Skocz do zawartości
IGNORED

Lampowy przedwzmacniacz gramofonowy EAR834 vs LAMM vs 3xSRPP


Pit007
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Rozważam budowę jednego z poniższych przedwzmacniacz lampowych:

1) EAR834 na temat którego powstało już dużo różnych modyfikacji (przede wszystkim McGyver)

zmodyfikowanyEAR834.thumb.jpg.e54346f5913d0f31ce563e4f65d2e857.jpg.9aee8dcfd491f5b2f8c16118bc2d3516.jpg

2) w topologii LAMM który jest podobno uznawany za wybitny (chociaż zdania na forum są podzielone)

 

LAMM.thumb.jpg.fdc4d575df626b243e1f737dd808974b.jpg.861646d2a8a64ff96fbb848196bd1673.jpg

3) i trzecie rozwianie które znalazłem na aliexpres jest to 3x SRPP, nie ma sprzężenia zwrotnego i ma możliwość wyłączyć SRPP w jednym ze stopni wzmacniacza. 

Ha19d4b87b5eb4d79975eb0d179de2308v.thumb.jpg.25ec12fe56fe58d1d10cbb6b65f39e08.jpg.c8ade2ed7ec453e66c1f8733c4732870.jpg

link do aukcji 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Mam pytanie do doświadczonych forumowiczów czy udało się komuś zbudować przedwzmacniacz gramofonowy nr 3 i czy porównywał ktoś dźwięk na tych wszystkich trzech przedwzmacniaczy? Osobiście najbardziej podoba mi się schemat tej trzeciej wersji, ale zanim zdecyduje się na budowę chciałbym zasięgnąć opinii bardziej doświadczonych forumowiczów którzy już mieli do czynienia z tymi trzema konstrukcjami. 

 

Z góry dziękuje i pozdrawiam Piotr. 

Ha19d4b87b5eb4d79975eb0d179de2308v.jpg

zmodyfikowany EAR834.jpg

LAMM.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja opisze swojego Lamma ( tez względem zwykłego srpp bez konda katodowego)

- kondesnatory top lub prawie top 

- kontrola basu

- wyciąganie detali, gdy grają cicho, przez pętle sprzężeń - coś jak kompresor ustawiony na przepuszczanie peakow, kompresje z małym ratio i krótkim czasem (100ms) działania kompresji

- dynamika i przestrzeń 

- mało degraduje sygnał, wręcz wolę słuchać z nim niż na samej końcówce 

 

Zamiana lamp:

- końcowy stopień wpływa na brzmienie w 60-70%, 30% to ecc82

Kondensatorów posiada dużo, na lichych mi nie grał, było zbyt maślanie, mydlanie i nudno. Kondensatory z litego metalu przenoszą harmonicznych więcej.

Nie gram z kondensatorami bocznikującymi sprzężenie 10uF oraz bocznikujacymi koniec 2.2uF - czyli 33nF - bo to degraduje dźwięk moim zdaniem i chyba tylko w oryginale miało to jakiś cel (synergię zważając na zastosowany typ kondów) - można śmiało zaoszczędzić.

 

Forumowicz mi zrobi autorski preamp ale zawsze ciekawiły mnie komercyjne produkty i chętnie bym takie posiadał.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez kramyeu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, kramyeu napisał:

 

Nie gram z kondensatorami bocznikującymi sprzężenie 10uF oraz bocznikujacymi koniec 2.2uF - czyli 33nF - bo to degraduje dźwięk moim zdaniem i chyba tylko w oryginale miało to jakiś cel (synergię zważając na zastosowany typ kondów) - można śmiało zaoszczędzić.

Możesz napisać jaki zestaw kondów 10nF, 10uF i 2,2uF się u Ciebie sprawdził?

pzdr

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, mar_70 napisał:

Możesz napisać jaki zestaw kondów 10nF, 10uF i 2,2uF się u Ciebie sprawdził?

pzdr

10uF Superior, miałem silvera (zbyt jasny, szczególnie góra) i mundorf supreme (bas dłuższy ok ale zbyt mało zróżnicowana góra), superior najlepszy

10nF testowałem tylko KPCU-02 i MBM, został KPCU (kiedyś sprobuje Duelund JDM)

2.2uF: testowałem silvery (dość ok), KFPM-01 (szum jakby giętego celofanu w tle ale ogólnie spoko), KPCU-01 (zbyt duży jazgot), Jupiter Copper Paper Wax 600V (1uF, fajny jednak zbyt ciepły, trochę nudny) KPAL-01 dość spoko bo wyrównany ale to Duelund Alexander (mam 1uF) zmiażdżył resztę (chłodny, precyzyjny, detaliczny)

