Skocz do zawartości
IGNORED

Upsampling/Oversampling czy 16/44.1


Rekomendowane odpowiedzi

11 minut temu, pmcomp napisał:

0202122 🙂

Jeszcze w 2002 rokuTP S.A. oferowala dostep wdzwaniany, w lepszej opcji w pakietach:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szybszy DSL pojawil sie w 2001 roku, ale cena byla slona:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Dopiero Neostrada 20 Mbps a potem 40 Mbps zaczela zmieniać polski internet ale to bylo jakos kolo 2005 roku.

Tutaj wiecej:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Umowmy sie, dotyczylo to na poczatku tylko wielkich miast. Polska powiatowa i wieś ciagle korzystaly z dial-up.

To dzisiaj doszlo do paradoksow gdzie polska wies ma swiatlowody, a obwarzanek Warszawy „ciagle biega” po ADSL 🙂 🙂 🙂 .

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

51 minut temu, Ajothe napisał:

Trochę przesadzasz, w 2008 to już był normalny net,

Od 2004 to już nawet było audiostereo, pamiętam 😉 

21 godzin temu, Elbing napisał:

Ta z 2011 r. opisana przez wydawcę "remastered" brzmi znacznie gorzej niż ta z 1983 r.

Tak samo jak remaster Deep Purple Made i Japan z 2014 w stosunku do oryginału. Stracił klimat.

19 minut temu, jar1 napisał:

Tak samo jak remaster Deep Purple Made i Japan z 2014 w stosunku do oryginału. Stracił klimat.

Twoja powyższa uwaga @jar1 odnosi się też do "The Wall" Pink Floyd. Mam starą wersję z połowy lat 90' (prezent od Taty) i brzmi wyśmienicie. Nowa po remasterze jest fatalna. Pokłosie loudness war ?

14 minut temu, Elbing napisał:

Twoja powyższa uwaga @jar1 odnosi się też do "The Wall" Pink Floyd. Mam starą wersję z połowy lat 90' (prezent od Taty) i brzmi wyśmienicie. Nowa po remasterze jest fatalna. Pokłosie loudness war ?

Bo dobrze żeby w remasteringu brał udział muzyk. Np remastery Jethro Tull i inne też robione przez Stevena Willsona moim zdanim są bardzo udane. Jego własne projekty muzyczne też są bardzo dobrze dopracowane realizacyjnie.

32 minuty temu, Elbing napisał:

 

warto się zastanowić gdzie jest to hi-end , czy przy znakomitym źródle i dobrze skonfigurowanym [niekoniecznie bardzo drogim systemie , czy przy cd albo plikach i koniecznie drogim albo bardzo drogim systemie , bo przecież tą jakość , a wymagania są ,trzeba jakoś podciągnąć . jest to dział hi end a nośnik tak krytykowany zwany jest nośnikiem audiofilskim , ten wątek dotyczy tez niejako poprawy dźwięku , z 44.100 /16 ,co prawda sztucznie poprzez upsampling ale jednak autor miał na myśli lepsza jakość od cd

Edytowane przez krzystekov
Godzinę temu, jar1 napisał:

Tak samo jak remaster Deep Purple Made i Japan z 2014 w stosunku do oryginału. Stracił klimat.

Jak jestesmy przy tak wiekowych klimatach to … wlasnie zapuscilem sobie bootlegowe wydanie DVD z koncertu w Sopocie z 1979 roku. Nie byli to Purple ale … zgadnie ktoś?

Dziwek? Jaki upsampling … MPEG1 mono, a obraz z macroblokami wiekosci kostek lodu. Ale w kolorze. Pamietam wtedy ogladalem z wypiekami na twarzy … na czarno-bialo.

Dzialo sie. I bylem 45 lat mlodszy 🙂 🙂 🙂 .

 

PS. chcialbym Wam uprzejmie przypomniec, ze i Purple i Floydzi oryginalni sa na … analogu, na tasmie. Polecam kiedys posluchac nie vinyla ale studyjnej tasmy. Wtedy jest dopiero SŁUCHOWISKO i docenić można „co artysta miałna mysli”. Jak by co to kiedys zapraszam ( @jar1, nie zamierzam taskać swojego klamora do KAIMu, moze kiedys Jacek sie skusi)  CD to juz niestety tylko i wyłącznie „gorsza” cyfrowa kopia 😉 .

