Skocz do zawartości
IGNORED

Pomocy! Jak wybrać TV żeby eARC grał z ARC ampli?


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

będę kupował telewizor, waham się między SONY 65" XH9096 a Samsungiem 65' QE77.

I wystraszyłem się czytanych opinii o problemach użytkowników z ARC. Chcę do kupionego tv podpiąć kino domowe YAMAHA z 2014 r, wyposażone w ARC. I nie mam pewności, czy np. Samsung który ma eARC będzie współpracował z ampli z ARC. Czy to jest kompatybilne wstecznie?? Bo różnie czytałem... Czy nie będzie aby tak, że nowy Samsung będzie puszczał na ampli tylko stereo, bo eARC nie zgra się z ARC ampli? To by była lekka paranoja bo mój samsung F6400 z 2013 r. obsługuje to wszystko gładko aż miło...

Sony z kolei w specyfikacjach ma wpisane że obsługuje eARC/ARC - czy mogę przyjąć, że tu problemu nie ma bo wszystko wstecz zadziała?

 

EArc jest zwykle z opcją wyłączenia, zostaje wtedy włączone zwykłe Arc.
Tak należy skonfigurować sprzęt w twojej sytuacji aby telewizor współpracował z AVR.

Nie masz żadnej pewności czy ARC czy eARC bedą działać. Od zawsze sa problemu w zalezności od wersji softów w TV czy ampli. Jak raz działa to "jutro" może przestać. I odwrotnie. Loteria.

 

Muszę przewietrzyć mój system…

3 godziny temu, pmcomp napisał:

Nie masz żadnej pewności czy ARC czy eARC będą działać. Od zawsze sa problemu w zalezności od wersji softów w TV czy ampli. Jak raz działa to "jutro" może przestać. I odwrotnie. Loteria.

Zdecydowanie się z tym zgadzam, ale jest jedno ALE ? Miałem problemy z wyskakującą belką info w TV Sony i czasem nie działającym soundbarem. Raz się włączał, raz błąd komunikacji itp. Okazało się, że zależy to od wpięcia kabla HDMI w złącze TV. Odkąd podkleiłem mocną taśmą kabel HDIM do obudowy TV, żeby nie wisiał na złączu problemy się skończyły. Widocznie zachodziły jakieś drgania i czasem coś nie łączyło. Dodam, że kable mam z porządnymi wtykami.

To są problemy specyficzne.

Ja piszę o ogólnej zasadzie.
Jak powinno być.

To, że niektóre sprzęty, nie współpracują jak powinny, to inna bajka.



z ARC jest jak z Android i tego typu podobnym, nigdy nie ma gwarancji, że wszystko będzie śmigać w 100% ?

Ogólnopolska sieć salonów audio-video Top Hi-Fi & Video Design
30 lat doświadczenia | 20 salonów na terenie Polski | Profesjonalni doradcy | Sale odsłuchowe w każdym salonie
www.tophifi.pl

dziękuję Wam bardzo za odpowiedzi w kwestii ARC.

A w kwestii samego wyboru między XH9096 a Q77 jakie macie zdanie? z punktu widzenia zwyczajnego oglądacza tv, co to będzie korzystał np. z UPC, czasem netflixa i chciałby żeby w to dobrej jakości funkcjonowało: jest sens dorzucać ten prawie 1000 zł do Sony czy obejdę się bez DV i Atmosa z Samsungiem?

6 godzin temu, piotrek_rr napisał:

Zdecydowanie się z tym zgadzam, ale jest jedno ALE ? Miałem problemy z wyskakującą belką info w TV Sony i czasem nie działającym soundbarem. Raz się włączał, raz błąd komunikacji itp. Okazało się, że zależy to od wpięcia kabla HDMI w złącze TV. Odkąd podkleiłem mocną taśmą kabel HDIM do obudowy TV, żeby nie wisiał na złączu problemy się skończyły. Widocznie zachodziły jakieś drgania i czasem coś nie łączyło. Dodam, że kable mam z porządnymi wtykami.

to jest jednak niesamowite swoją drogą żeby w renomowanych bądź co bądź firmach takie cuda trzeba było stosować, ktoś by powiedział złośliwie: druciarstwo mimo że w Sony ?

7 minut temu, rafal852 napisał:

to jest jednak niesamowite swoją drogą żeby w renomowanych bądź co bądź firmach takie cuda trzeba było stosować, ktoś by powiedział złośliwie: druciarstwo mimo że w Sony ?

