Skocz do zawartości
IGNORED

Wow! Joachim Gerhard dealerem Linkwitza!


graaf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

poza nową, IMHO sensacyjną, propozycją Siegfrieda tj. omnipolarnymi Pluto, o czym pisałem oddzielnie, jeszcze jedna niespodzianka - flagowe Oriony można kupić w Europie!

Dealerem jest nie kto inny jak jeden z audio gurus polskiego audiofila i 'audiopismaka' ;) a mianowicie 'Mr Audio Physic' Joachim Gerhard we własnej osobie - piękne zdjęcie na

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) :)

O AP nie ma już mowy, ale jest link do Sonicsa. Widocznie Panowie uznali, że nie konkurują i zaczęli kooperować -ciekawe ile potrwa to "małżeństwo" ;)

pozdr.

graaf

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/20050-wow-joachim-gerhard-dealerem-linkwitza/
Udostępnij na innych stronach

Drogi Mike27,

mi się wydają dość ładne - dla niezorientowanych załączam zdjęcie w jednym z dostępnych wariantów

Jak grają?

Polecam wpisanie ich w google lub audioasylum, a na początek recenzję z niezależnego i szanowanego webzina The Audio Critic -

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

jeden cytat dla 'cytatych':

“It is easier for a camel to go through the eye of a needle than for a rich man”…to obtain a pair of Orions—well, maybe not, but certainly easier for him to purchase a pair of Wilson Audio Alexandria X-2’s or Von Schweikert VR-11SE’s for 23 times as much money. They are more readily available but won’t yield equal musical satisfaction because they are still box speakers and don’t benefit from Linkwitz’s special insights.

pozdr.

graaf

post-5623-100004773 1170272583_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

i dwie inne opcje wykończenia

ps. płakać można nad Gerhardem - strasznie jakiś złachmaniony na tym zdjęciu jest :))

graaf

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-5623-100004772 1170272584_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

jak to mówią - "feel free" cles - możesz sobie usiąść ;)

opinia z Audioasylum:

"Before building my modified Orions I owned Martin Logan CLS IIZ, Genesis V, Infinity Prelude MTS and Wilson WATT 3/Puppy 2. I prefer the DIY dipoles to all these"

Cles czy Ty chociaż w życiu widziałeś na oczy CLS IIZ, Genesis V, Infinity Prelude MTS and Wilson WATT 3/Puppy 2 nie mówiąc o siedzeniu sobie na nich czy przy nich?

jest tych opinii więcej - jak ktoś umie i chce się czegoś dowiedzieć, a nie pozjadał jeszcze wszystkich rozumów, może sobie poczytać

'rozumiem' cles 'rozumiem' - swoje wpisy redaguj w wordzie cles - porada bezpłatna ;)

graaf

Zapewne u Gerharda można ;)

w Polsce z pewnością nie - chyba, że ktoś ma prywatnie i by udostępnił?

Tak czy owak, gdybym szukał w tym zakresie cenowym i wyższym np. >5000 USD to osobiście kupiłbym w ciemno. Siegfriedowi można wierzyć, dla niego jest to właściwie hobby - działalność non profit z gatunku edukacyjnej, zarabia na patentach (i emeryturce z Packarda) no i Audio Artistry ;)

BTW ciekawe jaki oni mają układ konkurencyjny?

pozdr.

graaf

takoż nadmieniam o tym w swoim wpisie - Sonics

to nie zmienia historii - AudioPhysic bez względu kto tam teraz jest księgowym to dzieło Gerharda - on jest twórcą tej renomy marki - jest 'Mr AP' i dla większości z nas pozostanie, zwłaszcza, że Sonics jest chyba na wczesnym etapie rozruchu

pozdr.

graaf

ps.

też jestem yesfanem :)

Drogi Mike27

aby wyjasnić to szerzej niż już to tutaj zrobiłem oraz w bliźniaczym wątku Linkwitzowym oraz w wątku o nowym królu Elberotha musiałbym napisać esej. Mam nadzieję, że mi wybaczysz, że tego nie zrobię. Powiem jak Hannibal Lecter ;-) "wszystkie poszlaki masz przed sobą" - reszta należy do Ciebie :)

pozdr.

graaf

ps.

dodatkowa poszlaka - a dlaczego Joachim Gerhard został dealerem tych potworków na EU? Nie ma nic lepszego do roboty?

szanowny graafie

w audiofilskim świecie poszlaki sie nie liczą-przynajmniej dla mnie. Zbyt dużo słyszałem już legendarnych kolumn które poza wszechogarniającym basem grały kiepściutko. Joachim Grerhard po sprzedaniu AP zaczyna kombinować z jakimiś potworkami i to że akurat on jest dealerem Linkwitza kompletnie nie ma dla mnie znaczenia.

