Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  351 członków

Sonus Faber Klub
IGNORED

Sonus Faber CLUB


Rekomendowane odpowiedzi

magnepan

Nic nie będę głęboko zapamiętywał. Robert nic nie pisze o porównaniu EA I i EA II - nie sprecyzował której wersji słuchał - poza tym jak sam przyznał przypadkowe warunki odsłuchu i do dupy akustyka - wiec taki odsłuch można sobie darować. poza tym Devialet - słuchałem tego wynalazku ze cztery razy - za każdym razem grał cieniutko.

 

Ty naprawdę dalej będziesz uparcie twierdził jako jeden, jedyny osobnik ze EA II jest lepsza od EA I !!!!!! No jeszcze Concertino sa przecież Mini Extremą - brawo. Co za brednie.

Edytowane przez babatular

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Ściana dźwięku, bez najmniejszej separacji, pogubione plany, tak szczerze to stereofonia jedynie in plus, niby pod kontrolą cyfraka ale nie, sztucznie i bez muzyki, ale głośno.

Choć klient zadowolony, ale cóż są gusta i gusciki.

 

Electa Amator - sztucznie i bez muzyki ??

To musiało być wyjątkowo niefortunne zestawienie.

 

Magnepan wydaje mi sie, ze nasze odmienne zdanie i preferencje odnośnie EA juz sobie wyjaśniliśmy wiec nie wiem po co po raz kolejny jakieś uwagi w ta stronę.

 

Wszystkim klubowiczom Wesołych Swiat !!

----------------------------------------------------

Widzisz Babatular , wszystko na szczęście jest odwrotnie w mojej ocenie.

Devialet to doskonałe urządzenie grające i to nie ulega kwestii.Słuchałem przez kilka godzin podchodząc z natury

bardzo sceptycznie do tego wynalazku. Po 40 minutach słuchania moich utworów do testowania sprzętu byłem pewien

że mógłbym żyć z tym urządzeniem jako system nr.1.

Co do SF Electa to dalej twierdzę o swoich racjach które w końcu nie powinny mieć dla Ciebie większego znaczenia.

 

Ale w duchu wiem że twój przypadek gloryfikowania Electy 1 wyżej od Electa 2 jest szczególny i może mieć ścisły związek chociażby z utratą słuchu albo inną przypadłością na którą nie masz już większego wpływu z racji wieku :-))

Proszę nie bierz wszystkiego co piszę za bardzo do serca ale wcześniej czy póżniej z upływem lat naszego życia

wszyscy mamy problem ze słuchem i kojarzeniem faktów.

 

Squad 005 -, Elekta nigdy nie była moim oczkiem w głowie więc nie będę już walczył o jej odpowiednie

pozycjonowanie wśród produktów Sonus Faber i reszty audiofilskiego świata.

W moim systemie na szczęście gości jeden z topowych produktów Franco Serblina więc jestem ukontentowany i zadowolony z moich kolumienek , czego życzę Tobie, Babatularowi oraz pozostałym fanom marki Sonus Faber.

Edytowane przez Magnepan

Devialet to doskonałe urządzenie grające i to nie ulega kwestii.Słuchałem przez kilka godzin podchodząc z natury

bardzo sceptycznie do tego wynalazku. Po 40 minutach słuchania moich utworów do testowania sprzętu byłem pewien

że mógłbym żyć z tym urządzeniem jako system nr.1.

 

No to masz duże jaja wielkanocne;-) aby coś takiego napisać. Na tym forum jest taka generalna moda na krytykowanie wyrobów Devialeta. Za lekkie to, zbyt świecące i do tego francuskie. No musi być kicha;-) Zbyt wielu ludzi nie może pokonać bariery psychologicznej. Ładnie o tym problemie napisał w jednym z artykułów pewien recenzent z USA.

 

I still have problems with it. For years, I’ve believed that the best sound could be produced only by the biggest transformers and the largest banks of output devices, all housed within the most massive aluminum slabs. I’m drawn to such components. I have enjoyed them. But those long-held biases have collided with Devialet, and the Devialet 400s have emerged the undisputed winner. Or, to state the obvious: what has won is the Devialet 400s’ sound.

http://www.soundstageultra.com/index.php/equipment-menu/528-devialet-400-mono-integrated-amplifier-dacs

 

Piszę o tym w tym wątku dlatego, ze zagranicą wielu posiadaczy Devialetów łączy je z kilkoma modelami Sonusów. Głównie z Cremona M, Auditor M, Guarneri Evo czy Amati Futura. Po prostu dźwięk tej kombinacji tworzy dobrą synergię. Poza tym dla wszystkich ww. modeli kolumn Devialet dokonał odpowiednich pomiarów i opracował algorytmy SAM, dzięki czemu udało się polepszyć przenoszenie niskich tonów w Sonusach oraz uzyskać wrażenie ,,dociążenia" niższej średnicy. Warto posłuchać więc takiej kombinacji jeśli ktoś będzie miał tylko taką okazję.

