Skocz do zawartości
IGNORED

Kolumny vintage hi-end


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 16.10.2023 o 23:39, Marek.S napisał:

Ja za 6-7 tygodni będę miał w domu JBL 4350AWX.

W Polsce, 4350 Studio Monitor były do kupienia w stanie idealnym. Mogłeś przyjeżdżać po kolumny. Pamiętasz 4350 na giełdzie hifi.pl, które ostateczną kwotę po obniżce miały 89,900 zł - to właśnie zabrane. 

''JBL 4350 - OBNIŻONA CENA! 89900, 2023-08-26'' - tak ostatnio widniało, a w opisie coś, że miał wiele różnych topowych/bardzo wysokich modeli kolumn innych brandów m.in. kilka z Dynaudio, T+A, Wilson i jeszcze wiele innych. I że 4350 jemu najlepsze.

I że zaprasza do PL, bo jak nie to zostaną Ci tylko zdjęcia na pocieszenie. Już sprzedane 4350, które miał do sprzedania.

Wcześniej na audiostereo.pl w ogłoszeniach, były 4350 Studio Monitor za 119000 zł. To także już archiwalne/nieaktualne.

Cytat

JBL 4350

Cena:  119000 zł

Witam serdecznie,
W związku z tym, że posiadam dwa komplety kultowych kolumn JBL 4350, zdecydowałem się na sprzedaż jednego z nich. Uznane przez wielu audiofilii, monitory studyjne dalekiego pola wszech czasów.

Dla kogo?
Jest to 4-drożny, 5-głośnikowy system opracowany z myślą o dużych studiach nagraniowych wymagających wysokiego poziomu ciśnienia akustycznego. Nadają się więc idealnie do dużych salonów i sal odsłuchowych od min. 40m2 w górę. Optymalna odległość punktu odsłuchowego od tych kolumn to 4-6m w zależności od szerokości ich rozstawienia.

Dlaczego?
Są to bezdyskusyjnie oryginalne egzemplarze, które zostały usprawnione technicznie w każdym calu i doprowadzone do stanu technicznego egzemplarzy nowych. Przetworniki zostały perfekcyjnie odrestaurowane i są idealnie równe w obu kolumnach, a zwrotnica ma wymienione wszystkie kondensatory. Jest jeszcze jeden mankament, który nie jest prosty w oryginale... Otóż Jbl-e 4350 posiadają zwrotnicę, która obsługuje górne pasmo od 250Hz w górę. Głośniki basowe nie mają żadnej elektroniki i podłączone są bezpośrednio pod wejście. Producent nakazuje doprowadzić do nich sygnał poniżej 250Hz, który musi być dodatkowo perfekcyjnie wycięty z odpowiednim nachyleniem, aby zestroić się perfekcyjnie z resztą pasma. Następny krok to ustalenie głośności pomiędzy głośnikami niskotonowymi a resztą. Producent zaleca do tego powszechnie stosowaną w studiach nagrań dedykowaną krosownicę zewnętrzną, którą również mam w komplecie. Jednak zastosowanie jej w oparciu o dwie końcówki zasilające osobno "górę" i "dół" absolutnie nie jest purystycznym, audiofilskim rozwiązaniem i w znaczącym stopniu ogranicza świetność brzmienia tych kolumn. Należy więc dobrać odpowiednie komponenty i stworzyć zwrotnicę na dolne pasmo. Wymaga to ogromnego doświadczenia, wybitnego słuchu, akustycznie zaprojektowanej sali odsłuchowej i urządzeń pomiarowych (jeśli oczywiście ma być dobrze).
Mam duże doświadczenie, popełniłem wiele błędów, które mnie wiele kosztowały i nauczyły, a z racji prowadzenia studia nagrań od 1996 roku bywałem w wielu miejscach profesjonalnych oraz prywatnych. W związku z tym, że upłynęło wiele czasu od produkcji modelu 4350, nie słyszałem tak dopracowanych egzemplarzy nigdzie. Powszechnie spotyka się użytkowanie tych kolumn z niepoprawnie lub wcale niezregenerowanymi przetwornikami, nienaprawioną krosownicą wewnętrzną na górnym paśmie i z krosowerem zewnętrznym na dolnym paśmie lub źle zrobioną krosownicą zewnętrzną. Zdarzyło się również, że ktoś słuchał ich bez użycia krosownicy na niskotonowych przetwornikach podając na nie całe pasmo z końcówki mocy, kompletnie zaburzając brzmienie całości. Tak więc jeśli ktoś nawet słyszał wcześniej te kolumny, prawdopodobieństwo, że trafił na idealnie skonfigurowane egzemplarze jest znikome.
Brzmienie...
Tak więc wszystkie powyżej opisane problemy są definitywnie rozwiązane, a JBL-e brzmią zjawiskowo. Na tą chwilę mój zdecydowany faworyt. Dźwięk jest niesamowicie duży, wręcz koncertowy, przestrzenny i głęboki, a przede wszystkim wyrafinowany oraz niezwykle precyzyjny. Na szczególną uwagę zasługuje niesamowita energetyka i spójność z zachowaniem naturalnej barwy.
W związku z dużą skutecznością, znakomicie sprawdzają się nie tylko z potężnymi końcówkami mocy, ale również ze wzmacniaczami lampowymi dając nieskończenie wiele przyjemności.
Dłuższe rozpisywanie na ten temat nie ma sensu. Zapraszam na odsłuch w profesjonalnej sali.
Gorąco polecam 🙂
Maciej
Tel.: 601 *** 374

Częstotliwość podziału: 250Hz, 1,1kHz, 9kHz
Waga: 118kg szt.
Idealny stan techniczny.

Autor:  Maciej-studio [Camey Records]

Ogłoszeniodawca: Osoba prywatna

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dodano:  17 Grudnia 2022

IMG_1220.jpg.e2f3a5baa4427c272164b32b73dIMG_1225.jpg.10367930ef52f82058f4f0e342bIMG_1217.jpg.917703732d2dc49c6de967b5301

IMG_1217.jpg.917703732d2dc49c6de967b5301

0_KINO_X-kopia-32.jpg20180221_193821-kopia.jpgIMG_4650-kopia.jpg20180126_171329-kopia1.jpg1_POK%C3%93J_4_X-kopia1.jpgIMG_2827-kopia.jpg0_PIANO_X1-kopia-22.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

To inna para, moje sa z Hifido z Japonii, import Sansui. W 2019 sprowadzone do Europy.
Pelne alnico, oryginalne zwrotnice. Nie mam w planach tuningow.

Co do 2308 - tylko z. Bez rozpraszacza maja zbyt maly sweet spot.

Edytowane przez Marek.S
15 minut temu, Marek.S napisał:

To inna para, moje sa z Hifido z Japonii, import Sansui. W 2019 sprowadzone do Europy.
Pelne alnico, oryginalne zwrotnice. Nie mam w planach tuningow.

Co do 2308 - tylko z. Bez rozpraszacza maja zbyt maly sweet spot.