Czyli rozumiem że twój zachwyt nad tymi zespołami wynika z lektury pism audio i faktu iż ich dealerem został Her Gerhard?

Drogi Mike27,

zatem jeszcze raz po kolei:

1) wzmianka o "wszechogarniającym basie" jest w kontekście Orionów na tyle nie na miejscu, że budzi wątpliwości co do Twoich deklaracji o posiadanym doświadczeniu - gdybyś zajrzał na stronę Linkwitza (adres podawałem tu wielokrotnie) dowiedziałbyś się, że to konstrukcje dipolarne - mam nadzieję, że nie będę musiał Ci tłumaczyć czym charakteryzuje się bas z takich konstrukcji, z pewnością słyszałeś takowe - np. Gradienty były (może nadal są?) obecne w Polsce

"wszechogarniający bas" to może mają Eidolony przy nieodpowiednim ustawieniu jako ogromna konstrukcja bass reflex - a priori o niebo całe gorsza w kontekście jakości basu od dipola (otwartej odgrody) - choć nie ilości, a niektórzy ilość biorą za jakość, zwłaszcza, gdy ich "brain-ear reference" nie ukształtowała muzyka na żywo (to nie jest broń Boże przytyk do Ciebie, nie znam Twojego "koncertowego kalendarza" :)

2) po co znowu ta gadka z "potworkami" - przecież liczy się dla Ciebie brzmienie o ile dobrze zrozumiałem - a zwłaszcza własnouszna jego ocena - dlaczego zatem dyskredytujesz konstruktora o światowej renomie na tej podstawie, że nie podoba Ci się estetyka jego nowych konstrukcji?

3) nie Mike - mój zachwyt nie wynika "z lektury pism audio" - pisma Audio poza jednym niezależnym webzinem (właśnie TAC-iem) nie zamieściły do tej pory żadnych recenzji (choć na Audio Artistry piały z zachwytów), prawdopodobnie dlatego, że Linkwitz je olewa i nie daje żadnych reklam - jego działalność ma charakter edukacyjny a nie komercyjny - ten facet już zarobił - i wychodzi z założenia, że jak ktoś szuka dobrego dźwięku -(nie tylko na wystawach, ale przede wszystkim w środowisku uczestników forów dyskusyjnych w USA) to prędzej czy później trafi na jego stronę i sam będzie mógł na spokojnie ocenić czy jest zainteresowany jego pomysłami i ofertą. To wszystko dodatkowo uwiarygadnia Linkwitza w moich oczach. Może niesłusznie?

4) nie Mike - mój zachwyt nie wynika z "faktu iż ich dealerem został Her Gerhard" - o tym dowiedziałem się dopiero przedwczoraj - ale pomyślałem, że jest to dobra okoliczność, żeby Oriony przedstawić na naszym forum - z uwagi na szacunek jakim cieszy się Gerhard - cóż, co do szacunku pomyliłem się, mam nadzieję, że nie należysz do osób, które nikogo nie szanują, mógłbyś Mike wymienić jakieś nazwiska osobistości ze świata audio, którą darzysz szacunkiem i dlaczego? Zrewanżuję się chętnie.

5) to że się słyszało ileś tam legendarnych kolumn - w jaki sposób - na wystawach, przelotnie - ile było w tym krytycznych wielogodzinnych odsłuchów? - nie czyni z jeszcze supereksperta - wiele zalezy od tego jaką kto ma "brain-ear reference" i trzeba sporo czytać, i to nie gazetki, ale źródła naukowe i niezależne - to poza słuchaniem robię sam od ponad 12 lat, ale za eksperta się nie uważam i nie używam zwykle argumentu swojego doświadczenia - jedynie dzielę się wiedzą i spostrzeżeniami - bo tak widzę funkcję forum - ale może znowu się mylę?

pozdr.

graaf

Graaf:

 

Prosiłeś mnie o inżynierski komentarz, oto on. Jeżeli urażam w nim czyjeś uczucia, to z góry przepraszam.