 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

51 minut temu, krzystekov napisał:

warto się zastanowić gdzie jest to hi-end , czy przy znakomitym źródle i dobrze skonfigurowanym [niekoniecznie bardzo drogim systemie , czy przy cd albo plikach i koniecznie drogim albo bardzo drogim systemie , bo przecież tą jakość , a wymagania są ,trzeba jakoś podciągnąć . jest to dział hi end a nośnik tak krytykowany zwany jest nośnikiem audiofilskim , ten wątek dotyczy tez niejako poprawy dźwięku , z 44.100 /16 ,co prawda sztucznie poprzez upsampling ale jednak autor miał na myśli lepsza jakość od cd

Autor przez kilka ostatnich dni porównywał płyty CD odtwarzane z transportu 16/44.1 i upsamplowane przez transprt do 176.4. Transport ma opcje upsamplingu do DSD64, ale ponieważ nie mam dwóch dobrych kabli AES , które tezymja 110 Ohm, a które są niezbędne do przesłania DSD64 DoP do dcs Debussy to tej opcji nie udało mi się sprawdzić. Niestety po 2 kablach XLR Debussy rozpoznaje transfer 176.4 przez podwójne AES,  ale dźwięku nie ma. Przy upsamplingu do 176.4 przez  podwójne AES gra ale przy DSD DoP nie , tylko widzi transfer 176.4 jak przy DoP powinno być. Albo transporty Esoteric "kodują" DoP inaczej niż DCS albo to wina kabla który nie jest AES 110 Ohm , bo znalazłem taką informację w sieci . Mam nadzieje , że kabla, ktory do 176.4 wystarcza , ale do DoP mudi trzymać parametry. Może ktoś ( np @pmcomp😀) przerabiał temat DSD przez DoP przez podwojne AES I zna odpowiedź.

Co do wrażeń odsłuchowych. W moim odczuciu upsampling u źródła zmienia znacząco efakt końcowy. Mnie osobiście bardziej odpowiada raczej wersja 16/44.1, która daje lepszą przestrzeń, bardziej spójny przekaz, bardziej naturalny , że świetną holografią i ogromną ilością wypełnionej mikroprzekazem przestrzeni wokół instrumentów, wokali. Niesamowicie namacalny przekaz.

Upsampling do 176.4 daje bardziej "wykrojone" z całości obrazu ,  trochę bardziej nasycone źródła pozorne, ale gubi dużo tego co jest pomiędzy. Na pierwszy rzut ucha jest bardziej efektownie, ale w porównaniu z 16/44.1 na dłuższą metę obraz muzyczny wydaje się bardziej sztuczny. Choć nazwałbym go takim sztucznie ocieplonym.

Niestety pozniej sygnał trafia do DAC , który i tak robi upsampling. Co prawda z każdym materiałem który dostanie , więc może dla celów porównawczych nie ma znaczenia.

Z czystej ciekawości będę chciał porównać brzmienie z płyty SACD z warstwy CD i SACD ( bo jak wyżej ustalono to ten sam master).

Na koniec uwaga,  że to co zrobiło połączenie Esoteric P-03 z dcs Debussy w moim systemie nie mieści mi się do tej pory w wyobraźni. Coś niesamowitego.

To wszystko  oczywiście moim zdaniem.

Edytowane przez carlos med
12 minut temu, carlos med napisał:

Może ktoś ( np @pmcomp😀) przerabiał temat DSD przez DoP przez podwojne AES I zna odpowiedź.

Sprawdz ustawienia wyjscia dzwieku przez podwojny SPDIF w Esotericu. Pokombinuj. Ja ci nie pomoge bo go nie znam.

dCS NB i dCS Debussy wspolpracuja pracuja OK ale … tez trzeba poprawnie ustawic parametry wyjscia z NB.

BTW jak ci sie dzwiek Debussyego podoba w porownaniu do Twojego DACa? PCM oczywiscie. Tylko np. po dwóch tygodniach sluchania, a nie po godzinie.

PS.Nie slyszalem zeby byly rozne „standardy” DoP.

14 minut temu, carlos med napisał:

z płyty SACD z warstwy CD i SACD ( bo jak wyżej ustalono to ten sam master).

