Skocz do zawartości
IGNORED

Czar lampy 6SN7


Rekomendowane odpowiedzi

Wypożyczyłem do odsłuchu Sophia Electric ECC82 oraz 6SN7. ECC82 celem spróbowania w Pocahontasie - gdzie jako sterujące grają Siemensy. 6SN7 do lampizowanego Shanlinga CD300 - gdzie na pokładzie są Electro Harmonix Gold w wersji cryo.

 

Sophie ECC82 nie podobają mi się w ogóle. Siemensy są bardziej przejrzyste, szybsze, dają lepszą lokalizację dźwięków na scenie. Sophie mają owszem lepszą barwę - ale w porównaniu z Siemensami brak im przejrzystości i "blasku".

 

Natomiast Sophie 6SN7 - to moim zdaniem bardzo ciekawe lampy - jednak nie pasują do mojego systemu. Są bardzo przejrzyste, nie mulą, są szybkie, dobra kontrola basu, przestrzeń. Reagują na pierścienie Svalandera (poprawa lokalizacji dźwięków na scenie) itp. Dźwięk spokojnie wybrzmiewa, góra nie jest ostra. Zatem w czym problem? W tym, że jak się system buduje przez lata, dobiera kable, "dodatki" itp - to wymiana lamp w CD nie jest rzeczą prostą. W Sophiach brakuje mi "mięsa" i barwy. Próbowałem wiele 6SN7 i "prostackie, współczesne" Electro-Harm (cryo) po prostu najbardziej mi pasują. Trochę są "czarujące" (podkreślają wokal) itp. Sophia Electric u mnie zagrały za mało barwnie, z odchudzoną średnicą - bardzo przejrzyście. To bardzo przejrzyste lampy - pod tym względem przypominają mi rosyjskie "metal base" - z tym, że Sophie są spokojniejsze, nie są ostre.

 

Oczywiście zacząłem kombinować jak wpasować Sophie do systemu - dało by się to zrobić poprzez zabiegi z kablami głośnikowymi (zamiana mięsnych z mniej mięsnymi w bi-wire), usunięcie kolców/podkładek antywibracyjnych spod kabli sieciowych i głośnikowych itp. Dalej mógłbym wstawić do wzmaka zamiast Siemensów coś cieplejszego itp.

 

Wnioski:

- moim zdaniem Sophie to dobre lampy,

- mogę nawet powiedzieć, że ze słuchanych przez mnie wielu 6SN7 - są najbardziej przejrzyste - przy czym nie ostre i nie "szalone",

- ciężko jednak do systemu konfigurowanego pod kolumny monitory, przejrzystego Pocahontasa na Siemensach oraz przejrzysty interkonekt - wsadzić bardzo przejrzyste lampy do CD - gdzieś przecież ten element "czaru" musi być,

- jakbym jednak miał bardziej "mięsne" kolumny, kable itp - to by Sophie zostały,

- zatem wracam do wniosku, do którego zawsze dochodzę - gra system, czyli spasowanie jego części w całość.

  • 5 miesięcy później...

Pytanko czy może ktoś z was miał styczność z lampą MELZ 6SN7 / 6H8C 'METAL BASE'

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Faktycznie to taki hi end(mam wrażenie,że ten slogan jest zbyt pochopnie stosowany),

pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez studernote

Osobiście nie miałem ich u siebie ,ale mój kolega wypowiadał się o nich bardzo dobrze ,z tym ,że dźwięk opisywany przez tego sprzedawcę nie pokrywa się zupełnie z tą opinia którą usłyszałem : bardzo dynamiczne, szybkie twarde i ponoć trochę ostrawe na wysokich tonach ...

Osobiście nie miałem ich u siebie ,ale mój kolega wypowiadał się o nich bardzo dobrze ,z tym ,że dźwięk opisywany przez tego sprzedawcę nie pokrywa się zupełnie z tą opinia którą usłyszałem : bardzo dynamiczne, szybkie twarde i ponoć trochę ostrawe na wysokich tonach ...

 

dzięki gracz,twój opis sugeruje,że może być to sygnatura dźwięku proponowana przez General Electric 6sn7GTB lub GTA,szkoda.

chyba tak,śledząc te opisy od tego sprzedawcy z allegro i porównując je z kilkoma 6sn7 różnych producentów w swoim systemie, brzmienie było zawsze odwrotne od tego co on opisuje...

studernote,

juz dałem odpowiedź na PW. Nie znam tych lamp. Póki co, doktoryzuje się z lamp RCA ;)

 

masza1968,i tak dziękuję za odpowiedź.

