Skocz do zawartości
IGNORED

Windows 10 i bit Perfect dla xmos usb


bmxmen

Rekomendowane odpowiedzi

Skąd wiadomo że wycina 49 a nie 51hz? Żeby wiedzieć gdzie jest problem robi się pomiary, a potem znowu pomiary.

 

Nie o to chodzi. Ten interfejs nie potrafi przekazać wiernie sygnału z komputera i tu jest problem, skąd pewność, że wycina to co wycina, albo wycina może i dobrze, ale za to dodaje 15kHz?

nagrywamy.com

Na tą chwilę nie sprawdzę bp. Wyjście spdif obsługuje od 88 do 192khz, i2s od 44.1 zwyz. Stąd szum i brak połączenia z amplitunerem. Można prosić pliki testowe bp ale w 96khz?

Plików testowych w 96kHz nie dostarczę.

Standard AC3 pozwala na kodowanie do max 48kHz, więc stworzenie pliku testowego AC3 w 96kHz nie jest możliwe.

Do kodera DTS nie mam dostępu zresztą przygotowanie pliku testowego w DTS 96kHz w formacie *.wave (większym niż 44.1) nie byłoby chyba możliwe. Możliwe jest jedynie przygotowanie tzw. DTS CD czyli normalnego pliku *.wave z próbkowaniem 44.1kHz z zakodowaną informacją DTS.

Plikami innymi niż 44.1 nie można byłoby i tak sprawdzić działania odtwarzaczy/transportów CD na okoliczność bit perfect.

 

Konkludując - innego pliku niż 44.1 (ac3/dts - z nagłówkiem *.wave) na okoliczność bit perfect nie da się zrobić.

 

Bit perfect przy próbkowaniu większym niż 44.1kHz można sprawdzić przechwytując (nagrywając cyfrowo) sygnał z wyjścia cyfrowego naszego urządzenia. Przechwytujemy (nagrywamy) ten sygnał i następnie porównujemy za pomocą sumowania w przeciwfazie sygnał źródłowy z sygnałem nagranym. W przypadku bit perfect owe fale niwelują się do zera i otrzymujemy ciszę cyfrową. Jeśli plik źródłowy będzie inny niż przechwycony to fale się nie zsumują i dostaniemy sygnał różnicowy co oznacza brak bit perfect.

Ale to już jest wyższa szkoła i zabawa dla osób posługujących się sprawnie edytorami/DAW audio.

 

Można też obliczyć sumę kontrolną pliku źródłowego i pliku przechwyconego po wyjściu cyfrowym. W przypadku bit perfect będzie identyczna.

 

W obu powyższych przypadkach pliki MUSZĄ być docięte/wyrównane co do sampla.

 

Jeśli nie potrafisz wykonać powyższych czynności sam to mogę pomóc. Zapodaj jakiś plik 96kHz do playera. Włącz play i nagraj sygnał z wyjścia cyfrowego. Możesz to zrobić za pomocą dowolnego edytora audio i za pomocą dowolnej karty dźwiękowej posiadającej WEJŚCIE cyfrowe. Po prostu sygnał wyjdzie z kostki USB po coaxialu i wejdzie od razu po coaxialu na wejście karty dźwiękowej.

Zapisz nagrany cyfrowo materiał NIC w nim nie zmieniając (wave) a następnie plik źródłowy i plik nagrany wrzuć na jakiś serwer plików bym mógł je pobrać. Dokonam sumowania w przeciwfazie i podam wynik.

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.