Skocz do zawartości
IGNORED

DAC - jak podłączyć, zeby grał ten który chcę?


Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, Hiv napisał:

Bo chcę mieć jasność, że sam TRANSPORT nie robi różnicy w jakości dźwięku. Że kluczowy jest DAC. Teoretycznie wiec dowolne źródło (niech będzie dowolny streamer) przepuszczone przez ten sam DAC i resztę komponentów, powinien zagrać identycznie (zakładam, ze ze źródła wychodzę tą samą jakością dźwięku). 

Sam transport nie robi kolosalnej różnicy.

Chyba, że masz super high-end DAC gdzie liczą się jakieś ułamki procenta czegoś tam. No to wtedy faktycznie będzie jakaś tam różnica. Ale nie sądzę, żeby to miało znaczenie gdy użyjesz gniazd cyfrowych w Roksan Caspian.

Poza tym, no wybacz, ale czego najczęściej będziesz słuchać? Radio internetowe, Spotify, YouTube... Do tego to nawet lepiej, żeby DAC/Transport/Streamer nie był zbyt dokładny. 

 

12 minut temu, Hiv napisał:

To pomijam. Zakładamy, że ze streamera mogę wyjść dowolnym przewodem 😉 

No nie dowolnym. Ma być zgodny ze standardem. 

8 minut temu, Piopio napisał:

W przypadku połączenia COAX robi różnicę. OPT w ogóle odpada w każdym przypadku. Tylko transporty USB z zastosowaniem izolacji galwanicznej USB nie różnią się brzmieniem. 

Tidal nie jest gówniany. Brzmi identycznie jak CD czy pliki. Jeśli porównujemy to samo nagranie. 

Ło matko! Łącze odporne na pętle masy i zakłócenia elektromagnetyczne to według audiofilów najgorszy wybór 😄 Typowe 🤣 

USB nie różnią się brzmieniem od czego?

No to u mnie nagrania na Tidal brzmią inaczej od wersji na CD. Ale pewnie te prawie 12k za transport+DAC to za mało, żeby usłyszeć, że się nie różni. Kupię jeszcze DDC i External Clock, to może Tidal wreszcie zagra jak CD 😂

10 minut temu, Hiv napisał:

To chyba dalej nie wiem czy dobrze Cię rozumiem. 
W teorii: mam streamer który swoim DACiem robi mi sygnał do analogowego i w swojej analogowej sekcji np poprzez zbalansowane XLRy puszczam to do wzmacniacza. Mój Roksan dostaje wiec to już w analogu wiec nic nie zrobi z tym sygnałem? "Gra" mi wtedy sekcja analogowa ze streamera a nie ze wzmacniacza? 
Czy ja źle rozumuję "obieg" sygnału w tym setupie?

Jeśli ze streamerze wyjdziesz łączami analogowymi do integry (Caspian) to cała obsługa serwisu, sieci i obróbka cyfrowo-analogowa jest we streamerze. Wzmacniacz po prostu wzmocni sygnał z odtwarzacza i tyle 🤷

Jeśli wyjdziesz ze streamera łączem cyfrowym, to streamer zajmuje się obsługą serwisu, odbiorem danych cyfrowych, wysyłką danych do gniazd cyfrowych i innymi streamerowymi zadaniami. Ale samej konwersji cyfry na analog streamer nie robi. Cały czas działa tylko na danych cyfrowych. Potem już obrobione dane przesyła do konwertera w integrze. Czyli wzmacniacz zajmuje się zamianą kodu PCM na sygnał analogowy. Ma to swoje plusy, ma minusy. Jeśli tak zagra lepiej to tak trzeba słuchać.

 

Tylko po co używać XLR z niesymetrycznym wzmacniaczem... A no tak... Audiofilia 🤪 Można zyskać 0.5dB dynamiki 😄

Godzinę temu, Hiv napisał:

Bo chcę mieć jasność, że sam TRANSPORT nie robi różnicy w dźwięku. Że kluczowy jest DAC. Teoretycznie wiec dowolne źródło (niech będzie dowolny streamer) przepuszczone przez ten sam DAC i resztę komponentów, powinien zagrać identycznie (zakładam, ze ze źródła wychodzę tą samą jakością dźwięku). 

Tylko w teoretycznych ogolnych zalozeniach.

W rzeczywistosci roznice sa. Choc juz nie tak duzego poziomu jak miedzy DAC'ami.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 

@rafa audio-voodoo-file robią z tych minimalnych różnic wręcz mariańskie głębokości zmian. 

