Skocz do zawartości
IGNORED

Kupno 1 samochodu


elfan.

Rekomendowane odpowiedzi

Nie rozumiem o co ten spor. I diesle i benzyniaki maja swoje wady i zalety. To wrecz dyskusja w stylu wyzszosci Bozego Narodzenia nad Wielkanoca.

 

Jako uzytkownik Hond czyje sie w obowiazku wesprzec Zyzia: Hondy sa bardzo fajne i z pewnoscia lepsze od Forda, Opla i francuzow czy wlochow.

 

pzdr.

=> _igod_

Wcale niewiadomo :-) Wiadomo jedynie tyle, że diesle mają lepsze przyspieszenie na wyższych biegach typu 60-100 na IV 80-120 na V-tce, a sprint wychodzi im dobrze, ale już nie tak dobrze jak dobremu benyzniakowi :-)

Czasami jeżdzimy z kuplem w trasy 2 autami po 4 ludzisków w kazdym - on miał Mondeo TDCI, obecnie Passata kombi 1.9 TDI 130 KM i choć jeździ dynamicznie to zawsze muszę uważać na to by go nie zgubić - po prostu ciągnie, ale nie tak jak dobra kompaktowa benzyna, co i przyznał :-) Za to pali o 1.5 litra mniej i to ropy na 100 km.

Przykładowe dane techniczne współczesnego diesla.

BMW 320d :

 

 

Silnik

 

Cylindry / zawory R / 4 / 4

 

Pojemność w cm 1 995

 

Skok tłoka / średnica tłoka 90,0 / 84,0

 

Moc maks. w kW przy obr/min 120 / 4 000

 

Maks. moment obrotowy w Nm (obr/min) 340 / 2 000

 

 

Osiągi

 

Wsp. oporu powietrza (cw) 0,30

 

Prędkość maksymalna w km/h 225

 

Przyspieszenie 0-100 km/h w s. 8,3

 

Przyspieszenie 80-120 km/h w s. 6,7 / 8,5 / 11,3

 

 

Zużycie paliwa

 

W mieście w l/100 km 7,8

 

Na autostradzie w l/100 km 4,5

 

Średnie w l/100 km 5,7

=> Frank

Zapodałeś prawdopodobnie najmocniejszego turbo diesla 2.0 :) 1.9 TDI VW jest znacznie słabszy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie rozumiem z tego wszytkiego jednej rzeczy. Diesla kupuje sie do firmy lub gdy się chce mieć taszy kilometr jazdy. Benzyniaki w celu frajdy z samej jazdy. Jeśli ktoś się decyduje na kupno BMW, merola czy czegoś innego z tej klasy, nie patrzy na zuzycie paliwa. Albo go stać na utrzymanie auta i jego amortyzację albo kupuje małolitrażowe autko, które będzie oszczędne. Mój syn jeździ BMW coupe M3 i nie liczy sie oszczędność na paliwie, tylko frajda z jazdy. A wierzcie mi, że jazda ta dostarcza adrenaliny. Żoładek potrafi znaleźć się w gardle:):). Natomiast kto miał okazję przejażdzki ze mną w roli kierowcy, wie, że silnik to tylko ułamek możliwości danego auta.

 

Reasumując- auto nalezy kupować takie, na jakie kogoś stać, jakie jest właścicielowi i do czego potrzebne jak również takie by godnie ze swych zarobków je utrzymać w nienagannej kondycji.

zyzio

Ależ skąd ,ten BMW 330xd jest jeszcze bardziej imponujący,a można jeszcze lepiej:

 

Silnik

 

Cylindry / zawory 6 / 4

 

Pojemność w cm 2 993

 

Skok tłoka / średnica tłoka 90,0 / 84,0

 

Moc maks. w kW przy obr/min 170 / 4 000

 

Maks. moment obrotowy w Nm (obr/min) 500 / 1 750

 

 

Osiągi

 

Prędkość maksymalna w km/h 250

 

Przyspieszenie 0-100 km/h w s. 6,7

 

Przyspieszenie 80-120 km/h w s. -/- niemierzalne,podmuch wywrócił radarek :-))

 

 

Zużycie paliwa

 

W mieście w l/100 km 10,8

 

Na autostradzie w l/100 km 6,4

 

Średnie w l/100 km 8,0

Zydelek-"Frank z Łukaszem (moim synem) w czasie przejażdzki miałeś pełne usta:):)"

 

Pewnie ,że miałem,lecz przyczyna była inna.