Tu jest lista wszystkich kolumn jakie mają już możliwość korzystania z technologii SAM.

http://en.devialet.com/speakers

 

Wesołych Świąt.

Edytowane przez moreno1973

Piszę o tym w tym wątku dlatego, ze zagranicą wielu posiadaczy Devialetów łączy je z kilkoma modelami Sonusów. Głównie z Cremona M, Auditor M, Guarneri Evo czy Amati Futura. Po prostu dźwięk tej kombinacji tworzy dobrą synergię. Poza tym dla wszystkich ww. modeli kolumn Devialet dokonał odpowiednich pomiarów i opracował algorytmy SAM, dzięki czemu udało się polepszyć przenoszenie niskich tonów w Sonusach oraz uzyskać wrażenie ,,dociążenia" niższej średnicy. Warto posłuchać więc takiej kombinacji jeśli ktoś będzie miał tylko taką okazję.

Tu jest lista wszystkich kolumn jakie mają już możliwość korzystania z technologii SAM.

http://en.devialet.com/speakers

 

 

Po raz pierwszy widzę pełną listę kolumn dla których Devialet stworzył technologię SAM.

Już fakt że na liście znajdują się topowe brandy audio takie jak MAGICO, RAIDHO, KHARMA,SONUS FABER , WILSON potwierdza tylko i zaświadcza że posiadacze w/w kolumn mają również w swoich zasobach Devialeta którymi napędzają jedne z lepszych spekerów.

 

Moreno :

Czy program SAM jest automatycznie wpisywany do urządzenia odpowiednią kartą czy raczej posiadacz Devialeta wpisuje sobie sam program do urządzenia ?

 

Na tym forum jest taka generalna moda na krytykowanie wyrobów Devialeta. Za lekkie to, zbyt świecące i do tego francuskie. No musi być kicha;-) Zbyt wielu ludzi nie może pokonać bariery psychologicznej. Ładnie o tym problemie napisał w jednym z artykułów pewien recenzent z USA.

 

Piszę o moich prywatnych przekonaniach i tym co mnie zaciekawiło w odsłuchach sprzętu, więc nie bardzo rozumiem

dlaczego miałbym pisać inaczej o Devialecie ??? Podoba mi się muzycznie ten produkt i uważam go za godny polecenia.

 

To że inni mają odmienne zdanie o tym czy innych produktach jest rzeczą naturalną i nie robiłbym z tego specjalnej

sensacji.Ma to ścisły związek z osobistymi preferencjami ale najczęściej polscy audiofile wybierają produkty znane

ale nie koniecznie już dobre.

Edytowane przez Magnepan

SAM ma miec wkrotce upgrade podczas wystawy w Monachium. Podobno tym razem ma oddziaływać na cały zakres pasma a nie tylko na tony niskie. Wkrotce sie przekonamy.

 

Co do Twojego pytania to użytkownik posługując sie internetowym konfiguratorem wybiera z listy podczas konfiguracji urządzenia swoje kolumny znajdujące sie na długiej liście kompatybilnych z SAM. Wiem o tym, że niektórzy posiadacze bardziej egzotycznych kolumn przysyłali je do Devialeta aby inżynierowie firmy dokonali pomiarów i przygotowali Całkowicie bezpłatnie SAM dla ich kolumn. Stąd są na liście niektóre niszowe modele.

 

Magico podobno bardzo dobrze współgra z Devialetem. To druga często polecana kombinacja obok Sonusów. Jak to gra to można poczytać na wielu forach zagranicznych.

Są święta więc nie wypada mi ostro polemizować na temat Devialetow. Więc zamilcze.

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Są święta więc nie wypada mi ostro polemizować na temat Devialetow. Więc zamilcze.

 

Ależ wypowiadaj się tylko nie tu...

 

Jest wątek o Devialecie, więc tam sobie możesz ostro polemizować...

