.

Dział analog tak zdominowałeś z bartoszewskim, że mało kto ma ochotę to w ogole czytać ;] na audiomaniakach owszem zbierałem info na temat Lenco - natomiast zabrnąłem sporo dalej niż to i sobie odpuściłem. Śmiech ogarnia raczej jak czyta się, że budżetowe paski Thorensa są lepsze niż topowe DD z epoki, ale to już chyba ustaliliśmy nie?

Mnie to nie imponuje i nie jest to argument jak doświadczenie nie idzie w parze z wiedzą.

Wiedza wynika z doświadczenia, więc jak najbardziej idą w parze.

Jeżeli Ty zamiast praktyki wolisz słuchać bartka, albo czytać zagraniczne fora to mamy już odpowiedź kto tutaj pieprzy głupoty.

i jeszcze jedno wkładek trochę przerzuciłem na temat japończyków się staram nie wypowiadać bo ich nie lubię , julius chętnie lubisz oczerniać inne gramofony nie znając ich absolutnie.

Przyganiał kocioł garnkowi - w każdym wątku negujesz japońce. Dałeś też popis w dyskusji o Dualach, o których nie miałeś pojęcia i wszystkie 721 wrzuciłeś do wora z budżetowcami za kilka stówek... Czad.

 

Na temat yaqina to w zakładce lampa możemy pogadać , bo na lampach też się widzę znasz jak na lenco . Niech i tam ludzie się pobrechają z ciebie.

 

Wyobraź sobie , że niektórzy nie chcą wszystkiego na siłę wyciągać z płyt robić z nich cd i wolą ciepłe barwne relaksujące granie , a jakbyś choć trochę pomyślał to skojarzyłbyś fakty - pomogłem ci z tą zagadką bo myślenie ciężko ci wychodzi.

Raczej Tobie wychodzi ciężko, bo autor wątku nie ma budżetowego Yaqina do plumkania i też takiego grania nie szuka. A ja na temat lamp się nie wypowiadam, bo na nich nie gram. Autor szuka grania rockowego, analogowego wiec polecam mu rockową, epokową legendę w postaci v15. Jak tyle wkładek przerzuciłeś to śmiało, zasugeruj coś innego, konkretnego, bo poki co kiepsko Ci to wychodzi i wolisz pieprzyć w kółko te same farmazony.

Shelter 201

 

Mnie się nie spodobał, tak samo z reszta jak Sumiko Pearl. Za mało rozdzielcza i finezyjna w brzmieniu. Nawet w rockowym graniu brakowało pazura. Słuchana w systemie Technics 1210 mk2 + Nuda Ahaji + Canton Ergo P wszystko pędzone Ugodą + pre Pass-a

audiokarma.org

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.