Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
W dniu 8.03.2025 o 19:21, soundchaser napisał:

Rowerek spisał się OK, tylko muszą mi w serwisie trochę podregulować, bo na kilku begach łańcuch trochę szoruje po zębatce (głównie jak jest na dużym blacie z przodu i na trzeciej koronce w kasecie od dołu). Wiecie może dlaczego?

Tendencja do wchodzenia na mniejszą czy większą zębatkę ? O którą haczy ?

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

35 minut temu, stench napisał:

Tendencja do wchodzenia na mniejszą czy większą zębatkę ? O którą haczy ?

Myślę, że to wszystko musi się ze sobą zgrać i dopasować. Poza tym ja chyba przewrażliwiony jestem, bo przecież wiadomo, że ten współczesny GRX nie dorównuje jakością i kulturą staremu Deore LX. Szum w trakcie pedałowania jest minimalny, ale jednak jest - lecz tylko tedy gdy łańcuch jest na dużym blacie i spuszczam go na 3 najmniejsze zębatki kasety. Regulacja baryłką trochę pomogła. Kupiłem sobie taki serwisowy stojak, aby spróbować pobawić się samemu regulacją przerzutki i sprawdzić czy będzie poprawa. Dzwoniłem do serwisu Bikeman na Kilińskiego i powiedzieli mi, że tak może być jeśli łańcuch nie jest oryginalny Shimano, ale przecież wg specyfikacji to jest Shimano. Teraz tego roweru nie używam, jest w piwnicy i nie chciało mi się sprawdzić. Jak sprawdzę to dam znać.

Edytowane przez soundchaser

Dawniej było prosto. 

MTB: SIS, Altus Acer, Alivio,LX, XT i XTR 

Szosa: Claris, Sora, 105, Ultegra i Dura Ace 

Wszystko było przejrzyste, każdy dostawał to co chciał i działało bezproblemowo wg.opisu i oczekiwań 

  • Moderatorzy
50 minut temu, soundchaser napisał:

łańcuch jest na dużym blacie i spuszczam go na 3 najmniejsze zębatki kasety.

Teoretycznie doskonała linia łańcucha. Może po montażu, transporcie haczą pancerze

Jak rower stoi z kierą na wprost ustaw tak żeby łańcuch był na jakiejś zębatce z tyłu i manetką zrzuć o 2 ząbki (kliki) na mniejsze ale nie kręć żeby przerzutka została na miejscu ale żeby zwolnić napięcie linki i pancerzy. I wtedy poruszaj pancerzami żeby się ułożyły na spokojnie , poprostwały , połapały naturalne kąty i sprawdź miejsca gdzie się kończy pancerz i jest ogranicznik na ramie.

 

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

3 minuty temu, browarb napisał:

Jeszcze STX i STX RC.

 I fajnie można było wszystko sobie mieszać.

Zapomniałem. Faktycznie . Pierwszego Scotta Tampico w latach 90 tych ubiegłego stulecia ( jak to pięknie brzmi w tym kontekście)miałem na STX 3x7. Przerobiłem później na LX 3x8 

16 minut temu, Tyrion.L napisał:

MTB: SIS, Altus Acer, Alivio,LX, XT i XTR 

Zgubiłeś jeszcze po Alivio grupę Deore.

16 minut temu, Tyrion.L napisał:

MTB: SIS, Altus Acer, Alivio,LX, XT i XTR 

Zgubiłeś jeszcze po Alivio grupę Deore.

,,Żyj prawdziwie, kochaj szczerze zanim wszystko śmierć zabierze".

Teraz, kangie napisał:

SIS to Shimano Index System. Najniższa grupa to Tourney.

To w szosie. W MTB najprostsza przerzutka to właśnie SIS przynajmniej była. Ważne to, że wszystko było ze sobą kompatybilne i można było mieszać grupy, oczywiście w obrębie 3x7 i 3x8 i wszystko działało 

12 minut temu, browarb napisał:

Deore to już czasy bardziej współczesne.