Na bazie swoich doswiadczen z JBL 4343 twierdze, ze bez zmian w zwrotnicy dzwiek bedzie absolutnie odstawal od tego co mozna z tych paczek wyciagnac.

Aby zostawic oryginalnosc wyjmij oryginalne zwrotnice i zastap jest nowymi na CC albo zwrotnica aktywna. Zawsze do oryginalu mozesz wrocic.

Powodzenia.

Muszę przewietrzyć mój system…

20 godzin temu, Marek.S napisał:

To inna para, moje sa z Hifido z Japonii, import Sansui. W 2019 sprowadzone do Europy.
Pelne alnico, oryginalne zwrotnice. Nie mam w planach tuningow.

Co do 2308 - tylko z. Bez rozpraszacza maja zbyt maly sweet spot.

Inne, inne od Twoich. Model 4350B Studio Monitor w PL. To te najlepiej dopracowane egzemplarze wg pana ze studio. Z nowymi crossoverami i bez rozpraszaczy. Rozpraszacze są, ale zdjęte. Kto jak lubi/woli - jedni z rozpraszaczami, inny bez nich.

Dla nowego właściciela stare crossovery (głównie kondensatory z lat 70 bez CC) i lensy pogarszają dźwięk. Preferuje z nowymi crossoverami i bez lensów.

A drugie 4350B, pan ze studio, ma dla siebie. Bo żeby miał tylko jedną parę, toby nie sprzedawał.

* * * * * *

20 godzin temu, Marek.S napisał:

moje sa z Hifido z Japonii, import Sansui. W 2019 sprowadzone do Europy.

Tak jak Twoje 4350AWX. Także z Japonii były EVERESTy DD66000 (RW). Sprowadzone jak dla lokaty kapitału i sprzedane na giełdzie hifi.pl. Co się pojawiły, to zaraz od razu zniknęły/zabrane za 33 tys. € z giełdy hifi.pl na samym początku 2023 r.

JBL-Project-EVEREST-DD66000-Roosewod-RW-

W kolorze Rosewood z drobnymi ryskami gdzieniegdzie.

W 2007 r. w U.S.A. (nowe) EVEREST DD66000

Maple (MA) $70,000.00

Cherry (CH)

Ebony (EB)

Rosewood (RW) $60,000.00

One są w kilku wersjach kolorystycznych i jak pamiętasz cena nowych była zależna od wybranej wersji.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Za €33k sam łykałbym Everesty, chociaż poprzednie modele z takich serii bardzo ciężko sprzedać (kto ma pieniądze ten kupuje najnowsze i przeważnie z salonu) i trochę by uwierało że wykładając tyle kasy dalej mamy poprzedni model w serii, nie ten najnowszy 😉.
W 2021 w niemczech były DD67000 do wzięcia za €44,000 (i może by jeszcze coś ugrał).

Byłem jakiś czas temu i dealera JBL / Wilsonów / ML / ARC itp. i pytałem o demo K2 czy DD - nie ma. Muszą sprowadzać na zamówienie.

Co ciekawe, w 4350A samo "A" nie jest w nazwie modelu, tylko numer seryjny ma na końcu nabitą literkę "A", były też dwie wersje maskownic - w starym stylu czyli czarne ze srebrnym tekstem i obwódką oraz późniejsze z białym tekstem i pomarańczowym logo JBL, na tych było już "Model 4350A studio monitor".
4350B czyli na ferrytowych magnesach ma już normalnie B w nazwie i na frontach.

Edytowane przez Marek.S

 

4 godziny temu, Marek.S napisał:
Za €33k sam łykałbym Everesty, chociaż poprzednie modele z takich serii bardzo ciężko sprzedać (kto ma pieniądze ten kupuje najnowsze i przeważnie z salonu) i trochę by uwierało że wykładając tyle kasy dalej mamy poprzedni model w serii, nie ten najnowszy .
W 2021 w niemczech były DD67000 do wzięcia za €44,000 (i może by jeszcze coś ugrał).
Byłem jakiś czas temu i dealera JBL / Wilsonów / ML / ARC itp. i pytałem o demo K2 czy DD - nie ma. Muszą sprowadzać na zamówienie.
Co ciekawe, w 4350A samo "A" nie jest w nazwie modelu, tylko numer seryjny ma na końcu nabitą literkę "A", były też dwie wersje maskownic - w starym stylu czyli czarne ze srebrnym tekstem i obwódką oraz późniejsze z białym tekstem i pomarańczowym logo JBL, na tych było już "Model 4350A studio monitor".
4350B czyli na ferrytowych magnesach ma już normalnie B w nazwie i na frontach.


Marek trzeba było mówić to może bym rabat u Czeska załatwił. One ciekawy rodowód mają - z Japonii były u Kenrick później Francja no i później PL. Zapytam gdzie teraz pojechały.

Warto posłuchać ale trzeba odpowiedniej elektroniki i akustyki pokoju .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

7 godzin temu, Sovereign napisał:

Z nowymi crossoverami i bez rozpraszaczy. Rozpraszacze są, ale zdjęte. Kto jak lubi/woli - jedni z rozpraszaczami, inny bez nich.

To fakt nowy właściciel Jaca woli bez ale jak dla mnie tuba za ostro po uszach daje  no i rozpraszacz ma swoją funkcję wydłużenia drogi fali dźwiękowej co daje wyrównanie tego co do ucha dociera w czasie. Ja słucham "z" 

Edytowane przez Marcin Wielgus

Ma ktoś z Was schemat zwrotnicy JBL 3143 do kolumn JBL4343 w wersji charge coupled?

Będę wdzięczny za linka.

Szukam pomysła na zimowe wieczory 😉 .

Muszę przewietrzyć mój system…

3143 nie bylo standardowo w wersji CC ale kazda zwrotke mozna rozrysowac pod CC, po prostu zamiast jednego kondensatora, dajesz 2 w szeregu (w szeregu pojemnosc pozostaje taka sama) a pomiedzy nimi podajesz 9V+ DC przez rezystor 1meg.

Mysle ze ciekawiej bylo by zrobic zewnetrzne zwrotnice i zamiast baterii dac gniazdo wejsciowe DC i zasilacz laboratoryjny z ogranicznikiem pradu, tak jak obecnie jest to robione z glosnikami field coil.

W najnowszych JBLach do CC uzyli diód zamiast baterii:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Filtry CC na dobrych czesciach niestety wychodza kosmicznie drogo poniewaz wszystkie kondensatory trzeba liczyc x2.

Ogolnie ideą CC bylo osiagniecie dobrego efektu z tanich kondensatorow (ba, w oryginale jesli dobrze pamietam chodzilo o biasing elektrolitów). Np. 250Ti Jubilee byly taka konstrukcja, elektrolity z biasem:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

W pewnym momencie chcac robic Hi-endowe wersje trzeba zadac sobie pytanie, czy warto - np. 2 tansze mundorfy z bateria czy moze jednak pojedynczy Duelund bez doladowania.

