Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

25 minut temu, przmor napisał:

Babcia 75 lat potrąciła pieszą na przejściu dla pieszych

To teraz trzeba zrobić statystyki: jaki procent potrąceń na PDP poczyniły bacie? Nie wiem ale statystki ogólne nie są korzystne dla młodszych kierowców. Potwierdza to oparta o statystyki wypadków zależność wysokości stawek OC od wieku kierowcy w UK

-----

23 minuty temu, BlueDot napisał:

Kazde auto hamuje inaczej

Ale to nie jest analiza konkretnego zdarzenia, a wpływu lepszego refleksu na drogę hamowania, dlatego wpływ auta na drogę hamowania NALEŻY pominąć i przyjąć wartości uśrednione.

23 minuty temu, BlueDot napisał:

wiec Twoje wyliczenia mozna

Doceniam, że chciałeś napisać coś mądrego, ale - sorry - nie wyszło. Bo jak ktoś twierdzi, że lepszy refleks pozwala szybciej jeździć, to się oblicza zależność drogi hamowania od refleksu i prędkości, a nie od innego auta.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

25 minut temu, szymon1977 napisał:

To teraz trzeba zrobić statystyki: jaki procent potrąceń na PDP poczyniły bacie? Nie wiem ale statystki ogólne nie są korzystne dla młodszych kierowców. Potwierdza to oparta o statystyki wypadków zależność wysokości stawek OC od wieku kierowcy w UK

-----

Ale to nie jest analiza konkretnego zdarzenia, a wpływu lepszego refleksu na drogę hamowania, dlatego wpływ auta na drogę hamowania NALEŻY pominąć i przyjąć wartości uśrednione.

Doceniam, że chciałeś napisać coś mądrego, ale - sorry - nie wyszło. Bo jak ktoś twierdzi, że lepszy refleks pozwala szybciej jeździć, to się oblicza zależność drogi hamowania od refleksu i prędkości, a nie od innego auta.

Kazde auto hamuje inaczej i to refleks mozna tutaj pominac. Jezeli droga hamowania mojego auta jest o polowe krotsza od drogi hamowania auta tej babci to te wyliczenia sa belkotem.

Moze to rowniez dzialac w druga strone.

Kolejne zdarzenie tym razem 79-cio letni kierowca potrącił pieszą na przejściu dla pieszych

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Warto przeczytać podsumowanie artykułu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wyjątkowo męczący typ. Ale dzięki istnieniu bocznicy tego forum pewnie jest sporo ulga dla najbliższej rodziny, jakiś odpoczynek od tego anankastycznego bajdurzenia na każdy temat z pozycji znawcy. Najbardziej cierpi rodzina.

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

21 minut temu, BlueDot napisał:

Jezeli droga hamowania mojego auta jest o polowe krotsza od drogi hamowania auta tej babci

Ale poniosła Cię fantazja!

14 minut temu, przmor napisał:

tym razem 79-cio letni kierowca

Wyczyny młodych też tutaj były wklejane, i statystyki zależności pomiędzy wiekiem a wypadkami również. Mam olać statystyki bo Ty wkleiłeś dwa linki? Statystyki są opracowane na podst analizy wszystkich 30.000.

 

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Czy ja gdzieś napisałem, że któraś z grup powoduje więcej wypadków? Naliczyłeś się odległości w zależności od prędkości i czasu reakcji tylko nie wziąłeś pod uwagę, że u seniorów czas reakcji może dążyć do nieskończoności bo prostu zagrożenia nie dostrzegają . Kiedy widzę seniora tępym wzrokiem gapiącego się w ekran kasy samoobsługowej w sklepie, któremu analiza tego co ekran wyświetla zajmuje wieczność a następnie widzę tego seniora jak na parkingu wsiada do auta to jestem jak najbardziej za obowiązkowymi badaniami kierowców na takich samych zasadach jak dla kierowców zawodowych.

  • Moderatorzy
1 godzinę temu, BlueDot napisał:

Jezeli droga hamowania mojego auta jest o polowe krotsza

Niechętnie, ale muszę przyznać Szymonowi trochę racji. Zagalopowałeś się z Tym twierdzeniem.

9 godzin temu, szymon1977 napisał:

To aż 20 stron upierali się z tezą, że przepisy nakazują jechać tyle co na znaku?

Nie nakazują tylko to z przepisów jasno wynika. A przez 20 stron, to upierałeś się wyłącznie Ty, z całkiem inną absurdalną tezą, której szkoda tu przytaczać.

11 minut temu, Marcinus napisał:

Niechętnie, ale muszę przyznać Szymonowi trochę racji. Zagalopowałeś się z Tym twierdzeniem.