Edytowane przez studernote

^studernote

 

Opisy generowane przez tego sprzedającego są brane z księżyca albo losowane z podręcznego słownika audiofilskich określeń.

 

Poza tym stosuje oznaczenia bardzo dowolnie - np. VT-231 dla lamp pochodzących z lat 50-tych, albo "chrome dome" do czegoś takiego:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Porównaj z nieocenionym przewodnikiem z HeadFi:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

a bardziej wiarygodnych charakterystyk brzmieniowych szukaj tutaj:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Witam, czy ktoś z kolegów w toku "ekperymentów diy" miał okazję bezpośredniego porównania lampy 6sn7 z lampami e182cc i e80cc np w układzie pre ? Chodzi mi głównie o sygnaturę brzmienia ( wiem, że e182cc ma zupełnie inny punkt pracy ).

Hej.

 

Zapragnalem jakis czas temu zasmakowac czaru 6SN7 i tak tez sie stalo. Poszukuje lampy ktora zapewni spora przejzystosc, precyzje, ale nie bedzie jednoczesnie ostra i spora detalicznosc, rozdzielczosc. Lubie tez duza ilosc powietrza.

 

Czy dobrze celuje w Tung-Sola 6SN7 GT "Round Plate" ewetualnie White Label 6SN7 GT lub 6SN7 GTB. Ewnentualnie z opisow kolegi strone wczesniej moglaby tez byc Sophia Electric, jednak mysle, ze takie odchudzenie na srednicy to by byla dla mnie za duzo.

 

Moze ktos korzystal tez z Suguanga Treasure z aktualnej produkcji ?

Edytowane przez fallow

Cześć.

tu masz opis z cenionego forum:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

kiepsko wypadły te Shuguangi:(

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Cześć.

tu masz opis z cenionego forum:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

kiepsko wypadły te Shuguangi:(

witam a czy te lampki sa dobre ??

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Cześć.

tu masz opis z cenionego forum:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

kiepsko wypadły te Shuguangi:(

 

Dzieki, przerobilem juz ten watek. Na tej podstawie tez sklaniam sie w strone Tung-Solow ale ze z rodziny 6SN7 jeszcze takiego nie mialem, stad pytanie :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hej.

 

Zapragnalem jakis czas temu zasmakowac czaru 6SN7 i tak tez sie stalo. Poszukuje lampy ktora zapewni spora przejzystosc, precyzje, ale nie bedzie jednoczesnie ostra i spora detalicznosc, rozdzielczosc. Lubie tez duza ilosc powietrza.

 

Czy dobrze celuje w Tung-Sola 6SN7 GT "Round Plate" ewetualnie White Label 6SN7 GT lub 6SN7 GTB. Ewnentualnie z opisow kolegi strone wczesniej moglaby tez byc Sophia Electric, jednak mysle, ze takie odchudzenie na srednicy to by byla dla mnie za duzo.

 

Moze ktos korzystal tez z Suguanga Treasure z aktualnej produkcji ?

witam kolega chyba na audiohobby cos tam do mnie pytal ...moze kolega by napisal jaki sprzet pozostaly oprocz lampek ma?? ze taki a taki charakter dzwieku by chcial uzyskac , same lampki nic nie wskoraja , moze kable , kolumny albo zrodlo by dalo lepsza-inna taka jak kolega sobie zapragnal jakosc muzyki czy dzwieku ??

witam kolega chyba na audiohobby cos tam do mnie pytal ...moze kolega by napisal jaki sprzet pozostaly oprocz lampek ma?? ze taki a taki charakter dzwieku by chcial uzyskac , same lampki nic nie wskoraja , moze kable , kolumny albo zrodlo by dalo lepsza-inna taka jak kolega sobie zapragnal jakosc muzyki czy dzwieku ??

To raczej kolega mnie zalal PMami gdy zapytalem jak grajacej lampy poszukuje w watku na AH. Moje pytanie jest o charakter samej lampy a nie calego systemu. Nie poszukuje systemu a lampy o konkretnym brzmieniu.

 

Jakiej brzmieniowo lampy napisane jest kilka postow wyzej.

Edytowane przez fallow

To raczej kolega mnie zalal PMami gdy zapytalem jak grajacej lampy poszukuje w watku na AH. Moje pytanie jest o charakter samej lampy a nie calego systemu. Nie poszukuje systemu a lampy o konkretnym brzmieniu.

 

Jakiej brzmieniowo lampy napisane jest kilka postow wyzej.