Kierowca z małym stażem i doświadczeniem pędzący ile wlezie po bruku pełnym dziur.

A i Frank po" krzynce" piwa to i choroby morskiej przy zakrętach się nabawić można.

No,ale obyło się bez "pawiacza" i pewnym,niepewnym krokiem do domu trafiłem.

:-))))

adolf, 29 Mar 2006, 08:31

 

Ja tam swoje wiem. Jak na auto za 68kzl - wstyd i tyle. Za 60kzł mogłoby być inne auto. Nie wiem czy lepsze ale chyba dałoby mi więcej satysfakcji. (Z właściwości jezdnymi włącznie.)

 

Zauważ, że obecna generacja Civica ma pewne rzeczy poprawione i to akaurat te, które sam (wystarczył tydzień jazdy) w pierwszej kolejności bym poprawił. NIE DZIWI MNIE WCALE, że przede wszystkim poprawiono rozstaw kół. Sprowadzono je bardziej do kwadratu (co czyni każdy sam. osobowy stabilniejszym na zakrętach). Ale po coś się auto hondy kupuje, nie ? ;) Skrócono długość auta - i słusznie. Naprawdę nie ma potrzeby, by po zajęciu tylnego siedzenia przez osobę o wzroście - powiedzmy - ok. 182cm do przedniego oparcia zostawało ok. 10cm. Bagażnik za to mogliby zrobić większy, bo czuję się jakbym miał Uno. Przy szybkiej jeździe wyprzedza się nią fajnie (po prostej) ale tak ze 30KM gdyby miała więcej to chyba byłoby jak na moje oczekiwania w sam raz. Co tu dużo gadać kiedy PODCZAS WYPRZEDZANIA CZUĆ/PRZESZKADZA MI tramwajowata długość auta. (Civic 3-drzwiowy jest krótszy. BTW zgadzam się z opinią, że wersja 5-drzwiowa jest nieudaną stylizacją wersji 3-drzwiowej.)

Żałuję też, że nie zostawili starej (trójramienna) kierownicy. Obecna jest dla tatusiów - duża i ma cieniutki przekrój (do damskich rąk ?). Poza tym dla lubiących kręcić.

 

Że można lepiej, za przykład podam... Pandę ;) Ma lepszą kierownicę - w sensie bardziej ergonomiczną (przekrój też nie jest kołem, średnica k-cy jest właściwa, czucie jezdni dostatecznie dobre. /Układ kierowniczy wolałbym by był bardziej precyzyny. Ale jejku do czego ja przyrównałem takie kultowe auto ?

 

Mnie nie podoba się machanie fajerą. Nie można było zrobić tego lepiej ? Po jaką cholerę kręcić dość znacznie (jak na mój gust), by pokonać stosunkowo mały zakręt ? /Japończycy przesadzili./

 

I co, H.C. taki uważasz taki ósmy cud/ideał ? /Bo ja - nie./

 

O tzw. drobnych usterkach też mógłbym co nieco napisać, tylko po co ? Chociażby pęknięcie mieszka dźwigni biegów przy....23 tys.km. (Japońskie auto, markowe, nie ?)

Peugeotem 206 1,4 HDI przejechałem w ciagu 2 lat ok.130tys. km i nic. Tam mieszek nie popękał. Aha, garażowałem pod chmurką.

 

* * *

Może napiszę więcej za jakis czas. (Pożyjemy zobaczymy.) Ale entuzjazm do Hondy/marki mi zgasł.