 

tu chętnie polemizuje z Tobą na temat wyższości kolumn Sonus Faber nad czymś co się nazywa Audio Physic i jest dla mnie produktem kolumnopodonym. Chętnie dowiem się jak wygląda ewolucja od posiadacza kolumn Sonus Faber do posiadacza czegoś takiego jak AP? To musi być niezły thriller;)

To musi być niezły thriller;)

 

Raczej horror , ale nie zasmucam już Babatulara. Prawdopodobnie ma je przez swoją nieostrożność bo niczym innym nie

można tego usprawiedliwić. Jednego z kolegów forum AS wyleczyłem skutecznie z najwyższych AP - a tak był z nich

dumny - oczywiście do czasu.

Panowie spokojnie

Zapewniam Was ze Audio Physici Caldery daja radę. A w porównaniu do modeli Sonusa takich jak Concertino Concerto czy tak lubianych przez Was i przeze mnie Auditor M powiem że nawet bardzo dają radę.

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Nikogo nie musisz zapewniać o tym czy innym bowiem po prostu rynek sam wycenia wartość produktów...wystarczy popatrzeć na ceny za jakie wystawiane są Audio Physic i Sonus Faber...jaka jest utrata wartości jednych i drugich. Dla osób potrafiących liczyć wszystko jest jasne.

moreno1973

weź się w garść i nie brnij w absurdy jak Magnepan. Ty tez chcesz porównywać jakość AP caldera III z Concertino ?

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

moreno1973

weź się w garść i nie brnij w absurdy jak Magnepan. Ty tez chcesz porównywać jakość AP caldera III z Concertino ?

 

Babatular, tu nie chodzi o porównanie Goliata czyli Audio Physic Caldera III do Davida czyli Sonus Faber Concertino

bo przeinaczyłeś sens wartości Concertino ale o jakość samego dżwięku, stan podejscia oraz myślenia. Przepraszam

że powiem a własciwie uświadomię że z rzężących podłogówek nirvany nie uzyskasz nawet wtedy kiedy bardzo tego

będziesz pragnął.

moreno1973

weź się w garść i nie brnij w absurdy jak Magnepan. Ty tez chcesz porównywać jakość AP caldera III z Concertino ?

 

Absurdy to Ty wypisujesz zestawiając kolumny kosztujące kilkaset dolarów jakimi były Concertino z tymi za prawie 30 tysięcy dolarów jakimi były Caldera III. A ile są warte dzis te Caldery? Wystawiają je na Audiomarkt za 30 procent wartości i tak jakoś nie ma chętnych. Widziałeś kiedyś aby Stradivari oferowano za 30 procent ich ceny? Sonusy trzymają swoją wartość nawet po wielu latach i to najlepiej świadczy o ich jakości. Rynek wtórny to nie zapewnienia i recenzje kupionych klakierów to realna kasa i zainteresowanie nabywców lub ich brak. Ostatnio byłem świadkiem męki pewnego człowieka chcącego pozbyć sie rocznych Audio Physic o cenie detalicznej 40 tyś PLN. Ledwo udało się je sprzedać za 35 procent ich ceny cennikowej.

 

Czy ktoś z forumowiczów porównywał Olympica 1 z Auditor M ?

 

Raczej o to trudno. Olympica I to mało popularny model w Polsce. Mało jest chętnych na wydanie 20 tyś za monitor. Może teraz jak Horn ma dystrybucję łatwiej go bedzie poszukać. Przedtem sklepy nie chciały brać go na stan. Preferowały podłogowe Olympica.

Poszukaj opinii na zachodnich forach. Może tam ktoś miał taką okazję.

Edytowane przez moreno1973

moreno1973

tak czytam ten wątek i wydawac by się mogło że Devialet i Krell 400 to najlepsze wzmaki na tej planecie, Auditor M to najlepszy monitor- jesteś w wielkim błędzie. devialeta ile razy słuchałem to grał słabo - a 400xi miałem przez dwa miesiące w domu - próbowałem z wieloma systemami - suchy wzmacniacz o dużej dynamice.

Oba te wzmacniacze grają tak sobie. Auditor M sa dobre nawet bardzo ale w swej cenie.

 

A co do tych monitorów to musze spróbować je porównać.