Zależy co masz na myśli. Ja przerzutki tej grupy miałem w swoim Authorze Versusie mtb jakieś dwadzieścia pięć lat temu. Czy to już współczesność? 😉

,,Żyj prawdziwie, kochaj szczerze zanim wszystko śmierć zabierze".

  • Redaktorzy
5 minut temu, Tyrion.L napisał:

To w szosie. W MTB najprostsza przerzutka to właśnie SIS przynajmniej była.

Niestety nie masz racji. SIS to nie jest grupa osprzętu Shimano. Ten skrót był tłoczony na blachach wózka przerzutek, ale nie oznaczał grupy.

18 minut temu, browarb napisał:

Deore to już czasy bardziej współczesne.

Pierwsze Deore XT pojawiło się w 1982 r.

A samodzielna grupa "Deore" dopiero jakoś po 2000 r.

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

  • Moderatorzy
17 minut temu, Tyrion.L napisał:

Pierwszego Scotta Tampico w latach 90 tych ubiegłego stulecia ( jak to pięknie brzmi w tym kontekście)miałem na STX 3x7. Przerobiłem później na LX 3x8 

A ja z tyłu jeżdżę na Shimano Deore DX FH-M650. To było produkowane w latach 1990/93 i było na kasetę .7. Pochodziło z czasów kiedy XT było topową grupę mtb , DX był drugi. Potem dołożyli zawodniczego XTR. Ja użytkuję to chyba  25-29 lat 🙂 . Po drodze wymieniłem bębenek na szerszy 9 i w międzyczasie na kolejny bębenek XT .9 bo pierwszy padł.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

4 minuty temu, stench napisał:

A ja z tyłu jeżdżę na Shimano Deore DX FH-M650. To było produkowane w latach 1990/93 i było na kasetę .7. Pochodziło z czasów kiedy XT było topową grupę mtb , DX był drugi. Potem dołożyli zawodniczego XTR. Ja użytkuję to chyba  25-29 lat 🙂 . Po drodze wymieniłem bębenek na szerszy 9 i w międzyczasie na kolejny bębenek XT .9 bo pierwszy padł.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

DX to zawsze mi się kojarzyło z grupą do cięższego łomotu🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Ale elektryk jest lepszy do miasta, chyba że się przeprowadziłeś i rozkoszujesz się nowymi okolicznościami krajobrazu. 
Mój miejski to klasyczny pedałowany rower. Elektryka mam enduro w góry do katowania na zjazdach.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

Teraz Shimano upraszcza swoją ofertę, więc znowu będzie łatwiej. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
 @soundchaser jeżeli wszystko działa poprawnie, a trochę gdzieś tam hałasuje, to na razie nic nie ruszaj. Przejedź 200-300km, niech się wszystko ułoży, dotrze i dopiero zabierz się za regulację.
Łańcuch shimano powinien być opisany, łatwo sprawdzić. Specyfikacją się nie kieruj, bo w ofercie na pewno było zastrzeżenie o możliwości zmiany konfiguracji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Godzinę temu, Allmr napisał:

Przejedź 200-300km, niech się wszystko ułoży, dotrze i dopiero zabierz się za regulację.

Tak właśnie chcę zrobić. Myślę, że jak dotrze się wszystko to będzie OK.

  • Moderatorzy
Godzinę temu, Allmr napisał:

Teraz Shimano upraszcza swoją ofertę, więc znowu będzie łatwiej. 

I to będzie finansowy cios dla dużej części obecnych użytkowników średnich i niższych grup.

O ile wiem Cues pracuje na ciągu linki 1:1, więc manetki i przerzutki nie będą pasowały do obecnych grup 8, 9 rz.

