Jump to content
IGNORED

wzmacniacz lampowy cayin ta-30


slawolw

Recommended Posts

Witam!

Mam możliwość kupienia z drugiej ręki wzmacniacza cayin ta-30.

Chciałbym poznać Wasze opinie odnośnie tego wzmacniacza lub wzmacniaczy tej firmy. Jestem dopiero na początku swej drogi "stereo".

To co mam teraz to amplituner sony str-db 870qs (+ dvp 725) i cd sony cdp-xb 920qs, kolumny esa vivace, kabelek audioquest 6 i interkonekt audioquest copperhead. Pokoik 20 m2. Amplituner kupiłem do wszechstronnego użytkowania, stereo i 5 kanałów do filmu. Niestety przez dwa lata jakoś nie dorobiłem się dodatkowych kolumn (apropo może mi ktoś doradzi odnośnie kolumn do kina domowego, które dobrze by współgrały z Vivace, tylne kolumny niestety muszą wisieć na ścianie).

Proszę o daradzenie, czy cain to dobry wybór (cena jakieś 3000zł) i czy sprawdzi się z kolumnami ESA Vivace. Słucham różnej muzyki, głównie wieczorami i głównie jazz i wykonawców z pobliża tej muzyki.

 

Czekam niecierpliwie na porady!

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Redaktorzy

Co do pierwszego to nie probowalem, gubie sie troche w nazwach tych cholernych modeli, moj kolega ma parke jakichs wiekszych ktore bardzo ladnie mu graja. Generalnie polaczenie z takim podlogowym trianglem moze byc obiecujace, tak sadze.

 

Natomiast co do LP12:

-od poczatku liczac, LP12 byl sprzedawany z ramionami Grace (gl. 707), ktore czasami pojawiaja sie w 2nd handzie, ale tu trzeba miec zelazne nerwy, ja np. balbym sie kupowac ramie majace 30 lat, ktore nie wiem kto serwisuje (lozyska itp.). Polaczenie wczesny LP12/Grace707/wkladka Supex uwazane jest do dzis za synergiczne i w ogole.

Z produktow Linna darowac sobie mozna Basik LVV, bo to model S-shape, slabszy od starych SME3009 (nie mylic z 309, te juz nie sa za tanie pieniadze, ani nie sa S-ksztaltne).

Potem byly Linn Basik LVX i LVX+, lekkie proste ramiona, calkiem niezle. Czytalem opinie ze ze wzgledu na niska mase bardziej pasowaly do LP12 niz pozniejsze ciezkie Ittok i Ekos. Mialem plusa krotko i bylby OK. poza lekko schrzaniona regulacja anti-skatingu (kwestia wieku, nie designu).

Potem weszly Ittok i Akito. Ittok uwazany jest za pierwsze z japonskich "superramion" (firmowany przez Linna, ale made in Japan, nie wiem kto robij OEM). Od niedawna nieprodukowany. Mial wersje:

-LVII (z dwuczesciowa przeciwwaga),

-LVII (z przeciwwaga z pojedynczego kawalka),

-LVIII,

-LVIII ze wspornikiem rury montowanym jak w Ekos.

To ostatnie juz na prawde extremalnie rzadkie, ale jeszzce tydzien temu byl jeden na Ebay. Jeszcze byly czarne wersje, rzadko spotykane, Ittok zasadniczo jest srebrny z czarna glowica.

 

Akito stanowilo z kolei raczej przeprojektowane Basik+ z gruba rura jak w Ittok, i zapewne poprawionymi lozyskami.

Na koniec wprowadzono Ekos, ktore jest lekko zmodyfikowanym Ittok, o znacznie zmniejszonej tolerancji elementow. Na tej zasadzie Rega robi swoje najdrozwsze ramiona - elementy sa rygorystycznie selekcjonowane z masowej produkcji RB300. Stad straszne ceny.

Co do tych nowszych ramion, zaleca sie ostroznosc ze starszymi egzemplarzami Akito i Ekos, bo podobno mialy klopoty z lozyskami.