Edytowane przez sebryl

moreno1973

tak czytam ten wątek i wydawac by się mogło że Devialet i Krell 400 to najlepsze wzmaki na tej planecie, Auditor M to najlepszy monitor- jesteś w wielkim błędzie. devialeta ile razy słuchałem to grał słabo - a 400xi miałem przez dwa miesiące w domu - próbowałem z wieloma systemami - suchy wzmacniacz o dużej dynamice.

Oba te wzmacniacze grają tak sobie. Auditor M sa dobre nawet bardzo ale w swej cenie.

 

Nikt nie napisał że są jakieś wzmaki najlepsze na planecie. Nie wygłupiaj się i nie sugeruj słów których nie wypowiedziałem. Nigdy nic o czymś najlepszym na planecie czy na osiedlu nie napisałem.

 

Natomiast mogę z całą pewnością napisać, że

Krell 400xi to moim zdaniem najlepszy TRANZYSTOROWY wzmacniacz zintegrowany o mocy 200 W/400W jaki można kupic obecnie w cenie ok.5000 PLN. O jego jakości można się przekonać jeśli podłączy się go odpowiednimi kablami XLR do źródła wysokiej klasy. Np. CD Krella 280 lub innego CD o symetrycznej budowie wewnętrznej.

 

Jeśli komuś się nie podoba Krell 400xi to jest to normalne są przecież miłośnicy lamp i czystej klasy A.

 

Natomiast 400xi nie jest suchym wzmakiem. Jeśli tak grał to nie potrafiłeś zestawić odpowiednio systemu. On jest po prostu neutralny i wszystko zależy jaki sygnał mu podasz i jakimi kablami poprowadzisz go do jakich kolumn. Oczywiście mało ludzi lubi neutralne brzmienie czego efektem jest pisanie potem o suchotnikach.

 

Jak już nieraz pisałem o jakości sprzętu audio, o tej prawdziwej jakości a nie tej wydumanej czy tej o której ktoś nas zapewnia decyduje rynek urządzeń z drugiej ręki. A na nim najlepiej widać jaki status ma 400xi czy 300il. Przy cenie 5000 PLN sprzedają sié w kilka dni.

 

Nie dziwię się że Devialet się nie spodobał Koledze...skoro 400xi to suchotnik to jasnym jest, że Devialet nie gra;).

 

A co do najlepszych wzmaków na planecie...

 

Mam znajomego u którego dźwięk jest wybitny. Ociera się czasami o magię. Czasami i to na niektórych nagraniach. Tyle tylko że w jego systemie listwa zasilająca kosztuje tyle co sześć używanych 400xi. Jego wzmak to jest coś bardzo bardzo dobrego ale wcale nie twierdzi, że najlepsze na jakimś osiedlu czy w dzielnicy o planecie nie wspominając.

 

 

A co do odsłuchu monitorów to bardzo dobre są Guarneri Evolution.

 

...tych sobie posłuchaj zamiast Olympica I. Po co dreptać w miejscu. Przeskocz o klasę w górę...

Panowie zdecydowałem się na Ayona 7s, który ma regulacje głośności, czy moglibyście mi polecić jakąś wybitna końcówkę mocy w rozsądnej cenie do Audytorów M?

Mam na oku Bob Carver Sunfire z 1200 w przy 4 Ohmach, ale trochę się obawiam bo to bardzo egzotyczny sprzęt. Jest jeszcze Bryston 5 BSST, krell kav 250 A, najgorsze w tym, że z żadnym z tych sprzętów nie miałem okazji obcować.

Czy może któryś z kolegów ma jakieś sugestie?

Pozdrawiam

Panowie zdecydowałem się na Ayona 7s, który ma regulacje głośności, czy moglibyście mi polecić jakąś wybitna końcówkę mocy w rozsądnej cenie do Audytorów M?

Mam na oku Bob Carver Sunfire z 1200 w przy 4 Ohmach, ale trochę się obawiam bo to bardzo egzotyczny sprzęt. Jest jeszcze Bryston 5 BSST, krell kav 250 A, najgorsze w tym, że z żadnym z tych sprzętów nie miałem okazji obcować.

Czy może któryś z kolegów ma jakieś sugestie?

Pozdrawiam

 

Wybrałeś amerykańskie sprzęty do wzmocnienia dżwięku i niektóre naprawdę egzotyczne. Nie słuchałem zadnego z tych wzmacniaczy więc nie bedę niczego polecał z w/w.

