Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze nie kupiłem i jak się wydaje chyba teraz będzie najlepszy okres żeby coś wyrwać z dobrym rabatem.

 

Wrzucajcie jakieś propozycje, bo ja jestem zielony w temacie , tak jak mówiłem jeszcze mój stary "dyszy" ale od następnego sezonu już chcę śmigać na nowym....

 

Crossówka mi pasuje bo teraz taką mam , ale nie bronię się wcale przed MTB...,

 

Chcę mieć przyjemność z jazdy , nie jestem wyczynowcem , rower traktuję jako relaks...., do wycieczek poza miasto, lecz głównie jazda po mieście, nie wybieram się w góry...

 

 

Nie ma co tu dużo myśleć, chcesz dobry osprzęt - bierz rometa/unibajka. Chcesz mieć lepszą, przemyślaną ramę/geometrię - bierz crossa którejś z "wiodących" firm światowych.

 

Ja osobiście nie kupiłbym rometa/unibajka - duże ryzyko że rama (geometria) będzie przypadkowa (ponoć gotowce z chin) i później może się dziwnie jeździć, "coś nie gra ale nie wiadomo co". Lubię obserwować jak ludzie wyglądają i poruszają się na rowerach po mieście i moim zdaniem te aktualne crossy ("wiodących producentów światowych") to bardzo przemyślane konstrukcje - rowery którymi można przygrzać, zrobić wycieczkę i rekreacyjnie śmigać po mieście do pracy. Ale to ja...

 

Kilka wątków z forumrowerowego:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Yodzisław

"... Mój pogląd na islam jest taki, że NIE jest to tak naprawdę religia. Według mnie jest to totalitarna ideologia polityczna z elementami religii..." ---- WWW.EUROISLAM.PL

Nie ma co tu dużo myśleć, rower górski na kołach 27.5 lub 29 jeżeli jesteś bardzo wysoki, a co do preferencji miasto/teren - to tylko zmiana opon.

 

Hardtail - do 2000-4500zł przyrost jakości w tym zakresie powinien być współmierny do ceny.

Full suspension - 5000 - 10000zł - j.w.

 

Przecież są znane cenione marki, niekoniecznie drogie. Rzeczy typu Unibike, Romet, Decathlon to taka rowerowa Dacia. Dobra dla każdego rowerowego Janusza. Jedzie to i nawet ładnie wyglunda i działa.

Edytowane przez Piotr_1

Witam Kolegow , czy ktos moze uzywa kol rowerowych marki Zipp , na nowy sezon chce kupic zonie wlasnie kola tej marki do roweru typu racer , wszelkie opinie sugestie mile widziane.

pine-mountain-1_1140_658_80_s.jpgza mną taki rower chodzi...

Marin ?Tez szukalem samej ramki...https://www.bike-components.de/de/Salsa/El-Mariachi-29-Rahmen-p41453/ za mna chodzi ta...

Gruss

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sylwek36

marcusSE

Zipp to jedna z najlepszych firm od produkcji kol czy komponentow z karbonu. Wlasciwie oni wprowadzili tego rodzaju kola 'pod strzechy'. Oczywiscie maja tez rzeczy z alu ale tym bym sobie glowy nie zawracal. Mam Zippowskie 404 (szytki) nie do zdarcia (choc idealne nie sa). Co to jest 'rower typu racer' (pytam bez zlosliwosci)?

Edytowane przez jackk

marcusSE

Zipp to jedna z najlepszych firm od produkcji kol czy komponentow z karbonu. Wlasciwie oni wprowadzili tego rodzaju kola 'pod strzechy'. Oczywiscie maja tez rzeczy z alu ale tym bym sobie glowy nie zawracal. Mam Zippowskie 404 (szytki) nie do zdarcia (choc idealne nie sa). Co to jest 'rower typu racer' (pytam bez zlosliwosci)?

 

Rowery to kompletnie nie moj swiat i zawiele to sie na tym nie znam ;) , to pasaja mojej zony . Co do roweru to juz sprawdzilem poprawnie tu szosowy ;) , jej model to Bianchi Interpida Carbonracer ;) , kola tej marki podpatrzylem u jej znajomych wiec pomyslalem ze bedzie fajny prezent .