 

@Marcin Wielgus

Do Polski mam duzo dalej 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Marek.S
16 minut temu, pmcomp napisał:

Ma ktoś z Was schemat zwrotnicy JBL 3143 do kolumn JBL4343 w wersji charge coupled?

Będę wdzięczny za linka.

Szukam pomysła na zimowe wieczory 😉 .

Bardzo podobne 3144 & 3145 w wersjach z CC.

Nie żałuj woltażu VDC. Starsze systemy głośnikowe vintage, lubią więcej, by pójść w sporym/znacznym stopniu w stronę nowszych.

Rozbujasz 4343B Studio Monitor tak, że większość nowych kolumn z tradycyjnymi/konwencjonalnymi przetwornikami, będą przy nich jak uśrednione budżetowe vintage.

W dniu 16.11.2022 o 17:10, Sovereign napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Po całości. Od dołu po samą górę. Wszyściutko z CC 77VDC||77VDC!

Wypunktują Ci wszelkie słabości systemu, tak że będziesz musiał zapodać jak najbardziej rzetelny sygnał - bez własnych widzimisię. Jak najlepsze i najlepiej dobrane cewki i wewnętrzne okablowanie, które usłyszysz jak nigdy wcześniej. Jak najlepsze, najbardziej neutralne interkonekty. Konkretne kable głośnikowe (nie sznurowadła) odrębne dla każdego przetwornika i przede wszystkim rzetelną rasową elektrownię tranzystorową z porządnym zasilaniem.

Żebyś czuł się jak dźwiękowiec w najlepszym Studio :)

Niech moc będzie z Tobą!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Zastanawiam się, czy nie zrobić jednak zwrotki bez CC. Dlaczego? Ponieważ zwrotkę do obsługi wysokotonowych już mam zrobione i to na najlepszych możliwych elementach (Duelundy PIO Cu, rezystroy grafitowe PathAudio i cewki tasmowe waxowane od Polinka). Czyli zostaną częsci na woofer i średniak. Tam spokojnie, bazując na moich doświadczeniach, będzie można uzyć kondów Miflexa. A jak cewki zwykłe drutowe powietrzne, a nie tasmy.

Zawsze moge pomieszać. Zobaczymy.

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

9 godzin temu, J4Z napisał:

@pmcomp dobrze kojarzę że Ty lubisz efekty a'la Roger Waters? Sprawdź sobie intro utworu Psycho Circus od Kiss, też fajne. 

Nie tyle lubie co doceniam co może ze sceną zrobić QSound.

Dzięki, sprawdzę.

Muszę przewietrzyć mój system…

W dniu 6.11.2023 o 17:11, Marek.S napisał:

najnowszy 😉

Cytat

A bit of history, when Greg Timbers designed the DD67000 and DD65000's, the DD65000's were designed to replace the DD66000's. At that time Timbers warned HARMAN Luxury Audio Group that a lesser model # than the DD66000's would make the DD65000's a hard sale meaning the public would think the DD66000 would sound better than the DD65000. When the transducers and crossovers designed for the DD65000 were actually put in, the sound quality was better than anticipated and exceeded the DD66000 by a substantial margin. By the time the model was released, it was basically a loss for HARMAN Luxury Audio Group because the public thought it was a lesser sounding speaker than the DD66000. Timbers was very impressed by the performance the DD65000 had vs the DD66000. There were very few of these made and they only came in Zebrawood finish. We have sold 5 pair of these to date and there are probably very few dealers or people that have heard these in person to have a judgement on the sound of these. These are not only eye catchers but the sound is phenomenal!!!!!

Home Audio Sound · 17 maja 2016 

Pictured here are Jim's DD65000 Everests. Thanks so much for the pictures. These will be collector items down the road. Only a handful of these were sold in USA. These definitely out perform the DD66000's and are only a notch below the DD67000's. There is a long story behind the model #'s of these but won't get into it right now. Thanks again Jim as you are one of our most very valued customers.

Home Audio Sound · 10 grudnia 2015

We have recently purchased the remaining DD67000 and DD65000 Everest Speakers where the colors have been discontinued. Do not be fooled by the DD65000 Everest. These are very close to the DD67000 and are noticeably better than the DD66000 in every way.

Home Audio Sound · 5 czerwca 2015

JBL Everest DD65000. These come in Zebra only. Notice baffle is Zebra wood. These speakers are sleepers. These are 20% better than the DD66000 and about 10% less than the DD67000. They actually have more bass than the DD66000 or the DD67000. All three Everests have different woofers. The DD65000 and DD67000 have upgraded crossover networks besides better woofers.

Home Audio Sound · 30 czerwca 2014

Dla mnie najnowszy Project EVEREST DD65000 (z wooferami 1501AL-1  FS=18.4573Hz), i dla Ciebie także najnowszy Project EVEREST DD67000 w British Racing Green Metallic 😉

W najnowszych, z diodami prostowniczych; w poprzednich EVEREST DD66000 z bateriami (jedna 9V dla obu driverów, druga 9V dla wyżej grającego woofera). Można trochę dorzucać ogniw dla ew. dośrubowania brzmienia. Różnie w zależności zależności od samego wysterowania.

Tonalność/brzmienie lifelike, detal, ekspresja, transjenty, rozpiętość, scena, lokalizacja. Neutralne, wysokie kontrolowane/rozdzielcze niełamiące się pasmo dźwięków. Brzmienie i całe pasmo, przy wyczynowym wysterowaniu, jak do śrubowania rekordów w wyczynowym stylu lifelike. Jak wysterujesz tak masz.

Nie jakieś urobione/zmanierowane, jak wiele różnych vintage i innych nowych.

Z No 585.5 neutralne, precyzyjne i szybkie (ale i z ciałem). Może i z nowym Gryphonem Diablo.

Z ML-50 Limited Edition (100 par na cały świat). Do driverów. Bogate, pełne, trójwymiarowe, rozdzielcze i detaliczne brzmienie. Dużo informacji z głębi ukazują. Barwa to nie cukier-lukier, a naturalna prawdziwa gęsta tkanka. 425W RMS, 20W RMS a klasie A (i to także z zapasem).

W Bi-Amp Mode do wooferów; No 53 Reference i wymiatasz.

 

To nie jest TAD. TAD jest przy nich uśredniony. Musiałbyś wymieszać TADa z nowym Focalem. Albo Focala odpalić z crossoverami z CC.

EVERESTy z XXI w. jak kameleon, w zależności od wysterowania i okablowania, mogą się upodobniać do Focal, TAD, Wilson etc, gdyż one same mają najwięcej z tych trzech.

W dniu 16.09.2023 o 22:08, Marek.S napisał:

A jak grają Everesty? 😄 Od DD55000

W dniu 16.09.2023 o 22:28, pmcomp napisał:

Zajebiscie

W dniu 16.09.2023 o 22:28, pmcomp napisał:

lepiej od Telefunken

Też mają styl i tonalność lifelike, szybkość, detal, precyzję i scenę. Na uśrednione i podkolorowane TADy TSM-2, system głośnikowy Everest DD55000 spokojnie wystarczy. Nie usłyszysz aż tak dużo jak z nowych topów, ale w porównaniu do innych i tak bardzo dużo.

