Skocz do zawartości
IGNORED

Co gra pierwsze skrzypce ?


Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Gargan napisał:

pytał się ktoś ciebie o zdanie na temat moich preferencji i umiejętności? 

Wypowiadając się publicznie wypada podziękować gdy publika komentuje, to istota forum dyskusyjnego.

3 godziny temu, Gargan napisał:

Może gdyby Samsung z Dirac umieli zaprojektować działający sprzęt i oprogramowanie to bym się tak nie zniechęcił. Ale nie umieją. Nie będę się z tym szarpać. 

DSP nie psuje dźwięku - jeśli efekt Cię rozczarował, to zrobiłeś źle pomiar lub zastosowałeś korektę niezgodne z oczekiwaniami. Tak czy się zasługa jest Twoja, a ze EQ ma mniej możliwości, to duża szansa, że mniej sp...

10 godzin temu, Gargan napisał:

Nie jestem zadowolony ze sztuczności brzmienia tego czegoś. Analogowe EQ brzmią naturalnie, nawet jeśli któraś częstotliwość ryczy.

Cufrowe.EQ a ca za tym idzie DSP brzmi równie naturalnie brzmi równie naturalnie, o czym najlepiej przekonać się nie robiąc żadnej korekty. Jeśli coś brzmiało "nienaturalnie" to zrobiona przez Ciebie korekta.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

@szymon1977 oczekujesz aplauzu ? Do cyrku się zatrudnij.

Zacinające się, gubiące ustawienia, zmieniające dźwięk w bagno byle co mam pochwalić? Nie sądzę. 

Jak naturalne może być coś co robi kilka razy konwersję z analogu na cyfrę i z powrotem, zmienia fazę, zmienia opóźnienia i pierdyliard różnych innych parametrów? Żeby to jeszcze faktycznie pomogło w czymkolwiek, ale nie. Odrobinę zmieniło barwę dźwięku, obniżyło odczuwalną dynamikę a największy problem czyli ssssyczące sssssybilanty zostały, a nawet stały się bardziej słyszalne, bo Dirac obciął wysokie tony, a podbił właśnie problematyczny rejon pasma. Nawet szkoda mi było czasu bawić się z tym ręcznie, bo bez korekcji brzmiało lepiej. 

Z resztą po co to robić, skoro co chwilę program się zawiesza, albo amplituner głupieje i znikają ustawienia. Kiepski program i kiepski sprzęt. To powinno praktycznie samo działać, a nie angażować użytkownika na godziny dłubania, żeby na koniec i tak się zacinać.

DSP dobrze mi działało tylko podczas używania bardzo starych aktywnych kolumienek Arovana 120. Faktycznie poprawił brzmienie tych zabytków techniki. I chyba to jest prawidłowe zastosowanie tych mambo-dżambo-audio-vooodoo-cyfro-cudów. Jeśli masz nędzę sprzętową to sobie używaj korekty. Jeśli sprzęt jest OK to korekty nie potrzebuje.

To też - pobieram, ale pierwsze skrzypce gra dla mnie głód muzyki.

I tylko od nastroju zależy, czy będzie to Prince, flamenco, kwartety smyczkowe,

albo jazz akustyczny czy może coś mocniejszego z Chicago ...

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

@audioburak muzyka, którą wymieniłeś według mnie najlepiej brzmi na Marantz PM-15S1 (to co innego od S2). Jeśli już znudzi Ci się twoja Yamaha to ten Marantz jest dla Ciebie. 

Próbowałem usłyszeć Prince'a lub jazz na tym samym zestawie z innymi wzmacniaczami i nie dało się powtórzyć efektu. Marantz PM-15S1 w trakcie odtwarzania Prince "Gett Off" jest nie do podrobienia 😀

Tylko się pospiesz, bo te rupiecie mają już 20 lat i znaleźć zadbany egzemplarz na rynku europejskim jest coraz trudniej. To nie jest marka kojarzona z audio-świrami tylko użytkowa. Nikt się tym nie przejmuje i nie dba za bardzo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
47 minut temu, ASURA napisał:

Ja tam z otoczenia to najwięcej tlenu odbieram

Twierdzę, że na wagę - to wody.

JAK FACET Z DWIEMA ZDROWYMI NERKAMI MOŻE NIE MIEĆ KASY NA AUDIOFILSKIE KABLE

TROLLE -istnieli zawsze, a przed wynalezieniem internetu wyżywali się na ścianach publicznych klozetów.