Pozdrawiam

Nie ma co tu dużo myśleć, rower górski na kołach 27.5 lub 29 jeżeli jesteś bardzo wysoki, a co do preferencji miasto/teren - to tylko zmiana opon.

 

Hardtail - do 2000-4500zł przyrost jakości w tym zakresie powinien być współmierny do ceny.

Full suspension - 5000 - 10000zł - j.w.

 

Przecież są znane cenione marki, niekoniecznie drogie. Rzeczy typu Unibike, Romet, Decathlon to taka rowerowa Dacia. Dobra dla każdego rowerowego Janusza. Jedzie to i nawet ładnie wyglunda i działa.

 

Spytam może troche bez sensu jeżeli miasto/teren to trzeba od razu full? Czy opony 27,5 -29 to nie sa obrecze jak 26-28 tylko z wyzszymi oponami? Po założeniu balonów 2" chyba nie odczuje się wielkiej róznicy w komforcie na chodniku, asfalcie, kostce, twardym dukcie? A na fullu straci sie wiecej energii z pedałowania. Czy nie jest tak ze fulle były głównie do zjazdów w terenie dobre?

Full Panie! Ja na szosie nawet nie wyłączam zawieszenia, tylko tłumienie wyłączam, nie ma takich strat energii w dobrym zawieszeniu jak się siedzi z tyłkiem na siodełku, tylne zawieszenie delikatnie sprężynuje na sprężynie te 15mm, ponieważ przy ostrym pedałowaniu masa człowieka trochę faluje góra-dół. I nie wyłączam tego, bo mi się tyłek mniej na siodełku ubija, a jak wyłączę na twardo, to od razu czuje jak siodełko robi mi z tyłka schabowy, więc po kilkudziesięciu km boli d. A skoku mam 140przód/140tył, więc niemało. Przedtem miałem 120/125 i do komfortu trochę brakowało. A 100/100 to już zupełnie sportowe jak dla mnie, do ścigania, jak Giant Anthem.

Idziesz pod prąd trendom :-) Mnie zawsze mówili że na płaski to zaden full bo szkoda kręcenia "w miejscu"; że rama powinna byc maksymalnie sztywna w punktach przeniesienia siły.

Fakt ze po mieście wcale sie dobrze nie jeżdzi na szosówce. Bardzo niekomfortowo, a na piach w większosci nie da się wjechać. Myslałem nad sztywnym MTB z szerszymi oponami, z niższym cisnieniem, co by i uniwersalniejszy był i bardziej komfortowy.

Na niskim ciśnieniu to są znacząco większe opory toczenia, podobnie na większych oponach. Fakt, nie interesują mnie studencko-ciapackie trendy i rowery robione wedle receptury odnalezionej na arce Noego. W zawieszeniu typu Maestro jakie jest u mnie, pompowanie nie wynika z pedałowania, tylko z tego że masa twojego ciała porusza się góra-dół, szczególnie kiedy się wstaje na nogi. Ale można się nauczyć żeby tak nie podskakiwać, 2, są blokady blokujące zawieszenie na podjazdy jak ktoś potrzebuje. U mnie w mieście są dziury i ścieżki rowerowe też nie są takie równe.

.

 

Idziesz pod prąd trendom :-) Mnie zawsze mówili że na płaski to zaden full bo szkoda kręcenia "w miejscu"; że rama powinna byc maksymalnie sztywna w punktach przeniesienia siły.

Fakt ze po mieście wcale sie dobrze nie jeżdzi na szosówce. Bardzo niekomfortowo, a na piach w większosci nie da się wjechać. Myslałem nad sztywnym MTB z szerszymi oponami, z niższym cisnieniem, co by i uniwersalniejszy był i bardziej komfortowy.

