Skocz do zawartości
IGNORED

LClock DIY


ThoraxLabs

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

>Andy777, 25 Cze 2007, 22:20

 

>- po kiego jest ten przekaźnik i czy oraz jak można go zneutralizować?

nie ma chyba takiej potrzeby,

 

 

>- jakie kondki (typ i pojemności) sprawdzają się jako C2, 4, 7, 12, 19, 23

u mnie świetnie działają, takie: C4 - Panasonic HFQ (4700/10); C7 Panasonic HFQ (33/50);

C2, 12, 12, 19, 23 tantalowe AVX 10/16

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/24666-lclock-diy/page/17/#findComment-801503
Udostępnij na innych stronach

Luiis,

dzięki.

C2 i C4 chyba na odwrót, wg schematu C2 to 4700... możesz sprawdzić?

ktoś pisał wcześniej, że przekaźnik niepotrzebnie obciąża zasilanie, u mnie jest na granicy - tylko 10,5V...

pozdro.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/24666-lclock-diy/page/17/#findComment-801511
Udostępnij na innych stronach

>Może rzeczywiście na odwrót, nie patrzyłem na schemat ...

- tak, C2 4700uF, C7 47uF (w drugim 33uF).

>Raczej niezbyt obciąża, u mnie przy zasilaniu 10V start układu jest rzeczywiście dość długi, ale to dlatego ze w zasilaniu pracuje LM317 i kondensator 4700uF dość długo się przeładowuje, ale potem pobór prądu jest na poziomie 45 -50 mA.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/24666-lclock-diy/page/17/#findComment-801556
Udostępnij na innych stronach

Trochę dużo, ja mam w zasilaniu wersję LM317 (SoIC8), która daje max ok. 150-200 mA, a przy 100 mA to już się mocno grzeje. Taki układ pracuje u mnie już 2 m-ce i nadal działa :)

Na początku często sprawdzałem temperaturę tego układu, ale potem przestałem, jest zawsze ok 50st, czyli trochę parzy. Dla tego układu dopiero 75st zaczyna być groźne, dla porównania, obok pracuje układ procesora tego odtwarzacza i jest o wiele cieplejszy - trudno na nim palec utrzymać dłużej niż parę sekund, a jednak nic nie "pada".

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/24666-lclock-diy/page/17/#findComment-801604
Udostępnij na innych stronach

ostatnio wpadł mi w ręce układ MAX9450. jeszcze go nie poznałem wystarczająco, ale co myślicie o barbarzyńskiej możliwości wykorzystania go do układu clocka cd (tak uproszczona aplikacja). układ ma b. dobre parametry i nie trzeba męczyć się w te projekty rozbudowanych układów skladających się z dziesiątków elementów. smutne to takie okrojone wykorzystanie... ale jego cena była naprawdę niska.

"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie

wielowymiarowym,w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."(S. Lem 1999)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/24666-lclock-diy/page/17/#findComment-804242
Udostępnij na innych stronach

OLES, 6 Cze 2007, 21:36

 

witam,

nadludzkim wysiłkiem oprzyrządowany w lupę jak pięść udało mi się przespawać BFRa na BC847 i rzeczywiście, znikł szum, nieprzyjemne sybilanty, góra przepiękna - najlepsza jaką miałem dotąd w systemie, średnica wyczyszczona za śmieci i gładka. Bas - jakby mniej obfity, za to bardziej sprężysty, punktowy i zróżnicowany, czyli chyba prawdziwszy.

OLES, daj znać, jak poćwiczysz kądki.

pozdro.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/24666-lclock-diy/page/17/#findComment-805716
Udostępnij na innych stronach

>Rambo

super sprawa.

Gdzie i za ile można go kupić? Tylko ta mała obudowa SMD i zasilanie 3,3V są kłopotliwe [konwersja poziomów?].

