Skocz do zawartości
IGNORED

Zmiana autka


jozwa maryn

Rekomendowane odpowiedzi

"Service error" to komunikat który wysyła On-Board Diagnostic System OBD mkII. Wcale nie musi, ale może oznaczać większą lub mniejszą awarię. Czasami pada jakaś drobnostka i nie koniecznie musi być ważna dla kierowcy (niemniej powinna). Dawniej bez tego systemu samochody jeździły i też było ok. To poprostu informacja że wcześniej czy później musisz pojechać do serwisu. Zdiagnozować "service error" można bardzo łatwo, ale szczerze mówiąc jest to baaaardzo droga zabawa.

znowu masz mgliste pojecie o tym co piszesz

OBD jest standartowe,i mozna podlaczyc je w kazdym srednio wyposazonym warsztacie,bez koniecznosci odwiedzenia ASO.

co sie oczywiscie wiaze z 3 razy mniejszymi kosztami.

:):)

 

Wezmę w obronę rozmówcę Tomka:):)

Tomciu to z pewnością ostatnich deszczy. Parno sie zrobiło:):)

 

A swoją drogą zawsze kierowcy syrenek i maluchów najbardziej znają się na mercedesach i bmw (prawie nówek) bo tych od 16-tu lat wzwyż :):) hi hi.

>>tomek7776

 

przepraszam ale to Ty wypisujesz w tym momencie głupoty... Powiedz mi gdzie mam OBD w Golfie 2. Weź mi to powiedz, aż pójdę i sprawdzę... Ponadto OBD, przynajmniej mk2, nie wiem czy mk1, wymaga specjalnych złącz. Każda marka jak Opel, Vw, Volvo i inne mają swoje unikalne kształty kostek do podłączenia urządzenia diagnostycznego ( z tego co pamiętam - miałem szkolenie na WAT'cie to OBD I ma chyba zunifikowane kostki) Każda kostka kosztuje 700seta, więc nie mów mi że przydrożny chłoptaś w byle jakim zakładzie ma nie dość że drogie kostki, to jeszcze i dużo droższy system do diagnozowania. Baaa, OBD II wymaga dużo większej znajomości od obsługującego niż OBD I. W OBD I po przejściu procedury wyskakuje na wyświetlaczu dikładnie jaka część jest uszkodzona - czy to sonda lambda czy jakiś głupi czujnik. W OBD II takich informacji nie dostaniesz

czy nie piszemy o OBD w nowym scenicu?i o tym pisze.

napewno nie poruszylem tematu starego golfa,i obecnosci czy braku obecnosci OBD,wiec prosze uwazniej czytac moje wpisy.

OBD jest obecnie standartem.i jako takowe jest dostepnym laczem w srednio wyposazonych warsztatach.

wiesz........ja jezdze do dobrych mechanikow,

a Ty moze gdzies w mniej cywilizowane strony zagladasz.

bo ja nie zajezdzam po raz drugi do kogos ,kto powie ze sie tego nie da zrobic.

>>tomek7776

 

ach rzeczywiście, nie poruszyłeś tematu Golfa. Jeśli miałeś na myśli Scenica, to zwracam honor i przepraszam za uniesienie. Tutaj 100% zgodność. Natomiast co do "srednio wyposazonych warsztatów" to musiałbym z Tobą skonsultować jakie to są, być może rozumiemy to samo, tylko inaczej nazywamy

 

pzdr

>>tomek7776

 

serio, jakbyś chciał poszukać warsztatu, który zdiagnozowałby Twoje OBD to nawet w Wawie musiałbyś odwiedzić kilkanaście zakładów (oczywiście nie biorąc pod uwagę serwisów)

moje zdanie na temat autoryzowanych serwisow jest ,,,,,,,,,,,,,,,fatalne,,,,,,,,,,,ocena mniej niz zero.

w stosunku do kwot jakie zadaja za tzw, serwisowanie,za postawienie pieczatki,ktora i tak mozna sobie za 100zl kupic.

wole nowoczesne,dobrze wyposazone warsztaty,z otwartymi na nowe technologie mechanikami.

  • 4 tygodnie później...
  • Redaktorzy

Czesc, chlopaki i dziewczyny, jużem nazad. W jednym kawałku, chociaż np. w Bośni pola minowe były w zasięgu ręki. Samochód przeszedł test z honorem, nie stwarzał żadnych problemów, a przy tym jest wygodny na dalekie trasy. Jedyną rzeczą która wysiadła była klima, która po jakimś szczególnie koszmarnym wyboju następnego dnia już niestety odmówiła chłodzenia. Zapewne przewód albo uszczelka. Poza tym - dobry zakup. Jeśli chcecie, mogę was raczyć teraz wyjątkami z dziennika podróży.

jozwa maryn, 31 Sie 2006, 14:05

 

>Czesc, chlopaki i dziewczyny, jużem nazad. (...)

>Poza tym - dobry zakup.