Pytanie czy nasz kolega @Hiv na Caspian usłyszy te różnice na różnych transportach. Jeszcze na typowym materiale z sieci. Mam wątpliwości.

7 minut temu, rafa napisał:

Tylko w teoretycznych ogolnych zalozeniach.

W rzeczywistosci roznice sa. Choc juz nie tak duzego poziomu jak miedzy DAC'ami.

Między DACami dla mnie są jasne i odczuwalne. Dlatego chcę je pominąć i badać sobie resztę 🙂

12 minut temu, Gargan napisał:

@Hiv znasz angielski? Tu jest łopatologicznie wytłumaczone. 

 

 

Super, materiał. Chętnie obejrzę! 

41 minut temu, Gargan napisał:

Jeśli ze streamerze wyjdziesz łączami analogowymi do integry (Caspian) to cała obsługa serwisu, sieci i obróbka cyfrowo-analogowa jest we streamerze. Wzmacniacz po prostu wzmocni sygnał z odtwarzacza i tyle 🤷

Jeśli wyjdziesz ze streamera łączem cyfrowym, to streamer zajmuje się obsługą serwisu, odbiorem danych cyfrowych, wysyłką danych do gniazd cyfrowych i innymi streamerowymi zadaniami. Ale samej konwersji cyfry na analog streamer nie robi. Cały czas działa tylko na danych cyfrowych. Potem już obrobione dane przesyła do konwertera w integrze. Czyli wzmacniacz zajmuje się zamianą kodu PCM na sygnał analogowy. Ma to swoje plusy, ma minusy. Jeśli tak zagra lepiej to tak trzeba słuchać.

 

Tylko po co używać XLR z niesymetrycznym wzmacniaczem... A no tak... Audiofilia 🤪 Można zyskać 0.5dB dynamiki 😄

Wszystko jasne! Dla mnie opcja nr 2 będzie zdecydowanie tym czego szukam 🙂
A przy XLR się nie upieram absolutnie!  😉

15 minut temu, Gargan napisał:

@rafa audio-voodoo-file robią z tych minimalnych różnic wręcz mariańskie głębokości zmian. 

Pytanie czy nasz kolega @Hiv na Caspian usłyszy te różnice na różnych transportach. Jeszcze na typowym materiale z sieci. Mam wątpliwości.

Interesuje mnie tylko Tidal Connect wiec jakość 24/48 a i 24/192 się znajdzie. Na razie nie miałem nic co grałoby dla mnie lepiej niż te materiały. 

Mojego DAC testowali w ASR i pomiędzy RCA a XLR jest 0.5dB różnicy w dynamice. 119.5dB vs 120dB. Na pewno to usłyszę 😂

Czy coax czy toslink to ciągle jest to samo SPDiF. Może być jakaś tam różnica, ale czy to usłyszysz? 

Na moim DAC ciężko wyłapać różnicę pomiędzy różnymi typami połączenia. Nie próbowałem jeszcze BNC i I²S ale nie mam takich źródeł, żeby to przetestować. Może kiedyś się dorobię niego napędu optycznego to sprawdzę. 

Miałem kupić takiego Caspian jak twój, ale wybrałem mniej wypasioną opcję. Nie wiem jak gra Roksan, ale jest bardzo ładny. Będziesz do niego kupować końcówkę mocy?

1 godzinę temu, Gargan napisał:

Ło matko! Łącze

Podwójna konwersja elektryczno-optyczna generuje dodatkowy jitter. To słychać. 

1 godzinę temu, Gargan napisał:

USB nie różnią się brzmieniem od czego?

Między sobą. 

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

19 minut temu, Gargan napisał:

Mojego DAC testowali w ASR i pomiędzy RCA a XLR jest 0.5dB różnicy w dynamice. 119.5dB vs 120dB. Na pewno to usłyszę 😂

Czy coax czy toslink to ciągle jest to samo SPDiF. Może być jakaś tam różnica, ale czy to usłyszysz? 

Na moim DAC ciężko wyłapać różnicę pomiędzy różnymi typami połączenia. Nie próbowałem jeszcze BNC i I²S ale nie mam takich źródeł, żeby to przetestować. Może kiedyś się dorobię niego napędu optycznego to sprawdzę. 

Miałem kupić takiego Caspian jak twój, ale wybrałem mniej wypasioną opcję. Nie wiem jak gra Roksan, ale jest bardzo ładny. Będziesz do niego kupować końcówkę mocy?

Testuję z nim właśnie różne połączenia. Najbliżej mi póki co do Vienna Acoustics Beethoven Baby.