Link do pdf-a gdyby ktoś chciał się nim zainteresować blizej:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/24666-lclock-diy/page/17/#findComment-806819
Udostępnij na innych stronach

Molibden - to na co zwróciłeś uwagę , to prawda. Koniec myślałem wyprowadzić na dodatkowej bramce. Sam kupiłem układ na allegro ale ta firma przysyła sample. Jeśli więc jest ktoś kto naprawdę zainteresowany jest budową układu eksperymentalnego może bez skrupułów zamówić próbkę.

"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie

wielowymiarowym,w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."(S. Lem 1999)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/24666-lclock-diy/page/17/#findComment-807061
Udostępnij na innych stronach

->Andy777

Witam

Próbowałem paru konfiguracji kondensatorów i raczej bez większych zmian (niestety nie mam dostepu do AVX).

Aktualnie clon wylądował w korektorze DEQ2496, zamiast zwykłego kwarca - i tu zdecydowanie nie jest dobrze :(.

Myślę, że decydujące znaczenie ma tutaj dobór odpowiedniej jakości elementów SMD; jestem w fazie 'lutowania' drugiej szt., ale postępy marne, bo zakupić pojedyńcze SMD - raczej niemożliwe; może komuś zostały jakieś wolne sztuki wiadomego producenta i 'wiadomych' parametrów, bo ja niestety dysponuję tylko zestawem z pierwszego zamówienia od ThoraxLabs

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/24666-lclock-diy/page/17/#findComment-807586
Udostępnij na innych stronach

witam

a jednak jeszcze raz przejrzałem schemat i noty aplikacyjne elementów;)

no i wstawiłem przy LT1719 w miejsce os-con 10uF wimy FKP2 0,01uF, no i mamy wreszcie przestrzeń i scenę w głąb :)

czekam na ceramiki X7R - zobaczymy co one 'zrobią' zaaplikowane w tym miejscu; generalnie to wychodzi że zamiast wartość 10uF powinno się wstawić ok. dwa rzędy mniejszą - 0,1uF ?

Wniosek jeden - miejsce krytyczne clona to filtracja przy LT1719.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/24666-lclock-diy/page/17/#findComment-809124
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem oba C23, C19 z os-con 10uF na Wima FKP2 0,01uF 100V; ceramików jeszcze nie sprawdzałem - ale jak poczytałem sobie na stronce avx - tantal kontra x7r to nie wiem czy warto;), Myślę jeszcze o wymianie C12 (też mam os-con) - tylko na co, wimka raczej wytłumi kwarc a nie śmieci, może faktycznie tantala tam użuć ? :D

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/24666-lclock-diy/page/17/#findComment-809529
Udostępnij na innych stronach

Chyba z conem nie byłoby 'problemów' gdyby użyć tantali z avx; oczywiście tych o ultra low ESR; pewnie nie przeszkadzałby wtedy nawet BFR92A. Szkoda że dostepność u nas tych kondesatorów jest żadna.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/24666-lclock-diy/page/17/#findComment-809547
Udostępnij na innych stronach

OLES, 7 Lip 2007, 11:09

 

>Wymieniłem oba C23, C19 z os-con 10uF na Wima FKP2 0,01uF 100V; ceramików jeszcze nie sprawdzałem -

>ale jak poczytałem sobie na stronce avx - tantal kontra x7r to nie wiem czy warto;), Myślę jeszcze o

>wymianie C12 (też mam os-con) - tylko na co, wimka raczej wytłumi kwarc a nie śmieci, może

>faktycznie tantala tam użuć ? :D

 

wstawiłem wimki 0.1 zielone i dokleiłem do nich 1n smd x7r.

scena nieco się cofła, zachowując szerokość, i poprawiła lokalizacja źródeł, ale również osłabła góra na korzyść dołu. w sumie zmiana na plus.

ten komparator to chyba rzeczywiście kluczowe miejsce - w końcu tu kształtują się zbocza cyfry...

gdybyś zamawiał te avx, to chętnie się przyłączę.

pozdro.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/24666-lclock-diy/page/17/#findComment-809801
Udostępnij na innych stronach
  • 3 miesiące później...