Moze byc ten sam ale nie musi. Stawiam, ze na poczatku wejscia formaty SACD byly oddzielne mastery takze po to aby pokazac wyzszosc SACD nad CD. Ale to moja teoria spiskowa.

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

45 minut temu, pmcomp napisał:

Jak jestesmy przy tak wiekowych klimatach to … wlasnie zapuscilem sobie bootlegowe wydanie DVD z koncertu w Sopocie z 1979 roku. Nie byli to Purple ale … zgadnie ktoś?

Dziwek? Jaki upsampling … MPEG1 mono, a obraz z macroblokami wiekosci kostek lodu. Ale w kolorze. Pamietam wtedy ogladalem z wypiekami na twarzy … na czarno-bialo.

Dzialo sie. I bylem 45 lat mlodszy 🙂 🙂 🙂 .

 

PS. chcialbym Wam uprzejmie przypomniec, ze i Purple i Floydzi oryginalni sa na … analogu, na tasmie. Polecam kiedys posluchac nie vinyla ale studyjnej tasmy. Wtedy jest dopiero SŁUCHOWISKO i docenić można „co artysta miałna mysli”. Jak by co to kiedys zapraszam ( @jar1, nie zamierzam taskać swojego klamora do KAIMu, moze kiedys Jacek sie skusi)  CD to juz niestety tylko i wyłącznie „gorsza” cyfrowa kopia 😉 .

 

Daj spokój. 😉

Miałem magnetofon i szpulowy i kasetowy i gramofon. 

Nie tak dawno nawet ktoś do klubu przytargał jakiś wielki studyjny magnetowfo i taśmy matki. Słuchaliśmy.

A jak tylko wszedłem do pokoju i nie widząc co i jak podłączone, pierwsze co poaiedziałem, zanim się rozebrałem, że gra lampa 😉

No i się okazało, ze tak było, bo za magnetofonem był pre lampowy, który robił całą różnicę. Po wpięciu do normalnego pre wszystko wróciło do normy i grało zupełnie standardowo, jak z CD 😉 

1 godzinę temu, Elbing napisał:

"The Wall" Pink Floyd. Mam starą wersję z połowy lat 90' (prezent od Taty) i brzmi wyśmienicie. Nowa po remasterze jest fatalna. Pokłosie loudness war ?

Ja mam wydanie z 1994 roku w podwójnym pudełku i doszukałem się w książeczce napisu Digital Remaster Harvest E.M.I. Records Ltd. United Kingdom. Pech.... Pozostaje szukać lepszej wersji.....☹️

Edytowane przez slawsim

A co to byl za magnetofon?

Tasm matek raczej nie przytargał, co najwyzej ktores tam kopie … i tu jest pies pogrzebany 🙂 .

Sam mam ledwie na palcach jednej reki policzyć prawdziwe tasmy matki. B9 jesli za tasme matke uwazasz np.takie komercyjne wydanie:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To moze byc co najwyzej druga kopia 😉 .

 

7 minut temu, slawsim napisał:

Ja mam wydanie z 1994 roku w podwójnym pudełku i doszukałem się w książeczce napisu Digital Remaster Harvest E.M.I. Records Ltd. United Kingdom. Pech.... Pozostaje szukać lepszej wersji.....☹️

Jest gdzieś stronka ze wszystkimi wydaniami Floydow opisujace dokladnie wydania i tloczenia CD. Baaardzo dokladnie. Bo w jedym roku roznic bylo sporo. Poszukaj.

Coś w tym stylu: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  ale z dokladnymi opisami kazdego wydania i przede wszystkimtloczen CD. Oraz ze zdjeciami bo po nich najlepiej widac roznice wydania gdzie na pierwszy rzut oka na okladke wszystko jest to samo.

A te wczesniejsze lepsze wersje potrafia na eBayu naruszyc portfel.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

2 minuty temu, pmcomp napisał:

Jest gdzieś stronka ze wszystkimi wydaniami Floydow opisujace dokladnie wydania CD. Baaardzo dokladnie. Bo w jedym roku roznic bylo sporo. Poszukaj.

Koniecznie, ponieważ na "Wish You Were Here" z 1992 też jest z tyłu na dole napisane Digital Remaster. 