2 godziny temu, Piopio napisał:

W przypadku połączenia COAX robi różnicę. OPT w ogóle odpada w każdym przypadku. Tylko transporty USB z zastosowaniem izolacji galwanicznej USB nie różnią się brzmieniem. 

To mnie jeszcze interesuje. Dlaczego odpada? W teorii jest nawet bardziej odporny na zakłócenia niż coaxial 🤔

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Pod 

Pod proponowanym tutaj filmem widzę takie coś...
To jest prawda? Optyk nie da rady więcej niż 96kHz? Bo jeśli tak to dla mnie jest wystarczający powód aby podłączyć jednak to po COAX 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Myślałem właśnie o D3-D4. Normalnym toslinkiem połączyć. Nie zagra dobrze nawet jeśli będzie tylko transportem?

Zagra.

Z Garganem musisz uwazac. Dla niego zawsze cos jest gowniane. Zawsze musi sie do czegos przypiendrolic
32 minuty temu, Hiv napisał:

Testuję z nim właśnie różne połączenia. Najbliżej mi póki co do Vienna Acoustics Beethoven Baby.

U mnie są kolumny Opera Prima 2015 ze wzmacniaczem Rega Aethos. DAC Gustard A26. Odtwarzacz/Streamer/Transport Arcam CDS50. No i oczywiście komputer PC.

 

Twój Caspian ma HDMI ARC. Równie dobrze możesz używać TV jako streamer.

12 minut temu, Gargan napisał:

Twój Caspian ma HDMI ARC. Równie dobrze możesz używać TV jako streamer

A jaki jaki po HDMI maks sygnał wpuszczę? Np z Apple Music przez AppleTV po HDMI? 
bo coś mi mówi, że będą dość mocne ograniczenia?

14 minut temu, Gargan napisał:

Twój Caspian ma HDMI ARC. Równie dobrze możesz używać TV jako streamer.

Haha,

A to nie wiesz, że TV konwertuje wszystko do 48KHz ? 

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

1 minutę temu, Piopio napisał:

Haha,

A to nie wiesz, że TV konwertuje wszystko do 48KHz ? 

Też tak kojarzyłem, że maks co tam można to 16/48. Czyli jakość CD. Więc do posłuchania Youtuba albo obejrzenia serialu wieczorem okej ale nie traktuję tego poważnie do odtwarzania muzyki 😉

Moim zdaniem są różnice na transportach i miałem okazję sprawdzać różnego rodzaju zarówno transporty jak i różnego rodzaju systemy pełne w których ten transport był zmieniany. 

I owszem zgadzam się że są systemy w których wnosi bardzo niewiele ale są też takie w których różnica jest dość mocno zauważalna powiedzmy już przy dwóch utworach. 

Caspian 4g i zapewne profesjonalne do niego zespoły głośnikowe wróciłbym raczej do tej drugiej grupy. 

Telewizor jest fatalnym źródłem dźwięku. 

Nie wypowiem się o wszystkich bo podobno są jakieś wysokie modele Sony które ogarniają to w dobry sposób ale większość modeli telewizorów wypuszcza na android wypuszcza sygnał ze zmienionym bitrate w domenie cyfrowej. 

Dynamika sygnału bardzo spada zarówno na wyjściu HDMI jak jej na wyjściu optycznym. 

Nie zagłębiałem się w to bardziej ale to jest ciekawe bo na wyjściu arc przykładowo do kina domowego gdy sygnał jest dolby lub DTS to to zjawisko nie występuje. 

 

32 minuty temu, Piopio napisał:

Haha,

A to nie wiesz, że TV konwertuje wszystko do 48KHz ? 

No to lipa. Liczyłem na natywny format.

99% nagrań to 16-bit@44,1kHz.

32 minuty temu, Hiv napisał:

Też tak kojarzyłem, że maks co tam można to 16/48. Czyli jakość CD. Więc do posłuchania Youtuba albo obejrzenia serialu wieczorem okej ale nie traktuję tego poważnie do odtwarzania muzyki 😉

To nie jest jakość CD.

CD Digital Audio to 16-bit@44,1kHz.

Chyba nie za bardzo orientujesz się co wyznacza jakość nagrań, co oznaczają te cyferki i jakie są realne możliwości sprzętu 😀

43 minuty temu, Piopio napisał:

A to nie wiesz, że TV konwertuje wszystko do 48KHz ? 