ML-50 Limited Edition pasowałby i do DD55000. Wycisnąłby z nich wszystko.

Piotr pewnie rozbujałby DD55000 w Tri-Amp Mode, biorąc elektronikę/amplifikację od zestawu z 4343B.

W vintage/najstarszych EVEREST DD55000, CC jak ktoś chce, trzeba dorobić. One w porównaniu do wielu innych starszych vintage, hulają nawet na standardowych oryginalnych starych crossverach (tak że ekipa KRS nic nie ruszała w crossoverach). Tu z CC także byłoby jazda, urywanie głowy i tyłu tzn. wgniatanie w fotel.

Do nowszych Solen Silver Sound z CC wystarcza.

Do vintage DD55000. V-Cap Oil Damped Advanced Metalized (ODAM) z CC. A na UHF 1uF, więc pojemnościowo idealnie pasują V-Cap CuTF 2uF (2x2uF szeregowo = 1uF z CC).

Na giełdzie hifi.pl już nie wiać; tylko na olx. 

EVEREST DD55000 za 79 000 zł Do negocjacji - o ile jeszcze aktualne.

Crossovery z CC musielibyście samemu dorobić.

Cytat

OPIS

Na sprzedaz parwdziwe rarytasy, JBL everest z pierwszej serii z końca produkcji kiedy to były dostępne tylko na indywidualne zamówienie.
Kilka lat temu jeszcze w Japonii przeszły gruntowny przegląd w znajej i bardzo cenionej firmie Kenrick Sound. Na przegląd złożyły się:
-opomiarowanie i czyszczenie elementów zwrotnicy,
-dodanie bitumicznego wygłuszenia od wewnętrznej strony tuby,
-wymiana wytłumienia w komorze basowej,
-wymiana terminali głośnikowych na rodowane,
-wymiana materiału z maskownic na nowy identycznym jak w oryginale.
Kolumny nie wymagały napraw stolarskich. Kolumny są zachowane w świetnym oryginalnym stanie.
Kilka słów o dźwięku. Mimo swoich gabarytów swietnie sprawdzą się nawet w niewielkich pomieszczeniach. Tak zostały zaprojektowane. Mogą grać dosunięte do ściany, nawet w rogu pomiesczeń. Z ich kontrukcji wynika też mała wrażliwość na akustykę pomieszczenia. Tymi cechami JBL się chwalił i sprawdza sie to w praktyce. Skuteczność na poziomie 100db pozwala napędzać je nawet słabym wzmacniaczem, ale jego jakość bezlitośnie zweryfikują:) przestrzeń, bas czy inne cechy dźwięku są na bardzo wysokim poziomie, są bardzo muzykalne, ale wszystko to trzeba już ocenić samemu.
W zestawie piękne dedykowane (Kenrick Sound) podstawy wykonane z drewna orzechowego.
Wiecej zdjęć wyslę w przypadku zainteresowania. Podobnie kwestia transporru do omowienia. Oczywiscie w grę nie wchodzi żadna przesyłka kurierska.
Oczywiscie jest mozliwosć odsłuchu na miejscu.
Zapraszam do kontaktu telefonicznego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
W dniu 6.11.2023 o 17:11, Marek.S napisał:

4350B

Tak się gra z najlepszych egzemplarzy 4350B Studio Monitor. Ekipa KRS może saikeirei robić :)

My te same granie lifelike lubimy. Żeby u Ciebie 4350A w 1/2-ej tego tak rasowo grały :)

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
W dniu 6.11.2023 o 23:46, Sovereign napisał:

Bardzo podobne 3144 & 3145 w wersjach z CC.

Nie żałuj woltażu VDC. Starsze systemy głośnikowe vintage, lubią więcej, by pójść w sporym/znacznym stopniu w stronę nowszych.

Rozbujasz 4343B Studio Monitor tak, że większość nowych kolumn z tradycyjnymi/konwencjonalnymi przetwornikami, będą przy nich jak uśrednione budżetowe vintage.

Tam nie ma schematu CC do JBL4343.

Muszę przewietrzyć mój system…

Godzinę temu, pmcomp napisał:

Tam nie ma schematu CC do JBL4343.

Tam schemat z CC do 4344 (3144) i 4345 (3145).

Podobne. Albo możesz rozrysować 3143, czy jakąkolwiek inną jaką przy nich masz.

W dniu 6.11.2023 o 23:09, Marek.S napisał:

3143 nie bylo standardowo w wersji CC ale kazda zwrotke mozna rozrysowac pod CC, po prostu zamiast jednego kondensatora, dajesz 2 w szeregu

...każdy o 2 x większej pojemności.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Jeśli myślicie o tych Everestach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To bardzo fajne granie u Wlasciciela z Grandinote. W pięknym pokoju audio.
Zresztą to nasz forumowy kolega

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) może się odezwie i wówczas da radę się szybko dogadać.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
2 godziny temu, Marcin Wielgus napisał:

Zresztą to nasz forumowy kolega
@jaggo może się odezwie

''jaggo'' REJESTRACJA 16 Czerwca 2006, OSTATNIA WIZYTA 18 Października 2011. 8 postów, wszystkie w archiwum.

Pewnie życia zabraknie i nie doczekasz się usera ''jaggo'' z ostatnią wizytą w 2011 r. :)

Pewnie pomyliłeś z użytkownikiem ''jaggo00'' REJESTRACJA 20 Grudnia 2020, OSTATNIA WIZYTA 5 Września. 73 posty.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
W dniu 8.11.2023 o 11:37, Sovereign napisał:

 

...każdy o 2 x większej pojemności.

Jakoś to jednak tak prosto nie jest, zwrotka od 4344:

attachment.php?attachmentid=90029&d=1640

W sekcji basowej połączone szeregowo kondy 33uF i 61uF,

W sekcji średniej połączone szeregowo kondy 24uF i 33uF,

W sekcji wysokiej połączone szeregowo kondy 9.1uF i 15uF,

W sekcji super wysokiej połączone szeregowo kondy 3.3uF i 3.9uF.

Dlaczego tak ???

 

A tu jeszcze inna wersja do 4344:

attachment.php?attachmentid=90031&d=1640

 

I komu wierzyć?

Tu oryginalny schemat mojej zwrotnicy JBL3143 do mojego modelu JBL4343B:

201210082126371334.jpg

202302061942152450.jpg

 

 

Tutaj lepiej rozrysowana dla przełącznika ustawionego w pozycji dla jednego wzmaka:

 

 

 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

attachment.php?attachmentid=56102&d=1340

 

z tym, że w stosunku do oryginału cały sygnał powinien przejśc przez kond C2 (56uF), a nie tylko dla średnicy jak powyżej.

