Skocz do zawartości
IGNORED

Kolumny podłogowe a ekstremalnie niskie częstotliwości


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. [mention=1239]xajas[/mention] to bardzo cenna  informacja od Ciebie, ponieważ wiedza ta pozwoli manewrować nam odległością by regulować sobie zapotrzebowanie lub  pewną redukcję / nadmiar subbasu.
Czy pomylę się ? ...... jeśli powiem, że najjaśniejszy czerwony wykres (od klienta gdzie są 3 wykresy)  to ten z podbiciem subbasu to przy ustawieniu na P3 = 3,60m (*wynik odbić i nałożenia się fali tyłu pomieszczenia, tym bardziej, że jest małe a więc więcej odbić  )
Pozdrawiam.

Zgadza sie. Jasny czerwony to tyl.

Wiele osob jeszcze nie pojelo, ze najwazniejszym i najbardziej efektywnym srodkiem korygowania problemow z basem jest MIEJSCE SIEDZENIA, a nie odstepy glosnikow od scian

To, ze pomieszczenie jest male niekoniecznie znaczy, ze jest wiecej odbic, ale czestotliwosci rezonansowe (mody) sa inne niz w wielkich
1 godzinę temu, xajas napisał:


Dwa setupy: 2m i 3,2m od gloosnika

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czy roznice w SPL sa adekwatne do roznicy odleglosci?

W miarę. Przy podwojeniu odległości powinno być +5dB wg. Genelec, a tu uzbierało się parę dB w niektórych zakresach przy różnicy 1,6x.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Kyle

Przy 70Hz, 150Hz jest na opak. Dalszy zestaw jest glosniejszy!
A powyzej 9kHz nie ma roznicy!

No to co jest grane z tymi 5dB?

12 minut temu, xajas napisał:




To, ze pomieszczenie jest male niekoniecznie znaczy, ze jest wiecej odbic,

Jak masz dwa pomieszczenia, jedno 10m2 i drugie 40m2, oba identycznie wytłumione i w obu odsłuchujesz kolumny z odległości 1m, to w tym większym energia odbić będzie stosunkowo mniejsza, niż w tym mniejszym (w porównaniu do dźwięku bezpośredniego).

4 minuty temu, xajas napisał:

Przy 70Hz, 150Hz jest na opak. Dalszy zestaw jest glosniejszy!
A powyzej 9kHz nie ma roznicy!

No to co jest grane z tymi 5dB?

Policz całkowitą średnią energię w całym paśmie. ... no i jak chcesz mieć 5dB, kiedy odległość jest 1,6x a nie 2x?

Zmierz z 1m, następnie z 2m w tym 45m2 pomieszczeniu i popatrz na średnią różnicę SPL w całym paśmie.

ps. dziwna skala ... pomiar przy ~14dB @1kHz chyba nie był? 🙂 

Edytowane przez Kyle
29 minut temu, xajas napisał:

Wiele osob jeszcze nie pojelo, ze najwazniejszym i najbardziej efektywnym srodkiem korygowania problemow z basem jest MIEJSCE SIEDZENIA, a nie odstepy glosnikow od scian

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dokładnie !

A które  mody uważacie za sensowne do zredukowania odbić w pasmie poniżej 55 Hz,  do pomieszczenia 5x7 m ( 5m to szerokość tylnej ściany). Jakieś może linki ? Chętnie bym sobie przejrzał twoje propozycje i poszperał , może jeszcze jakieś nabył bo mam tylko na froncie za kolumnami absorbery a z tyłu natura/ półki, wnęki , naturalne....niby OK ale chętnie przyjrzałbym się  absorberom niskiego basu, jakimś estetycznym najlepiej .. 😉 
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Marek333
Policz całkowitą średnią energię w całym paśmie. ... no i jak chcesz mieć 5dB, kiedy odległość jest 1,6x a nie 2x?
Zmierz z 1m, następnie z 2m w tym 45m2 pomieszczeniu i popatrz na średnią różnicę SPL w całym paśmie.
ps. dziwna skala ... pomiar przy ~14dB @1kHz chyba nie był?  

Zrob samemu pomiary, pokaz, a potem pogadamy

Skala jest inna, bo to inny program pomiarowy (Acourate) uzywajacy inna „logike“
Teraz, xajas napisał:


Zrob samemu pomiary, pokaz, a potem pogadamy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Będę miał chwilę to zrobię.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Moim zdaniem jedno i drugie ma znaczenie.

