Skocz do zawartości
IGNORED

Rozbudowa/przebudowa systemu audio

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, chciałem wszystkich przywitać, bo to mój pierwszy post na forum.

Muszę na początku zaznaczyć, że jestem zupełnym laikiem, więc proszę o wyrozumiałość, jeżeli coś nie będzie miało w ogóle sensu.

Mam zestaw kina domowego niemal zupełnie przypadkowo skompletowany (nie przeze mnie), w skład którego wchodzi amplituner Marantz SR6012 i zestaw głośników Wharfedale Evolution 2. Do oglądania filmów to mi pasuje, jednak ostatnio więcej słucham muzyki i tutaj nie jestem usatysfakcjonowany.

Przeczytałem sporo wątków o podobnej tematyce na tym forum i zacząłem od przestawienia kolumn i odsunięcia ich od ścian i rzeczywiście to sporo zmieniło, ale dźwięk nadal nie powala.

Kolejną rzeczą jakiej udało mi się dowiedzieć, to że amplitunery kina domowego nie są dobre do muzyki w stereo. Na ten moment na modyfikację mogę wydać 600-800, maks. 1000 zł. Myślałem raczej o sprzęcie z rynku wtórnego. W związku z tym moje pytania:

1. Czy za te pieniądze można dokonać jakiejś rozsądnej modyfikacji czy trzeba dozbierać?

2. Co zmienić lub dodać i w jakiej kolejności? (zakładając możliwość dalszej rozbudowy przy uzbieraniu kolejnych środków)

3. Po przeczytaniu wątków na forum pomyślałem o zakupie wzmacniacza stereo, ale czy te kolumny dadzą radę czy są zbyt kiepskie, żeby to miało sens?

4. Czy po zakupie wzmacniacza stereo będę mógł korzystać z amplitunera KD jak źródła? Teraz stanowi on główne źródło z serwisow streamingowych i bezpośrednio podłączonego pendrive'a z flacami (wcześniej pliki były odtwarzane z komputera podłączonego przez hdmi, ale jakość była dużo gorsza).

Muzyka jakiej słucham to głównie rock '80, '90, ostatnio też sporo jazzu, w mniejszym stopniu metal, grunge.

Pomieszczenia z tego co udało mi się wyczytać też niezbyt korzystne, bo to salon ok 30m2, wys. 2,7 m, otwarty na kuchnię i przedpokój.

Kolumny:

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.