 

Linkwitz Orion - konstrukcja cokolwiek dziwna - basy w obudowie zamkniętej z EQ (bo z Peerlessów XLS bez EQ basu się nie dostanie) następnie dipolowe średnie i znowu obudowa zamknięta (tweeter), ale po dokładniejszej analizie widać dużą znajomość rzeczy u konstruktora:

 

- basu z dipola się nie dostanie, chyba żeby użyć czterech Tumultów 18" Adire Audio. Do tego Peerlessy XLS pokazały bardzo niskie zniekształcenia w niezależnych pomiarach - co IMHO powoduje zresztą że niektórzy zwolennicy Focali i estradówek zarzucają im "mułowaty bas"

 

- dipol na średnich rozwiązuje wiele problemów (drgania ścianek, które najbardziej dają się we znaki między 200 a 600Hz, odbicia w pomieszczeniu) podczas gdy powyżej 120Hz (deklarowany podział w Orionach) ograniczenia SPL dipola stają się mniej istotne.

 

Teraz to co podoba mi się trochę mniej:

 

- podział między średnim a gwizdkiem na 1.4kHz wskazuje że konstruktor zdaje sobie sprawę z problemów twardych membran z harmonicznymi (break up na 4.5kHz oznacza wąskopasmowe wzmocnienie 3-ciej harmonicznej przy 1.5kHz), pytanie tylko co z wyższymi harmonicznymi (5-ta zostanie wzmocniona przy 900Hz). IMHO pochylenie tego Excela albo przekręcenie w bok (tak z 15 stopni) mogłoby trochę pomóc, choć przyznaję się bez bicia że nie widziałem przebiegu 5-tej harmonicznej dla W22EX, może problemu w ogóle nie ma (jeżeli układ napędowy nie generuje za dużo 5-tej harmonicznej, to break-up nie ma czego wzmacniać).

 

- Seas millenium nie wypadł najlepiej w pomiarach poniżej 2kHz (Mark Krawiec) - sporo wyższych harmonicznych, przy 1.4kHz podziale może się na dodatek trochę przegrzewać - nawet jeżeli filtrujemy 4th order.

 

- sekcje basowa i średniotonowa trochę niedopasowane mocowo, monożąc efektywności przez moce znamionowe dostajemy - Peerless XLS ma 0.276%*300W=0.83W, natomiast dla Excela jest to 0.33%*120W=0.4W. Biorąc pod uwagę że maximum mocy typowego sygnału muzycznego występuje przy 200Hz, może okazać się że przy głośnym słuchaniu średniotonowy będzie się ostro pocił, podczas gdy woofer będzie dopiero się rozgrzewał (zwłaszcza że średniotonowiec pracuje na dipolu i poniżej 200Hz odejmuje mu to trochę efektywności, przez co będzie musiał być mocniej wysterowany).

 

Dlatego też jeżeli ja miałbym robić coś w tym stylu, spróbowałbym dać Peerlessa 12" XXLS DVC (łatwy do napędzenia czterema małymi wzmakami), do tego dwa Excele 22cm w d'Appolito, następnie od 1.2kHz dwa Morele MDM55 również w d'Appolito a pomiędzy nimi (od 6kHz) coś z dobrym rozpraszaniem w okolicach 20kHz - może Vifa DX19 stuningowana w celu wycięcia dzwonień przy 4kHz? Do tego potrzebne by było stado końcówek mocy (tak z 13 sztuk scalaków w rodzaju LM3886 na kanał - 2 mostki dla woofera, mostek dla każdego Excela i MDM55 oraz pojedyncza końcówka dla gwizdka, stabilizowane zasilanie dla napędu MDM'ów i gwizdka, w dyskretne nawet bym się nie bawił - prawdopodobieństwo awarii za duże)

 

Pozdrawiam

 

PS. W wątku "niech żyje król" o Eidolonach wypowiadał się nie będę. Jak ktoś lubi wydawać 100kZł (w ciemno!!!) na kolumnę w której pożałowali membrany biernej i dali rurkę BR w której muszą zrobić się turbulencje, to jego sprawa. De gustibus...

