Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Duro to na model 2009 DJD. Całkiem nieźle się spisuje. Fakt to najsłabsza część w bike`u . Ale w maju zapitolili mi rower więc fundusze były troche skromniejsze na zakup hardwaru. Następny zakup będzie Bomber ata 66 :)) ----- jak żona pozwoli :)

koloom to jesze jedna fota :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Gotomik, 1 Paź 2009, 00:56

 

>Duro to na model 2009 DJD. Całkiem nieźle się spisuje. Fakt to najsłabsza część w bike`u . Ale w

>maju zapitolili mi rower więc fundusze były troche skromniejsze na zakup hardwaru. Następny zakup

>będzie Bomber ata 66 :)) ----- jak żona pozwoli :)

 

 

Mam podobnie jak u Ciebie z tym że,rama to Brave Machine 66,hamulce narazie v-brake ale chcę wymienić na Hope Tech M4,obręcze na Mavic EX 325 disc i amor na Marzocchi 66 RCV.Pod siodło kupiłem Cane Creek Thudbuster LT 76mm skoku i jest jak narazie super.

Jeszcze co do amortyzatora to teraz mam przerobionego SR Suntour Duro DJD z zeszłego roku.Po przeróbce stał się miękki i czuły na małe nierówności,a na duże tym bardziej.Zwiększył mu się także skok.Przedtem było jakieś 7-8 cm.Teraz dochodzi do 11 cm,a skoków żadnych nie wywijam więc niewykluczam,że jeszcze trochę by się ugiął.Jeżdżę po wertepach mniejszych lub większych ale bez skakania.Wymieniłem mu także olej w tłumiku na gęstszy (10W).

U mnie przerzutka z przodu to Sram X-Gen,z tyłu Sachs Plasma DIRT,manetki Sram Rocket 8,kaseta i łańcuch Sram z serii 850.Na dziwiątce jeździłem kiedyś ale jest mi to zbędne.Opony Michelin Mountain A/T Reinforced 2,35".

wa-lo-dia, 1 Paź 2009, 10:49

 

>Jeszcze co do amortyzatora to teraz mam przerobionego SR Suntour Duro DJD z zeszłego roku.Po

>przeróbce stał się miękki i czuły na małe nierówności,a na duże tym bardziej.

 

Jest gdzieś w sieci przepis na taki "tjuning"?

kubedes, 1 Paź 2009, 11:28

>Jest gdzieś w sieci przepis na taki "tjuning"?

 

 

W sieci o tym nic nie znalazłem więc spróbowałem po swojemu i wyszło mu to na dobre.

1.Odkręciłem górny korek lewej goleni,który jest jednocześnie regulatorem naprężenia sprężyny.

2.Obciąłem wystającą część sprężyny na około 20mm.

3.Sprężynę zeszlifowałem prostopadle do jej osi tak,żeby powierzchnia sprężyny po obcięciu była płaska.

4.Włożyłem sprężynę i wkręciłem korek na miejsce.

5.Wymiana oleju w prawej goleni na gęstszy (10W) poprawia tłumienie.

SAG po przeróbce wynosi ~18-20mm.

Ot i cała filozofia.Zabieg prosty jak budowa cepa,a za to niezwykle skuteczny.

po mojemu warto, ale uważaj na:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • 3 tygodnie później...

kto to rozpędzi? :p :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

wasylak, 29 Wrz 2009, 20:13

 

>Eeee tam...1,22kg to nie aż tak mało, swego czasu Merida robiła ramy (MTB) ze stopu magnezu 900g,

 

 

930 gram węgla dostępne od przyszłego roku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-13555-100001912 1256890303_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Z lekkich konkurentów Meridy: Cannondale Flash.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Węglowe ramy są fantastyczne i niezniszczalne.

Ale tylko dla zawodowców ze sponsorami :)

Bo niezniszczalne są tylko wtedy, kiedy pracują pod obciążeniem zgodnym z przeznaczeniem. Upadek na kamienie i uderzenie w bok rury- może zdecydować o jednorazowości tematu.

No dobrze kolego alt ale imadło zakręcane siła reki 25kg daje ucisk ok 3,5 tony. Może najpierw zastanówmy się na którym rowerzyście 3,5 tony nacisku nie zrobi wrażenia

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

'Węglowe ramy są fantastyczne i niezniszczalne.

Ale tylko dla zawodowców ze sponsorami :)

Bo niezniszczalne są tylko wtedy, kiedy pracują pod obciążeniem zgodnym z przeznaczeniem. Upadek na kamienie i uderzenie w bok rury- może zdecydować o jednorazowości tematu.'

 

Karbon potrafi naprawdę wiele znieść i naprawdę trzeba się wysilić aby go uszkodzić w użytkowaniu zgodnie z przeznaczeniem (xc/maratony mtb), wliczając w to upadki. Gdy mój kolega zaliczył naprawdę poważną glebę na jednej z imprez to pierwsze zrobił po pozbieraniu się to posprawdzał czy jego Taurine'a jest cała. Była! A on miał wybity obojczyk...

>Karbon potrafi naprawdę wiele znieść i naprawdę trzeba się wysilić aby go uszkodzić w użytkowaniu

>zgodnie z przeznaczeniem

 

Owszem, w takich razach karbon jest teoretycznie niezniszczalny.

Ta rama najważniejsza, w gacie by się kolega zwalił jakby mu ta rama pękła. Jaka to przyjemność kupić ramę za 3000-4000 koła i uważać przy każdej glebie? Chuchać, dmuchać i pierdzieć na nią. Wsiadam i jadę i ciesze się widokami, zmęczeniem i takimi tam.

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące później...

To ja powrócę do tematu i zadam w nim pytanie.

Poszukuję roweru do miasta (trekingowy?), będę jeździł nim głównie rekreacyjnie, czasem na uczelnie lub do pracy. Chciałbym poświęcić na to do 1000 zł. Wiem, że to nie dużo, ale to będzie właściwie mój pierwszy rower (jeździłem na rowerze jako dziecko) i nie zamierzam wydawać więcej ponieważ nie wiem jeszcze jak często będzie eksploatowany.

Niestety jak łatwo się domyślić moja wiedza rowerowa jest znikoma, więc potrzebuje porady.

Rozeznając temat znalazłem coś takiego -

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) słyszałem, że to dobra firma. Słyszałem też, że najważniejszy jest osprzęt a opis tego co posiada ten rower jest jakby brailem napisany.

Dlatego stawiam sprawę jasno, czy ten rower się nada? Czy w tej kategorii cenowej to najlepszy wybór? Może lepiej wybrać jakiś inny model, jaki?

Chciałbym uporać się z tym tematem do wiosny tak abym po roztopieniu śniegu mógł już jeździć, dlatego bardzo proszę o radę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.