Skocz do zawartości
IGNORED

Płyta testowa


fadeover

Rekomendowane odpowiedzi

Track #1 Monie ... jazda absolutna... zapewna jakieś ultradźwieki? .... a tu audiofilska brać wsłuchuje się w kolumny ... tiaaa .... słyszałem, że kiedyś jakiemuś szwedowi warszawiak sprzedał kolumnę Zygmunta ... to mogłoby się udać.

 

pzdr.

-> fadeover, poniżej lista tracków z jeszcze innego XLO burn-in cd

 

1. Technical Tracks: Channel Identification

2. Technical Tracks: Voice In-Phase

3. Technical Tracks: Voice Out-Of-Phase

4. Technical Tracks: Clap Track

5. Technical Tracks: 3 1 5 Hz Test Tone

6. Technical Tracks: 'Prof.' Johnson Does Something Spatinal

7. Technical Tracks: Demagnetizing Sweep

8. Technical Tracks: Demagnetizing Fade

9. Technical Tracks: System Burn-In

10. Music Tracks: Mono, In-Phase

11. Music Tracks: Mono, Out-Of-Phase

12. Music Tracks: Stereo, Out Of Absolute Phase

13. Music Tracks: 'Stormy Weather' - Eileen Farrell/Loonix McGlohon

14. Music Tracks: 'Shiny Stockings' - Bob Lark/DePaul University Jazz Ensemble I

15. Music Tracks: Morton Gould: Derivations, 'Rag' Movement - John Bruce Yeh/DePaul University Jazz Ensemble I

16. Music Tracks: Janacek: Sinfonietta, 'The Queen's Monastery' - Jose Serebreir/Czech State Philharmonic

17. Music Tracks: Franaz Biebl: 'Ave Maria' - Timothy Seelig/The Turtle Creek Chorale

18. Music Tracks: Weinberger: 'Polka And Fugue' - Frederick Fennell/Dallas Wind Symphony/Paul Riedo

Ja też piszę się na płytke :)

 

Mam 2 propozycje:

 

1. Test basu. Szybko grany kontrabas (ew. gitara basowa, ale lepiej to pierwsze). Coś jak na VooVoo - Płyta (ja tego używam do testów), najlepiej z większością gamy niskich tonów. Tu trzebaby chyba raczej znaleść odpowiedni utwór z jakiejś płyty, może z Superbass polecanej w opiniach? Nie słuchałem

 

2. Przejście z prawa na lewo w scenie stereo (perkusja? może głos lektora). Pozwoli ocenić czy mamy wszystko odpowiednio, czy też dźwięki pomiędzy środkiem a bokiem są za bardzo środka etc.

Jeżeli miałyby tam być sygnały o określonych częstotliwościach w równych odstępach, to nie powinny to być częstotliwości wzrastające O ILEŚ herców, tylko rosnące ILEŚ RAZY w stosunku do poprzedniej częstotliwości. Różnica między 800 a 100 herców nie jest wielka, ale między 20 a 220 herców jest ogromna. Chociaż tu i tu jest różnica o 200 herców. Różnica między 20 a 40 Hz jest tak samo odbierana, jak np. między 1 a 2 kHz.

Zatem powinno to być coś w rodzaju: 20, 40, 80, 160, 320, ... itd. Dwukrotny wzrost częstotliwości to jest różnica o 1 oktawę. Jeżeli miałoby to być "gęściej", niż co oktawę, to można by dać każdą następną 1,5 razy większą, czy 1,1 razy. Zależy ile miałoby tego być i od ilu do ilu herców. Jeżeli w całym pasmie, to nie można dać zbyt gęsto, bo będzie tego za dużo. Przy wzroście o 1 oktawę, zaczynając od 20 Hz, jedenasty sygnał byłby już powyżej 20 kHz.

To tyle uwag techniczno-akustycznych. Powodzenia. Janusz

Janusz z Torunia

Coś w tym stylu jest też na allegro.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Trudno mi ocenić poziom bo nie miałem wcześniej nnych profesjonalnych/komercyjnych płyt.

Fadeover świetny pomysł, chciałbym zapisac się na twoją produkcję jeśli można.

pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

jeszce jeden stereophile:

1. Home Theater & Stereo Channel Identification (Left, Right, Center, Subwoofer, Surround)

2. Stereo Channel Phasing (Stereo channels in-phase, out-of-phase)

 

Referencyjne nagrania muzyczne:

3. Empire Brass Quintet: "Sibley Sanctus Lydian" ( Passage 138 B.C. - A.D. 1611, TELARC CD-80355, Surround-Sound-encoded)

4. Dick Hyman: "Topsy" (HDCD®-encoded) ( From the Age of Swing, Refderence Recordings RR-59CD)

5. Sara K.: "History Repeats Itself" (Play on Words, Chesky Records JD105)

6. Jimmy Rogers: "Blue Bird" ( Blue Bird, Analogue Productions APO 2001)

7. Doug McLeod: "Rollin' & Tumblin' " (Come to Find, AudioQuest Music AQ-CD1027)

8. Airto Moreira and the Gods of Jazz: "Nevermind" (Killer Bees, B&W Music BW041)

9. Dean Peer: "Lord's Tundra" (Ucross, Redstone RR91012)

 

Próby mikrofonowe i kodowanie:

10. Soundstage Maps & Microphone Techniques (2 omnis, 3 omnis, ORTF cardioids, "shuffled" ORTF cardioids, Schoeps SFM6)

11. Robert Whyte: "Christe qui lux es et dies" (miking examples)

12. Robert Whyte: "Christe qui lux es et dies" (by Halcyon, complete performance)

13. Frederic Chopin: "Waltz in c-sharp, Op. 64 No. 2 (Robert Silverman, Concert, Stereophile STPH005-2)

14. Frederic Chopin: "Waltz in c-sharp, Op. 64 No. 2 (Truncated to 15 bits; encoded via PASC, encoded via DTS Zeta)

15. 1992 Montreal Formula One Grand Prix (Recorded binaurally)

 

Sygnały do testowania głośników i pomieszczeń: 16. Chromatic scale (left channel, then right channel)

17. Bass Decade 1/3 - octave warble tones as -20dBFS

18. Midrange Decade 1/3 - octave warble tones at -20dBFS

19. Treble Decade 1/3 - octave warble tones at -20dBFS

20. Stereophile's Special Burn-In Noise

 

Sygnały do testowania elektroniki, wzmacniaczy i odtwarzaczy CD:

21. Home Theater reference & demagnetizing tone (1kHz at -20dBFS, decaying to silence)

22. 1kHz Squarewave at -12dBFS 23. Multi-tone signal, octave spacing

24. Multi-tone signal, 1kHz spacing

25. Multi-tone signal, 500Hz spacing

26. Multi-tone signal, 500Hz spacing with gaps

27. 1kHz sinewave (dithered) at -90.31dBFS

> Lolo

Dzięki

Myślę już nad sygnałami na plycie.

Proponuję Wam trzy działy:

1. Generatory - czyli zwykłe przebiegi pozwalające na przetestowanie zestawu oraz pomieszczenia ( rezonanse itd) Jakie ?

2. Przebiegi do rozgrzewania systemu :

a. lampa

b. tranzystor

c. ogólnie (resory głośników itd )

3. Część odsłuchowa czyli muzyka ( basy, scena , detaliczność, przejrzystość itd. )( trzeba coś wspólnie wybrać - pamiętając o prawach autorskich. No właśnie płytę można podciągnąć pod dydaktykę, poza tym są to działania non profit ; czy są eksperci od prawa ?

4. ? Czekam na propozycje

5 ? Czekam na propozycje ?

No i wyobraźcie sobie , kiedy podczas dyskusji o sprzęcie i brzmieniu tegoż ,operujemy indeksem na CD ?

Np. Moje kabelki na indeksie 76 zagrały tak i tak.

Unifikacja nieprawdaż ?

Wiadomo, ze poszczegolne charakterystyczne czestotliwosci "odpowiedzialne " sa za okreslone zjawiska np 315Hz

za nierownomiernosc tutaj autor watku orjetuje sie najlepiej i moze "skomponowac" cala czesc techiczna odpowiednie sygnaly i wlasciwe ich poziomy.

Druga czesc to czesc z muzyka tu widze pole do popisu dla grupowiczow .

Trzecia czasc obejmowalaby efekty dzwiekowe i tu pomoc dyskutantow moze byc pomocna.

Osobiscie chcialbym posluchac wybrzmiewajacego trojkata np .przez 15s

Pozdrawiam.

-> fadeover... we wkładce na płycie Cheskyego jest parę uwag natury technicznej z którymi warto się zapoznać, przeczytałem też to i owo na audioasylum, ale wolę Ci to przekazać na spotkaniu, bo sam najlepiej ocenisz ich wartość a ja tutaj nie chcę zaczynać dyskusji technicznej.

 

Pzdr.

OK. Ale proszę się nie czepiać, bo info czasami jest niejasne, a i mi też miejscami brakuje wiedzy.

 

Przede wszystkim chodzi o czystość generowanych częstotliwości. Nie mogą być zbyt czyste, bo są wtedy trudne do zlokalizowania przez ucho ludzkie, druga rzecz to tworzenie się miejsc w pokoju w których fale się "znoszą" i powstają głuche punkty, może i byłoby to zabawne, ale mało użyteczne. Dlatego Chesky ma "zanieczyszone" częstotliwości. Co to oznacza mógłbyś stwierdzić dopiero po wzięciu tej płyty na warsztat.

 

Pzdr.

No tak zapomniałem POZ 4

efekty specjalne i ambiensy:

dżungla, traffic, przestrzenie industrialne oraz może coś na wzór: Amused

Watersa - szczekające psy za zamkniętym oknem na drugiej ulicy w budzie

ze styropianu skierowanej na południe itd

Zapomniałem nadmienić, że mam dużo własnych kompozycji z różną muzyką - również testową. (techno, trans, drum'n bass, klasyka itd).

Wszystko jest nagrane z rozdzielczością 24 bitową .

fadeover: żartowałem. Mógłbym jeno co najwyżej pochrząkać ; )

* * *

Od tych propozycji we łbie może się zakręcić.

Czułbym się, jak w sklepie z kafelkami: za dużo propozycji i człek głupieje do cna.

Na miejscu może coś podpowiem ( łapię natchnienie), no i zabieram 3 płyty testowe, byś obadał co to warte. Może się na co zdadzą.

Pozdrawiam.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.