Myślę, że powinniście trochę poczytać na hondowych forach, a najlepiej porozmawiać z najbliższymi użytkownikami tych aut.

Ciekawe jakie przygody z Hondami mieli inni. Ja słyszę opinie, że z zabezpieczeniem antykorozyjnym nie jest w tych autach dobrze. (BTW domyślam się skąd biorą się cud-statystyki znikomej usterkowości aut z może nieco wyższej półki.)

Honda do niedawna dawała 6 lat gw. na perforację, gdy np. Francuzi - 12. Czy w naszych warunkach klimatycznych jest to do pogardzenia/bez znaczenia ?-Uważam, że nie.

Pociecha, że Honda wreszcie daje 12 lat gwarancji na perforację blach, tylko co z tego (...)

Podrążcie ten temat sami...

 

I przestańcie p...ć, że H. to taki cud, jeśli nie macie własnego w tym względzie doświadczenia, bo jak czytam takie wpisy to się tylko podk...m.

No to trochę sprostowałem. Ulżyło mi.

 

Ten sam a.29

Amen.

I przestańcie p...ć, że H. to taki cud, jeśli nie macie własnego w tym względzie doświadczenia,

>bo jak czytam takie wpisy to się tylko podk...m.

 

no to faktycznie musi byc nieudana ta honda,

ja miałem civica 1997 z silnikiem 1.4, niby mały, ale sam jeździłem

i osiągi b. dobre, wspaniały samochodzik, niezawodny i dający dużą frajdę z jazdy,

miał oczywiście swoje wady ale b. dobrze go wspominam,

natomiast tegoroczny civic( UFO od hondy) ma belkę skrętną z tyłu-

dla mnie nie do przyjęcia, belkę to Audi może mieć albo VW ale Honda?

schodzą na psy

>tomek7776

 

Taką właśnie śmigamy teraz, Tyle że srebrna i na 15 calowych Torach. Warto zmienić opony bo seryjne (Bridgestone) to lipa. Mamy zrobione ponad 35 tys w niecałe dwa lata i nie ma do czego się przyczepić. W końcu Temple of VTEC :))

 

Prawdą jest, że zdarzają się problemy z zabezpieczeniem antykorozyjnym w civicach 8gen ale w tych przed faceliftingiem. A belka skrętna w civic??? Co za bzduraa! "Podwójne drążki reakcyjne, sprężyny śrubowe, gazowe amortyzatory teleskopowe, drążek stabilizatora"

 

Podtrzymuję zdanie, że diesel nie równa się frajda z jazdy. A o HDI nie chcę nic słyszeć od kąd dwa razy w 307, na autostradzie przy ok 120 km/h, raz w mieście, wszystkie wskaźniki zaczeły c*p**ć, wszystko mrugać, i piszczeć jakby bomba się aktywowała. Zaczynasz awaryjne hamowanie i liczysz że nikt ci nie wjedzie w tył. serwis twierdził że to termostat. Problemu nie usunęli, choć im wydawało się ża tak...

 

Do obrońców diesli: trzeba był ogladac odcinek Top Gear gdzie porównywali BMW z genialnym dieslem i benzyną na torze. Wiem jak złudna jest potęga momentu obrotowego. Natomiast ekonomia to inna sprawa. Tu diesel ma niemal zawsze pierwszeństwo. Ale nie na temat ekonomii tylko frajdy toczymy rozmowę.

 

Jako motto zapamiętajcie: "Szybkie samochody ścigaja się na prostej, szybcy kierowcy, w zakrętach" Zabawne i całkiem prawdziwe;)