>misimor nie w ciemno, i suma nie ta, i wogole krecisz - Elb sluchal Eidolonow, to jest po prostu nowsza wersja, wiec nie gorsza niz to co sluchal i co chcial od dawna kupic.

 

co do reszty - niezly fachura z Ciebie, kiedy jakis odsluch Twoich zacnych konstrukcji? ;)

PPS.

 

Komora wytłumiająca gwizdka (i ew. kopułkowych średnich) może mieć swoje drgania, dlatego może warto byłoby zamknąć ją w skrzynce ze ściankami pokrytymi grubą warstwą czegoś tłumiącego?

Pitdog:

 

Kiedy odsłuch moich konstrukcji - pytanie jest jedno - co mi z tego przyjdzie? Konstruuję wyłącznie dla siebie, rodziny i znajomych w ramach hobby, próbować zarabiać na audio nie mam zamiaru - rynek zapchany, pozycja rynkowa szarlatanów mocna, poziom wiedzy fachowej większości konsumentów żaden, kasy zarobić dużo się nie da - dlatego nie chcę psuć sobie fajnego hobby poprzez uczynienie go pracą a niewiele dostać w zamian.

Dzięki Misiomorze,

sporo się napisałeś :) ale:

1) gdzie widzisz tam skrzynkę? W Orionach bas jest też dipolowy!

2) co do zniekształceń tego Excela - na stronie Linkwitza jest "midrange distortion test" -

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

w teście uczestniczy W18 (i go wygrywa), ale są też uwagi o W22 (który wyszedł w jakiś czas po zakończeniu testu), daje to pewną orientację co do podstaw decyzji SL wyboru tego przetwornika. Co do peaku na 4.5 kHz SL pisze: "The distortion peak at 4.8 kHz in the Seas data sheet is a measurement artifact. There is no increase in distortion." Chyba SL robił te pomiary, o których piszesz że nie miałeś okazji.

3) Jest też w tym teście mały appendix z testów tweeterów, który wyjaśnia w pewnym zakresie wybór Millenium

4) Niedopasowanie mocowe - to chyba jest nie problem, że woofer będzie dopiero się rozgrzewał? A dla odgrody 13'' Fequal jest ok. 180 Hz więc spadek efektywności nie będzie aż tak duży w zadanym Excelowi paśmie.

W22 daje liniowo (linear excursion limited rms SPL) na otwartej odgrodzie 13'' ok. 104 dB @120 Hz

5) Może też SL ma inne wymagania co do poziomów dźwięku. 104 dB @120 Hz - to jak na warunki domowe chyba wystarczająco głośno? Ja w każdym razie nigdy tak głośno nie słucham i nie ryzykowałbym. Jak głośno słuchasz Misiomorze? Mierzyłeś może kiedyś?

6) Twoje pomysły są jak najbardziej ok. - nie poczuj się urażony, że ja laik oceniam ;) - po prostu wyrażam aprobatę :) - SL pewnie też by tak ocenił, ale z pewnością nie nadawałoby się to do DIY - a Orion ma być z założenia "ultimate speaker" do samodzielnego złożenia.

pozdr.

graaf

ps.

co do ps-a - rozumiem, nie będę nalegał, sam też już odpuściłem sobie ten wątek, myślałem, że namieszam, sprowokuję do myślenia, ech... nie ten adres ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

jeszcze parę zdjęć potworków - mam nadzieję, że Mike-wi27 nie pękną oczy od tej ohydy ;)

graaf

ps.

widać, że DIY daje wiele możliwości :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-5623-100004713 1170272670_thumb.jpg

post-5623-100004714 1170272668_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Faktycznie, z obudową basowców - mój błąd, przyglądałem się tej konstrukcji dość naprędce (zmyliła mnie również sławna Linkwitz Transform, działającej z obudowami zamkniętymi), ale w okolicach 120Hz problem mocowego dopasowania nadal istnieje, zwłaszcza że Peerless'y są dwa, a odgroda wooferów jest nawet większa (efektywnie) niż dla średniotonowego.

 

Z kolei XLS'y na dipolu wymagają podbicia okolic 40Hz po zbóju - łatwo przesterować wzmaki bądź głośniki w przypadku pojawienia się sygnału bardzo niskiej częstotliwości. Dlatego sam osobiście nigdy nie zrobię dipola basowego.