Sa jeszcze takie ramiona jak Mission Mechanic, Zeta lub Syrinx, rowniez uzywane z LP12, ale zadne nie produkowane, i kazde ma jakies wlasne slabe punkty. Zreszta ramion ktorych uzywano z LP12 sa cale tony, nalezaloby spytac, jakich ramion nie uzywano. Jest jeszzce slynne Naim ARO, wciaz w produkcji, i baardzo dobre, typu unipivot, z tuba z korpusu strzaly aluminiowej. Nie bylo mnie stac, niestety. Pozostaja jeszcze Regi. Pomijajac inny standard mocowania (inna dziura, SME tez ma jeszcze inny), to dobre ramiona, i nawet 250 to niezla rzecz, pod pewnymi wzgledami bardziej cenione niz 300. Mozna kupic LP12 z Rega 250, a np. potem wymienic okablowanie ramienia (slaby punkt Regi), albo kupic wyzszy model, lub Rege modyfikowana przez OL lub Michella.

Sam mam Ittok LVII druga wersja, ktory sie dobrze sprawdza. Pamietam felieton Davida Price, ktory napisal jak to kupil Ittoka natychmiast po premierze. Cieszyl sie nim dopoki nie weszly w jednym roku Ekos, SME V i ARO. W przekonaniu ze musi znowu wydac cale stypendium na rok naprzod, poszedl posluchac, opo czym stwierdzil ze o ile kazde z nich jest faktycznie lepsze od Ittok, to nie na tyle zeby je zaraz kupowac. I wrocil do domu z zapasem nowych plyt, tytulem autorekompensaty. Znamy wszyscy to uczycie, kiedy trzeba KONIECZNIE cos natychmiast kupic...

 

Czy nie za duzo napisalem, koledzy?

Link to comment
Share on other sites

Dzieki. Jak dla mnie wcale nie za dużo, aczkolwiek będe pewnie jeszcze wracał do tego wątku. Wygląda jednak na to że jeśli będę kupował to brand new i do takich ramion też będę się ograniczał. Szczerze mówiąc to wydawołoby się że ramiona Linna powinny grać "synergicznie" z założenia, bo któż od producenta zna lepiej aspekty techniczne danego produktu. A i ceny na ramiona Linna są takie że potencjalny nabywca powinien tego spokojnie oczekiwać. Niby tak, a jednak... W tej chwili pozostaje dla mnie kwestią otwartą, jak duży postęp w stosunku do Regi 25/RB600 stanowi LP12/Akito, czy różnica w cenie pomiędzy Akito/Ekos przekłada się na równie dramatyczną różnicę w dźwięku, czy może lepiej te pieniądze wydać na dobre phono stage (np. EAR Yoshino). A jeśli pójdę w droższe ramiona to jeszcze kwestia Ekos czy ARO. Szczerze mówiąc najbardziej sensowne wydaje mi się w tej chwili (przed odsłuchem) LP12/Akito/EAR 834P i Dynavector DX20L. Sądzę że w ten sposób można by osiągnąć max efekt do pieniędzy wydanych. Ale to narazie mi się tylko zdaje...

 

Pzdr.

Link to comment
Share on other sites

  • Redaktorzy

Duze opoznienie w odpowiedzi, sorry, mialem zwalony serwer 2 dni. Nawet zdazylem odpowiedziec, ale juz mi zjadlo... Co do Regi, to sadze ze warto od razu probowac TecnoArm. Jest tam duzo naprawde kluczowych modyfikacji, w tym okablowanie i regulacja VTA. Rega programowo lekcewazy VTA, ale roznice sa wielkie. Oni po prostu zakladaja, ze do ich wlasnych gramofonow regulacja nie jest potrzebna, a w innych to niech sie inni martwia. Chyba ze bedziesz chcial przeniesc ramie z 25-ki - tam zdaje sie powinno byc RB-600, tez wysoka klasa. Wtedy w razie czego mozesz po prostu dodac pierscien do regulacji VTA, np. z OriginLive. Niewygodny, ale role spelnia.

Co do roznic Akito-Ekos, osobiscie nigdy nie porownywalem. Jesli wierzyc recenzjom, roznice powinny byc bardzo duze. Czy warte 1000 GBP (tyle wynosi roznica w cenie) - pojecia nie mam. W kazdym razie konstrukcyjnie sa to zupelnie inne ramiona.

Natomiast jesli myslisz raczej o Akito, to w tej klasie, a w dwukrotnie nizszej cenie, jest ProJect 9c. To moze byc czarny kon stawki. Myslalem kiedys o zastapieniu swojego basika tym ramieniem. W UK kosztuje 400 GBP, w Polsce ok. 1300 PLN... Niezla roznica. Ma regulowane chyba wszystko: VTA, azymut, moze i nawet dlugosc rury. To ostatnie byloby wskazane, bo glowica ma tylko dwoe dziury na sruby, zadnej mozliwosci przesuwania wkladki. Sam wiesz, czym to grozi, w koncu wkladki sa roznych rozmiarow, i igla nie zawsze w tym samym miejscu sie znajduje. Ale chyba warto to ramie przetestowac. Co najciekawsze - ma mocowanie typu Linn!