I wg. audioheritage.com ten kond to najwieksze zło w tej zwrotnicy.

 

Ponieważ ja będę chciał wykorzystać dwie kocówki: mocny tranzystor na niskie i lampę na resztę wykorzystam firmową opcję zewnętrznej zwrotnicy na 300 Hz i wtedy ten schemat uprości się do wersji bez nastepujących elementów:

C1 i L1 w części LF oraz

C2 i L2 w części MF.

"Zaoszczędzę" na dwóch dużych kondensatorach i dużych cewkach. Zyskam lepsza kontrolę basu na tranzystorze.

Dostanę mozliwośc korekty parametrów podziału. Wykorzystam albo zwrotnicę aktywną tranzystorową albo lampową. Oczywiście analogową.

Dzieki takiemu podejściu będę musiał dokupić jedynie pozostałe elementy LRC dla części MF zwrotnicy czyli: C3, L3 rezystory R1, R2, R3 i Lpad (R4, R5) oraz Lpady dla HF i UHF.

Resztę zwrotnicy mam już zbudowaną.

Na szczęście Jantzen produkuje Lpady 🙂 zarówno w wersji 8ohm jak i 16ohm, kiedys były nie do zdobycia:

1694209796.5346.jpg

1609629625.2296.jpg

 

elementy do zastosowania to kondensatory V-Cap, cewki z Polinku (czy tasmowe czy drutowe to się zobaczy), rezystroy grafitowe.

Taki jest plan i wyjdzie mnie to dużo taniej niż CC gdzie musiałbym całą zwrotkę budowac od nowa.

Taką nową pasywną wersję zwrotnicy miał kiedyś w swoich 4343 Robert Szczerbowski z KBL Sound i grało to wysmienicie.

Pozdro

 

 

 

Muszę przewietrzyć mój system…

Teraz będzie o innym hi-end vintage 🙂 .

Własnie oglądam film Trading Places wydany na BD-UHD w 4K (HDR).

91qPwOFSMxL._AC_UF894,1000_QL80_.jpg

Kto pamięta lata 80-e powinien kojarzyć, to komedia gdzie główną role gra Eddie Murphy. W Polsce film nosił tytuł Nieoczekiwana zmiana miejsc. BTW to już kolejna rekreacja 4K hitu filmowego z Murphiem.

Ale nie o tym, o muzyce. Stamtąd (scena imprezy po "zmianie") pochodzi kawałek, którego nie mam w swoich zbiorach z gatunku funk/disco z lat 70/80 ubiegłego wieku. Dla mnie kwint esencja czarnego disco z USA.

 

Remix 1982:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

''jaggo'' REJESTRACJA 16 Czerwca 2006, OSTATNIA WIZYTA 18 Października 2011. 8 postów, wszystkie w archiwum.
Pewnie życia zabraknie i nie doczekasz się usera ''jaggo'' z ostatnią wizytą w 2011 r. :)
Pewnie pomyliłeś z użytkownikiem ''jaggo00'' REJESTRACJA 20 Grudnia 2020, OSTATNIA WIZYTA 5 Września. 73 posty.

Upps masz rację . Ale jakkolwiek ktoś by chciał potrzebował to dajcie znać skontaktuję was tj z tym "jaggo" który sprzedaje Everesty. Fajny człowiek ze sporą wiedzą .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
attachment.php?attachmentid=56102&d=1340302193
 
z tym, że w stosunku do oryginału cały sygnał powinien przejśc przez kond C2 (56uF), a nie tylko dla średnicy jak powyżej.
I wg. audioheritage.com ten kond to najwieksze zło w tej zwrotnicy.
 
Ponieważ ja będę chciał wykorzystać dwie kocówki: mocny tranzystor na niskie i lampę na resztę wykorzystam firmową opcję zewnętrznej zwrotnicy na 300 Hz i wtedy ten schemat uprości się do wersji bez nastepujących elementów:
C1 i L1 w części LF oraz
C2 i L2 w części MF.
"Zaoszczędzę" na dwóch dużych kondensatorach i dużych cewkach. Zyskam lepsza kontrolę basu na tranzystorze.
Dostanę mozliwośc korekty parametrów podziału. Wykorzystam albo zwrotnicę aktywną tranzystorową albo lampową. Oczywiście analogową.
Dzieki takiemu podejściu będę musiał dokupić jedynie pozostałe elementy LRC dla części MF zwrotnicy czyli: C3, L3 rezystory R1, R2, R3 i Lpad (R4, R5) oraz Lpady dla HF i UHF.
Resztę zwrotnicy mam już zbudowaną.
Na szczęście Jantzen produkuje Lpady  zarówno w wersji 8ohm jak i 16ohm, kiedys były nie do zdobycia:
1694209796.5346.jpg
1609629625.2296.jpg
 
elementy do zastosowania to kondensatory V-Cap, cewki z Polinku (czy tasmowe czy drutowe to się zobaczy), rezystroy grafitowe.
Taki jest plan i wyjdzie mnie to dużo taniej niż CC gdzie musiałbym całą zwrotkę budowac od nowa.
Taką nową pasywną wersję zwrotnicy miał kiedyś w swoich 4343 Robert Szczerbowski z KBL Sound i grało to wysmienicie.
Pozdro
 
 
 

Ja robiąc do moich L300 dałem taśmowa tj Sonus Oliva p. Witek mi robił.
Btw nie wiedziałem o tych Lpad ja dałem z tyłu nowe potki jeden Vishay drogi na średnicę i drugi tańszy na górę


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
6 godzin temu, pmcomp napisał:

Jakoś to jednak tak prosto nie jest, zwrotka od 4344:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To właśnie ta Giskard-a z Lansing Heritage

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zoptymalizowana pod 4344 i 4345 Studio Monitor z 2122H 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

attachment.php?attachmentid=75515&d=1484

6 godzin temu, pmcomp napisał:

W sekcji basowej połączone szeregowo kondy 33uF i 61uF,

W sekcji średniej połączone szeregowo kondy 24uF i 33uF,

W sekcji wysokiej połączone szeregowo kondy 9.1uF i 15uF,

W sekcji super wysokiej połączone szeregowo kondy 3.3uF i 3.9uF.

Dlaczego tak ???

Łatwiej im było złożyć z takich bardziej dostępnych pojemności. 3.3uF i 3.9uF zamiast dwóch równych po 3.6uF.

Najlepiej takie same, ew. bardzo zbliżone w parach.

6 godzin temu, pmcomp napisał:

A tu jeszcze inna wersja do 4344:

attachment.php?attachmentid=90031&d=1640

I komu wierzyć?

To jakaś wersja (może także Giskard-a) do jakichś Studio Monitor z 2123H.

----------

Oryginalna (z CC) w 4344 MkII :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Z 2123H 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

attachment.php?attachmentid=74775&stc=1&attachment.php?attachmentid=1951&stc=1&d

Ian Mackenzie wdrożył schemat z 4344 MkII, i jemu grają wyśmienicie 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

275Nd na Tytanie z Aquaplasem ze zwiększonym czarnym tłem i rozdzielczością tła wg niego.