Nikt nie twierdzi ze tylko jedno ma znaczenie. Pytanie brzmi, co ma WIEKSZE znaczenie?
13 minut temu, xajas napisał:

Wiele osob jeszcze nie pojelo, ze najwazniejszym i najbardziej efektywnym srodkiem korygowania problemow z basem jest MIEJSCE SIEDZENIA, a nie odstepy glosnikow od scian

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Niestety, z pozycjonowaniem kolumn wiążą się tez inne aspekty, np. Głębia sceny, panorama, oderwanie itd.

Czasami jest tak, ze się przysuniesz i jest mniej basu, wychodzisz z buczenia, dudnienia, ale tracisz dociążenie średnicy, wtedy warto przesunąć/rozstawić/zsunąć kolumny, żeby te nieprzyjemne rezonansy przesunęły sie w inne miejsce, mimo że dla mikrofonu będzie to w zakresie błędu to dla ucha znaczna ulga

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Dokładnie !
A jakie mody uważasz [mention=1239]xajas[/mention] za sensowne do zredukowania odbić w pasmie poniżej 55 Hz,  do pomieszczenia 5x7 m ( 5m to szerokość tylnej ściany). Jakieś może linki ? Chętnie bym sobie przejrzał twoje propozycje i poszperał , może jeszcze jakieś nabył bo mam tylko na froncie za kolumnami absorbery a z tyłu natura/ półki, wnęki , naturalne....niby OK ale chętnie przyjrzałbym się  absorberom niskiego basu, jakimś estetycznym najlepiej ..  
 

Niestety, absorbery niskiego basu sa przewaznie bardzo „nieestetyczne“, bo bardzo wielkie. Wszystkie absorbery dzialajace w oparciu porowate matrialy (pianki, welny itp.) sa w tym zakresie bezsilne. Pozostaja rozwiazania typu strojene rezonatory Helmholtza, teonatory plytowe, albo specjalne altywne systemy typu Double Bass Array, multisub, Waveforming itd. Niestety dosc kompleksowe.

PS

To byl najbardziej estetyczny sub-absorber jaki widzialem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) IMG_5805.jpg

Wzorowany na zestawach glosnikowych B&O

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )


Po czesci strojone do wybranej czestotliwosci

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) IMG_5807.jpgIMG_5810.pngIMG_5809.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
4 minuty temu, xajas napisał:


Niestety, absorbery niskiego basu sa przewaznie bardzo „nieestetyczne“, bo bardzo wielkie. Wszystkie absorbery dzialajace w oparciu porowate matrialy (pianki, welny itp.) sa w tym zakresie bezsilne. Pozostaja rozwiazania typu strojene rezonatory Helmholtza, teonatory plytowe, albo specjalne altywne systemy typu Double Bass Array, multisub, Waveforming itd. Niestety dosc kompleksowe.

To nie jest takie proste.
Ktoś stworzył System, po co chcesz zmieniać jego charakter ? To tak jakbyś w dobrej restauracji zapytał kucharza, dlaczego przyrządził po swojemu, a nie podał na surowo bez przypraw.

Szukasz optymalne miejsce i redukujesz pogłosy właśnie wełną, jakbyś do siebie zaprosił pianistę z instrumentem, to z bliskiego pola będzie inaczej brzmiał niz dalszego miejsca, gdyby dudniło to przesuwasz np. pianino, sofę, i z daleka korzystasz z kojącej uszy muzyki, chyba nie chciałbyś korygować, aby z daleka brzmiało jak z bliska, tzn. ja bym nie chciał, bo moje uszy nie przyjmują bezpośredniego wiercenia w uszy, nawet wybrałem Audeze bo one dają efekt oddalony a nie w uszy.

Ładne i  wyglądają dość porządnie i prawdopodobnie działają co najważniejsze .

Dzięki. Spróbuję w sieci odnaleźć tą firmę.. i poczytać jeszcze wrażenia userów w sieci. ... Chyba to ta - 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

/edit

Dopytałem GROKA na X, pytając: 

jakie są skuteczne absorbery subbasu

ODP:

Skuteczne absorbery subbasu to specjalne urządzenia akustyczne zaprojektowane do tłumienia niskich częstotliwości, czyli tzw. subbasów. Oto kilka typów absorberów, które są szczególnie efektywne w tej roli:

 

1 Absorbery z membraną:

Membranowe pułapki basowe: Wykorzystują membranę z materiałów takich jak drewno, skóra lub skóra syntetyczna, która rezonuje z niskimi częstotliwościami, pochłaniając je. Tego typu absorbery są szczególnie skuteczne w pochłanianiu subbasu, ponieważ są dostrojone do konkretnych zakresów częstotliwości niskich.

