Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, kangie napisał:

Żeby doradzić i odradzić, warto spróbować. A nawet trzeba. To uczciwe wg mnie.

Nie wymieniam. Stosuję metodę trzech łańcuchów i nie zmieniam biegów pod obciążeniem.

Wystarczy podzcas jednej jazdy jeździć na jednym tylko blacie żeby wyrobić sobie opinie. 

Pojeździłem sobie swego czasu na 29",któryś z kolegów złożył sobie coś takiego na napędzie 3x9,interesowało mnie przyspieszanie i hamowanie na dużym kole.Różnica była,ale nie jakaś wielka,nie robiłem jakichś pomiarów,piszę na podstawie własnych odczuć.

 Mam tylko pytanie do użytkowników dużych kół-jak jest z ich odpornością na rozcentrowanie(większa średnica=dłuższa szprycha)?Pamiętam koła od szosówki-często robiłem poprawki centrownicze.

  • Redaktorzy
Teraz, Szkice napisał:

Wystarczy podzcas jednej jazdy jeździć na jednym tylko blacie żeby wyrobić sobie opinie. 

Nie wyrobisz sobie opinii. Nie masz z tyłu 12-stu koronek. To inne światy.

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

54 minuty temu, marecki marek napisał:

Jeśli sie zdecydowałeś na ten rower to fajnie, ale myślę, że ten Kross 6 na aluminiowej ramie ma lepszy osprzęt i koła DT Swiss.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Cenna uwaga. Prawdę mówiąc nie zwróciłem na to uwagi. Widzę, że szersze opony w tym Krossie. Czy na obręczach w Kellys Soot można będzie upchnąć nieco grubsze opony?
Jaki osprzęt Twoim zdaniem lepszy w Krossie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Na jakimś forum przeczytałem, że możliwe są opony nawet 55-58 cm na te felgi w Kellys.

Pytanie czy da się takie tam zmieścić.

50 minut temu, Tyrion.L napisał:

Wciąż nie mogę znaleźć logicznego powodu dlaczego miałbym się pozbawić jednego blatu z przodu .

Oszczędność na wadze, prostota, jedna przerzutka mniej, łatwiejsze czyszczenie.
To zalety. Wady też są...dla każdego inne. 😉

Kross 6.0 cena 7499                            Kelly 7599

Korba GRX RX 600                              RX 600

F/D GRX 810                                         GRX Rx400

R/D GRX 810                                         GRX RX 400

Manetki RX 600                                     GRX ST- RX 400

Kaseta 105 HG 700                               CS-HG 500

Piasty  Shimano RS 470                       Novatec Disc

Obręcze DT Swiss R 500                   Kelly

Hamulec GRX 400                                GRX RX 400

Dzwignie Hamulca GRX RX600           GRX RX 400

Siodło WTB                                            WTB Volt

Stery FSA Orbit                                    FSA 1.5

Kross daje przerzutki 810 vs 400 dwie grupy wyżej. Dźwignie hamulców Rx 600 vs Rx 400 i obręcze DT Swiss R 500. Tak na pierwszy rzut oka. GRX 800 to podobno odpowiednik Ultegry.

45 minut temu, kangie napisał:

Nie wyrobisz sobie opinii. Nie masz z tyłu 12-stu koronek. To inne światy.

Otóż to. Osobiście postawiłem na 1 blat bo:

- chciałem pozbyć się manetki

- lubię usuwać zbędne rzeczy , które przy mojej jeździe nie mają sensu 

- wcześniej miałem 3 blaty w starym krossie level a4. Nie dało się tego ustawić ze względu na pracującą ramę w obrebie supportu. Zawsze coś ocierało. 
 

Aktualnie mój nacisk zwiększył się znaczono od momentu powrotu do rowerowania.
 

Poza tym po co utrudniać sobie zycie.
 

Każdy ma inne potrzeby. Cała rodzina jeździ na 1x i jest zadowolona. Zaznaczam, że jeżdżę typowo turystycznie. Nie ścigam się ani nie patrzę na cyferki.  

41 minut temu, marecki marek napisał:

Kross 6.0 cena 7499                            Kelly 7599

Kellys ma ramę karbonową i to winduje trochę cenę, ale można go kupić za ok. 6.000 zł.
Przerzutki rzeczywiście niższej klasy. Pytanie jaki to ma wpływ na pracę.
Kross 2X12, Kellys 2X10 - to z kolei podbija cenę Krossa.
Pytanie - czy 2X12 tak bardzo potrzebne?

Takich pytań pewnie jest więcej.

1 godzinę temu, soundchaser napisał:

Na jakimś forum przeczytałem, że możliwe są opony nawet 55-58 cm na te felgi w Kellys.

Pytanie czy da się takie tam zmieścić.

Oszczędność na wadze, prostota, jedna przerzutka mniej, łatwiejsze czyszczenie.
To zalety. Wady też są...dla każdego inne. 😉

Na koniec co do Twojego przyszłego roweru. Pominąwszy kwestie techniczne musi być ŁADNY,  to znaczy ma sie właśnie Tobie podobać , żebyś wsiadając na niego odczuwał estetyczną przyjemność a ramę głaskał jak atrakcyjne  dziewczę na randce😉

6 godzin temu, kangie napisał:

Nie wyrobisz sobie opinii. Nie masz z tyłu 12-stu koronek. To inne światy.

Można mieć 12 z tyłu i dwa z przodu.