Ja wiedziałem że tak będzie, Acha, acha ;)

 

>Jeśli chcecie, mogę was raczyć teraz wyjątkami z dziennika podróży.

Dawaj!

no jozwa teraz to jestes wazny, moderacja na forum hfim gdzie nikt nie zaglada polechtala Ci ego, a teraz lukar dal Ci m na forum niezaleznym, no, no, no...

z drugiej strony czy nie traci to o schizofrenie, zeby konkurencyjne fora moderowala ta sama osoba, no ale znajac Ciebie to napewno nie zrzekniesz sie funkcji, tylko sie bedziesz puszyl na dwoch stolcach..

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

>jozwa maryn

 

Czesc Jozwa !

 

Czy moglbys teraz , majac wypoczety Umysl, odpowiedziec wreszcie

dlaczego na tym forum bezwzglednie niszczone sa wszelkie watki

dotyczace - inteligencji ? Czemu zniszczony zostal Klub N...Inteligentow ?!

Czy masz nieinteligentnego, zakompleksionego zwierzchnika, i to On karze Ci

dokonywac tej destrukcji i dewastacji, czy tez robisz to z Wlasnej i Nieprzymuszonej Woli ?!

O co biega ?!

 

Pzdr

 

PS. Czy to z Twojej, swiezej, wypoczetej inicjatywy, VaBanQue dostal wlasnie - Zolta Kartke ?!

Prosze sie nie pchac! Pan Jozwa przyjmie wszystkich, ale w dni powszednie od 9.00 do 17.00, w soboty, niedziele i inne takie natomiast od 10.00 do 13.00...

„Tak samo jak ludzie, Funky, bez żadnej różnicy” | VITUPERATIO STULTORUM LAUS EST

>jozwa maryn

 

 

I jeszcze jedno :

 

Czy to Ty zniszczyles tuz przed wyjazdem, Tu na Audiostereo - wypowiedz swego Szefa p. Stryjeckiego, z jego polecenia ?

Jak tez i na Tamtym forum - dokonales manipulacji ?!

 

Stoisz okrakiem, nad dwoma forami jednoczesnie i bawisz sie w Puppet Mastera ?!

No to i ja się pochwale. Co prawda niczego nie zmieniłem ale dokupiłem :):) teściowej będącej na wakacjach w Polsce (mieszka w hameryce) by miała się czym poruszać- Opel Omega 3.0 (240KM), automat, skóra- pełny wypas rok prod. 1999 z przebiegiem 160 tyś. :):)

 

Tomek- po wyjeździe teściowej "oddam" go w Twoje ręce :):)

to dla fanow tej marki

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To teraz ja mam automobilistyczne pytanie do fachowców:

ponieważ moja dziesięcioletnia Astra zaczyna się powoli sypać, postanowiłem zakupić nowe cztery kółka. Nowe, znaczy się z salonu, najlepiej trzydrzwiowy hatchback, głownie do jeżdżenia po mieście. Po przejrzeniu tego, na co mnie stać padło na Toyotę Corollę. I teraz pytanie - co lepsze. Benzyniak 1.6 110KM czy diesel 1.4 z turbodoładowaniem, 90 KM.

Diesla nigdy nie miałem i trochę się boję kosztów utrzymania, jak się gwarancja skończy (turbina!). No, ale bardziej ekonomiczny. Nie wiem, na ile jest w nim dokuczliwa turbodziura, ale podejrzewam że do wszystkiego można się przyzwyczaić. Co do dynamiki jazdy - umówię się pewnie na jazdę próbną, ale tu nie mam wątpliwości że benzyniak będzie górą. Różnica w cenie jest tycia (ok.1500 zł), tak więc mam wolny wybór.

Co byście polecali?

Gutten- nie porównywałem nigdy Toyoty, ale porównywałem Forda Mondeo benzynę i tubo diesla. Benzyniakiem sam śmigałem przez 7 lat. Zaproszono mnie do salonu na testy. Po jeżdzie 2.5 l benzyną i 2l tubo dieslem byłem zaczarowany możliwościami dynamiki i momentu obrotowego wolno- ssaka. Od startu lepiej szedł beznyniak, ale w normalnej jeździe t.d. czyli 60-100; 80-120 lepiej wkręcał się t.d. Pewnie że diesel wymaga częstszej wymiany oleju- warunek działania bezawaryjnego turbiny i pewnych przyzwyczajeń do jazdy ale jest ekonomiczniejszy. Natomiast benzyna pozwala na wieksze piłowania i jest bardziej wyrozumiała dla ewentualnych błędów kierowcy.