3 godziny temu, Elbing napisał:

Teoretycznie format lepszy od CD, które wyparło z rynku kasety magnetofonowe

Teoretycznie to format CD jest lepszy niż SACD. Powstało na ten temat kilka artykułów naukowych na przykład najbardziej znana publikacja AES z 2001 roku   przygotowania przez uniwersytet z Ontario : Why 1-Bit Sigma-Delta Conversion is Unsuitable
for High-Quality Applications.  Publikacja jest napisane językiem technicznym , więc audiofile nie zrozumieją. Ale niedoskonałości SACD doskonale rozumieli inżynierowie Texas Instruments , których nigdy nie zainteresowali się produkcją przetworników cyfrowo-analogowych opartych o modulację 1 bitową delta sigma dla zastosowań w najwyższej jakości audio , tylko jeszcze pod koniec 20 wieku ulepszali przetworniki wielobitowe np. PCM1704.

Warto sobie przypomnieć , że już w drugiej połowie lat 80-tych Philips prowadził badania nad zastosowaniem modulacji 1-bitowej delta-sigma dla uzyskania  najwyższej jakości w odtwarzaczach CD. W ten sposób w 1991 powstał znany przetwornik TDA1547 , który miał zastąpić słynnego wielobitowego TDA1541A. Z badań Philipsa wyszło, że aby 1 bitowa modulacja delta sigma nadawała się do wysokiej jakości reprodukcji, to sygnał musi podlegać 256 krotnemu nadpróbkowaniu.  A tymczasem SONY pod koniec lat 90-tych wprowadziło standard SACD ( czyli marketingowa nazwa modulacji 1 bitowej delta sigma ) o 4 KROTNIE NIŻSZEJ częstotliwości próbkowania !!!. To był ogromy krok wstecz  i po prostu techniczny bubel, dlatego Philips nie dołączył do SONY w propagowaniu SACD. 

Tak więc SACD jako bubel w naturalny sposób zeszedł ze sceny. Natomiast w obecnych czasach dostępne są pliki  zakodowane w 1 bitowej modulacji delta sigma z częstotliwościami próbkowania 2, 4, 8 krotnie większymi niż SACD. W takim przypadku uzyskiwana jakość brzmienia może być już bardzo wysoka i audiofile mogą się bawić porównywaniem ze standardowym PCM.

 

pozdrawiam

Arkadix

 

 

 

 

Edytowane przez Arkadix
1 minutę temu, slawsim napisał:

Koniecznie, ponieważ na "Wish You Were Here" z 1992 też jest z tyłu na dole napisane Digital Remaster. 

Pamietajcie ze potrafia byc tez dobre remastery tzn. dobrze brzmiace.

Muszę przewietrzyć mój system…

19 minut temu, pmcomp napisał:

Sprawdz ustawienia wyjscia dzwieku przez podwojny SPDIF w Esotericu. Pokombinuj. Ja ci nie pomoge bo go nie znam.

dCS NB i dCS Debussy wspolpracuja pracuja OK ale … tez trzeba poprawnie ustawic parametry wyjscia z NB.

BTW jak ci sie dzwiek Debussyego podoba w porownaniu do Twojego DACa? PCM oczywiscie. Tylko np. po dwóch tygodniach sluchania, a nie po godzinie.

PS.Nie slyszalem zeby byly rozne „standardy” DoP.

Esoteric DSD DoP wysyła tylko przez podwójne AES. Przy włączonym upsamplingu do 176.4 bez problemu dcs odbiera przez podwójne AES , a przy DSD nadal jest w dcs 176.4 jak powinno być i powinna palić się dioda 32. Przy połączeniu przez podwojne AES transport wysyła oddzielnie lewy i prawy kanał przez AES 1 i 2 i w dcs z 44.1 robi się 88.2. Na zazie bardziej odpowiada mi brzmienie przy połączeniu przez pojedyncze AES lub coax.

Tez myślę że DoP jest "w jednym standardzie" 8 bit kodujące + 16 bit samego materiału.

Co do różnic z DAC na PCM63P-K to za wcześnie na wnioski, ale na pewno dcs Debussy w porównaniu z nim gra o wiele bardziej bogatym przekazem i wgląd w nagranie jest dużo większy. Myslalem , że z moich kolumn już wiecej nie wycisnę,  a tu zaskoczenie ogromne , pozytywne. Pisali o nich,  że pokazują klasę jeśli są w dobrym towarzystwie,  a czasem nawet słabszym ogniwem 😉

6 minut temu, slawsim napisał:

Koniecznie, ponieważ na "Wish You Were Here" z 1992 też jest z tyłu na dole napisane Digital Remaster. 