1 godzinę temu, Gargan napisał:

DSP dobrze mi działało tylko podczas używania bardzo starych aktywnych kolumienek Arovana 120. Faktycznie poprawił brzmienie tych zabytków techniki. I chyba to jest prawidłowe zastosowanie tych mambo-dżambo-audio-vooodoo-cyfro-cudów. Jeśli masz nędzę sprzętową to sobie używaj korekty. Jeśli sprzęt jest OK to korekty nie potrzebuje.

Zasadniczo to nie sprzęt poddawany jest korekcie.

2 godziny temu, Gargan napisał:

oczekujesz aplauzu ?

Nie.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

@szymon1977 nie sprzęt i nie pomieszczenie tylko materiał dźwiękowy. Tym samym śmieszne stają się rozkminy czy aby odtwarzacz podaje dane bit-perfect. Ba! Śmieszne jest w ogóle zastanawianie się nad jakością nagrania. Przecież to i tak ostatecznie będzie tak poprzerabiane, wygładzone lub podkręcone w procesie dopasowania do warunków odsłuchu, że nie będzie tym co chciał nagrać twórca.

Na tym kaszaniarskie Dirac wszystko brzmi tak samo.

15 minut temu, Gargan napisał:

@szymon1977 Przecież to i tak ostatecznie będzie tak poprzerabiane, wygładzone lub podkręcone w procesie dopasowania do warunków odsłuchu, że nie będzie tym co chciał nagrać twórca.

Na tym kaszaniarskie Dirac wszystko brzmi tak samo.

Fantazjujesz w niewiedzy: serio uważasz, że np asymetria pomiędzy kanałami, którą dodaje akustyka pomieszczenia a usuwa DSP, jest tym co chciał przekazać Ci twórca? A może peak-i na kilkanaście dB w modach pomieszczenia? A może rozjechanie fazy? A samo brzmienie jest czymś, co po korekcie tego wszystkiego przez DSP może pozostać bez zmian.

15 minut temu, Gargan napisał:

nie sprzęt i nie pomieszczenie tylko materiał dźwiękowy.

Pomyliłeś cel z metodą działania.

15 minut temu, Gargan napisał:

śmieszne stają się rozkminy czy aby odtwarzacz podaje dane bit-perfect

Co ma bit-perfect źródła z zamierzoną korektą za nim?

A jeśli dodatkowa korekta Ci przeszkadza, to polecam zapoznać się, jak wygląda produkcja nagrań 🙂

 

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

10 minut temu, Gargan napisał:

nie sprzęt i nie pomieszczenie tylko materiał dźwiękowy. Tym samym śmieszne stają się rozkminy czy aby odtwarzacz podaje dane bit-perfect.

Nooo... to zbliżyłeś się do rozważań naszego Kolegi:

 

2 godziny temu, ASURA napisał:

Ja tam z otoczenia to najwięcej tlenu odbieram

Przed nami na horyzoncie spór między kreacjonistami,  a ewolucjonistami...

To dopiero określa śmieszność naszych problemów... jakieś tam drgania cząsteczek powietrza...

JAK FACET Z DWIEMA ZDROWYMI NERKAMI MOŻE NIE MIEĆ KASY NA AUDIOFILSKIE KABLE

TROLLE -istnieli zawsze, a przed wynalezieniem internetu wyżywali się na ścianach publicznych klozetów.

Twórca chce Ci dać to co na płycie. DSP robi sobie swoją wersję, która brzmi całkiem inaczej. 

Bit-perfect ma tyle wspólnego, że albo chcemy dostać coś 1:1 albo po przeróbkach. DSP robi przeróbki po swojemu, więc to nie ma znaczenia czy sygnał wejściowy będzie identyczny z oryginałem.

@piramidon na starość robię się purystą - coraz bardziej irytują mnie cyfrowe korekty. 

Niestety wszystko idzie w stronę cyfry i DSP, bo to tańsza opcja dla producentów.

4 minuty temu, Gargan napisał:

Twórca chce Ci dać to co na płycie.

Historia pokazuje (np. Beatlesi), że twórca też czasami ma niewielki wpływ na efekt na płycie wychodzącej z wytwórni...tu wchodzi producent nagrania.

Sir George Martin

(3 stycznia 1926 – 8 marca 2016) był angielskim producentem, aranżerem, kompozytorem, dyrygentem, inżynierem dźwięku i muzykiem. Był producentem i aranżerem większości nagrań zespołu The Beatles; ze względu na istotny wpływ na ostateczną postać twórczości zespołu, bywa nazywany „Fifth Beatle” (piątym Beatlesem).