Reasumując- dokonaj jazdy i jedym i drugim zanim pod wpływem chwilowych emocji i podpowiedzi podejmiesz decyzję. Frajda z jazdy zalezy w 50% od auta ale i w 50% od kierowcy. Ja osobiście lubię kręcić obrotami, wiec diesel szybko odmówiłby posłuszeństwa :):)

>>gutten

 

nigdy tym czymś nie jeździłem, nie miałem, nawet nie dotykałem, ale jeśli miałbym wybierać wybór by padł na Diesla. O turbinę (o ile samochód był szanowany) bym się nie bał. Pamiętaj tylko o jednym, turbina wymaga specjalnego traktowania, jeśli nie będziesz o tym pamiętał, to szybko ją zarżniesz.

gutten

 

Przez prawie 9 lat jeździłem dwoma kolejnymi Toyotami Corolla disel. Gorąco polecam. Jeśli nie ścigasz się, nie palisz gum itp, to jest to idealne rozwiązanie. Przez te 9 lat (samochody z drugiej ręki) tylko raz miałem robotę przy silniku: wymiana uszczelki pod głowicą. Poza tym żadnych (!!!) problemów poza standardowymi przeglądami i wymianą czego tam trzeba wg firmowej rozpiski.

Mam Corolle 1.4 benzyna z 2005 roku. Nie znam powodu dla ktorego zdecydowales sie na Toyote (zapewne mialo to zwiazek z tzw. "legendarna niezawodnoscia"), ale osobiscie bym drugi raz tego auta nie wybral. To jest zupelnie bezplciowy samochod, nie dajacy nawet odrobiny przyjemnosci z prowadzenia a na dodatek okropnie duzo pali. Pluje sobie w brode, ze nie wybralem wersji 1.6, gdyz zapewne palila by tyle samo co 1.4. Jedno tankowanie w tym aucie starcza mi na jakies 400km (samo miasto) podczas gdy na takim samym baku w Civicu 1.4 z '99 moge spokojnie przejechac ponad 550km. Poza tym nawet w egzemplarzu wyprodukowanym w Japonii juz po 2-3 miesiacach zaczely trzeszczec plastiki no i (watek audiofilski ;-) ) fabryczne audio jest do dupy. Reasumujac jezeli juz musi byc Corolla to chyba lepiej w dieslu (tym bardziej, ze mala roznica w cenie), chociaz osobiscie wybral bym inne auto. Aktualny model Corolli zapewne niebawem doczeka sie nastepcy, wiec i cena przy odsprzedazy bedzie nizsza.

 

pzdr.

>>enzo

 

jeśli chcesz mieć dużo frajdy z jazdy, japońca pt. Toyota, żeby w dodatku mało palił... to polecę Toyotę Priusa z napędem hybrydowym. Niebawem będziemy auta z takim napędem coraz częściej gościć na drogach. Baaa żeby jeszcze tylko cena była przyzwoita to już w ogóle było by klawo. BTW Hondy zawsze miały ekonomiczne i mocne silniki. Civic o ile pamiętam zapoczątkował erę małego litrażu 1.4 VVTi (czy jakoś tak) z której osiągnieciem ma wiele producentów poważne problemy. Teraz nowy Golf 1.4 Twincharger mu dorównuje, ba nawet sporo przewyższa, no ale tam już mamy i sprężarkę i charger'a

gutten,

Od grudnia zeszlego roku jezdze trzydrzwiowym fordem focusem 1.8 tdci, 115 KM. Samochod nowy z salonu. Przejechane do tej pory okolo 25000 km prawie wylacznie po warszawskich jezdniach. Absolutnie bezawaryjny. Przyjemnosc z jazdy wielka. Uklad jezdny byc moze najlepszy w tej klasie (dosc twarde zawieszenie). Fantastyczne trzymanie sie jezdni itd.itp. Od cholery miejsca w srodku (wbrew pozorom dlugosc auta wieksza od poloneza). Od 0 -100 okolo 10,5 sekundy czyli dosc przecietnie, ale jesli chodzi o wyprzedzanie na wyzszych biegach ( zdecydowanie wazniejsze niz sprint 0-100) dwulitrowa benzyna zostaje daleko w tyle. Spalanie od 6.7 do 7.9 z wlaczona klima. Wyposazenie bez wodotryskow, ale wszystko co niezbedne jest.

Zatem jesli bym polecal to zdecydowanie diesla, mimo , ze niestety jest glosniejszy. Nie wiem jaka zaproponowano Ci cene za Toyote, ale cennikowo to jest okolo 58 tys. Ford kosztowal po ostrych negocjacjach i po odwiedzeniu 3 salonow rowno 60000 ( w cenniku w tej wersji powyzej 70000). Jesli to dla Ciebie w chwili obecnej zbyt duzo zastanow sie nad focusem 1.6 tdci ( chyba 109 KM). Mysle, ze uda Ci sie go kupic w cenie zblizonej do 90 konnej toyoty. Naprawde warto, tym bardziej , ze focus 2 to dosc nowy model, toyota odchodzi do lamusa.

Jesli mieszkasz w Warszawie i bylbys zainteresowany mozemy sie umowic na "odsluch" focusa . Sluze pomoca.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.