To chyba jest jednak ta stronka ktora podalem.

Tu masz pierwsze tloczenie: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

11 minut temu, slawsim napisał:

Ja mam wydanie z 1994 roku w podwójnym pudełku i doszukałem się w książeczce napisu Digital Remaster Harvest E.M.I. Records Ltd. United Kingdom. Pech.... Pozostaje szukać lepszej wersji.....☹️

To mamy pewnie ten sam. Porównywałem z wersja, gdzie są czerwone litery na okładce.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
2 minuty temu, carlos med napisał:

Esoteric DSD DoP wysyła tylko przez podwójne AES. Przy włączonym upsamplingu do 176.4 bez problemu dcs odbiera przez podwójne AES , a przy DSD nadal jest w dcs 176.4 jak powinno być i powinna palić się dioda 32

A po co ustawisz upsamplig przy DoP? U mnie ustawia sie podwojny AESi wtedy DSD leci natywnie w DoP.

Muszę przewietrzyć mój system…

3 minuty temu, pmcomp napisał:

Pamietajcie ze potrafia byc tez dobre remastery tzn. dobrze brzmiace.

Jak porównałem tak "na szybko"  "Brothers in Arms" Dire Straits pierwsze wydanie i współczesne, to ma nowszym jest wyraźniejsza chrypka Knopflera, szelest palców na strunach itd., ale czy to jest bardziej prawdziwe trzeba się zagłębić. 

4 minuty temu, Elbing napisał:

To mamy pewnie ten sam. Porównywałem z wersja, gdzie są czerwone litery na okładce.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pierwsze tloczenie Japan: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Drugie tloczenie Japan: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Okladka pewnie podobna, a przynajmniej czarn6 napis ale … porownajcie cyferki wytloczone na CD (matrix information).

Ja sobie kidys zakupilem takie lepsze wersje Dark Side, Wish i Wall.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

15 minut temu, pmcomp napisał:

A co to byl za magnetofon?

A takie coś. Telefunken m10a

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
10 minut temu, Arkadix napisał:

Teoretycznie to format CD jest lepszy niż SACD. Powstało na ten temat kilka artykułów naukowych na przykład najbardziej znana publikacja AES z 2001 roku   przygotowania przez uniwersytet z Ontario : Why 1-Bit Sigma-Delta Conversion is Unsuitable
for High-Quality Applications.  Publikacja jest napisane językiem technicznym , więc audiofile nie zrozumieją. Ale niedoskonałości SACD doskonale rozumieli inżynierowie Texas Instruments , których nigdy nie zainteresowali się produkcją przetworników cyfrowo-analogowych opartych o modulację 1 bitową delta sigma dla zastosowań w najwyższej jakości audio , tylko jeszcze pod koniec 20 wieku ulepszali przetworniki wielobitowe np. PCM1704.

Warto sobie przypomnieć , że już w drugiej połowie lat 80-tych Philips prowadził badania nad zastosowaniem modulacji 1-bitowej delta-sigma dla uzyskania  najwyższej jakości w odtwarzaczach CD. W ten sposób w 1991 powstał znany przetwornik TDA1547 , który miał zastąpić słynnego wielobitowego TDA1541A. Z badań Philipsa wyszło, że aby 1 bitowa modulacja delta sigma nadawała się do wysokiej jakości reprodukcji, to sygnał musi podlegać 256 krotnemu nadpróbkowaniu.  A tymczasem SONY pod koniec lat 90-tych wprowadziło standard SACD ( czyli marketingowa nazwa modulacji 1 bitowej delta sigma ) o 4 KROTNIE NIŻSZEJ częstotliwości próbkowania !!!. To był ogromy krok wstecz  i po prostu techniczny bubel, dlatego Philips nie dołączył do SONY w propagowaniu SACD. 

Tak więc SACD jako bubel w naturalny sposób zeszedł ze sceny. Natomiast w obecnych czasach dostępne są pliki  zakodowane w 1 bitowej modulacji delta sigma z częstotliwościami próbkowania 2, 4, 8 krotnie większymi niż SACD. W takim przypadku uzyskiwana jakość brzmienia może być już bardzo wysoka i audiofile mogą się bawić porównywaniem ze standardowym PCM.