Racje moze miec wtedy, gdy uznamy ze obydwa auta sa nowe, tej samej marki i modelu, calkowicie sprawne a kierowcy zdrowi, w pelni sprawni i trzezwi.

Moze troche przesadzilem z ta polowa, ale roznica 10m w drodze hamowania plus fefleks starej babki/dziadka daje mi duzy zapas. Poza tym ja obserwuje rowniez droge przed pojazdem mnie poprzedzajacym i potrafie ocenic jaki manewr za chwile wykona babka czy dziadek. W takiej sytuacji polowa staje sie calkiem realna.

Przewaznie zaczynam hamowac zanim babka czy dziadek zdaza przeanalizowac co sie wogole na drodze dzieje.

Edytowane przez BlueDot
37 minut temu, BlueDot napisał:

Bo? Uzasadnij!

Napisałeś

2 godziny temu, BlueDot napisał:

Jezeli droga hamowania mojego auta jest o polowe krotsza od drogi hamowania auta tej babci

Droga hamowania z 50km/h nie jest zbyt często testowana, za to ze 100m/h znaleźć nie ma problemu. Różnica pomiędzy najlepszym a najgorszym to 1,5x, ale najlepszy to wyścigowy bolid Porsche, który znalazł się w rankingu tylko dlatego, że zarejestrowania wymagania regulamin wyścigów, a najgorszy to terenówka na oponach off-roadowych.

A jeśli porównasz typowe auta spotykane na drogach drogach, to różnice nie są już tak widowiskowe. Przykładowo pomiędzy Audi Q ileś tam TDI (ulubieniec polskich miszczuf autostrad) a Hondą Jazz (ulubieniec emerytek w UK), różnica to jakieś 15%

Więc jeśli ktoś myśli,że 4x lepszy refleks pozwala szybciej jechać to jest w błędzie, a z tego błędu nie uratuje go 4x droższy samochód.

19 minut temu, BlueDot napisał:

ale roznica 10m w drodze hamowania

Przy 100km/h zdecydowana większość aut nie różni się o więcej niż 5m, przy 50km/h będzie to różnica obstawiam rzędu 1-2m

-----

Godzinę temu, przmor napisał:

nie wziąłeś pod uwagę, że u seniorów czas reakcji może dążyć do nieskończoności

Jestem za obowiązkowymi badaniami po 65-ce, wziąłem pod uwagę różnice pomiędzy kierowcami, którzy te badania zaliczą. Nie zamierzałem bronić kogoś, kto się do jazdy nie nadaje, za to obaliłem tezę, że lepszy refleks pozwala szybciej jeździć.

-----

22 minuty temu, Zbig napisał:

Nie nakazują tylko to z przepisów jasno wynika.

Myślałem, że mamy to już za sobą? Nic takiego z przepisów nie wynika ani jasno, ani nawet z nieudolnego przekręcania ich treści.

-----

19 minut temu, BlueDot napisał:

Moze troche przesadzilem

Przesadziłeś tak 10-cio krotnie.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

2 minuty temu, Marcinus napisał:

Tylko o to mi chodziło 🙂 

👍

Tak na marginesie, to nie wiem jak wyglada porownanie drogi hamowania 15 letniej Corsy czy jakiegos Jazza z prawie nowym, lub nowym samochodem wyzszej klasy.

Wlasnie grzebie w sieci szukajac takich informacji. Jak cos znajde, to wkleje takie porownanko dla przykladu.

6 minut temu, szymon1977 napisał:

za to ze 100m/h znaleźć nie ma problemu

Ja znalazlem takie cos:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jak widzisz nie trzeba porownywac do zadnych bolidow zeby przekonac sie, ze roznica moze wyniesc 10m i wiecej.

Zaznaczam ze to porownanie nowych aut a nie nowych do 15 letnich.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
2 minuty temu, BlueDot napisał:

Tak na marginesie, to nie wiem jak wyglada porownanie drogi hamowania 15 letniej Corsy czy jakiegos Jazza z prawie nowym, lub nowym samochodem wyzszej klasy.

Wiem o tym, że piszesz o czymś, o czym nie wiesz: strzeliłeś 10m gdy ja pisałem o 50km/h, a w rzeczywistości przy 100km/h to będzie raczej 5m

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

10 minut temu, szymon1977 napisał:

Przy 100km/h zdecydowana większość aut nie różni się o więcej niż 5m, przy 50km/h będzie to różnica obstawiam rzędu 1-2m

Powinienes przeczytac porownanie ktore wkleilem, wtedy obstawiaj.