 

Wszystko zależy od tego jak chcesz jeździć. Piotr_1 to ewenement, ale ja to rozumiem, sam lubię amortyzację. Brak tylnej amortyzacji możesz nadrobić takim tanim i lekkim rozwiązaniem (chwalone na forumrowerowym):

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Yodzisław

"... Mój pogląd na islam jest taki, że NIE jest to tak naprawdę religia. Według mnie jest to totalitarna ideologia polityczna z elementami religii..." ---- WWW.EUROISLAM.PL

Siodło i resorowana sztyca w taki sam sposób pochłania energię, albo jeszcze gorzej, jak w środku jest elastomer. Sami sportowcy, widzę że wszyscy na czas jeździcie w zawodach. Nie zapomnijcie napełnić bidonu do połowy (mniej wtedy waży)

Edytowane przez Piotr_1

I wysikać się przed jazdą :-)

Złosliwcu :-)

 

Siodło może pochłania energie kolarza ale mi chodziło o sztywnosć ramy która w fulach jest mniejsza. To nie kwestia sportowych osiągów. Mimo wszystko gdy dosiadam starego grata szosowego - żeby nie było niedomówień, roweru juz zabytkowego który w swoich latach świetności był rowerem zawodniczym - nie moim. To róznica w jeżdzie mimo opon i kół z epoki ZZR jest wyrażna w porównaniu z każdym wspólczesnym MTB.

Najlepszy był mój Mistral. Po osiedlu jeździliśmy we trzech na takich Mistralach. To był mad max. Gdyby nie fabrycznie krzywa opona ze stomilu można by powiedzieć bardzo fajny rower.

Rowery to kompletnie nie moj swiat i zawiele to sie na tym nie znam ;) , to pasaja mojej zony . Co do roweru to juz sprawdzilem poprawnie tu szosowy ;) , jej model to Bianchi Interpida Carbonracer ;) , kola tej marki podpatrzylem u jej znajomych wiec pomyslalem ze bedzie fajny prezent .

Pozdrawiam

To musisz podac troche wiecej 'danych' jak zona jezdzi, jaki osprzet w tym Bianchi (jest to raczej z niskiej polki). Naprawde dobre Zippy to co najmniej 2000$ i wiecej (a do tego jeszcze szytki ktore tanie nie sa, cale klejenie, nowa kaseta. Wtedy bedzie mozna cos doradzic.

Najlepszy był mój Mistral. Po osiedlu jeździliśmy we trzech na takich Mistralach. To był mad max. Gdyby nie fabrycznie krzywa opona ze stomilu można by powiedzieć bardzo fajny rower.

 

 

mój rower nie miał opon ze stomilu. Miał szytki na czeskich kołach i nietypowe szprychy cieniowane. Dopiero drugi komplet kół był na typowych stalówkach ZZR. I tak jezdzi na nich lepiej od wiekszości wspólczesnych. Tylko po jezdzie na wspólczesnym MTB tyłek tak nie boli.

Edytowane przez juro7

No i takie delikatne kółka szybko ulegają kasacji. Trzeba uważać, co niekoniecznie już jest przyjemne i ogranicza pewną swobodę jeżdżenia.

Nie wiem czy to do mnie bylo? Nie ma obecnie zadnych problemow z trwaloscia dobrej jakosci kol z karbonu jesli sa to kola uznanych producentow. To juz nie te czasy.

Chodziło mi o te szytki. Ja tam lubię lecieć po wszystkim, schody, krawężniki, ostatnio mi się gimbus zaczepił plecakiem o kierownicę na schodach. Stała ciapa ze smartfonem, krzyknąłem głośno, zero reakcji. Ale go pociągnąłem :) Ciągnąłem go po tych schodach ze dwa metry, musiało to wyglądać nieźle, o wyhamowaniu nie było mowy przy tej stromości.

 

Koleś był w ogóle zdezorientowany, stał sobie na górze, grał w jakieś pokemony, nagle jest na dole, nad rzeką, klimat nie do podrobienia :)

Nawet koła detkowe 1" są bardzo trudne w eksploatacji. Na 1.25" nie pojedzie się po niewielkim piachu.

 

Z wytrzymałością nowych kół nie ma problemów. Widziałem zdjęcie takiego koła wbitego w zderzak samochodowy.

Siodło i resorowana sztyca w taki sam sposób pochłania energię, albo jeszcze gorzej, jak w środku jest elastomer.

 

Skąd te rewelacje?