 

pozdrawiam

Arkadix

 

 

 

 

SACD a CD. Zapis na płycie SACD różni się od dotychczas stosowanego formatu CD, gdzie sygnał analogowy jest próbkowany 44 100 razy na sekundę, a każda spróbkowana wartość jest opisana za pomocą słowa 16 bitowego. W SACD próbkowanie jest dokonywane z częstotliwością wielokrotnie większą, bo aż 2,822 MHz, dzięki czemu uzyskuje się wysoką rozdzielczość. Sygnał analogowy przetwarzany jest w jednobitowym przetworniku a/c typu Sigma-Delta. Wartość próbki nie jest podawana w postaci słowa, lecz za pomocą 0 i 1 wykazuje czy jego kolejna chwilowa wartość jest większa czy mniejsza od poprzedniej. Uzyskuje się sygnał w postaci ciągu impulsów prostokątnych o zmiennej szerokości (PDM - Pulse Density Modulation). Częstotliwość próbkowania nie została wybrana przypadkowo. Taka częstotliwość jest doskonałą wartością wyjściową, by uzyskać dzięki prostemu dzieleniu, częstotliwości próbkowania innych formatów wielobitowych. - wartość próbkowania 44.1 kHz uzyskuje się dzieląc przez 640, - wartość próbkowania 32 kHz uzyskuje się dzieląc przez 882, - wartość próbkowania 48 kHz uzyskuje się dzieląc przez 588 - wartość próbkowania 96 kHz uzyskuje się dzieląc przez 294 Aby na płycie o znormalizowanej średnicy 12 cm można było zmieścić taką ilość informacji, która przy takiej częstotliwości próbkowania odpowiadała by nie mniej niż 74 minutom muzyki, konieczne było bardzo gęste upakowanie strumienia bitów. Dlatego używa się płyty i systemu zapisującego (odczytującego) znanego z DVD. Jednak płyta SACD jest inna niż ta, znana nam z DVD.  

 

2 minuty temu, Elbing napisał:

To mamy pewnie ten sam.

Na to wygląda. Czytałem kiedyś, a nawet widziałem w TV Gilmour'a z gościem od realizacji dźwięku przy mikserach i remaster odbywał się z jego udziałem (Gilmour'a), jednak jak widać/słychać nie zawsze.

1 minutę temu, jar1 napisał:

A takie coś. Telefunken m10a

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Bardzo dobry magnetofon 🙂 .

To z innej beczki … po kilku minutach sluchania „przypadkowego materialu” i jednego magnetofonu wyrobiles sobie zdanie nt. jakosci dzwieku ze studyjnej tasmy magnetofonowej w porownaniu do CD?

Gratuluje.

Mam trzy magnetofony studyjne i ze 400 tasm i slucham od dobrych kilku lat. I juz tyle gdzies u kogos „slyszalem”, szczegolnie na AVS, ze zgadzam sie z Tobą … mozna sie negatywnie zdziwić. Podjedz kiedys, do mnie jak nie chcesz to nie ma musu, z Umką do drugiego Jacka, bedzie wiedzialdo ktorego. Super system na Dynaudio Consequence i d’Agostino, ktory … morduje cyfrę. Ciekawbylbym wtedy Twojego zdania nt. analogu z tasmy 🙂 .

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

10 minut temu, pmcomp napisał:

A po co ustawisz upsamplig przy DoP? U mnie ustawia sie podwojny AESi wtedy DSD leci natywnie w DoP.

Mam na myśli upsampling płyty CD do DSD. To jedna z opcji do wyboru w transporcie, najwyższa. Oddzielnie ustawia się wybór wyjsia np na Dual AES, które jako jedyne obsługuje powyżej 176.4.