JAK FACET Z DWIEMA ZDROWYMI NERKAMI MOŻE NIE MIEĆ KASY NA AUDIOFILSKIE KABLE

TROLLE -istnieli zawsze, a przed wynalezieniem internetu wyżywali się na ścianach publicznych klozetów.

8 minut temu, Gargan napisał:

Twórca chce Ci dać to co na płycie.

Powiedzmy.

9 minut temu, Gargan napisał:

DSP robi sobie swoją wersję, która brzmi całkiem inaczej. 

DSP robi to, co sobie zażyczysz: DSP prawidłowo użyte przywraca to, co odebrała koślawa akustyka, a jak zażyczyłeś sobie głupotę, to DSP zrobiło głupotę.

11 minut temu, Gargan napisał:

Bit-perfect ma tyle wspólnego, że albo chcemy dostać coś 1:1 albo po przeróbkach.

Ze źródła chcemy bit-bsrfect, bo brak bit-berfect ze źródło oznacza niezamierzone zniekształcenia.

 

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Jak DSP jest takie dobre to powinno te zniekształcenia naprawić 🤪

DSP sprawdza się tylko na kiepskich zestawach. 

Głupio chciałem wyrównania pasma. Nie dość, że nie wyrównało to jeszcze spartoliło to co było dobre.

55 minut temu, Gargan napisał:

DSP sprawdza się tylko na kiepskich zestawach. 

Nie, jakość zestawu nic do rzeczy, bo DSP koryguje  niedoskonałości akustyki.

55 minut temu, Gargan napisał:

Głupio chciałem wyrównania pasma

Właśnie! Przestać obwiniać DSP za własne błędy.

 

55 minut temu, Gargan napisał:

Jak DSP jest takie dobre to powinno te zniekształcenia naprawić 🤪

Za pomocą DSP odzyskać bity, utracone podczas konwersji w źródle - wow! Jaja sobie robisz, czy tak bardzo nie rozumiesz tematu?

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

DSP to świetny sposób na maskowanie kiepskich komponentów w sprzęcie. 

Sam jesteś błędny. 

Dirac to kaszana. Jest niewygodny, awaryjny i brzmi plastikowo. Po co mam nim wyrównywać akustykę, żeby zaraz potem ręcznie poprawiać czyli psuć to wyrównanie. To lepiej, szybciej, sprawniej i taniej użyć regulatora Loudness. 

Kolejny dzinks zrobiony po nic poza wyłudzaniem kasy z użytkowników.

Ciekawe ile tych bitów tak naprawdę słyszysz? 🤪

7 minut temu, Gargan napisał:

dzinks zrobiony po nic

Nie wiesz o czym mówisz.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Twórca chce Ci dać to co na płycie. 

 

Ale , trzeba wziąć pod uwagę rok w którym ma dostęp do ,,narzędzi,, na których chce uzyskać swoje referencje  .

W latach 40 , 50 , 60 itd były inne możliwości techniczne itp 

Same gatunki muzyki także ewulowaly 

13 minut temu, max720 napisał:

Twórca chce Ci dać to co na płycie. 

Powtórzę:

1 godzinę temu, szymon1977 napisał:

DSP prawidłowo użyte przywraca to, co odebrała koślawa akustyka

A żeby usłyszeć to, co słyszał autor, musiał  byś mieć jeszcze taki sam system i akustykę pomieszczenia, więc skończ proszę z tymi fantazjami.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

I cyfrowe DSP odtworzy lokal w Las Vegas , Philadelphia itd ? Źródło , użyte instrumenty , akustykę studia lub pokoju gdzie nagrywali ?

Czy każdy szuka swoich preferencji pod swoją akustykę , ucho ?

 

 

Godzinę temu, Gargan napisał:

DSP to świetny sposób na maskowanie kiepskich komponentów w sprzęcie. 

xD

Szymon, muszę Ci przyznać że czasem dobrze gadasz. :)

.

31 minut temu, max720 napisał:

I cyfrowe DSP odtworzy lokal w Las Vegas , Philadelphia itd ? Źródło , użyte instrumenty , akustykę studia lub pokoju gdzie nagrywali ?

Nie wiem, to Twój pomysł - mnie nie pytaj.

31 minut temu, max720 napisał:

Czy każdy szuka swoich preferencji pod swoją akustykę , ucho ?