 

mógłbym jeszcze testować oba Rike: Q-Cap oraz S-Cap 1, na końcu, ale mi się nie chce dłubać, one grają dość sucho. Alexander jest znakomity, co najmniej poziom ponad resztę 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez kramyeu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OLX, były wystawione za marne 650PLN, nowe ...

nie produkują ich od 2013 wg. hificollective

 

Wydaje się po co zmieniać 10uF (od 4,7uF testowałem pojemności, nie ma dużej różnicy przynajmniej od 6,8uF) ale jest ewidentny wpływ na detale, ich rozróżnienie

10nF podobnie 

2.2 wpływa na ogólną charakterystykę 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez kramyeu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się liczy od impedancji następnego stopnia, u mnie chyba 20k Ohm więc wystarczyłby mi 0,18-0,22uF

 

Na forum znajdziesz wzór na to, efekt zbyt małej pojemności to obcięcie basu od dołu - słychać (albo raczej czuć) nawet na ucho.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez kramyeu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie próbowałem, ktoś polecał PP. JDM na pewno są dobre.

od każdego mkp wolałbym lity metal choćby aluminiowy np. KPAL-01 

(miałem czołowe Mundorfy SG i SGO, Clarity Cap MR i Jantzeny)

Czasami z powodu rozmiarów i ceny pasuje tylko MKP

lity metal na starcie daje lepszą dynamikę i separację, czasami ciekawą barwę - każdy który miałem taki był 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez kramyeu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje bardzo za wypowiedzi na temat LAMMa, ale niestety walnąłem babola :) myśląc że (nr 2) to jest przedwzmacniacz z korekcją RIAA. Zmyliły mnie te rezystory i kondensatory między stopniami.

Przepraszam za pomyłkę :)

Na tą chwile potrzebuje wykonać lampowy przedwzmacniacz do gramofonu (czyli z korekcją RIAA) i jeżeli ktoś się może wypowiedzieć w temacie tych dwóch układów (nr 1 i nr 3) o których pisałem powyżej to będę bardzo wdzięczny. Chyba że ma ktoś jeszcze jakąś inna propozycje lampowego przedwzmacniacza ale co najmniej na poziomie jak te powyższe rozwiązania. 

Z góry wielkie dzięki :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, kramyeu napisał:

Superior, miałem silvera (zbyt jasny, szczególnie góra)

Bardzo ciekawe. Tak się składa, że to te same kondensatory, różnią się jedynie materiałem wyprowadzeń.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 miesiące temu...

Witam, 

Z trzech powyższych rozwiązań przedwzmacniacza RIAA wykonuję wersję 3xSRPP dla mojego kolegi. Została zakupiona obudowa, płytka na lampy, transformatory, zasilacze i inne zabawki wszystko u chińczyka. Płytka została polutowana i zastosowane "fajne" (drogie) kondensatory. W obudowie zostały wywiercone otwory częściowo na CNC a częściowo przeze mnie osobiście. Poniżej przesyłam zdjęcie przykładowego rozmieszczenia elementów wewnątrz obudowy. Początkowo chciałem zastosować jeszcze opóźnienie załączenia napięcia anodowego, ale po głębszym przemyśleniu tematu zastanawiam się czy z tego nie zrezygnować ponieważ trochę mi to komplikuje i bałagani całą konstrukcję ponieważ będzie aż cztery sekcje zasilacza anodowego i każdą z nich trzeba przepuścić przez osobny przekaźnik. Dodatkowo taka ilość przekaźników wymusza zastosowanie osobnego (siódmego) zasilacza. Oprócz tego wydaje mi się że lampy w układzie SRPP mają na tyle komfortowe warunki pracy że jest to chyba zbędne. 

Proszę o Waszą opinię, co tym sądzicie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) 20230718_222323..thumb.jpg.3a04be6d1cf480798f26d3350a1a161b.jpg20230720_000231.thumb.jpg.9818475a8de3b1598ac460c593d80482.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 6 miesięcy temu...

Cześć, 

I jak sprawuje się zbudowany przedwzmacniacz? 

Ja wykonałem kilka klonow Ear834, ale mam ochotę zbudować coś z pasywną korekcją RIAA, może właśnie w układzie SRPP. 