275Nd w udanych K2 S5500, i tańszych S3100 MkII także z CC.

6 godzin temu, pmcomp napisał:

Tu oryginalny schemat mojej zwrotnicy JBL3143 do mojego modelu JBL4343B:

201210082126371334.jpg

202302061942152450.jpg

Tutaj lepiej rozrysowana dla przełącznika ustawionego w pozycji dla jednego wzmaka:

attachment.php?attachmentid=7675&stc=1&dattachment.php?attachmentid=77298&stc=1&

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Głównie zależne od tego jak masz przetwornik na Mid-Bass'ie. Gdy w 4343B masz nowszy przetwornik 2123H taki jak w 4344 MkII, to trzeba crossover pod wersje z 2123H.

6 godzin temu, pmcomp napisał:

elementy do zastosowania to kondensatory V-Cap, cewki z Polinku (czy tasmowe czy drutowe to się zobaczy), rezystroy grafitowe.

Taki jest plan i wyjdzie mnie to dużo taniej niż CC gdzie musiałbym całą zwrotkę budowac od nowa.

Taką nową pasywną wersję zwrotnicy miał kiedyś w swoich 4343 Robert Szczerbowski z KBL Sound i grało to wysmienicie.

Pozdro

Najlepiej żebyś wykonał to samo z CC, po całości wszystkie kondensatory. Wszystkiego więcej i lepiej.

Na początek 9VDC, później z 27VDC, następnie 54VDC, i na koniec 72VDC. Usłyszysz stopniowo jak całe brzmienie dosłownie wszystkie aspekty się śrubują 🙂

Następnie ew. dokładka, ale pojemnościowa, i dodatkowo brzmienie śrubuje się z mocnym naciskiem na kilka cech 🙂

Woltaż i pojemność/ilość dorzuconych ogniw ma wpływ.

''Standardówka'' tzn. bez CC i ''aktywka'' skompresowane przy ''prądowych'' Charge-Coupled Linear Definition™ Crossover System (CC 77VDC || 77VDC).

Uważaj, bo 77VDC potrafi popieścić :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Sovereign
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
22 godziny temu, Sovereign napisał:

''jaggo'' REJESTRACJA 16 Czerwca 2006, OSTATNIA WIZYTA 18 Października 2011. 8 postów, wszystkie w archiwum.

Pewnie życia zabraknie i nie doczekasz się usera ''jaggo'' z ostatnią wizytą w 2011 r. 🙂

Pewnie pomyliłeś z użytkownikiem ''jaggo00'' REJESTRACJA 20 Grudnia 2020, OSTATNIA WIZYTA 5 Września. 73 posty.

Tak, o mnie chodzi czyli tego drugiego:) i o moje skrzynki. 

Pisaliscie o zwrotnicach cc. Piekna sprawa! Zamontowałem kiedyś w jbl s3100 (made by Sonus Oliva). Zastanawiałem się nad zrobieniem cc w dd55000 ale jednak zbudowanie od zera  to jednak inny level niż w przypadku s3100, nie wchodziła w grę modernizacja zwrotnic, tylko zbudowanie nowych. Tutaj sprawę mógłby ogarnąć ktoś taki jak kolega Sovereign. Odpuściłem więc temat i grają na oryginałach:) 

W dniu 6.11.2023 o 23:09, Marek.S napisał:

3143 nie bylo standardowo w wersji CC ale kazda zwrotke mozna rozrysowac pod CC, po prostu zamiast jednego kondensatora, dajesz 2 w szeregu (w szeregu pojemnosc pozostaje taka sama) a pomiedzy nimi podajesz 9V+ DC przez rezystor 1meg.

 

 

Mozna. Wim, że daję dwa w szeregu ale ... jak pokazałem nie zawsze są to dwa identyczne kondensatory w szeregu. A odpowiedzi @Sovereign , że komuś było wygodniej dać dwa kondy o innej pojemności (zamiast dwóch takich samych) nie kupuję.

Nie wiem, czy pojemnośc pozostaje ta sama przy podłożeniu stałej polaryzacji. Wzór na połączenie szeregowe kondensatorów jest jednak inny 😉 . Możesz podać link z wyjaśnieniem dlaczego tak jest?

Skąd wisz że rezystor 1 M? Na innych zwrotnicach widziałem wartości 2.2M i 3M. To ile powinno być?

 

Takich pytan jest mnóstwo.

Dlatego porosiłem o gotowca do 4343 i 4343B bo takich gotowców w sieci nie znalazłem.

 

 

2 godziny temu, Sovereign napisał:

 

Łatwiej im było złożyć z takich bardziej dostępnych pojemności. 3.3uF i 3.9uF zamiast dwóch równych po 3.6uF.

Najlepiej takie same, ew. bardzo zbliżone w parach.

To jakaś wersja (może także Giskard-a) do jakichś Studio Monitor z 2123H.

 

 

Jak napisałem powyżej ja tego nie kupuję. Masz jakis link z potwierdzeniem tej informacji?

A kondy 33 i 51uF? Też nie było wartości?

 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

W dniu 6.11.2023 o 23:09, Marek.S napisał:

3143 nie bylo standardowo w wersji CC ale kazda zwrotke mozna rozrysowac pod CC, po prostu zamiast jednego kondensatora, dajesz 2 w szeregu (w szeregu pojemnosc pozostaje taka sama) a pomiedzy nimi podajesz 9V+ DC przez rezystor 1meg.

3 godziny temu, pmcomp napisał:

Mozna. Wim, że daję dwa w szeregu ale ... jak pokazałem nie zawsze są to dwa identyczne kondensatory w szeregu. A odpowiedzi @Sovereign , że komuś było wygodniej dać dwa kondy o innej pojemności (zamiast dwóch takich samych) nie kupuję.

W szeregu pojemność mniejsza, napięcie większe.

Wrzucasz 2 kondensatory po 10uF i otrzymujesz 1-en na 5uF.

3.3uF || VDC || 3.9uF, do tego równolegle 3.9uF || VDC || 3.3uF. I masz 3.6uF.

Zawsze składam z równych par.

Najważniejsza pojemność w pakiecie, a nie odrębnie. Łatwiej sparować komplety z kilku mniejszych kondensatorów. 

Tak, że dokładniejsze lepiej sparowane niż pojedyncze kondensatory. Gdyż większy wybór/więcej przerzucania, by złożyć dwie najrówniejsze finalne zestawy.

3 godziny temu, pmcomp napisał:

Jak napisałem powyżej ja tego nie kupuję. Masz jakis link z potwierdzeniem tej informacji?

A kondy 33 i 51uF? Też nie było wartości?

