Skocz do zawartości
IGNORED

Synergistyczne systemy czyli 1+1+1=5


Darekk

Rekomendowane odpowiedzi

W nawiązaniu do wątku pt. Źle dobrane systemy, nieśmiało zaproponowałem, aby rozpocząć wątek nt DOBRZE dobranych systemów. Powszechnie wiadomo, iż trudno oceniać poszczególne komponenty audio abstrahując od pozostałych elementów systemu oraz pomieszczenia jak również preferowanej muzyki (vide niepochlebne zazwyczaj opinie miłośników ciężkiego rocka nt lamp).

Liczba możliwych permutacji w doborze elementów systemu jest tak duża, że jeżeli komuś przez ciężką pracę albo łut szczęścia ;-) uda się znależć SYNERGISTYCZNĄ kombinację to powinien się tą wiedzą podzielić z audifilską bracią.

W ramach definicji proponuję any uwazględniać nie tyle dobrze grające systemy, co systemy grające razem dobrze i na poziomie przewyższającym sumę ich kosztów (czyli 1+1+1 >3).

Sam niestety nie zaproponuję żadnego systemu na początek, ponieważ jestem skromny ;-)

 

No szczęśliwcy - czekamy na Wasze wpisy!

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/21415-synergistyczne-systemy-czyli-1115/
Udostępnij na innych stronach

No to spróbujmy z innej strony...

przecież są chyba na forum ludzie znający synergistyczne systemy? Zadowoleni z tego jak klocek X współgra z Y i Z? Tu nie chodzi o skromność czy nieskromność lecz o pomoc innym potrzebującym dobrej rady...

Na amerykańskim forum Audio Asylum jest w profilu użytkownika mocno rozbudowana sekcja o posiadanych systemach - z czego naprawdę można wyciągnąć ciekawe wnioski. Niestety brak tego na tym forum, przez co mamy mało konkretu a dużo gadulstwa (oops już kończę...;-)

D.

PS: ale jeszcze dodam, iż przeważający (nie u wszystkich!) styl tego forum odzwieciedla nasz system edukacyjny: dużo rozważań teoretycznych, mniej praktyki. Cenniejsze są konkretne przykłady, że np. Cayin 88T nie zagra z wysokoefektywną kolumną, niż rozważania teoretyczne albo myśli nieuczesane nt. transystor vs lampa, CD a SACD etc etc

Mnie na przykład bardzo ciekawią udane systemy ze wzmakami lampowymi, szczeg SET - nie chcę teorii, chcę przykładów!

Cenniejsze są konkretne przykłady, że np.

>Cayin 88T nie zagra z wysokoefektywną kolumną, niż rozważania teoretyczne No właśnie obywatel McGyver nie słysząc pewnych kolumn z tym wzmakiem,kategorycznie stwierdził,że nie zagra.To gdzie teoria,a gdzie praktyka?

Herbie Hancock:"Czasami nie wiem,co mam grać - wyznałem."

Miles Davis: "To nic nie graj"

Stefek, to był tylko przykład... (a McGyver postawił ekstrapolował doświadczenie - mimo wszystko cenne)

 

ale wróćmy do głównego tematu wątku - czy ktoś zaproponuje kandydata?

Bardzo podoba mi sie ten temat, aczkolwiek jest to bardzo nie latwa sprawa poniewaz nie wiem ilu z nas moglo naprawde przewalic duza ilosc klockow do ich porownywania. Przewaznie kupimy ktorys z komponentow po poszukiwaniu opinii i jestesmy zablokowani. Bardzo czesto powtarzany slogan o wypozyczeniu sprzetu do posluchania nie zawsze jest mozliwy i nie zawsze tak naprawde dziala jezeli nie mamy mozliwosci porownywania. Przewaznie kupimy jakis klocek i przyzwyczajamy sie do dzwieku. Zeby dobrze sie wsluchac zabiera to bardzo czesto tygodnie lub miesiace i w dodatku nie wszystkie rodzaje muzyki brzmia dobrze na konkretnym systemie.

Moja przygoda zaczela sie okolo rok temu po czytaniu tego forum, kiedy postanowilem zestawic cos z lampami. Po kilku doradach postanowilem kupic Jolide 707 z Jolida CD. Nastepne byly glosniki. Po przesluchaniu jednodniowym podobaly mi sie B&W 703 (oczywiscie nie mialem mozliwosci porownania do innych). Po jakims czasie przeczytalem gdzies ze B&W nie sa najlepsze do lamp. Nie bardzo wiem jak na to odpowiedziec bo przyzwyczailem sie do dzwieku i musze powiedziec ze mi sie bardzo podoba, ale... nie wszystkie rodzaje muzyki dobrze brzmia. Bardzo dobrze brzmia wszystkie z bardziej spokojnego typu tj wokal, jazz itp, natomiast bardziej halasliwe jak rock i kompleksowe smfoniczne sa dla mnie drazniace. Ponownie po jakims czasie przeczytalem recenzje ze Jolida 707 gra wspaniale z Antoni Gallo Reference 3. No tak ale kiedy sie dowiedzialem ze rynek na nie nie jest zbyt wielki i ze sklep ich nie ma na sali i ze kosztuja 4000$ i sklep nie ma gwarancji ze je kupie i.t.p.

No i widzicie jak to latwo sprawdzic i posluchac. Wszystko to co opisalem odnosi sie rowniez do wszelkiego rodzaju kabli.