Witam, pare tygodni temu udalo mi sie kupic w za nieduze pieniazki Pioneera PD-9700 z mysla o jego tuningu (kompletuje drugi zestaw audio tzw. "sypialniany". Na pierwszy ogien poszedl zegar, przewertowalem forum w poszukiwaniu jakiejs aplikacji no i w koncu zdecydowalem sie na produk mrelektornik MK II z kwarcem Omigu. Myslalem jeszcze o Jocko Clocko, ale troche za dlugo trzeba bylo czekac na niego... Zegarek od mrelektronik kupilem razem z dedykowanym do niego zasilaczem a o instalacje poprosilem naszego forumowego kolege Leszka_B (pozdrawiam Lechu). Sama instalacja przyniosla troche problemow poniewaz okazalo sie, ze PD-9700 ma dosc nietypowo rozwiazane wyprowadzenie sygnalu z generatora, bo sygnal rodziela sie na 3 wyjscia no a standardowo zegarek MK II ma jedno wyjscie, no ale Leszek_B poradzil sobie z tym "klopotem" i od parunastu dni slucham juz zmodyfikowanego Pioneerka. Coz, refleksja jest taka, ze upgrade zegara nie jest pozbawiony sensu (w paru watkach na forum pojawialy sie glosy, ze w tym akurat modelu wymiana zegara nie przynosi zadnych zmian). Pioneer nie stracil swojego analogowego charakteru a jednoczesnie dzwiek zyskal na dynamice, przejrzystosci i czystosci szczegolnie w zakresie wysokich tonow. Bas tez ma teraz wiekszy drive. To tyle moich wypocinek :-) Ciekawy jestem opinii innych "uzytkownikow" tej wersji zegara.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/24666-lclock-diy/page/17/#findComment-907929
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

No Wreszcie po pół roku walki i oczekiwań dostałem bramki 74v i teraz mam chyba wszystko nawet kupiłem bc487b hyba ze 20szt po tyle sprzedawali mam prśbę do wszystkich a wszczegulności do Luisa o wsparcie i pomoc w pracy przy tym projekcie /chyba kupię dużą lupę/ koszmarnie małe te elementy co s tranami czy naprawdę trzeba wklejać odwrócone . od jakiego elementu zacząć

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/24666-lclock-diy/page/17/#findComment-916763
Udostępnij na innych stronach

>georg, 8 Lis 2007, 21:58

 

Cześć,

Trany "naprawdę" trzeba wklejać odwrotnie.

Ja zaczynam od wklejenia bramek, są na tyle malutkie, że każdy element wlutowany wcześniej przeszkadza, poza tym "łatwiej się skupić" jak niczego nie ma wokół ;))

 

Potem odginam nogi w tranach (na drugą stronę) i lutuję, starannie, 3x sprawdzam, bo potem nie widać napisów.

W następnej kolejności scalaki. Warto zacząć od układu zasilania, można sprawdzić na wstępie czy są dobre napięcia. )ostatnio tak robiłem i nie było niespodzianek).

pozdr.

L

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/24666-lclock-diy/page/17/#findComment-917118
Udostępnij na innych stronach

Wkradł się błąd w ostatnim , tu poprawna lista moich tranów.

Panowie proszę o pomoc w odczytaniu symboli tranzystorów:

P2W 62 - ?

3Lu -?

8CC -?

491-?

 

będe wdzięczny i może innym też to pomoże

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/24666-lclock-diy/page/17/#findComment-925334
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem czy PNP czy NPN i doszedłem do wniosku że to może tak:

 

P2W (62) - BRF92A

3Lu - BC858

8CC - BC848

491- FFMT491A

 

Chyba że mam wogóle inne jakieś ale takie zamawiałem jak mają być, te oznaczenia mało mówią..co myslicie?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/24666-lclock-diy/page/17/#findComment-925526
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.