2 Pułapki basowe (bass traps):

Szerokopasmowe pułapki basowe: Wypełnione są zazwyczaj wysokiej jakości wełną mineralną lub innym materiałem o dużej gęstości, co pozwala na skuteczne pochłanianie niskich częstotliwości. Umieszczane są często w rogach pomieszczeń, gdzie niskie częstotliwości mają tendencję do gromadzenia się.

3 Absorbery hybrydowe:

Panele hybrydowe: Łączą w sobie funkcje pochłaniania i rozpraszania dźwięku. Są one szczególnie użyteczne, gdy chcemy uniknąć zbyt dużego wytłumienia pomieszczenia, zachowując jednocześnie kontrolę nad niskimi częstotliwościami.

4 Resonatory Helmholtza:

Te specyficzne pułapki basowe działają na zasadzie rezonansu, pochłaniając energię dźwiękową w bardzo wąskim zakresie częstotliwości. Są one szczególnie skuteczne w pomieszczeniach, gdzie problematyczne są konkretne częstotliwości basowe.

5 Panele akustyczne z wełny drzewnej lub mineralnej:

Panele szerokopasmowe: Chociaż są one skuteczne w całym zakresie słyszalnych częstotliwości, odpowiednio zaprojektowane panele z wełny drzewnej lub mineralnej mogą oferować dobre pochłanianie również w zakresie subbasu, zwłaszcza jeśli są odpowiednio duże i umieszczone.

 

Każdy z tych typów absorberów jest skuteczny, ale ich efektywność zależy od właściwego doboru do specyfiki pomieszczenia, jego wielkości, kształtu oraz problemów akustycznych, które mają być rozwiązane. Często w praktyce stosuje się kombinację różnych typów absorberów, żeby uzyskać optymalne warunki akustyczne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Marek333
To nie jest takie proste.
Ktoś stworzył System, po co chcesz zmieniać jego charakter ? To tak jakbyś w dobrej restauracji zapytał kucharza, dlaczego przyrządził po swojemu, a nie podał na surowo bez przypraw.
Szukasz optymalne miejsce i redukujesz pogłosy właśnie wełną, jakbyś do siebie zaprosił pianistę z instrumentem, to z bliskiego pola będzie inaczej brzmiał niz dalszego miejsca, gdyby dudniło to przesuwasz np. pianino, sofę, i z daleka korzystasz z kojącej uszy muzyki, chyba nie chciałbyś korygować, aby z daleka brzmiało jak z bliska, tzn. ja bym nie chciał, bo moje uszy nie przyjmują bezpośredniego wiercenia w uszy, nawet wybrałem Audeze bo one dają efekt oddalony a nie w uszy.

Jaki system? Co ma system do akustyki pomieszczenia?
Czy ten pianista i konstruktor pianina skonstruowal ci tez pomieszczenie, w ktorym ma grac?

Te porownania sa bez sensu
13 minut temu, Marek333 napisał:

Każdy z tych typów absorberów jest skuteczny, ale ich efektywność zależy od właściwego doboru do specyfiki pomieszczenia, jego wielkości, kształtu oraz problemów akustycznych, które mają być rozwiązane. Często w praktyce stosuje się kombinację różnych typów absorberów, żeby uzyskać optymalne warunki akustyczne.

Podam przykład, abyś zrozumiał.

Jak będziesz stroił pod KEF LSX II LT to rzeczywiście efektywność takich absorberów jest odczuwalna,
przy większych kolumnach potrzebujesz sporo takich absorberów zastosować.