Na innym forum polecono mi taką stronke:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Podoba mi się ten projekt bo to pream liniowy ze wstopniem wzmacniającym dla gramofonu, a taki jest mi najbardziej potrzebny teraz po zbudowaniu monoblokow na GM70. 

 

Napisz prosze jak sie preamp sprawuje po pół roku, i czy miałeś okazje go z czyms porownywac? 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 18.04.2023 o 11:47, Pit007 napisał:

Dziękuje bardzo za wypowiedzi na temat LAMMa, ale niestety walnąłem babola 🙂 myśląc że (nr 2) to jest przedwzmacniacz z korekcją RIAA. Zmyliły mnie te rezystory i kondensatory między stopniami.

Przepraszam za pomyłkę 🙂

Na tą chwile potrzebuje wykonać lampowy przedwzmacniacz do gramofonu (czyli z korekcją RIAA) i jeżeli ktoś się może wypowiedzieć w temacie tych dwóch układów (nr 1 i nr 3) o których pisałem powyżej to będę bardzo wdzięczny. Chyba że ma ktoś jeszcze jakąś inna propozycje lampowego przedwzmacniacza ale co najmniej na poziomie jak te powyższe rozwiązania. 

Z góry wielkie dzięki 🙂

Jeśli chodzi o układy 1 i 3 to definitywnie wybrałbym układ nr 3 ponieważ SRPP to lepsze rozwiązanie konstrukcyjne dla preapu phono niż stopień oporowy, do tego w układzie z rys 1 korekcja RIAA jest zrealizowana w USZ -  wybrałbym pasywną korekcję. Natomiast jeśli chodzi o inne rozwiązania konstrukcyjne to osobiście polecałbym następną wariację dla SRPP czyli Mu-Follower. Kiedyś na łamach EP zostały te układy dobrze opisane od stopni oporowych, przez kaskody,SRPP aż do wtórnika Mu. A jeszcze lepiej pójść o krok dalej i zamiast górnej triody użyć tranzystora mosfet, uzyskujemy bardzo dobrą liniowość i impedancje wyjściową prawie taką jak dla mosfetowego wtórnika. Wykonałem taki przedwzmacniacz z rok temu, wszystko działa jak należy. Podaje gotowy schemat. Najlepiej użyć lampy ecc81 no chyba że potrzebuje się 2Vrms to należy wybrać ecc83, oczywiście zmieniając wartości kilku innych komponentów tj rezystorów ustalających prąd lampy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) riaaa.thumb.jpg.d96ad33bf5e4587b11f75320295d7631.jpg.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez AlmostFamous
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płytka jest Twojego autorstwa, czy można ją gdzieś kupić? 

Na razie jestem za cienki, żeby wykonać obliczenia i dobrać punkty pracy lamp, póki co udawało mi się tylko skopiować czyjś projekt. Zamierzam kupić książke A. Tatusia i trochę się podszkolić. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
58 minut temu, Filip Koźlik napisał:

Płytka jest Twojego autorstwa, czy można ją gdzieś kupić? 

Na razie jestem za cienki, żeby wykonać obliczenia i dobrać punkty pracy lamp, póki co udawało mi się tylko skopiować czyjś projekt. Zamierzam kupić książke A. Tatusia i trochę się podszkolić. 

 

Mojego autorstwa. Ostatecznie mogę wykonać taki pre. Książka tatusia - spoko, ale proszę znaleźć sobie artykuł pod tytułem Akrobatyka układów lampowych z EP. Warto przeczytać:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie wskazane artykuły, napewno przeczytam. 

 

Też projektuje w eaglu, wiec nie jest to dla mnie przeszkodą. 

Natomiast ja z Twojej propozycji nie skorzystam, bo zabrało by mi to całą zabawę 🙂

Ale pochwal się jakimiś fotkami swojego egzemplarza, może ktoś inny skorzysta z Twojej propozycji. 

A tutaj fotki mojego wykonania Eara..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

20231119_140245.jpg

20231119_140335.jpg

20231117_214132.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Finalna wersja tego przedwzmacniacza jest w tym temacie: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Przedwzmacniacz został wykonany dla mojego kolegi z którego jest mega zadowolony, używa do tego zacnego gramofonu Denon DP-47 na wkładce MC również Denon DL-160. Do niego idealnie pasuje jakaś końcówka mocy lub najlepiej właśnie takie jak wykonał Filip Koźlik mono bloki na GM70 ponieważ posiada dwa wejścia phono jedno z nich jest przełączane phono/aux, posiada regulację głośności i dwa wyjścia, jedno z nich jest odłączane drugie na stałe. Całość spisuje się rewelacyjnie. Niestety mogłem go porównać tylko ze standardowym przedwzmacniaczem wbudowanym we wzmacniacz, ale różnica była kosmiczna przede wszystkim dźwięk stał się maga przestrzenny a każdy instrument stał się idealnie selektywny i namacalny dużo bardziej wyraźniejszy, przy tym dużo większa dynamika. Słuchałem to na niezbyt dobrych głośnikach (starych Altec'ach) ale mimo to różnica była ogromna. 