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za podpowiedź. Rega 25 ma RB600 które w rzeczywistości jest RB300 + lepsze kable + mniejsza tolerancja. Przenosić go nie chcę, bo mam zamiar używać obu gramofonów tylko w różnych pokojach. O Projectcie to się naczytałem tyle złego (co prawda opinie dotyczyły poprzedniej linii produktów) że jeszcze muszą trochę popracować abym mógł ze spokojem ducha rozważać zakup czegokolwiek. Z ramion przychodzi jeszcze do głowy Moerch i SME, ale nie wiem czy robią wersje z mocownaiem Linna. Gramofon będę kupował pewnie gdzieś w grudniu, ale zacząłem już się powoli rozglądać bo to zawsze zajmuje sporo czasu. W weekend przypomniałem sobie jeszcze o Xerxesie, serwis nie tak legendarny jak u Linn'a, ale jest to alternatywa. Na razie chcę kupic dobrą wkładkę MC, bo mam dość Elysa który ryje jak świnia. Z wkładek dostępnych u nas z tego co się zorientowałem wchodziłyby w grę Benz Micro Gold lub Goldring Eroica (ze wskazaniem na ostani). Są jeszce Grado ale w przypadku Regi odpadają (brak ekranowania). Jak widzisz wolę poruszać po sprawdzonych alternatywach, nie przepadam za eksperymentowaniem w przypadku większych wydatków.

 

Pzdr.

Link to comment
Share on other sites

  • Redaktorzy

Co do xerxesa to odnosze wrecz wrazenie, ze obecna wersja jest uwazana przez recenzentow za lepsza od LP12. Za LP12 stoi tylko dluzsza tradycja. Z kolei jezeli idzie od dziwne mocowania, to jest to kwestia wylacznie armboardu borowanego pod odpowiedni standard, pewnosci nie mam czy Linn oferuje rozne (powinien), ale np. Origin Live sprzedaje za grosze takie ciete pod Rege. Sama wymiana deseczki to 5 minut - mocuje sie na 2 sruby. Wiem, bo robilem. A co do wkladek, wspomniales wczesniej o Dynavector 20-tce. Strasznie sie nia zachwycaja wszedzie, faktycznie to musi byc cos. Ale pewnie Dynavector w RP nie wystepuje...

Link to comment
Share on other sites

Nope...nie występuje, ale sa dwie opcje: numero uno -> zamówić w Origin Live i przejść przez odprawę celną stojąc w kolejce przez cały dzień (tzw Celny Urząd Pocztowy na Złotej) numero due -> wybrać się na weekend do Pragi czeskiej i tam kupić u miejscowego dealera. Oba warianty upierdliwe, ale innych opcji narazie nie ma. Fakt że histeria wokół tych wkładek jest niezła i dlatego jestem skłonny kupić je niemal w ciemno. Może być też DX10 - może nawet rozsądnieszy wybór. Morch mi przyszedł do głowy bo to fajne ramię (model UP4) można miec już za 3.600PLN (ponizej link do Walrus'a krótkim opisem i audfiofilska recenzja z audioasylum).

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

PS Pisałeś że byłeś ostanio w Walrusie, może widziałeś CDT100 Shanling'a, dla mnie to jeden z najlepiej wyglądających cedeków. Nalezy do tej grupy sprzętów które samym wyglądem poprawiają dźwięk :))))

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Nie nowka, ale ma regulowana wysokosc ramienia. Pre docelowo niedlugo RiAudio, teraz pozyczylem prostego Pro-Jecta.

I wczoraj w Media Marktcie zakupilem DSOTM, patrzyli jak na aliena co kupuje winyl dla potrzeb naukowych:)

Fajnie, bo mam np Casandre Wilson "Travelling Miles" i na cd i na winylu, wiec bede porownywal. Zdam relacje.

Link to comment
Share on other sites

>Hiena

 

A czy i winyl i cd są po tym samym masteringu? Przyznam, że po lekturze wywiadu z p. Piwkowskim w lipcowym Audio-Video przewertowałem okładki znacznej części moich płyt. Kilka nazwisk i studiów się często powtarza.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.