 

Ładne i  wyglądają dość porządnie i prawdopodobnie działają co najważniejsze .
Dzięki. Spróbuję w sieci odnaleźć tą firmę.. i poczytać jeszcze wrażenia userów w sieci. ... Chyba to ta - 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
/edit
Dopytałem GROKA na X, pytając: 
jakie są skuteczne absorbery subbasu
ODP:
Skuteczne absorbery subbasu to specjalne urządzenia akustyczne zaprojektowane do tłumienia niskich częstotliwości, czyli tzw. subbasów. Oto kilka typów absorberów, które są szczególnie efektywne w tej roli:
 
1 Absorbery z membraną:
Membranowe pułapki basowe: Wykorzystują membranę z materiałów takich jak drewno, skóra lub skóra syntetyczna, która rezonuje z niskimi częstotliwościami, pochłaniając je. Tego typu absorbery są szczególnie skuteczne w pochłanianiu subbasu, ponieważ są dostrojone do konkretnych zakresów częstotliwości niskich.
2 Pułapki basowe (bass traps):
Szerokopasmowe pułapki basowe: Wypełnione są zazwyczaj wysokiej jakości wełną mineralną lub innym materiałem o dużej gęstości, co pozwala na skuteczne pochłanianie niskich częstotliwości. Umieszczane są często w rogach pomieszczeń, gdzie niskie częstotliwości mają tendencję do gromadzenia się.
3 Absorbery hybrydowe:
Panele hybrydowe: Łączą w sobie funkcje pochłaniania i rozpraszania dźwięku. Są one szczególnie użyteczne, gdy chcemy uniknąć zbyt dużego wytłumienia pomieszczenia, zachowując jednocześnie kontrolę nad niskimi częstotliwościami.
4 Resonatory Helmholtza:
Te specyficzne pułapki basowe działają na zasadzie rezonansu, pochłaniając energię dźwiękową w bardzo wąskim zakresie częstotliwości. Są one szczególnie skuteczne w pomieszczeniach, gdzie problematyczne są konkretne częstotliwości basowe.
5 Panele akustyczne z wełny drzewnej lub mineralnej:
Panele szerokopasmowe: Chociaż są one skuteczne w całym zakresie słyszalnych częstotliwości, odpowiednio zaprojektowane panele z wełny drzewnej lub mineralnej mogą oferować dobre pochłanianie również w zakresie subbasu, zwłaszcza jeśli są odpowiednio duże i umieszczone.
 
Każdy z tych typów absorberów jest skuteczny, ale ich efektywność zależy od właściwego doboru do specyfiki pomieszczenia, jego wielkości, kształtu oraz problemów akustycznych, które mają być rozwiązane. Często w praktyce stosuje się kombinację różnych typów absorberów, żeby uzyskać optymalne warunki akustyczne.

Ja mam dostep do 6000 produktow wspomnianej powyzej firmy Artnovion. Lacznie z danymi odnosnie zakresu ich dzialania. Takich, ktore dzialaja ponizej 100Hz jest niewiele.

Patrz na przebieg wspolczynnika pochlaniania alfa.

Ta marka kuietly, to tylko jedna dzialka (biurowa) firmy Artnovion. Dla ciebie malo interesujaca, bo w biurach nie maja problemow z subbasem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
5 minut temu, xajas napisał:


Jaki system? Co ma system do akustyki pomieszczenia?
Czy ten pianista i konstruktor pianina skonstruowal ci tez pomieszczenie, w ktorym ma grac?

Te porownania sa bez sensu

Jedno z drugim ma powiązanie.
Ten sam muzyk z tym samym instrumentem, zabrzmi w różnych pomieszczeniach i odległościach inaczej, o innej charakterystyce, dlaczego chcesz aby wszędzie brzmiał tak samo ?

Np. filharmonie cechują się własną charakterystyką akustyki, praktycznie skupiają się na pogłosach, a nawet przyjemność gościć panią u siebie na fotelu odsłuchowym, która miała udział w ustrajaniu Filharmonii w Monachium, była swego czasu odpowiedzialna za organizację występów w Monachium

Najciekawsze sa te „zolte“ produkty

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) IMG_5815.thumb.png.af5c3198813a05c6542ec43e7883e243.png

Jedno z drugim ma powiązanie.
Ten sam muzyk z tym samym instrumentem, zabrzmi w różnych pomieszczeniach i odległościach inaczej, o innej charakterystyce, dlaczego chcesz aby wszędzie brzmiał tak samo ?
Np. filharmonie cechują się własną charakterystyką akustyki, praktycznie skupiają się na pogłosach, a nawet przyjemność gościć panią u siebie na fotelu odsłuchowym, która miała udział w ustrajaniu Filharmonii w Monachium, była swego czasu odpowiedzialna za organizację występów w Monachium

A o czym caly czas pisze jak nie o poglosach? I regulowaniu czasow poglosu. Czyli tworzenia odpowiedniego „systemu“ umozliwiajacego sensowna reprodukcje muzyki, tak samo jak i w salach koncertowych.
A regulowanie czasow poglosu, nie oznacza ze wszystko wszedzie brzmialo tak samo. A eliminowanie modow to specyfika malych pomieszczen, nie majaca z salami koncertowymi nic wspolnego.