"... Mój pogląd na islam jest taki, że NIE jest to tak naprawdę religia. Według mnie jest to totalitarna ideologia polityczna z elementami religii..." ---- WWW.EUROISLAM.PL

Skąd te rewelacje?

Na pewno te rewelacje nie są zaczerpnięte z internetów, tak jak twoje rewelacje. Chciałbyś w tym temacie wejść w jakąś głębszą polemikę?

To musisz podac troche wiecej 'danych' jak zona jezdzi, jaki osprzet w tym Bianchi (jest to raczej z niskiej polki). Naprawde dobre Zippy to co najmniej 2000$ i wiecej (a do tego jeszcze szytki ktore tanie nie sa, cale klejenie, nowa kaseta. Wtedy bedzie mozna cos doradzic.

 

Zona lubi startowac w roznych zawodach ale traktuje to tylko jako dobra zabawe np, svensk klassiker , czy Ride of hope wtedy jechali jakies 150 km , generalnie tego typu imprezy . Co do jej Bianchi to co wiem ze cala rama carbonowa tylko kola nie co do reszty to nie mam pojecia , za komplet kol moge dac tyle co za rower nie wiecej patrzylem na cos takiego Zipp 808 Firecrest .

Na pewno te rewelacje nie są zaczerpnięte z internetów, tak jak twoje rewelacje. Chciałbyś w tym temacie wejść w jakąś głębszą polemikę?

 

Używałeś tej sztycy suntoura?

"... Mój pogląd na islam jest taki, że NIE jest to tak naprawdę religia. Według mnie jest to totalitarna ideologia polityczna z elementami religii..." ---- WWW.EUROISLAM.PL

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"... Mój pogląd na islam jest taki, że NIE jest to tak naprawdę religia. Według mnie jest to totalitarna ideologia polityczna z elementami religii..." ---- WWW.EUROISLAM.PL

Zona lubi startowac w roznych zawodach ale traktuje to tylko jako dobra zabawe np, svensk klassiker , czy Ride of hope wtedy jechali jakies 150 km , generalnie tego typu imprezy . Co do jej Bianchi to co wiem ze cala rama carbonowa tylko kola nie co do reszty to nie mam pojecia , za komplet kol moge dac tyle co za rower nie wiecej patrzylem na cos takiego Zipp 808 Firecrest .

Witaj

No to troche rozjasniles sytuacje. Od takich kol to raczej bym sie trzymal z daleka. Nie daja praktycznie nic przy takich dystansach, predkosciach. Fakt ladnie wygladaja dlatego amatorzy czesto je kupuja. Zwroc uwage na czym jezdza zawodnicy. 808 czy podobne kola to ciezkie kloce ktore naprawde pokazuja na co je stac przy predkosciach 40 czy duzo powyzej. Dlatego ich uzytek to praktycznie jazda na czas i w wiekszosci zaklada sie tylko przednie kolo bo na tyl idzie 'disc'. Przy tych dystanasch i tempie o ktorych piszesz chyba najlepszym wyborem beda kola o obreczach 35mm jest to kompromis jesli chodzi o wage, aerodynamike czy kontrole roweru (chocby przy silnym wietrze). Osobiscie kupilbym szytki choc upierdliwe do klejenia ale jesli startuje w zawodach nie musi sie martwic o zlapanie gumy a komfort jazdy jest duzo wiekszy co ma niewatpliwie wplyw na efektywnosc jazdy (np nowe Zipp 202). Dobre toczenie, sztywne ale bez przesady (jak np 808) bardzo lekkie (ponizej 1200g) za co ci twoja zona podziekuje jak przyjdzie dluzszy podjazd. Do tego dwie dobrej klasy szytki (np Continental). Jesli nigdy twoja zona nie kleila szytek to sie nauczy. Taki 'old school'. Jest sporo info np na YouTube.

Marin ?Tez szukalem samej ramki...https://www.bike-components.de/de/Salsa/El-Mariachi-29-Rahmen-p41453/ za mna chodzi ta...

Gruss

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

stalowa cromo i opony 2.8 ten rower płynie po miejskich nierównościach :) i kręgosłup odpoczywa , jezdziłem na ostrym kole po mieście generalnie dziękuję nigdy więcej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Focal + Naim

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.