Przez ostatnie dwa tygodnie kombinowalem jaki kupic pierwszy do Polski, naprawde z uporem probowalem cos japonskiego, ale niestety nie wyszlo. W koncu z pewna niechecia, ale wrocilem do salonu, w ktorym kupilem juz kilka sztuk i wsiadlem najpierw do 325i i nastepnie do 330i. Zakladajac, ze ktos wybiera tzw premium package oraz lepsze radio i kilka innych drobiazgow roznica pomiedzy modelami wyniosla okolo $2,800. Ciekawie, ale tez troche perfidnie obydwa modele maja obecnie w usa 3.0litrowe silniki. wiekszosc chetnie kupilaby 2.5 litra za te sama cene w swiadomosci nie zdetuningowanego silnika, szczegolnie przy podanym identycznym zuzyciem paliwa tak przez 325 jak i 330. Ci niemcy naprawde nie tacy glupi z konfiguracja opcji, cen na rynki i trzeba uwierzyc, ze siedzi tam dobra grupa inteligentnych ksiegowych i analitykow rynku, ktorzy doskonale wiedza oprocz tego jak wykonac to co i jak sprzedac. 330 silnik mam juz w 530, ale w 330 czuje sie zdecydowany nadmiar mocy. Tak wiec zdecydowalem sie na 330i, bez x, za okolo $36.6K ze skora, automatyczna skrzynia, cala lista standardowych opcji i kilku dodanych. W w/w cenie lektryczne fotele z pamiecia, skladane lusterka, drewno, czujnik deszczu, przycisk start, jakies pro logic radio (nie bardzo wiem o co tutaj chodzi), ruchome xenony, czujnik do parkowania, metalik, szybodach, reszty nie pamietam. Musze jedynie wybrac kolor lakieru. Pojawila sie tez genialnie wygladajaca skora 'terra" w kolorze naturalnego brazu. Szkoda jedynie ze kolory nie metalowych farb ograniczaja sie do 3 kolorow: bialy, czerwony i czarny. Karoseria..ehhh..taki sobie ksztalt, nic specjalnego i wszystko troche male w konrascie do 5, ale na Europe powinno sie sprawdzic. Nastepny mankament, to ze bedzie musial wrocic do usa i byc ponownie wyslany do Europy juz prywatnie i na wlasny koszt.

>"Szybkie samochody ścigaja się na prostej, szybcy kierowcy, w zakrętach" Zabawne i całkiem prawdziwe...Ale wszyscy kończa w rowie.

 

Niezupelnie. Sam fakt ze tu jeszcze pisze swiadczy o tym, ze zyje i nie skonczylem w rowie. Ostanio mialem okazje "przejechac sie" ponizsza zabawka (jako pasazer). Jako spokojny kierowca, bez wyscigowych zapedow bylem ciekawy, co taki silnik na czterech kolkach + tlumik (ktory nie zasluzyl sobie tej nazwy) potrafi. wybralismy najblizszy kawalek autostrady niemalze bez prostych odcinkow, same zakrety - jest to odcinek, na ktorym jadac moim Volvo XC90 przewaznie, zwalniam ponizej 140, gdyz powyzej czuje sie na tych zakretach niezbyt "komfortowo". Powrocmy do Astona... Jak zobaczylem z jaka predkoscia zblizamy sie do tych zakretow, jak szybko przejezdzamy obok wyprzedzanych samochodow (czy oni wszyscy parkowali na srodku autostrady?) i poczulem sily odsrodkowe w pierszym zakrecie zrobilo mi sie niedobrze. Jedyne co mnie uspokoilo to zut oka na licznik: 175. OK. wcake nie tak zle... az do momentu kiedy sobie uswiadomilem ze ten licznik pokazuje mile a nie kilometry.

Tak, przy 260km/h kazdy nastepny zakret wydaje ci trumna, a jednak jakos to przezylem (sam sie dziwie jak)!!!

Brzmi coprawda fascynujaco, ale niekoniecznie polecam do naslaadowania, mnie ta jedna runda wystarczy

 

xajas

_______________

www.jaschiks.com

>"Szybkie samochody ścigaja się na prostej, szybcy kierowcy, w zakrętach" Zabawne i całkiem prawdziwe...Ale wszyscy kończa w rowie.

Hmm, w rowie może skończyć każdy - ten co pomyka 40 km/h także, a więc jar1 także....jak wszyscy to wszyscy :)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.