Akustyka malych pomieszczen (akustyka falowa) i akustyka geometryczna/architektoniczna (wielkie pomieszczenia) to zupelnie rozne podejscia i inne metody!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przejrzałem większość właśnie z tych wskazanych i najniższe jakie znalazłem na tej stronie to zakres absorpcji  58 - 82 Hz a ja szukam 20-48  Hz tłumiących głównie , bez tłumienia wyższych częstotliwości lub niewiele wyżej tłumiących
Coś czuję że nie znajdę  w takich absorberach i zostaje Parametryczny Equalizer w Ariesie z High Pass na około 47 Hz

Na razie to mi najlepiej załatwia temat i pewnie przy tym zostanę 😉 

Troszkę za dobrze mi moje YB Destino przenoszą te bardzo niskie w moim pomieszczeniu  😉 i trochę mi to przeszkadza ale z włącznym PEQ jest idealnie.. Tyle że wolałbym aby wszystko szło bez dotykania elektroniką .... Jednak czasami trzeba pójść na kompromis 😉 i zaakceptować .

Edytowane przez Marek333
2 godziny temu, xetras napisał:

Sprawdzę w słuchawkach

Sprawdź.

Sprawdź też bas, kiedy podczas uroczystości, orkiestra wojskowa gra na wolnym powietrzu, zwłaszcza, kiedy nie ma wokół zbyt blisko budynków.

Zapamiętaj ten dźwięk, te odczucia uderzeń elementów perkusyjnych.. odszukaj je również.. w słuchawkach..

..

Nie odnajdziesz natury za pomocą elektroniki.

 

To co nazywamy danymi pasmami, - basem, środkiem, górą, czy dowolnie inaczej, to tylko jest umowne, skrótowe.

W rzeczywistości natura oferuje nam same przebiegi impulsowe, niezwykle złożone.

Jeśli przetwornik elektroakustyczny sobie relatywnie dobrze z nimi radzi, wówczas identyfikujemy dźwięk.

..

Dlatego polecam produkty Yamaha czy Dynaudio, oni realizują to dość poprawnie.

No jest nieco na rynku... 
Tyle że muszą to być w pasmie redukcji 20-50 HZ A TO NIE ŁATWO JUŻ ZNALEŹĆ

Edytowane przez Marek333
6 minut temu, xajas napisał:

A o czym caly czas pisze jak nie o poglosach? I regulowaniu czasow poglosu. Czyli tworzenia odpowiedniego „systemu“ umozliwiajacego sensowna reprodukcje muzyki, tak samo jak i w salach koncertowych.

Okay, to inaczej to odebrałem z przykładów które podałeś

Bo np. na słuchawkach jak sobie krzywa powyginasz i podbijesz bas to nie buczy i nie dudni

3 minuty temu, Marek333 napisał:

Jakiś link można ?

Najpierw musisz wiedzieć, co chcesz, zbić czy skrócić.
Przy tak niskich zakresach raczej na zamówienie albo samemu zrobić

Jak juz wiesz dokładnie które mody są podbite, to włącz sygnał danej częstotliwości w miejscu odsłuchu, jak ten denerwujący to szukaj w pomieszczeniu, w których miejscach się kumuluje i tam zwalczaj

14 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Okay, to inaczej to odebrałem z przykładów które podałeś

Bo np. na słuchawkach jak sobie krzywa powyginasz i podbijesz bas to nie buczy i nie dudni

Pomiń te słuchawki. Taka moja mała kpina z dopisku pana 747. Tzn. faktycznie bas "zamknięty" jest inny niż w otwartej przestrzeni. No a teraz tak go nagłaśniają, że mam zamiar zaraz uciec z koncertu na żywo. Nie znoszę tych podwieszanych nagłośnień  LineArray, ale to tylko wtręt poza zasadniczym tematem.

Pzdr. ! 

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Dokładnie wiem które do redukcji : 20-45 Hz z 6-10 decybeli do dołu lub więcej jeśli możliwe oczywiście.