Łańcuch będzie jeden czyli do 11, więc do obecnej 9 nie będzie pasował, a zębatki skoro ujednolicone to ta od 9 będzie z grubości zębów i odstępami  między zębami jak w 11  więc nie ma żadnej kompatybilności wstecznej.

Także doskonały ruch marketingowy (na pierwszy rzut oka coś dla dobra użytkowników) i ułatwione zarządzanie zapasem części, produkcją i magazynem, ale dla wieloletnich użytkowników starszych rowerów blokowanie dostępu do części serwisowych. Żeby to było chociaż kompatybilne z obecną .11

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Zakładam, że części do napędów 8 czy 9 rzędowych będą nadal dostępne, jeśli chcesz to sprawdzę dokładnie. Poza tym trzeba pamiętać, że one wymierają śmiercią naturalną.

A propos toczących się tu wcześniej dyskusji o napędach 12rz, zwłaszcza wśród osób które nawet tego nie dotykały - rozmawiałem z kolegą z serwisu rowerowego i stwierdził, że jakościowo/trwałościowo łańcuchy i kasety do napędów 8-9rz są zdecydowanie najmniej trwałe. Oczywiście jak ktoś jeździ wokół komina to i tak nie zauważy różnicy.

  • Moderatorzy

Fakt na dziś to , że różnorodność dostępnego w handlu osprzętu i części do grup 8,9 spada (kasety, przerzutki, manetki). I jeśli już to zostają głównie najniższe i najgorsze grupy.

Godzinę temu, Allmr napisał:

rozmawiałem z kolegą z serwisu rowerowego i stwierdził, że jakościowo/trwałościowo łańcuchy i kasety do napędów 8-9rz są zdecydowanie najmniej trwałe. Oczywiście jak ktoś jeździ wokół komina to i tak nie zauważy różnicy.

Jak wyżej. Jeśli porównamy kasetę nowego XT .12 i niską grupę na 8 wykonaną z najgorszych materiałów to prawdopodobne, że ten będzie trwalszy. W poprzednim dziecięcym rowerze córki była kaseta 7 z linii 200. To się dla dorosłego mężczyzny o wadze 80 kg nie nadaje.

Ale co do serwisanta to jakby porównać trwałość elementów .12 i .9 z analogicznych linii XT, Ultegra to sorrry, ale współczesne grupy nie wytrzymują połowy tego co starsze. Do tego dochodzi gęste upakowanie zębów co powoduje, że taki sam luz jest nieistotny dla 9 i wykluczający dla 12. Choćby pancerze linek w starych systemach były praktycznie wieczne w nowych zalecają wymianę co 2, 3 lata bo niewielkie już zabrudzenia czy zużycie bardzo negatywnie wpływa na pracę.

Godzinę temu, Allmr napisał:

Oczywiście jak ktoś jeździ wokół komina to i tak nie zauważy różnicy.

I to jest fakt, ale na niekorzyść .12

.....

I jeszcze

przerzutka tył Ultegra 11 mechaniczna - 260 pln

Ultegra 12 Di2 - 990 pln

Kaseta szosa .11 - 240;   12 - 320

Łańcuch .9 -70pln ;11 - 120

i tak wszystko dla naszego dobra

 

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

5 godzin temu, Allmr napisał:

Teraz Shimano upraszcza swoją ofertę

Przeca to info sprzed 2 lat…

 

Jeszcze o tej grupie: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I jak się to sprawuje: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez burz
35 minut temu, Allmr napisał:

Do takich opinii jak podałeś przykład przywiązuję nie za dużą wagę.

Założyciel wątku na forum rowerowym jest serwisantem z wieloletnim stażem i ja brałbym pod uwagę jego opinie.

7 godzin temu, GB napisał:

Nie ma co żydzić na zakupie części zamiennych. Nie palicie to chociaż na rower wydawajcie, wspomagając dobrostan naszego kraju.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz
 

Ja ewentualnie skąpię lub oszczędzam. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.