Ze cooooo...nie rozumiem co napisales ?? opisalem ze mam sprzet od 2 tygodni, napisalem z czym te lampy beda wspolgraly , opisalem i prosilem o pomoc jakie lampy zamienic za 6n8c , kolega sie wymadrzal na AH a tu na AS sam jest zielony i szuka brzmienia , ja nie szukam brzmienia bo jeszcze lamp nie sluchalem, porownywalem , wiec zadalem pytanie jakie kupic ...kasa nie gra tu roli , chce miec kilka szt. ponoc zmiana lamp na inne wnosi cos nowego , chce sie o tym przekonac wiec pytam jakie zakupic a nie czego szukam ...pozdrawiam kolege :) moze zle sie zrozumielismy ale jastem zielony w tych sprawach , wiec potrzebuje np. takiej pomocy: do jazzu kup takie lampy , do rocka takie ??? chcesz miec to to takie , moze sie myle to nie tak zle mysle?? pozdrawiam

 

To raczej kolega mnie zalal PMami gdy zapytalem jak grajacej lampy poszukuje w watku na AH. Moje pytanie jest o charakter samej lampy a nie calego systemu. Nie poszukuje systemu a lampy o konkretnym brzmieniu.

 

Jakiej brzmieniowo lampy napisane jest kilka postow wyzej.

Tylko wojny tu nie wszczynajmy , masz jakies doswiadczenie to napisz co i jak na PW a nie bedziemy sie chyba droczyc pozdro :) !!

Studernote właśnie przyjechały do mnie 2 parki MELZ 6SN7 / 6H8C 'METAL BASE'. Ogólnie lampy bardzo dobre, dobry głęboki i prężny bas, wysokie dokładne i nie męczące, scena bardzo fajna. Polecam to nie jest lampa mułowata ma niezły drive i jeśli po trzech godzinach tak zagrała to tylko muszę czekać aż się zadomowi w moim sprzęcie i pokaże jeszcze więcej. Wreszcie mogę słuchać Queen "Bohemian Rhapsody" ma to czego cały czas mi brakowało.

Tranzystor to ciemna strona mocy... strzeżcie się jej... I nie dajcie się zwieść, jakoby mocniejsza była... bo jest tylko szybsza... łatwiejsza... a przez to pociągająca tak bardzo... Podczas gdy jasna, lampowa strona trudna jest... cięższa... wyrzeczeń licznych wymaga... ale bać się jej nie musicie... by Twonk

Studernote właśnie przyjechały do mnie 2 parki MELZ 6SN7 / 6H8C 'METAL BASE'. Ogólnie lampy bardzo dobre, dobry głęboki i prężny bas, wysokie dokładne i nie męczące, scena bardzo fajna. Polecam to nie jest lampa mułowata ma niezły drive i jeśli po trzech godzinach tak zagrała to tylko muszę czekać aż się zadomowi w moim sprzęcie i pokaże jeszcze więcej. Wreszcie mogę słuchać Queen "Bohemian Rhapsody" ma to czego cały czas mi brakowało.

Lucky, jezeli to z allegro - to one nie wygladaja na te legendarne w swiecie audiofilskim rosyjskie 6N8S / 6H8C.

Te zachwalane to takie jak tu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • 1 miesiąc później...

Po kilku miesiącach szukania i czajenia się, nabyłem 6sn7gt tungsol round plate /300 USD para/ Tak jak i gdzie indziej, końcowy słyszalny efekt zależy jest od wielu czynników. Lampa rzeczywiście wybitna, miałem okazję używać wcześniej u siebie 5 innych. Mogę skrobnąć co nie co, bo w sumie chyba nie spotkałem jej opisu w języku polskim. U mnie jest to połączenie z 2A3 Emission Labs.

"Szaraki" RCA kontra TUNG SOL "Round Plate"

 

Szare RCA, pełne oznaczenie JAN CRC 6SN7GT VT-231, które używałem prawie rok miały przede wszystkim barwę i wypełnienie średnicy, których brakowało innym lampom, jakie używałem równolegle /najprostsze rosyjskie, 2 typy sylvanii ale nie metal base, oraz KEN RAD -przezroczysty/. Ken Rad barwą grał lepiej, ale za ciemno, troszkę bez przestrzeni i bas był jak dla mnie nieco za duży. Równowaga tonalna była wówczas zaburzona.

Granie na RCA, skutkowało złagodzeniem dźwięku, zwłaszcza na repertuarze rockowym. Związaną z tym, niewielką wadą RCA w moim systemie była miękkość i spowolnienie dźwięku na dole pasma. Czasem odnosiłem też wrażenie, że starsza, militarna sylvania była nieco bardziej detaliczna. Z RCA była jeszcze jedna przygoda. Gdy dostałem lampy i wstawiłem je w tor, grały zupełnie nie tak jak się spodziewałem i jak zapewniał sprzedający. Mydło i brak rozdzielczości /inna sprawa, że podłączone to było do Dynaudio C3/. Ktoś ukierunkował moje podejrzenia na sieciówkę od wzmacniacza. Po lekturach, w innym wątku tego forum, podłączyłem więc Enerr-a Deep Black i to był strzał w dziesiątkę w tym przedziale cenowym. Przy koncertowej A.M. Jopek „Szeptem” można było odlecieć. Kolumn nie było nic a nic.