 

5 godzin temu, soundchaser napisał:

Oszczędność na wadze, prostota,

Porównując 1x12 z 2x10 to waga podobna, bo kaseta 12 sporo cięższa od 10. W dwóch blatach problem spadania łańcucha nie istnieje. Z jednym blatem często widać pokancerowane ramy od łańcucha. 

Dobra promocja na supa. 
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Kupic, jeździć, cieszyć się sprzętem i przestać analizować aż głowa rozboli. To na tylko rower. Trendy się zmieniają. Za resztę kasy możesz sobie w miarę upływu czasu upgrade zrobić albo flaszkę kupić 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez kwasior21
39 minut temu, soundchaser napisał:

Chyba już wiem - korba nie jest GRX tylko Prowheel, gorsza kaseta i tarcze hamulcowe.
Czyli nieco okrojona wersja.

Tak szczerze. Sądzisz, że zauważysz różnice przy Twojej jeździe pomiędzy komponentami które masz na celowniku? 

8 minut temu, soundchaser napisał:

Nie zauważę. Musiałbym kupić dwa rowery i wtedy porównywać.

Dobra. Już zamykam otwór gębowy. 
Mam nadzieję, że będziesz zadowolony cokolwiek kupisz. Szerokości 😉

6 godzin temu, kwasior21 napisał:

Kupic, jeździć, cieszyć się sprzętem i przestać analizować aż głowa rozboli.

Przez ostatnie 22 lata tak robiłem. Kupiłem górala Superior na Deore LX i przestałem się interesować rowerami, tylko cieszyłem się jazdą...aż do teraz, gdy zapragnąłem coś zmienić w swoim rowerowym życiu. 
I faktycznie - głowa boli od tych analiz. 😉

  • Moderatorzy
18 godzin temu, kangie napisał:

Próbowałeś 1x12

O właśnie i wtedy w mtb jest kaseta 10-51, która waży więcej niż lżejsza szosowa 11 + waga przerzutki przedniej. Do tego śmieszne regulacji przerzutki żeby ogarneła zakres i jeszcze się zmieściła przy koronkach. I zębatki tak duże że przestają być sztywne.

To jest dla mnie właśnie przykład zwycięstwa marketingu nad rozsądkiem i zdrową inżynierią.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

7 godzin temu, przemak napisał:

Jak widać napęd 1 z przodu odradzają ludzie, którzy nigdy na nim nie jeździli a nawet "nie wyobrażają sobie". Był czas przywyknąć 😉

Jeżdżę na jednym blacie i na dwóch. Mam swoją opinię wyrobioną i nie mam zamiaru nikogo przekonywać. W jednym kaseta 51-10 w drugim 46-11. Jazda asfaltem na jednym blacie 32x10 vs dwa blaty 36x11 co będzie szybsze?  

Który pod większą górkę podjedzie. Jeden blat 32x51 czy dwa 26x46 ? 

Jeden blat to zawsze kompromis.

 

 

Edytowane przez kghm
15 godzin temu, kghm napisał:

Jeżdżę na jednym blacie i na dwóch. Mam swoją opinię wyrobioną i nie mam zamiaru nikogo przekonywać. W jednym kaseta 51-10 w drugim 46-11. Jazda asfaltem na jednym blacie 32x10 vs dwa blaty 36x11 co będzie szybsze?  

Który pod większą górkę podjedzie. Jeden blat 32x51 czy dwa 26x46 ? 

Jeden blat to zawsze kompromis.

 

 

Arytmetykę na tym poziomie wielokrotnie przerabiałem w podstawówce ;), a potem na podjazdach. I wyszło mi, że warto spróbować, spróbowałem i mi się spodobało. Spada łańcuch na blacie narrow-wide? Bo mi nie chce. Blat narrow-wide się zużywa szybko? Powiedziałbym, że chiński aluminiowy wolniej niż środkowy stalowy w moim starych 3x9. I zobacz, 46 z tyłu jest ok, ale 51 to już się gnie? No, ale co ja tam wiem, jeżdżę tylko, tu są fachowcy. Nie jeżdżą a wiedzą ;) 

nagrywamy.com

Tja, gnie się. Akurat! Na zawodach MTB są bardzo duże obciążenia na podjazdach. Gdyby się gięło, spadało, to nikt by na tym nie jeździł, a wstrząsy tam są bardzo duże, nie wspomniawszy o kurzu i błocie.

A kolega ma tą Huskę, silnik 80Nm, jeździec waży 130kg i jakoś się nie gnie.

husqvarna-hard-cross-emtb-2021-001-2-810

11 minut temu, Piotr_1 napisał:

Tja, gnie się. Akurat! Na zawodach MTB są bardzo duże obciążenia na podjazdach. Gdyby się gięło, spadało, to nikt by na tym nie jeździł, a wstrząsy tam są bardzo duże, nie wspomniawszy o kurzu i błocie.

A kolega ma tą Huskę, silnik 80Nm, jeździec waży 130kg i jakoś się nie gnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jak się nie gnie to reklamacje zgłosić. Full musi się uginać 🤷‍♂️😉😂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A jeszcze dodatkowo jeżeli mamy dużą zębatkę z przodu i dużą z tyłu, to łańcuch przenosi mniejszą siłę niż przy małej z przodu i małej z tyłu. Dodatkowo też jest więcej zębów aktywnych zaangażowanych w ciągnięcie. Te dwa fakty na pewno zmniejszają zużycie łańcucha na podjazdach. 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.