Jak narazie opierajec sie tylko na opinniach strzalem w dziesiatke jest wzmacniacz sluchawkowy DIY. Jest to Bottlehead S.E.X.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wszystko co o tym przeczytalem jest prawda. Jest naprawde wielka przyjemnoscia do sluchania do tego cacka.

Pozdrowienia dla wszystkich forumowiczow.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nieźle nieźle, sporo wpisów (dzięki!) aczkolwiek przydałoby się więcej info niż "NAD i Evo", "AN i Naim" - bo nie wiadomo co jest co - przykładowo Audio Note oraz Naim robią i CD i ampy i kolumny, są różne modele różnie grające.

Nie chciałem się pchać na afisz, ale dla poddierżki razgawora z moich ograniczonych doświadczeń (brak czasu na odsłuchy i bieganie po sklepach!), podam trzy przykłady systemów, które zrobiły na mnie wrażenie:

 

1. Mocny drogi system tranzystorowy: to był CD Mark Levinson i duża integra ML, napędzająca B&W N802. Lekkość oddania rytmu i basu była wspaniała, dodatkowo wzmocniona przez rezonującą kanapę. Niestety cena systemu (ok. 100 tys zł) jest na tyle wysoka, że nie wiem czy można go nazwać synergicznym.

 

2. (to był Audio Show 2003) Lowther (w obudowach typu Hedlund o ile mię pamięć nie myli) + lampa (chińczyk Spark lub Cayin?, 8 watów o ile pamiętam a zatem chyba 300B, cena dość przystępna) + gramofon. Wspaniale zagrał akustyczny jazz - naprawdę z werwą koncertu na żywo. Moje późniejsze odsłuchy wskazały, że Lowthery z lampami grają bardzo dobrze pod warunkiem, że słuchamy raczej muzyki akustycznej i wokalnej i nie zależy nam na głębokim basie. A zatem synergia - ale ograniczony zestaw muzyki, no i kolumny z Lowtherami mogą być bardzo drogie jeśli chce się wyciągnąć więcej basu.

 

3. ASL Tulip (3.5 W SET na 2A3) w moim własnym systemie. Synergia ale brak mocy... Pięknie brzmiał; Bill Withers uśmiechał się do mnie (byłem trzeźwy ;-) ... gdyby miał nie 3.5 ale 14W to bym kupił... Co ciekawe, słuchany potem w domu SET Cayina na 300B nie miał już tej magii - może był niewygrzany? Myśl o SET (może na 805 albo 845) pozostaje - chociaż boję się rozczarowania w basie, bo lubię też muzykę elektroniczną i taneczną...

 

4. ...co prowadzi mnie do tematu subwoofera, któy jest świetnym synergicznym wynalazkiem jeśli zainwestuje się dużo czasu w ustawienie (ale to temat na oddzielny wątek)

 

To tyle o systemach prawie synergicznych z moich doświadczeń...

Nigdzie nie napisałem, że chodzi o 320 i 512.

Żeby uścislić - miałem na myśli wyższe modele NAD. Moim zdaniem Evo 1 mają spore rezerwy i podłączanie ich do zbyt taniej elektroniki jest błędem. Nie chodzi mi o to, że nie zagrają ale, że droższe klocki łatwiej pokazują ich potencjał. Poza tym stosunkowo prostymi przeróbkami można znacząco poprawić ich brzmienie, ale o tym juz było.

Znikoma liczba wpisów świadczy o tym, że niewielu forumowiczów jest naprawdę zadowolonych ze swoich systemów. Amerykańsko/globalne Audio Asylum ma znacznie wyższy odsetek szczęśliwych audiofili - ale tam przeciętny koszt systemu oraz audiofilski staż jest znacznie wyższy... (powtarzam - przeciętny)

-ASL i WLM na ostatnim audio show. zagrało tak jak miało zagrać:) tylko kasa duża.

-niezłe i tańsze zestawienie jakie słyszałem ostatnio to był exposure 2010s + ATC monitory (nie pamietam nazwy - cena ok 6k pln) + odtwarzacz naim cd5i - grało pieknie - dynamika, przestrzen, etc

-jadis orchestra ref i thiel 1.6 - z Audioshow chyba 2003

 

harbethy i lampa fajnie grają. szukam teraz czegos dla siebie. nieźle grały też harbethy z exposuruem and baltlabem.

mahler >znacznie wyższy to mało powiedziane. tam przeciętny koszt systemu jest równy naszym 20-30 tys zł.

Jeśli policzysz nie tylko 3/4 główne komponenty, ale też różne ustrojstwa, kable, shunyaty, shakti, tube trapy to chyba jeszcze więcej.

No ale powróćmy do synergii...

Moze cos z dolnego przedziału cenowego:

NAD310+NAD524(wskazany tuning)+Tannoy M4/M5, przepiękna średnica i łagodność, w tej cenie nie do pobicia. Ktoś kto szuka taniego zestawu lepiej być nie moze. Przynajmniej do Jazzu/Popu.

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Mozna jeszcze taniej.

 

Sony CDP-228ESD + Rotel RA-840BX + Tannoy M2 na standach + pokoj ok. 10-15m2. Przed forumowa akcja uswiadamiajaca mozna bylo posiasc za trzycyfrowa kwote (procz pokoju oczywiscie).

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.