Czyli zarówno optyk, jak i coax mają spory zapas możliwości, by to obsłużyć. W dodatku optyk jest odporniejszy na zakłócenia i pętle mas. Dyskusja o lepszości któregoś standardu zaczyna przypominać spór o wyższości wielkanocy nad bożym narodzeniem...

23 minuty temu, Gargan napisał:

To nie jest jakość CD.

CD Digital Audio to 16-bit@44,1kHz.

Chyba nie za bardzo orientujesz się co wyznacza jakość nagrań, co oznaczają te cyferki i jakie są realne możliwości sprzętu 😀

Tutaj się trochę orientuję 😉 
Nie interesuje mnie źródło które nie potrafi mi dać minimum 24/96 🙂 Dlatego nawet nie myślałem o HDMI w kontekście muzyki tutaj. 

13 minut temu, porlick napisał:

Czyli zarówno optyk, jak i coax mają spory zapas możliwości, by to obsłużyć. W dodatku optyk jest odporniejszy na zakłócenia i pętle mas. Dyskusja o lepszości któregoś standardu zaczyna przypominać spór o wyższości wielkanocy nad bożym narodzeniem...

Tutaj w ogóle o tym nie rozmawiamy. HDMI w ampli jest ale nie będzie służyć do wspomnianych zadań 🙂 Streamer zapoda maks 24/192 i to musi być przez DAC obsłużone (DAC z Roksana to obsługuje). 

40 minut temu, Piotr Sonido napisał:

Moim zdaniem są różnice na transportach i miałem okazję sprawdzać różnego rodzaju zarówno transporty jak i różnego rodzaju systemy pełne w których ten transport był zmieniany. 

I owszem zgadzam się że są systemy w których wnosi bardzo niewiele ale są też takie w których różnica jest dość mocno zauważalna powiedzmy już przy dwóch utworach. 

Caspian 4g i zapewne profesjonalne do niego zespoły głośnikowe wróciłbym raczej do tej drugiej grupy. 

Telewizor jest fatalnym źródłem dźwięku. 

Nie wypowiem się o wszystkich bo podobno są jakieś wysokie modele Sony które ogarniają to w dobry sposób ale większość modeli telewizorów wypuszcza na android wypuszcza sygnał ze zmienionym bitrate w domenie cyfrowej. 

Dynamika sygnału bardzo spada zarówno na wyjściu HDMI jak jej na wyjściu optycznym. 

Nie zagłębiałem się w to bardziej ale to jest ciekawe bo na wyjściu arc przykładowo do kina domowego gdy sygnał jest dolby lub DTS to to zjawisko nie występuje. 

 

Darujmy sobie HDMI. Ono w ogóle nie jest przedmiotem dyskusji. Wiadomo, że nie po to ono tutaj jest. 
Za to rodzaje transportu podpięte do tego samego DACa i wynikające z tego - bądź nie - różnice bardzo mnie interesują 🙂

32 minuty temu, Gargan napisał:

To nie jest jakość CD.

CD Digital Audio to 16-bit@44,1kHz.

Okej. Niech będzie aż tak dokładnie. Ale jaka to różnica na bitrate? 120Kbps? Czyli trochę lepiej niż CD?

Jedyna droga żeby to sprawdzić to własne testy. W domowym zaciszu. Inaczej nie będziesz wiedział. A opinii tyle co ludzi. 

5 minut temu, Gargan napisał:

@Hiv Ty naprawdę musisz jeszcze trochę wiedzy przyswoić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ale przecież dokładnie to napisałem 🙂 Nazwałem 16/48 jako "jakość CD". Okej CD to 16/44,1 ale jaka to różnica? 10%...
Mnie interesują bitrate'y o 300-600% wyższe od CD.

37 minut temu, Piotr Sonido napisał:

Jedyna droga żeby to sprawdzić to własne testy. W domowym zaciszu. Inaczej nie będziesz wiedział. A opinii tyle co ludzi. 

Pierwsze testy sprzed chwili - nie słyszę różnicy... Ale podłączę sobie w ten sposób jeszcze kilka innych źródeł i wszystko będzie dla mnie jasne. 

14 minut temu, Gargan napisał:

@Hiv Ty naprawdę musisz jeszcze trochę wiedzy przyswoić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ciekawa ta tabela!
Bo dla przykładu Dolby TrueHD to jest nawet 24/192 a biorąc ilość kanałów to daje potężny bitrate na poziomie 18Mbit!!! 
A przecież z BluRay do amplitunera który to przerobi wszystko idzie po HDMI, prawda? 
Jaki wiec cudem HDMI to obsługuje? Albo to się łączy jakoś inaczej? 
Trochę zamieszania mi to wprowadza biorąc pod uwagę to co pisaliśmy wyżej. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

@Hiv co Ci po bitrate? 