 

Podsumowując - dla muzyki z niewielką zawartością niskich basów woofery będą grzały sie znacznie mniej niż średniotonowy, natomiast pojawienie się w muzyce niskiego basu spowoduje odwrócenie sytuacji i duże obciążenie wooferów (wychyleniowe i termiczne). Przy niskich poziomach głośności problemy te będą dość mało znaczące, choć inwestycja w dwa XLS'y żeby dostać tyle basu co z 17cm wooferka w BR jest pomysłem dość kontrowersyjnym (choć wiem że jakość basu będzie lepsza z dipola - brak dzwonień BR i fal stojących w pomieszczeniu). Inna sprawa, że producenci tzw. hi-endu czasem wyceniają swoje monitorki na 17cm zabawkach tak wysoko, że Oriony są całkiem uzasadnione ekonomicznie (jeżeli ktoś musi podpierać się znaną marką z autorytetem - tutaj Linkwitz Lab ma jeden z najlepszych stosunków jakość - cena)

 

Kolejna sprawa - dla pomiarów na wprost break-up (położony przy Fbr=4.8kHz) W22EX musi wzmacniać harmoniczne dla częstotliwości Fbr/N, gdzie N to rząd harmonicznej, efekt ten występuje w karcie katalogowej W22EX, oraz w kartach katalogowych i niezależnych pomiarach innych twardomembranowców (Excel, Eton, aluminiowe Seasy z linii Basic). Zjawisko to zostało też dobrze wyjaśnione teoretycznie.

 

Dlatego uważam że dla wooferów z wysokim peakiem break-up pomiary 3-tonowe to nie wszystko, warto też zrobić pomiar klasyczny, sinusem przestrajanym w sposób ciągły.

 

Jeżeli mam po jednej stronie - pomiary kilku producentów i trzymającą się kupy teorię wskazującą na istnienie pewnego zjawiska, a z drugiej - zapewnienia jednego człowieka (choćby nawet Siegfrieda Linkwitza) że w W22EX zjawisko to w magiczny sposób znika, to wybieram tę pierwszą opcję.

PS.

 

Wzrost zniekształceń dla W22EX następuje dla częstotliwości pobudzających 2.4kHz (2-ga harmoniczna) i 1.6kHz (3-cia) w pełnej zgodzie z teorią i kartą katalogową Seasa. Można się też domyślić że peak na przebiegu 5-tej harmonicznej wystąpi dla częstotliwości pobudzającej 960Hz, niestety Seas pożałował wykresu.

 

Dlatego też podział na 1.4kHz jest całkiem sensowny, o ile gwizdek go wytrzyma, odsłuch pod kątem może być również wskazany.

Drogi Misiomorze,

Hm... dwa takie XLS mają linear excursion limited SPL na takiej odgrodzie (ca 73 cm) ok. 106 dB @50 Hz i 97 dB @35 Hz - IMHO to jest bardzo dużo jak na domowy odsłuch i poziomy niskich tonów w nagraniach muzycznych. Myślę, też że SL zadbał o odpowiednią moc montowanych wzmacniaczy (tylko po 60W rms na głośnik)

Piszesz: "dlatego sam osobiście nigdy nie zrobię dipola basowego" - może spróbuj? Wszyscy, którzy słyszeli twierdzą, że to jakościowo najlepszy bas. SL podbudowuje to teorią na swojej stronie.

Nie rozumiem - co złego dla jakości brzmienia może wynikać z tego, że "woofery będą grzały sie znacznie mniej niż średniotonowy". Co to za zjawisko?

Piszesz: "inwestycja w dwa XLS'y żeby dostać tyle basu co z 17cm wooferka w BR jest pomysłem dość kontrowersyjnym" - Linkwitzowi chodzi chyba bardziej o jakość basu niż ilość piszesz: "wiem że jakość basu będzie lepsza z dipola - brak dzwonień BR i fal stojących w pomieszczeniu" - no właśnie

"Oriony są całkiem uzasadnione ekonomicznie" zwłaszcza w wersji DIY - te odgrody to tak na oko łatwizna dla średnio kompetentnego stolarza a komplety planów, wszystkie części i zmontowana elektronika (włącznie ze wzmacniaczami) kosztuje kosztuje 4200 USD a bez power ampów 2550 USD.