25 minut temu, krzystekov napisał:

SACD a CD. Zapis na płycie SACD różni się od dotychczas stosowanego formatu CD, gdzie sygnał analogowy jest próbkowany 44 100 razy na sekundę, a każda spróbkowana wartość jest opisana za pomocą słowa 16 bitowego. W SACD próbkowanie jest dokonywane z częstotliwością wielokrotnie większą, bo aż 2,822 MHz, dzięki czemu uzyskuje się wysoką rozdzielczość. Sygnał analogowy przetwarzany jest w jednobitowym przetworniku a/c typu Sigma-Delta. Wartość próbki nie jest podawana w postaci słowa, lecz za pomocą 0 i 1 wykazuje czy jego kolejna chwilowa wartość jest większa czy mniejsza od poprzedniej. Uzyskuje się sygnał w postaci ciągu impulsów prostokątnych o zmiennej szerokości (PDM - Pulse Density Modulation). Częstotliwość próbkowania nie została wybrana przypadkowo. Taka częstotliwość jest doskonałą wartością wyjściową, by uzyskać dzięki prostemu dzieleniu, częstotliwości próbkowania innych formatów wielobitowych. - wartość próbkowania 44.1 kHz uzyskuje się dzieląc przez 640, - wartość próbkowania 32 kHz uzyskuje się dzieląc przez 882, - wartość próbkowania 48 kHz uzyskuje się dzieląc przez 588 - wartość próbkowania 96 kHz uzyskuje się dzieląc przez 294 Aby na płycie o znormalizowanej średnicy 12 cm można było zmieścić taką ilość informacji, która przy takiej częstotliwości próbkowania odpowiadała by nie mniej niż 74 minutom muzyki, konieczne było bardzo gęste upakowanie strumienia bitów. Dlatego używa się płyty i systemu zapisującego (odczytującego) znanego z DVD. Jednak płyta SACD jest inna niż ta, znana nam z DVD.  

 

Niech nam tu gazetów nie czyta… jak mawial klasyk.

Odpowiednikiem zaawartosci bitowej albo gestości sygnalu DCS64 jest PCM 24/88.

16 minut temu, carlos med napisał:

Mam na myśli upsampling płyty CD do DSD. To jedna z opcji do wyboru w transporcie, najwyższa. Oddzielnie ustawia się wybór wyjsia np na Dual AES, które jako jedyne obsługuje powyżej 176.4.

Po DoP piscisz jedynie, jak sama nazwa wskazuje, czysty DSD64 lub DSD128. W dCS puscisz DSD64 po jednym AES, a DSD128 po dwoch AES. Po dwoch AES puscisz takze DXD.

Tak to dziala.

16 minut temu, carlos med napisał:

Dual AES, które jako jedyne obsługuje powyżej 176.4.

OK. Wyedy obsluguje DXD. A powinien tez DSD128.

U mnie w DoP po jednym AES czy coax leci DSD64. Natywnie. W kontenerze PCM ale bez konwersji na PCM. Poczytaj instrukcje Esoterica co oni tam pisza. Mozesz mi podeslac manual mailem. Zerkne w wolnej chwili.

 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

12 minut temu, jar1 napisał:

Uwierz mi, nie chciałbyś 🙂

 

Jasne … najlepiej powiedzieć BO TAK, bo JA WIEM. Moje jest MOJSZE.

Podalem ci namiar …jesli ty WIESZ LEPIEJ to ja jestem za krotki.

Na szczescie na systemie w KAiM swiat się nie kończy. Bylem raz, podobało mi się ale … doopynie urwalo. Mam na mysli caly system a nie granie tylko z CD.

EOT.

 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

10 minut temu, pmcomp napisał:

Po DoP piscisz jedynie, jak sama nazwa wskazuje, czysty DSD64 lub DSD128. W dCS puscisz DSD64 po jednym AES, a DSD128 po dwoch AES. Po dwoch AES puscisz takze DXD.

Czyli SACD tak , upsampling z CD do DSD nie. Może i tak. Ale w instrukcji Esoteric jest, że przez Dual AES upsampling do DSD powinien pójść. Ale czy to jest w  DoP ?? Chyba tak, bo jak inaczej przez AES?

Szczerze to nie zależy mi tak na tym bo nie spodziewam się, że zagra lepiej niż 16/44.1.

Póki co szukam kabli AES.

16 minut temu, pmcomp napisał:

U mnie w DoP po jednym AES czy coax leci DSD64. Natywnie. W kontenerze PCM alb bez konwersji na PCM. Poczytaj instrukcje Esoterica co oni tam pisza. Mozesz mi podeslac manual mailem. Zerkne w wolnej chwili.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.