Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki samochód kupić?


Ojciec Dyrektor

Rekomendowane odpowiedzi

>>Zydelek

 

skąd wziąłeś tę teorię o hamulcach... "Czym lepsze (skuteczniejsze) hamulce, tym szybciej sie zużywają." Na studiach na wydziale mechanicznym (pojazdy) nic takiego nie słyszałem, a ponadto jeśli to byłaby prawda to jak uzasadnić stosowanie w sportowych autach (np BTCC) tarcz z bardzo twardych węglików spiekanych?

 

Ludzie, chcę Wam powiedzieć jedno... auta psuły się kiedyś i będą się psuć teraz. Proste. Chociaż technologia postępuje do przodu to producent nie zamierza wsadzać dodatkowej kasy w super-hiper-extra materiały bo musi też zarobić na serwisie. Swojego czasu Audi planowało zamykanie maski silnika na specjalny serwisowy klucz do którego byłby dostęp tylko w renomowanym serwisie. Dlaczego? Wiadomo....

Ja klocki z przodu wymieniam co 15 tys. km, z tylu po ponad 30 tys. km, opony wytrzymują mi ok. 35 tys.km - reszta trzyma się jeszcze kupy - ale widać po tych przebiegach co znieść musi moja fura - Fiat wymiękał na starcie :)

saczek_XTRM, 19 Kwi 2006, 18:51

 

Nie kopromituj się:):) Hamulce to nie tylko tarcze, ale i klocki. Mój kuzyn prowadzi hurtownię tychze części :):) a Frank tym handluje :):)

Bez urazy wszystko z uśmiechem.

Ale jak ma być skuteczne, to musi się ścierać. By kontakt tarcza klocek była jak najlepsza, nie moą być to materiały zbyt twarde. Za tym idzie ich amortyzacja.

Pozdr.

Frank:

O tym Roulloundsie nie słyszałem akurat. Ja mam przetestowane: Textar, ATE, Ferodo, Lucas, Jurid i Kashiyama i z tych klocków zdecydowanie najbardziej odpowiada mi Ferodo - moim zdaniem trwalsze niż Lucas nie jest ale za to hamuje dużo lepiej i ma mniejszą podatność na fading. Drugie w kolejności są ATE i Textar, Lucas trzeci, Jurid czwarty a zdecydowanie ostatnia i najgorsza Kashiyama - koszmarnie podatna na fading.

Sory,już się nazywają Fomar-Borg.

ATE już od paru lat jest produkowane między innymi w Markach ,zresztą klocki dla Boscha,Jurida,Sachsa,Motorcrafta również były wykonywane w tej podwarszawskiej fabryce.

Przy najbliższej wizycie zobaczę komu obecnie służą podwykonaniem klocków.

Takie firmy jak Scania,Saab,Volvo stosowały wyroby tej firmy na pierwszy montaż.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

>>Felix

 

Ale jakie Ferodo? Zwykle (Premiery) czy jakies lepsze? A na jakich jezdzicie tarczach?

 

W temacie: zaczalem sie blizej przygladac Fiescie ST - niezle wyglada i przyzwoicie jezdzi..., chociaz 150KM z 2.0 w usportowionym aucie to nie za duzo :-( Teraz weszlo nowe Clio Sport (2.0 i 200KM), ale cena bedzie pewnie wysoka :-(

 

>>Zyzio

 

O jakim Swifcie Turbo pisales? Na stronie Suzuki.pl nic takiego nie ma, tylko 1.3 i 1.5 - a to wolne jakies ;-) Moze chodzilo Ci o starego Swifta?

 

pzdr.

ja na oryginalnych oponach KUMHO to sa koreanskie przejechalem ok 120 tys km (to jest caly przebieg tych opon)

na fuldach przejechalem jeden sezon...

teraz znow mam jakies koreanczyki chyba nawet nie wiem...bo kupilem razem z alufelgami:)

BRODA

Nie i z osobówek rezygnujemy,handel obwozny mnie dobija, a na dodatek współczesnego odbiorce prywatnego jakość zupełnie nie interesuje.

Ważna jest cena i praktycznie nic więcej.

Winą takiej sytuacji obarczam klijenta ,który sam wymusza na nas dostęp do tańszego towaru.

Niestety jak to w życiu bywa, tanio nic dobrego obecnie się nie kupi w branży "moto".

A i warsztaty z premedytacją potrafią instalować klocki,tarcze,przewody,płyny jak najgorszych firm tylko po to by klijent w miarę szybko powrócił.

Choć są warsztaty bardzo uczciwe w których bez strachu można auto zostawić i zdać się na zakup części dokonany przez mechanika.

Ale nigdy bym tego nie zrobił w servisie autoryzowanym.

Moje rozgoryczenie bierze się stąd,że zbyt dużo widziałem w servisach fabrycznych i do dziś żal za dupsko sciska jak sobie niektóre historie przypominam.