Filip pięknie wykonałeś tego Eara moje gratulacje. Też użyłem podobnych przekaźników a w zasadzie takich samych tylko po dwa na jednej płytce, za które zresztą na innym forum zostałem zrugany 🙂  Jak na razie nie powodują żadnych problemów, ale na pewno będę je wymieniał na kontraktrony ponieważ są w torze sygnałowym, najprawdopodobniej na takie ekranowane jak te:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

U ciebie z tego co widzę to są tylko na zasilaniu. 

20230728_231830.jpg

 

Zdjęcie od Piotr.jpeg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Pit007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 28.01.2024 o 13:38, AlmostFamous napisał:

Jeśli chodzi o układy 1 i 3 to definitywnie wybrałbym układ nr 3 ponieważ SRPP to lepsze rozwiązanie konstrukcyjne dla preapu phono niż stopień oporowy, do tego w układzie z rys 1 korekcja RIAA jest zrealizowana w USZ -  wybrałbym pasywną korekcję. Natomiast jeśli chodzi o inne rozwiązania konstrukcyjne to osobiście polecałbym następną wariację dla SRPP czyli Mu-Follower. Kiedyś na łamach EP zostały te układy dobrze opisane od stopni oporowych, przez kaskody,SRPP aż do wtórnika Mu. A jeszcze lepiej pójść o krok dalej i zamiast górnej triody użyć tranzystora mosfet, uzyskujemy bardzo dobrą liniowość i impedancje wyjściową prawie taką jak dla mosfetowego wtórnika. Wykonałem taki przedwzmacniacz z rok temu, wszystko działa jak należy. Podaje gotowy schemat. Najlepiej użyć lampy ecc81 no chyba że potrzebuje się 2Vrms to należy wybrać ecc83, oczywiście zmieniając wartości kilku innych komponentów tj rezystorów ustalających prąd lampy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) riaaa.thumb.jpg.d96ad33bf5e4587b11f75320295d7631.jpg.

Fajna konstrukcja, podoba mi się ale dla mnie brakuje jeszcze jednego stopnia (np na ECC82).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Pit007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pit007 dzięki za odpowiedź. 

U mnie przekaźniki w płytkach za 7zl z allegro, sa zarowno w zasilaniu jak i na wyjsciu przedwzmacniacza. Tak wiec są w torze audio, ale nie stwierdziłem negatywnego wplywu na dźwięk.

 

Przejrzałem schemet, ktory zamiesciles i nie rozumiem co robi ten drugi przekaznik oznaczony na schemacie srpp? 

Bo pierwszy przelacza obciazenie dla wkladki. 

Wystarczy zmienic obciazenie z 47kOhm na 300 i preamp moze grac z wkładką MC? A co ze wzmocnieniem? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o te przekaźniki chodzi, w torze sygnału powinny być przekaźniki do tego celu przeznaczone czyli w tym miejscu przekaźniki sygnałowe lub lepiej kontaktrony sygnałowe. Ja również nie zauważyłem negatywnego wpływu tych "zwykłych" przekaźników (dobiegałem z kilku te z najmniejsza rezystancją styków) ale mimo wszystko będę je wymieniał na kontaktrony sygnałowe takie w ekranowanej obudowie. 

 

W miejscu tego przełącznika SRPP to ja wpiąłem przekaźnik na dodatkowe wejście np. dla CD sterowany od tyłu obudowy (phono2/aux).

A pierwszy przekaźnik przełącza wejście nr 1 (phono1) i wejście nr 2 (phono2/aux) sterowany od frontu.

 

Dla wkładki MC wysoko sygnałowej MC wystarczy tylko zmienić obciążenie na 300 ohm. Kolega ma wkładkę MC Denona DL160 dla której jest zalecane obciążenie standardowej wkładki MM i tak faktycznie ona gra lepiej na obciążeniu standardowym MM. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Ja tak właśnie zrobiłem w tym przedwzmacniaczu gramofonowym 

przed ostatnim stopniem jest przełącznik którym się wybiera phono/CD a następnie potencjometr

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.