Dokładnie tak, i nic to nie ma wspólnego z "usłyszałeniem co autor miał na myśli". Za to dzięki DSP można zniwelować niekorzystny wpływ wad akustyki pomieszczenia, przede wszystkim brak symetrii.

3 minuty temu, J4Z napisał:

xD

Szymon, muszę Ci przyznać że czasem dobrze gadasz. 🙂

Ja zazwyczaj dobrze gadam, tylko niektórym się wyobrażenie o świecie od tego wali.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Nawet szkoda mi było czasu bawić się z tym ręcznie, bo bez korekcji brzmiało lepiej. 


Tak to jest, jesli ktos sie tym bez skladu i ladu „bawi“

To nie przedszkole i piaskownica. Pewne minimum pojecia to podstawa.

Bez tego efekt koncowy jest zaprogramowany: katastrofa

Patrz powyzej
[mention=44568]szymon1977[/mention] pytał się ktoś ciebie o zdanie na temat moich preferencji i umiejętności? 


Czy trzeba twojego przyzwolenia, by skomentowac okreslone wypowiedzi?

Chyba cie sie cos popiendrolilo
To jest otwarte forum
Jesli chcesz wprowadzic cenzure i decydowac, kto kiedy moze co napisac, to zaloz wlasny moderowany blog

Jesli masz z tym problemy, to nie nadajesz sie do udzielania sie na otwartych platformach
19 minut temu, J4Z napisał:

Nie jestem pewny, czy mógłbym się zgodzić z tym. xD 

🙂

 

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

@szymon1977 "brak symetrii" - to mnie ubawiłeś 😀 

Gdzie Ty chcesz mieć tę symetrię i po co? Topowe kolumny Canton mają pomiędzy sztukami w parze 1,5~2dB różnicy. Potencjometr jeśli ma tylko 1dB różnicy pomiędzy kanałami to jest wysokiej klasy. Pomieszczenia mieszkalne czy pozycja słuchacza rzadko kiedy są symetrycznie ustawione względem kolumn i wiesz co? 

Nikomu to nie przeszkadza 🤪

Do korekcji tego służy zwykły balans albo "trim control". Implementacja rozwiązania za 20 złotych 🤪

 

@J4Z No i co Cię zaskakuje? Ile trzeba kasy, żeby zrobić naprawdę dobre urządzenie działające w domenie analogowej? Podobny, choć według mnie sztuczny efekt w domenie cyfrowej można uzyskać po taniości. Widać po tym co teraz jest w sklepach. 

 

@xajas czy ty jesteś poważny? Mam się w domu spinać, żeby sprzęt dobrze grał? W imię czego? To ma po prostu działać, a nie wymagać wiedzy tajemnej. W latach 80'tych można było zrobić zestaw, który wyregulowałeś trzema pokrętłami i grał dobrze a dziś studia z zakresu akustyki trzeba skończyć? To jest śmieszne 😄

Wielki mi Dirac co przegrywa z gałką "Loudness". Now no, mega sprzęt 🤣

 

 

Edytowane przez Marcinus
21 minut temu, Gargan napisał:

Gdzie Ty chcesz mieć tę symetrię i po co?

W akustyce pomieszczenia, żeby stereo funkcjonowało zgodnie z założeniami. To podstawa sceny i źródeł pozornych.

22 minuty temu, Gargan napisał:

 "brak symetrii" - to mnie ubawiłeś 😀 

Wiesz kogo poznaje się lo jego śmiechu?

23 minuty temu, Gargan napisał:

Pomieszczenia mieszkalne czy pozycja słuchacza rzadko kiedy są symetrycznie ustawione względem kolumn i wiesz co? 

Nikomu to nie przeszkadza 🤪

Do korekcji tego służy zwykły balans

Nie, bo z powodu asymetrii pomieszczenia, balans trzeba wyrównać dla każdej częstotliwości z osobna, a nie chodzi tylko o głośność ale też zgranie czasowe.

 

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Na koncercie na żywo też masz idealną symetrię? 

Po śmiechu poznaję Kamale Harris.

Tak, tak... Dla każdej częstotliwości osobno. Używając tego czegoś miałem wrażenie, że wcale nie robi korekty dla każdej z ponad 20000 częstotliwości osobno, ale mniejsza z tym.

Trim robi dla wszystkich jednocześnie. Mnie to zadowala. Przynajmniej nie zmienia charakteru brzmienia zestawu.

 

Edytowane przez Marcinus
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.