W kielichu masz to ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

czubekst-ce, 19 Kwi 2006, 21:01

 

>fuldy byly diadem linero, niemiecka precyzja.... blebleble :P

 

W drugiej połowie lat 80-tych ganiałem z kumplem na tranzyty fiatem 2000 na fuldach. Auto jeździło jak po miodzie rozlanym na asfalcie. Miło więc wspominam te gumki, choć zakładaliśmy je w Stambule:)

enzo:

Ferodo Premier - do moich autek nawet gdybym chciał nie dostałbym DSC nawet 2000 nie mówiąc już o 3000. Poza tym na DSC mama by mi się zabiła bo je trzeba najpierw rozgrzać dobrze żeby zaczęły hamować :)

W jednym autku miałem tarcze: orginał opla (nie wiem co pakują), Jurid, Loemferder, ATE a w drugim orginał Mitsubishi (w Carismie to Lucas) oraz zamontowane przez serwis bez uzgodnienia (już do nich nie jeżdżę :) Jurid. Najlepiej spisywały mi się orginały. Cały czas zastanawiam się nad Brembo ale podobno ostatnimi czasy zeszli na psy i zwykłe cywilne tarcze strasznie się krzywią (dużo takich opinii słyszałem i troszkę się boję to zakładać) a tarcz tuningowych raczej kupować nie ma sensu.

Odpuść sobie francuzy - jeżeli już to pomyśl o tej Fieście. Weź pod uwagę fakt, że moc to nie wszystko - ważniejszy jest jednak przebieg krzywej momentu obrotowego i zestopniowanie skrzyni biegów (od mocy bardziej zależy Vmax którego i tak w mieście nie wykorzystasz). Masz przykład tego Lancera sport. Silnik 2.0, niby tylko 135KM ale nie takie znowu malutkie i leciutkie autko przyspiesza do setki tak naprawdę poniżej 9s (producent podaje 9.6s ale we wszystkich testach mówią o faktycznym przespieszeniu poniżej 9s właśnie).

Frank:

Z tymi klientami indywidualnymi masz rację - tak jak pisałem - w Polsce ludzie raczej nie dbają o autka a jak już coś wymieniają to ogromna większośc kupuje najtańsze dostępne części - ja tego nie rozumiem. Ja przeginam w drugą stronę - czasem wymieniam za wcześnie pewne rzeczy i zawsze staram się kupować najlepsze możliwe części (często orginały ale poza ASO). Ale za to ostatnio pan ustawiający mi zbieżność chciał kupować ode mnie autko od ręki za dobrą kasę :) Ale niestety większość sklepów posiada w ofercie tylko te najpopularniejsze czyli najtańsze części i na wszystko inne trzeba czekać albo wogóle nie chcą ściągać dlatego kupuję tylko wysyłkowo (mam rewelacyjne źródło części do japończyków i koreańców).

Co do Brambo- potwierdzam. Przed trzema laty jeszcze do poprzedniego auta wstawiłem te tarcze. Po tygodniu, małym deszczu i kilku kałużach dostały zwichrowania.

 

Odnośnie części w marce Mitsubishi, której i ja jestem obecnie posiadaczem (zakup auta w salonie) uważam, że na rynku w polskich salonach są auta złozone z zapasów magazynowych. Nędza nędza i jeszcze raz nędza.

>>Felix

 

Brembo bym sie nie obawial..., zla opinia wziela sie z powodu zaistnienia na rynku, jakis czas temu podrobek Brembo. Co do krzywienia sie tarcz - z tych o jeszcze ludzkich cenach raczej malo ktore sie... nie krzywia ;-) Wiele zalezy tez od kostrukcji ukladu hamulcowego w danym aucie. Zwichrowanie tarcz bierze sie glownie z ich przegrzania (co jest niestety nagminnym problemem w Hondzie - pogiely mi sie juz 2 komplety firmowych tarcz).

 

Ja aktualnie uzywam tarcz Brembo z serii Max (nacinane) oraz klockow Ferodo DSPerformance (nastepca DS2000 - nie wymagaja juz specjalnego rozgrzewania by dobrze hamowaly), plyn Ferodo DOT 5.1. Taki zestaw hamuje przyzwoicie, ale niestety starcza na krocej niz seria (cos za cos).

 

pzdr.

Enzo:

Podatność tarcz na krzywienie to jedno. Drugą rzeczą są niedoceniane pod tym względem klocki. Mi problemy z biciem tarcz skończyły się własnie po założeniu Ferodo Premierów. Jest jeszcze jeden czynnik o którym prawie nikt nie myśli - miejscowe przegrzanie tarcz poprzez trzymanie nogi na hamulcu podczas postoju na światłach (po ostrzejszym hamowaniu). To ma naprawdę bardzo duży wpływ na krzywienie tarcz - lepiej zaciągnąć łapę na światłach niż trzymać nogę na hamulcu.

PS. ale zrobiliśmy off-topic - z polecanych samochodów do kwestii eksploatacyjnych :)

Tarcze gięły się w Cifach poprzedniej generacji - ale sam sobie je prostowałem - ostro hamując z wysokich prędkości - naprawdę - nie było bicia :) Obecnie nie mam z tym najmniejszych problemów, bo wytrzymują i się nie przegrzewają :)

felix- odezwę się jak oczyszczę pocztę. W WP przedostają się jakieś smieci spowalniając transfer i blokując działanie.

 

A od dwu i pół roku jeżdżę Space Star w full wersji, ze specjalnym programem mocy, tuningiem elektronicznym, filtrami, świecami i orurowaniem:) w kolorze czarnej perły.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.