33uF i 51uF w szeregu to 20.036uF

Żeby było bardzo podobnie musiałbyś dać 40uF i 40uF

Łatwiej jemu było złożyć składaka z 33uF i 51uF (47uF+3.9uF+0.1uF)

Takie dla Giskarda były potrzebne do uzyskania finalnej pojemności pod CC w 3144 i 3145. Masz schemat w PDFie. Nawet ułożenie komponentów zobrazowane.

Te zestawy to składaki. Równolegle masz tam dorzucane do tych szeregówek, by finalnie w pakietach uzyskać docelowe pojemności. Zobacz co się dzieje w basie.

PDF :

W dniu 16.11.2022 o 17:10, Sovereign napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przy równolegle połączonych, pojemności sumują się.

Przy szeregowo połączonych obu takich samych kondensatorach, równo zmniejsza się pojemność. Z 2x33uF otrzymujesz 16,5uF.

12 godzin temu, pmcomp napisał:

W sekcji basowej połączone szeregowo kondy 33uF i 61uF,

W sekcji średniej połączone szeregowo kondy 24uF i 33uF,

W sekcji wysokiej połączone szeregowo kondy 9.1uF i 15uF,

W sekcji super wysokiej połączone szeregowo kondy 3.3uF i 3.9uF.

Dlaczego tak ???

Szeregowo kondensatory o różnych pojemnościach z każdej ze stron, różnie zmniejsza się pojemność, w zależności od zestawionych pojemności.

33uF szeregowo (w schemacie od Giskarda) z 51uF, a nie 61uF

24uF i 33uF szeregowo = 13.895uF

9.1uF i 15uF szeregowo = 5.664uF

@pmcomp Dlaczego tak? Zapytaj się Giskarda. Toż tą finalną wartość można uzyskać z mniejszych pojemnościowo kondensatorów!

3.3uF i 3.9uF szeregowo = 1.787uF (po wyliczeniu).

3.6uF i 3.6uF to ciut więcej 1.800uF

W firmowym schemacie do 4344 MkII masz równiutkie parki. I tak się robi :

attachment.php?attachmentid=1951&stc=1&d

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
8 godzin temu, Sovereign napisał:

W szeregu pojemność mniejsza, napięcie większe.

Wrzucasz 2 kondensatory po 10uF i otrzymujesz 1-en na 5uF.

3.3uF || VDC || 3.9uF, do tego równolegle 3.9uF || VDC || 3.3uF. I masz 3.6uF.

Zawsze składam z równych par.

Najważniejsza pojemność w pakiecie, a nie odrębnie. Łatwiej sparować komplety z kilku mniejszych kondensatorów. 

Tak, że dokładniejsze lepiej sparowane niż pojedyncze kondensatory. Gdyż większy wybór/więcej przerzucania, by złożyć dwie najrówniejsze finalne zestawy.

33uF i 51uF w szeregu to 20.036uF

Żeby było bardzo podobnie musiałbyś dać 40uF i 40uF

Łatwiej jemu było złożyć składaka z 33uF i 51uF (47uF+3.9uF+0.1uF)

Takie dla Giskarda były potrzebne do uzyskania finalnej pojemności pod CC w 3144 i 3145. Masz schemat w PDFie. Nawet ułożenie komponentów zobrazowane.

Te zestawy to składaki. Równolegle masz tam dorzucane do tych szeregówek, by finalnie w pakietach uzyskać docelowe pojemności. Zobacz co się dzieje w basie.

PDF :

Przy równolegle połączonych, pojemności sumują się.

Przy szeregowo połączonych obu takich samych kondensatorach, równo zmniejsza się pojemność. Z 2x33uF otrzymujesz 16,5uF.

Szeregowo kondensatory o różnych pojemnościach z każdej ze stron, różnie zmniejsza się pojemność, w zależności od zestawionych pojemności.

33uF szeregowo (w schemacie od Giskarda) z 51uF, a nie 61uF

24uF i 33uF szeregowo = 13.895uF

9.1uF i 15uF szeregowo = 5.664uF

@pmcomp Dlaczego tak? Zapytaj się Giskarda. Toż tą finalną wartość można uzyskać z mniejszych pojemnościowo kondensatorów!

3.3uF i 3.9uF szeregowo = 1.787uF (po wyliczeniu).

3.6uF i 3.6uF to ciut więcej 1.800uF

W firmowym schemacie do 4344 MkII masz równiutkie parki. I tak się robi :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A co autor rozumie przez oznaczenie biamp na schemacie?

Czy to jest tak samo jak w 4343 czyli koniecznosc zastosowania aktywnej zwrotnicy na podzial niskich i reszty?

Jak rozumiem wg. tego opisu: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  i zdjec tylnej plyty terminali glosnikowych biamp polega jedynie na zdjeciu zwor na terminalach, a nie jak w 4343 na koniecznosci uzycia dodatkowej aktywnej zwrotnicy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

21 godzin temu, pmcomp napisał:

A co autor rozumie przez oznaczenie biamp na schemacie?

Czy to jest tak samo jak w 4343 czyli koniecznosc zastosowania aktywnej zwrotnicy na podzial niskich i reszty?

Jak rozumiem wg. tego opisu: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  i zdjec tylnej plyty terminali glosnikowych biamp polega jedynie na zdjeciu zwor na terminalach, a nie jak w 4343 na koniecznosci uzycia dodatkowej aktywnej zwrotnicy.

W 4344 MkII nad terminalami głośnikowymi pod przykręcaną zaślepką masz do wyboru tryby pracy Normal/Bi-Wire i Bi-Amp.

• Normal/Bi-Wire - z jednym wzmacniaczem/wzmacniaczem mocy, (po usunięciu zwor) w Bi-Wire, a z dwoma wzmacniaczami mocy w pasywnym Bi-Amp'ie.

 Bi-Amp (aktywny + pasywny z CC) - z zewnętrzną aktywną zwrotnicą (zalecana wysokiej jakości). Dolnoprzepustowy (dla woofera) i nad nim powyżej górnoprzepustowy. Cała reszta z CC.

IMG_6406.jpgpebflmjvwajpltwa9015.jpg

W dniu 9.11.2023 o 13:30, pmcomp napisał:

attachment.php?attachmentid=56102&d=1340

 

z tym, że w stosunku do oryginału cały sygnał powinien przejśc przez kond C2 (56uF), a nie tylko dla średnicy jak powyżej.

I wg. audioheritage.com ten kond to najwieksze zło w tej zwrotnicy.

 

Ponieważ ja będę chciał wykorzystać dwie kocówki: mocny tranzystor na niskie i lampę na resztę wykorzystam firmową opcję zewnętrznej zwrotnicy na 300 Hz i wtedy ten schemat uprości się do wersji bez nastepujących elementów:

C1 i L1 w części LF oraz

C2 i L2 w części MF.

"Zaoszczędzę" na dwóch dużych kondensatorach i dużych cewkach. Zyskam lepsza kontrolę basu na tranzystorze.

Dostanę mozliwośc korekty parametrów podziału. Wykorzystam albo zwrotnicę aktywną tranzystorową albo lampową. Oczywiście analogową.