Od 50 Hz w górę mam idealnie i nie chcę redukcji. Ewentualnie 3-4 db  do dołu na krzywej 50-55 Hz też akceptuję bo na pewno nie znajdę tak w punkt,.

Nie sądzę żeby były produkowane absorbery na tak wąski przedział pasma do redukcji, które nie będą obcinać wyższych (to widać po wykresach absorberów). Dlatego opcję którą obecnie zaakceptowałem to High Pass ustawiony na 45 Hz w parametrycznym EQ w moim Auralicu Aries S1 i nie odczuwam pogorszenia jakości całego pasma wyżej i całościowo dźwięku i dynamiki co mnie bardzo pozytywnie zaskakuje jednak.. 😉   Reasumując przy tym ustawieniu mam całe pasmo od ok 47-48 Hz w górę, nietknięte..teoretycznie.... 🙂  😉  ...no właśnie........
Jednak poszukam sobie jeszcze takiej pułapki basowej jeśli "graficznie estetycznie" wkomponuje mi się w  salon. Bo to też "gra...rolę 😉 
Dobranoc. 😉 

Edytowane przez Marek333
13 minut temu, Marek333 napisał:

Dokładnie wiem które do redukcji : 30-48 Hz  

od 51 Hz w górę idealnie, akcept i nie chcę redukcji.

Nie sądzę żeby były absorbery na tak wąski przedział pasma do redukcji, które nie będą obcinać wyższych (to widać po wykresach absorberów)

Mozna zrobić, grube i bardzo zbite, i musisz znaleźć odpowiednie miejsce, wtedy "może" pominiesz wyższe zakresy
Ile razy w życiu wieszałem i zdejmowałem to tylko ja wiem

Zacznij od zabudowania rogów tych gdzie bliżej uszy
 

Jak robiłeś pomiar, to REW podpowie gdzie szukać

Edytowane przez .:Gerard:.
Dokładnie wiem które do redukcji : 20-45 Hz z 6-10 decybeli do dołu lub więcej jeśli możliwe oczywiście.
Od 50 Hz w górę mam idealnie i nie chcę redukcji. Ewentualnie 3-4 db  do dołu na krzywej 50-55 Hz też akceptuję bo na pewno nie znajdę tak w punkt,.
Nie sądzę żeby były produkowane absorbery na tak wąski przedział pasma do redukcji, które nie będą obcinać wyższych (to widać po wykresach absorberów). Dlatego opcję którą obecnie zaakceptowałem to High Pass ustawiony na 45 Hz w parametrycznym EQ w moim Auralicu Aries S1 i nie odczuwam pogorszenia jakości całego pasma wyżej i całościowo dźwięku i dynamiki co mnie bardzo pozytywnie zaskakuje jednak..    Reasumując przy tym ustawieniu mam całe pasmo od ok 47-48 Hz w górę, nietknięte..teoretycznie....     ...no właśnie........
Jednak poszukam sobie jeszcze takiej pułapki basowej jeśli "graficznie estetycznie" wkomponuje mi się w  salon. Bo to też "gra...rolę  
Dobranoc.  

Nie rozumiem dlaczego highpass a nie peaking?
W takim wypadku highpass jest bez sensu.

To jest takie „amputowanie nogi“, o ktorym pisalismy na poczatku

I jeszcze jedno. Moze masz „idealny“ i nietkniety przebieg charakterystyki. Ale czas poglosow to jeszcze inna historia.

Przyklad.
Pomiar z dobrym przebiegiem charakterystyki bez jakiejkolwiek korekcji

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ale niestety bardzo zle czasy poglosu.


RT60-Kopie.thumb.jpg.7f8aeafe2b1d96a480ea2d31db007e8c.jpg

Powinny byc takie jak ta zielona linia, a sa jak ta brazowa

Aby je poprawic mozna by uzyc 6 absorberow i 2 aktywne pulapki. Wynik z korekcja akustyki to ta niebieska linia


VergleichRT60.thumb.jpg.55d2d489c1b2211d0e53b1f9b3ff7b56.jpg

Takie charakterystyki absorbcji maja te absorbery

Vergleich_Absorber_RT2.thumb.jpg.a3a03348fa5ec89bf9bb0b030a09f6ac.jpg


Ten PSI Audio ma ekstremalne wartosci, bo to jest aktywna pulapka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.