Najpierw policz sobie co może faktycznie odtworzyć Twój sprzęt?

Powyżej dynamiki wzmacniacza i kolumn nie przeskoczysz. Szumu sekcji analogowej też nie przeskoczysz.

Więcej bitów to większy zakres dynamiki - serio wykorzystasz więcej od 96 dB (jak w CD)? Nie ogłuchniesz? Orkiestra symfoniczna ma gdzieś tyle, ale nie słucha się jej w małym pomieszczeniu.

Częstotliwość próbkowania poszerza pasmo przenoszenia. Jak daleko niosą twoje kolumny? A Ty ile kHz usłyszysz? Więcej od 22,05 kHz (standard CD). To gratuluję słuchu. Ja słyszę max do 17 kHz i to z trudem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Gargan
59 minut temu, Gargan napisał:

@Hiv co Ci po bitrate? 

Ale pytasz mnie o to całkiem serio? 🙂

Całkiem niedawno myślałem podobnie ale pewnie głównie dlatego, ze nie miałem na czym tego zweryfikować. I wydawało mi się, że to co wrzucam sobie po AirPlay bezprzewodowo to jest szczyt możliwości mojego ucha (to w sumie "jakość na poziomie CD"). 

Nowy sprzęt pokazał jak bardzo się myliłem i o ile więcej słyszę kiedy na dobrym sprzęcie mam podpięte dobre źródło! 

Usiadłem jak zaczarowany a dobrze znane kawałki zacząłem poznawać zupełnie na nowo! 

Także albo coś w tym jest albo po prostu słyszę więcej. Teraz przyszła zabawa w niuanse i obserwacja co jakie zmiany daje w systemie, co na dźwięk wpływa bardziej a co mniej itd. 

Radość z odkrywania dobrego Hi-Fi po latach - bezcenna 😄

Edytowane przez Hiv
11 godzin temu, Hiv napisał:

Pierwsze testy sprzed chwili - nie słyszę różnicy... Ale podłączę sobie w ten sposób jeszcze kilka innych źródeł i wszystko będzie dla mnie jasne. 

No i sytuacja się wygładza 🙂

11 godzin temu, Hiv napisał:

dla przykładu Dolby TrueHD to jest nawet 24/192 a biorąc ilość kanałów to daje potężny bitrate na poziomie 18Mbit!!! 
A przecież z BluRay do amplitunera który to przerobi wszystko idzie po HDMI, prawda? 
Jaki wiec cudem HDMI to obsługuje? Albo to się łączy jakoś inaczej? 
Trochę zamieszania mi to wprowadza biorąc pod uwagę to co pisaliśmy wyżej. 

HDMI 2.1 zdaje się puszcza 40 nawet. Już nie pamiętam. Ale znacznie więcej bo oprócz dźwięku dochodzi wysoka rozdzielczość i bitarte video.

Natomiast wojna o ilość a nie i jakość dawno się skończyła. Polecam zluzować delikatnie z tymi ilościami na rzecz jakości.

Przy teście wiele osób nie wiedziało czy gra MP3 czy FLAC. Ale na mqa co drugi był nakręcony.

MQA to taki miks jogurtowy .flac z mp3. 

Czasem to brzmi bardzo efektownie. 

Nic dziwnego, że ludziom się podobało.

5 godzin temu, Piotr Sonido napisał:

No i sytuacja się wygładza 🙂

Generalnie po 3 różnych źródłach ale puszczonych na ten sam DAC jak dla mnie to właśnie DAC jest kluczowy dla tego jak odbieramy granie. Będę miał jeszcze do testów takie najtańsze streamery za kilkaset złotych. Ciekawe czy tam tez moja teoria się obroni. 

5 godzin temu, Piotr Sonido napisał:

HDMI 2.1 zdaje się puszcza 40 nawet. Już nie pamiętam. Ale znacznie więcej bo oprócz dźwięku dochodzi wysoka rozdzielczość i bitarte video.

Natomiast wojna o ilość a nie i jakość dawno się skończyła. Polecam zluzować delikatnie z tymi ilościami na rzecz jakości.

Mam to w nosie ale serio ciągle nie mogę wyjść z podziwu dlaczego takie HDMI 2.1 nie może przenieść dźwięku choćby 24/96... To by rozwiązało wiele innych kwestii streamingowych itp. 

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.