Tutaj nauczyciel bezpiecznej jazdy szkoli kierowce ciezarowki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

3 minuty temu, szymon1977 napisał:

przy 100km/h to będzie raczej 5m

Jeszcze raz Cie prosze o przeczytanie porownania ktore wkleilem. Wiem ze dotyczy hamowania ze 100km/h ale innego narazie nie znalazlem.

2 minuty temu, BlueDot napisał:

Powinienes przeczytac porownanie ktore wkleilem, wtedy obstawiaj.

 

1 minutę temu, BlueDot napisał:

Jeszcze raz Cie prosze o przeczytanie porownania ktore wkleilem.

Sory kolego, ale ja nie muszę tego czytać, bo faktów jestem świadom. Jak bylem mały i się tym interesowałem (ćwierć wieku temu), to dobrym wynikiem (nie topowym) było 40m, dziś to jakieś 35m. Postęp jest, ale nie różnica rzędu wielkości.

Przeczytaj sam to co wkleiłeś, a później jeszcze raz mój wpis

8 minut temu, szymon1977 napisał:

strzeliłeś 10m gdy ja pisałem o 50km/h, a w rzeczywistości przy 100km/h to będzie raczej 5m

Warto przy tym zauważyć, że w takich testach wynik to często średnia z kilku hamowań, a hamulce maluchów z przegrzaniem mocno tracą, na co droższe auta są odporne. W rzeczywistość hamowanie awaryjne trafia się raz na ruski rok.

13 minut temu, BlueDot napisał:

to porownanie nowych aut a nie nowych do 15 letnich.

W rzeczywistości roczne auto może mieć tarcze, klocki i opony na wykończeniu, a 15 letnie wszystko po wymianie.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

19 minut temu, szymon1977 napisał:

za to obaliłem tezę, że lepszy refleks pozwala szybciej jeździć

Nie do konca, bo lepszy reflex plus lepsze auto juz tak.

Teraz to juz nawet nie trzeba dobrym refleksem dysponowac, bo auta zaczynaja same oceniac czy jest potrzeba hamowania awaryjnego i jezeli jest to zaczynaja hamowac zanim kierowca depnie na pedal.

Babka w starym Polo nie ma szans!

7 minut temu, electro napisał:

Trudno porownywac porsche czy audi s/rs z wysokiej klasy oplem astrą z początku lat 90tych czy mocnym 2,0 tdi sharanem. Wiadomo, że te samochody to absolut. Jakiś za bogaty, zapewne glupek i złodziej dorobiony na krzywdzie ludzkiej pracownikow zmywaka w nowoczesnym samochodzie z wysmienitymi hamulcami nie ma szans z absolutem motoryzacji, gdyż po powstaniu tych dwoch samochodow nie powstalo juz nic lepszego. Każdy to zreszta wie i szkoda czasu na zbedne dyskusje. Nic nie jezdzi szybciej i nie hamuje lepiej od opla astry z najlepszego rocznika 89, kiedy bylismy młodzi….

No raczej.

Może oczywiście się trafić jakas mocna skoda fabia, która nas nie wk.rwia, bo jest taka jak my. Ale nie zyskamy wiecej niz 10 mm hamujac z 50km/h, 20 mm ze 100 km/h, wiadomka. Wiecej niż 100 nie jezdzimy, bo jest czerwona kropka na zegarach z lakieru do paznokci. Moj kolega kupil civica, gdzie były dwie kropki na zegarze z lakieru do paznokci, na 40 km/h i na 70 km/h. Chyba taka sytuacja mniej wiecej jest opisana w tym watku, tylko w wersji meskiej:)

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

8 minut temu, electro napisał:

Trudno porownywac porsche czy audi s/rs z wysokiej klasy oplem astrą z początku lat 90tych czy mocnym 2,0 tdi sharanem. Wiadomo, że te samochody to absolut. Jakiś za bogaty, zapewne glupek i złodziej dorobiony na krzywdzie ludzkiej pracownikow zmywaka w nowoczesnym samochodzie z wysmienitymi hamulcami nie ma szans z absolutem motoryzacji, gdyż po powstaniu tych dwoch samochodow nie powstalo juz nic lepszego. Każdy to zreszta wie i szkoda czasu na zbedne dyskusje. Nic nie jezdzi szybciej i nie hamuje lepiej od opla astry z najlepszego rocznika 89, kiedy bylismy młodzi….

A jeszcze do tego mlody czlowiek po jakims cocolino czy jakims innym mariukunanen w STX nie da rady ogarnac tak jak babka.