Przyznaje, że to racja ? Jednak myśle, że w innych markach TV to też może występować. W moim wypadku była to kwestia połączenia kabel-złącze. Kable mam Uniteka. Wtyczka jest metalowa, ciężka. Jak oglądam konkretnie film, to trochę wszystko się trzęsie. Wtyk może się trochę „luzować” ? Mimo wszystko wydaje mi się, że złącza w moim Sony XE90 są trochę luźne i nie powinno tak być. 

dziękuję Wam bardzo za odpowiedzi w kwestii ARC.
A w kwestii samego wyboru między XH9096 a Q77 jakie macie zdanie? z punktu widzenia zwyczajnego oglądacza tv, co to będzie korzystał np. z UPC, czasem netflixa i chciałby żeby w to dobrej jakości funkcjonowało: jest sens dorzucać ten prawie 1000 zł do Sony czy obejdę się bez DV i Atmosa z Samsungiem?
W tym przypadku, wybrał bym Sony.

 

W dniu 26.02.2021 o 21:54, RAF77 napisał:
W dniu 26.02.2021 o 17:41, rafal852 napisał:
dziękuję Wam bardzo za odpowiedzi w kwestii ARC.
A w kwestii samego wyboru między XH9096 a Q77 jakie macie zdanie? z punktu widzenia zwyczajnego oglądacza tv, co to będzie korzystał np. z UPC, czasem netflixa i chciałby żeby w to dobrej jakości funkcjonowało: jest sens dorzucać ten prawie 1000 zł do Sony czy obejdę się bez DV i Atmosa z Samsungiem?

W tym przypadku, wybrał bym Sony.

a kwestia tego Dolby Vision i Atmosa? Zawracanie głowy czy istotny brak przy ew. wyborze samsunga? Bo z jednej strony pewnie warto mieć, z drugiej - wiadomo, że oko ludzkie ma określone możliwości, a oglądać to będę w bloku, na zwykłym sprzęcie kina domowego za 2500 a nie audiofilskim za -naście tysi. Czy to w ogole będzie dostrzegalny ten Atmos choćby czy DV ??

Dostrzegalny atmos?

Jeśli słuchasz oczami....

Po pierwsze, to trzeba mieć sprzęt audio obsługujący dolby atmos, żeby się nad tym zastanawiać, czy jest "dostrzegalny".

Gość

(Konto usunięte)
W dniu 26.02.2021 o 13:12, piotrek_rr napisał:

Zdecydowanie się z tym zgadzam, ale jest jedno ALE ? Miałem problemy z wyskakującą belką info w TV Sony i czasem nie działającym soundbarem. Raz się włączał, raz błąd komunikacji itp. Okazało się, że zależy to od wpięcia kabla HDMI w złącze TV. Odkąd podkleiłem mocną taśmą kabel HDIM do obudowy TV, żeby nie wisiał na złączu problemy się skończyły. Widocznie zachodziły jakieś drgania i czasem coś nie łączyło. Dodam, że kable mam z porządnymi wtykami.

Nigdy nie miałem problemów z Sony i gniazdami HDMI... pierwsze słyszę...

Brałbym Sonego i bym się ani minuty nie zastanawiał!!! Miałem przez 2,5 roku 75xe9405 i nie było żadnych problemów!!! Ani serwis nie był potrzebny,po każdej aktualizacji wszystko działało idealnie, gniazda - nigdy nie było z nimi problemu... może na Polskę wysyłane są najgorsze sorty że jest tyle negatywnych opinii... ja swojego kupowałem w Niemczech... i byłem z niego zadowolony

Gość

(Konto usunięte)

@arti_ co Cię śmieszy...??? Nie mogłeś się doczekać aż wrócę ze musiałeś temat zakładać na mój temat ??? Pośmiewisko z siebie robisz... wstawiaj se te buski może ci się samopoczucie polepszy...15908CFE-8025-4F82-BAB0-2FACA4D053C5.thumb.png.81a19a15b682981e0c2c246685b86895.png

14 godzin temu, RAF77 napisał:

Dostrzegalny atmos?

Jeśli słuchasz oczami....

Po pierwsze, to trzeba mieć sprzęt audio obsługujący dolby atmos, żeby się nad tym zastanawiać, czy jest "dostrzegalny".
 

Nie wiem jak Ty - ja do tej pory dźwięku słuchałem uchem jednym i drugim i tak - ścieżka audio jest więc dla mnie dostrzegalna albo niedostrzegalna.....co do sprzętu - zgoda, wiadomo że inne możliwości ma hi-endowy zestaw a inne plastikowe "kino domowe"

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.