Dzieki takiemu podejściu będę musiał dokupić jedynie pozostałe elementy LRC dla części MF zwrotnicy czyli: C3, L3 rezystory R1, R2, R3 i Lpad (R4, R5) oraz Lpady dla HF i UHF.

Resztę zwrotnicy mam już zbudowaną.

Na szczęście Jantzen produkuje Lpady 🙂 zarówno w wersji 8ohm jak i 16ohm, kiedys były nie do zdobycia:

1694209796.5346.jpg

1609629625.2296.jpg

elementy do zastosowania to kondensatory V-Cap, cewki z Polinku (czy tasmowe czy drutowe to się zobaczy), rezystroy grafitowe.

Taki jest plan i wyjdzie mnie to dużo taniej niż CC gdzie musiałbym całą zwrotkę budowac od nowa.

To schemat z LH w założeniu autora pod Bi-Wire dla 4343B 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  Jak pod Bi-Wire to i pod Bi-Amp.

Jego C2 (56uF) oryginalnie 52uF w 3143.

3143 Frequency Dividing Network z CC:

LF: C1=2x144uF;

MF: C2=2x104uF, C3=2x40uF;

HF: C4=2x8uF, C5=2x27uF, C6=2x3uF;

UHF: C7=2x2uF, C8=2x3uF.

No to możesz działać z CC. I rozdzielić nawet pod Tri-Amp/Quad-Amp.

Maxell.gif

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Sovereign
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
4 godziny temu, Sovereign napisał:

W 4344 MkII nad terminalami głośnikowymi pod przykręcaną zaślepką masz do wyboru tryby pracy Normal/Bi-Wire i Bi-Amp.

• Normal/Bi-Wire - z jednym wzmacniaczem/wzmacniaczem mocy, (po usunięciu zwor) w Bi-Wire, a z dwoma wzmacniaczami mocy w pasywnym Bi-Amp'ie.

 Bi-Amp (aktywny + pasywny z CC) - z zewnętrzną aktywną zwrotnicą (zalecana wysokiej jakości). Dolnoprzepustowy (dla woofera) i nad nim powyżej górnoprzepustowy. Cała reszta z CC.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) pebflmjvwajpltwa9015.jpg

To schemat z LH w założeniu autora pod Bi-Wire dla 4343B 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  Jak pod Bi-Wire to i pod Bi-Amp.

 

Poruszyłeś bardzo ważną kwestię:

W 4343 i 4343B można podłączyć dwa wzmaki, jeden na dół pasma, drugi na resztę, po przełączeniu na panelu terminala głośnikowego w tryb external crossover:

attachment.php?attachmentid=68244&stc=1&

 

Wymaga to zastosowania zewnętrznej zwrotnicy z podziałem na 300 Hz które przekieruje po odfiltrowaniu sygnał do głośnika niskotonowego (filtr dolnoprzepustowy) i do reszty głosników przez resztę zwrotnicy pasywnej (filtr górnoprzepustowy).

Jest to wyraźnie opisane np. w teh broszurze:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  przy podawaniu czestotliwosci podziału dla poszeczególnych przetworników. 

Przełącznik ten powoduje "wycięcie" ze zwrotnicy elementów L1 i C1 (74uF) które w pasywnej zwrotnicy i normalnym podłączenie jednego wzmacniacza odpowiadają za filtr dolnoprzepustowy (odcięcie od głośnika basowego wszystkiego powyżej 300Hz) oraz "wycięcie" elementów L2 i C2 (53uF ew. 56uF) stanowiących filtr górno przepustowy zapobiegający dotarciu do reszty przetworników niskich częstotliwości poniżej 300Hz, które mogłyby zniszczyć przetworniki. Ten gość, który korzysta ze zwrotnicy której schemat pokazałeś (tej z kondem 56uF) napisał, że z kondem C2 nie widział (słyszał) żadnej róznicy). Być może bo tam jest różnica względem oryginalnego schematu. Mianowicie sygnał do średniotonowca MF idzie przez C2 56uF ale już do HF i UHF nie idzie. Czyli częstotliwości poniżej 300 Hz są dla MF filtrowane. Nie ma róznicy ponieważ 2121, a szczególnie 2123 wytrzymają te częśtotliwości pomimo że ich nie odtworzą. Natomiast filtry górnoprzepustowe na HF i UHF i tak wytną wszystko poniżej załozonych częstotliwości podziału. Czyli przynajmniej dla HF i UHF mozna pominąć kond C2 (52uF ew. 56uF) ale ... trzeba pamietać o innym efekcie, przed którym ten kond zabezpieczał czyli przed wysoką amplitudą (napięciem) sygnału mogącego dość ze wzmaka do MF, HF i UHF przy włączeniu i wyłączeniu wzmaka (puk w głosnikach). Jak piszą na audioheritage dotyczyło to raczej starych wzmaków z epoki, nowej produkcji to  nie dotyczy ponieważ mają one zazwyczaj załozone zabezpieczenia.  

A jak jest w modelu 4344 z CC?

Z informacji znalazłem tylko to: A charge-coupled linear definition network, which operates class A after applying a bias to a capacitor, is adopted for the network circuit for middle and low frequencies and above, eliminating the generation of 0 cross distortion.
It also supports bi-amp drives with channel dividers and bi-wiring connections.

Nie ma ani pół słowa nt. konieczności zastosowania zewnętrznej zwrotnicy przy biampingu. Na zamieszczonym przez Ciebie zdjęciu terminali głośnikowych tez nie ma takiej informacji. Wygląda na to, że wystraczy przełączyć tryb i już. Jak jest w rzeczywistości?

 

 

4 godziny temu, Sovereign napisał:

W 4344 MkII nad terminalami głośnikowymi pod przykręcaną zaślepką masz do wyboru tryby pracy Normal/Bi-Wire i Bi-Amp.

• Normal/Bi-Wire - z jednym wzmacniaczem/wzmacniaczem mocy, (po usunięciu zwor) w Bi-Wire, a z dwoma wzmacniaczami mocy w pasywnym Bi-Amp'ie.

 Bi-Amp (aktywny + pasywny z CC) - z zewnętrzną aktywną zwrotnicą (zalecana wysokiej jakości). Dolnoprzepustowy (dla woofera) i nad nim powyżej górnoprzepustowy. Cała reszta z CC.

Możesz to dokładnie opisać albo podać link źródłowy?

Wydaje mi się, że ten drugi opis to jak w 4343 tyle, że żaden materiał tego dokładnie nie opisuje. Podobnie jak w 4343 odcinasz w 4344MkII C1 i C3 dla MF. Co ciekawę nie widze pominięcia kondów w części LF dla tego trybu.

Karwa ... doktorat jak zwykle trzeba będzie z tego zrobić.

 

BTW policzyłem koszty elementów i na Miflexie i cewkach z Polinku nie wychodzi wcale jakoś bardzo drogo. Projekt dojrzewa w moim umysle 🙂 .

Pozdro

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.