10 minut temu, szymon1977 napisał:

Sory kolego, ale ja nie muszę tego czytać

Oczywiscie. Taka wlasnie jest rozmowa z Toba.

Ty wiesz lepiej, bo pamietasz.

11 minut temu, szymon1977 napisał:

Przeczytaj sam to co wkleiłeś,

Ja czytalem i moge Cie wyreczyc informujac, ze roznice siegaja 10m i wiecej.

18 minut temu, BlueDot napisał:

Teraz to juz nawet nie trzeba dobrym refleksem dysponowac, bo auta zaczynaja same oceniac czy jest potrzeba hamowania awaryjnego i jezeli jest to zaczynaja hamowac zanim kierowca depnie na pedal.

Słuszna uwaga. Ba! Ta sama elektronika nie pozwoli prędkości dopuszczalnej przekroczyć, zadba o bezpieczny odstęp, pomoże by przypadkiem z pasa nie zjechać... wystarczy gaz do dechy wcisnąć, a elektronika większość błędnych przekonań forumowych miszczuf kierownicy zdusi w zarodku. A za progiem czekają samochody autonomiczne. Wkrótce wszyscy będziemy snuć się 30km/h, w potokach podobnych jak dwie krople wody jeździków elektrycznych. Widmo przyszłości już jeździ po naszych drogach:

citroenami_01_01.jpg

-----

18 minut temu, BlueDot napisał:

Babka w starym Polo nie ma szans!

Będę pisać z pamięci:

Polonez albo Duży Fiat (tego nie pamiętam) na wyhamowanie ze 100km/h potrzebował 77m (to już pamiętam bo ładna liczba) - to faktycznie była tragedia... no ale to konstrukcyjnie lata 50-te! Testowane pod koniec wieku Golf 3/4 czy Astra F/G to już okolice 40-45m, a dziś to jakieś 35m. Postęp oczywiście jest, ale rewolucji już nie ma.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

16 minut temu, szymon1977 napisał:

W rzeczywistości roczne auto może mieć tarcze, klocki i opony na wykończeniu, a 15 letnie wszystko po wymianie.

Odwrotnie tez. Wtedy sytuacja jest jeszcze gorsza.

10 m to dla jednych nic, dla drugich zatrzymanie się przed dwoma samochodami po 5m czy już używając miary obowiązującej, zatrzymanie się przed 2,5 oplami astra. No, ale pewnie znowu dostane punkty za trolling od bezimiennego obrońcy najwiekszego trolla na bocznicy.

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

7 minut temu, BlueDot napisał:

Odwrotnie tez. Wtedy sytuacja jest jeszcze gorsza.

Albo babcia może jechać Mercedesem z nowoczesnymi systemami, a kozak styranym premium. Dlatego jeśli ktoś twierdzi, ze lepszy refleks pozwala szybciej jechać, to liczy się jak dzięki lepszemu refleksowi zahamuje z wyższej prędkości. No bo, że lepiej hamuje auto, które lepiej hamuje, chyba liczyć nie trzeba?

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

1 minutę temu, szymon1977 napisał:

Albo babcia może jechać Mercedesem z nowoczesnymi systemami, a kozak styranym premium.

Tez tak moze byc, jednak kozak lepiej obcina sytuacje na drodze niz babka. O ile nic nie bral oczywiscie.

6 minut temu, BlueDot napisał:

kozak lepiej obcina sytuacje na drodze niz babka.

Bez wątpienia... tylko, że kozak czasem przesadza, a babcia raczej nie. Owszem, babcia częściej poobija auta sąsiadom pod blokiem, ale słyszałeś, żeby babcia 200km/h przyj.bała w drzewo? Ja jakoś nie. Babcia rzadko 60km/h na mieście się rozbuja, a dla kozaka to codzienność i dlatego obliczyłem to, co obliczyłem.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Nie no wiadomo, nieraz np. w tych zawodach NASCAR wygrywały staruszki. Wogóle w wiekszosci sportow motorowych amatorskich wygrywaja staruszki w dopasionych mercedesach z noktowizorami i systemami rozpoznawania ruchu. To znany naukowo fakt. Przewaga staruszek nie budzi żadnych watpliwosci zarowno na torze jak i w ruchu ulicznym, a ich szybkosc reakcji jest wrecz legendarna.

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

1 minutę temu, szymon1977 napisał:

Bez wątpienia... tylko, że kozak czasem przesadza, a babcia raczej nie. Owszem, babcia częściej poobija auta sąsiadom pod blokiem, ale słyszałeś, żeby babcia 200km/h przyj.bała w drzewo?

Ja jednak wole zeby kozak zawinal sie na drzewie niz zeby babcia drapala moje auto.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.