Linkwitz z pewnością robił także pomiary klasyczne i z pewnością - kto jak kto - nie lekceważy teorii - cieszę się, że w końcu też doszedłeś do wniosku, że "podział na 1.4kHz jest całkiem sensowny"

Skąd wszakże podejrzenia, że tweeter może nie wytrzymać - przy jakich SPL?

To jest kluczowe - do jakich SPL się odnosimy - jak głośno słuchasz Misiomorze?

pozdr.

graaf

graf

jesteśmy na dwóch różnych biegunach. Otóż o moje osłuchanie możesz być spokojny. Grande Utopie BE, Wilson Audio, Avalony Diamond i Opus, Avantgarde Acostic Duo, Audio Physic Caldera, B@W 800 signarute, Magneplanar Mg 3.5R, Martin Logan Acsendo itd.itp (wystawy,sklepy audio, prytwatni posiadacze) Większośc odsłuchów w spokoju, na róznym materiale muzycznym.

Na żadnych kolumnach nie było słychać prawdziwej barwy skrzypiec, gitary, fortepianu, o głosach ludzkich nie wspominając. Bas - nie słyszałem na zadnych prawidłowo odtworzonego uderzenia w beben wielki ( mocny szybki, niski ale absolutnie nie wybijający sie poziomem głośności przed orkiestre) Ja w przeciwieństwie do wielu tzw. audiofilów jestem bardzo czestym gościem sal koncertowych i myśle że doskonale wiem jak ma brzmieć muzyka grana na instrumentach muzycznych.

Nigdy żadne kolumny nie zapewniły jakości dżwięku takiej jak na koncercie. Kilka razy w życiu słyszałem sprzęt za wcale nieduże pieniądze które w kwestii barwy i naturalności odtworzenia instrumentów były bardzo blisko oryginałowi. Natomiast jesli chodzi o dynamike i skalę makro to niesłyszałem nigdy kolumny która potrafiła by wiernie oddać kontrasty dynamiczne.

 

Słuchałem Orionów Linkwitza( w Polsce) i delikatnie mówiąc grały średnio. i stad moje zapytanie o twój zachwyt nad tymi kolumnami?

A co do wyglądu to pomimo że to rzecz gustu to przeważnie bardzo dobre brzmienie idzie w parze z świetnym wykończenie dobrą topologią układy, czy w przypadku kolumn zastosowaniem sztywnej obudowy , bardzo dobrych głośników i przemyślanej zwrotnicy.

Aha jeszcze jedno

W pierwszym wpisie celowo zadałem pytanie "jak grają" ponieważ miałem je okazje słuchac ok 1 godz. - a to troche krótko by wydać jednoznaczną opinie. Jednak nie doszukałem sie oceny tych kolumn na podstawie twoich odsłuchów.

Drogi Mike27,

słuchałeś Orionów? Trzeba było tak od razu! :)

Możesz coś napisać o ich brzmieniu bardziej szczegółowo, może być niedelikatnie ;) .

co do mojego platonicznego ;) bo nienausznego zachwytu to myślę, że już wystarczająco dużo tłumaczyłem - napisz proszę coś o nich? Opinia forumowicza AudioStereo jest na naszym forum uznawana za o wiele bardziej wiarygodną niż opinie z AudioAsylum czy Audioreview (właściwie nie wiem dlaczego?) - dlatego napisz proszę o nich bardziej konkretnego. No i - jeśli to nie tajemnica i gdzie w Polsce można ich posłuchać? Nie tylko ja (vide wpisy innych osób) chciałbym także rzucić uchem - możliwie dłużej :)

pozdr.

graaf

ps.

jeśli to byłaby tajemnica, to może jakoś prywatnie by się dało?

pps.

Co w wyglądzie Orionów sugeruje nieoptymalną obudowę (właściwie one nie mają obudowy w zwykłym rozumieniu tego słowa - i to jest jedno ze źródeł ich jakości w opinii Linkwitza), nie-"bardzo dobre głośniki" i nie-"przemyślaną zwrotnicę"?

Re: mike27, 4 Sie 2005, 15:58

ojej - a napisałeś, że są "delikatnie mówiąc średnie" - jakie są te ich "średnie" cechy, które wychwyciłeś w trakcie okołogodzonnego odsłuchu?

graaf

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.