Natomiast polecę dobre monobloki Electrocompanieta AW 180 które na pewno stworzą swietną synergię z Auditorami M

 

 

Wybrałeś amerykańskie sprzęty do wzmocnienia dżwięku i niektóre naprawdę egzotyczne. Nie słuchałem zadnego z tych wzmacniaczy więc nie bedę niczego polecał z w/w.

Natomiast polecę dobre monobloki Electrocompanieta AW 180 które na pewno stworzą swietną synergię z Auditorami M

Prosiłem o rozsądek?

Jedna sztuka kosztuje 28k...

Panowie zdecydowałem się na Ayona 7s, który ma regulacje głośności, czy moglibyście mi polecić jakąś wybitna końcówkę mocy w rozsądnej cenie do Audytorów M?

 

Chyba czytając prasę audiofilską i to forum już wiesz, że łączenie CD z regulacją głośności z końcówką mocy jest dość ryzykowne. To bardzo rzadko się sprawdza lepiej niż zastosowanie dobrej klasy wzmacniacza zintegrowanego. Trzeba mieć CD z wybitną regulacją głośności a i tak najczęściej ona przegrywa z średniej klasy pre.

 

Ale widać lubisz ryzykowne zabawy. W każdym razie dużo powodzenia w eksperymentach. Zwykle jednak sprawdzone i proste rozwiązania są dużo lepsze. Ale o tym i tak większość osób musi przekonać się na własnej skórze.

 

A co do Twojego pytania...

O tym co podłączyć do Auditorów w tym wątku jest kilka stron. Przeczytaj też sobie wątek Krella, tam znajdziesz wiele info o tym które końcówki jak grają...

 

Powodzenia.

 

PS: Kolega z forum sprzedaje coś co przebija wiele końcówek mocy. Może się z nim potargujesz;-)

http://www.hifi.pl/ogloszenie/audio/13/187958.php

Panowie pomóżcie bo mam mętlik w głowie.Są trzy opcje concertino home-3500zl,toy tower 4000zł,minima amator 3800zł.które z nich są ambitniejsze i dobrze zagrają w 18m2?

Copland CTA 402,Copland CDA 288 .Dali Mentor 5

Panowie pomóżcie bo mam mętlik w głowie.Są trzy opcje concertino home-3500zl,toy tower 4000zł,minima amator 3800zł.które z nich są ambitniejsze i dobrze zagrają w 18m2?

Concertino potrafią dobrze zagrać ale są za drogie. Cena z sufitu.

Toy tower ma akceptowalną cenę jeśli to ideał - 4000 PLN jest ok. Taniej żadnej podłogówki od SF nie kupisz. A dźwięk? Jest ok ale niedługo i tak będziesz chciał wymienić;-)

Minima Amator to z którego roku i w jakim stanie? Masz pewność co do stanu tych kolumn. To już wiekowa konstrukcja i ich stan ma kluczowe znaczenie dla ceny i decyzji zakupu.

Ile masz max kasy do wydania?

Mam do wydannia około piątki.Z pewnego zrodla minimy,orginal i nie grzebane.Dwa lekkie wgnieceia na boku obudowy.Rydzu a te chario to wyzsza połka niz delphinus?Tego moge miec nowego z podstawkami za 3600 i właśnie ta niska cena mnie zniechęca.

Edytowane przez kamil79

Copland CTA 402,Copland CDA 288 .Dali Mentor 5

Mam do wydannia około piątki.Z pewnego zrodla minimy,orginal i nie grzebane.Dwa lekkie wgnieceia na boku obudowy.Rydzu a te chario to wyzsza połka niz delphinus?Tego moge miec nowego z podstawkami za 3600 i właśnie ta niska cena mnie zniechęca.

 

No i słusznie kombinujesz. Czemu tak tanio? Czemu?

 

No to bierz Minimy jak z pewnego...

 

Świetne kolumny do Twojego metrażu to Dynaudio 160. Z mocnym wzmakiem będzie fajnie.

Panowie pomóżcie bo mam mętlik w głowie.Są trzy opcje concertino home-3500zl,toy tower 4000zł,minima amator 3800zł.które z nich są ambitniejsze i dobrze zagrają w 18m2?

 

Czy Concertino i minima amator są ze standami ?

witam

czy końcówka BAT-a model vk-220 będzie odpowiednie dla minima vintage? słuchał ktoś takiej kombinacji? jako pre to cairn nanda

proszę o poradę.....

 

generalnie jak się ma BAT do Sonus.....

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.