System w momencie zaaplikowania TungSola Round Plate składał się z: transportu Theta Basic II, cyfrówki AN /model drugi od góry/, przetwornika z dobrymi lampami telefunken-a /DIY made in Oława/, IC Sonus Oliwa na srebrnych wtykach, wzmacniacza 2A3 /DIY made in Poznań/ z lampami zmienionymi Emission Labs, oraz sygnałowymi kondensatorami teflonowymi Aura-T, głośnikowymi ukraińskimi Argentum oraz głośników Yamaha NS-1000M /po zmianie gniazd głośnikowych i poprowadzeniu od nich sygnału srebrnym drucikiem, podobnie jak interconekt, pochodzącym od p. A. Witka/. Pokój dość wytłumiony, 18m2. Tyle tytułem wstępu.

 

Nowa lampa mocniej się świeci. Taka była pierwsza zauważalna zmiana :] TungSol round plate z pewnością ożywi ospałe systemy. Posiada szczegółowość, separację przestrzeni i artykulację jeszcze większą od militarnej Sylvanii, przy czym wypełnienie środka i barwy podobne do RCA. W całym paśmie jest niesłychanie szybki, bez złagodzenia i ma niesamowicie zwarty i mocny, ale z pewnością nie dominujący bas. Przede wszystkim gra prawdę. Bardzo zróżnicował ilość, rozciągnięcie i barwy basu na poszczególnych płytach. Może wysokie tony w bezpośredniej konfrontacji różnią się najmniej w porównaniu do szaraków. Jednak jest ich chyba ciut więcej. Żeby to dokładnie przeanalizować podłącze wkrótce jeszcze raz Dynaudio.

Liniowa lampa takie było kolejne spostrzeżenie - zakres średnicy jest tu trochę mniej uprzywilejowany niż w szarakach, co powoduje np, że nie wypycha wokali tak mocno do przodu i są one ciut mniejsze. Dźwięk pozostaje, podobnie jak w przypadku RCA całkowicie fizjologiczny i łatwo przyswajalny.

Brak złagodzeń i spowolnień powoduje, iż można z powodzeniem słuchać każdego gatunku muzyki, od P. Barber po koncert zespołu Metallica z orkiestrą symfoniczną. Żywiołowy drive i delikatna harfa w jednym, wysycone barwy i świetna dynamika na wszystkich poziomach. Gdzie ma być gładko jest gładko, gdzie wibrować i drapać – drapie i kopie. Trochę mi szczęka opadła.

 

Cena 2x RCA dla mnie jest uzasadniona. Być może dlatego, że akurat w jego dźwięku występują cechy, które były porządane w tak skonfigurowanym systemie. Nie mogę się tutaj do niczego przyczepić – być może czasem, brakuje niektórym płytom nieco czaru, który w wiekszej dawce był mi dozowany wcześniej. Ale jeśli słucha się prawie wszystkich gatunków muzyki, to system musi grać prawdę. W innym razie, da się słuchać komfortowo tylko tych niedużych i łagodnych, albo tylko tych gęstych i ostrzejszych nagrań.

"Szaraki" RCA kontra TUNG SOL "Round Plate"

 

Szare RCA, pełne oznaczenie JAN CRC 6SN7GT VT-231, które używałem prawie rok miały przede wszystkim barwę i wypełnienie średnicy, których brakowało innym lampom, jakie używałem równolegle /najprostsze rosyjskie, 2 typy sylvanii ale nie metal base, oraz KEN RAD -przezroczysty/. Ken Rad barwą grał lepiej, ale za ciemno, troszkę bez przestrzeni i bas był jak dla mnie nieco za duży. Równowaga tonalna była wówczas zaburzona.

Granie na RCA, skutkowało złagodzeniem dźwięku, zwłaszcza na repertuarze rockowym. Związaną z tym, niewielką wadą RCA w moim systemie była miękkość i spowolnienie dźwięku na dole pasma. Czasem odnosiłem też wrażenie, że starsza, militarna sylvania była nieco bardziej detaliczna. Z RCA była jeszcze jedna przygoda. Gdy dostałem lampy i wstawiłem je w tor, grały zupełnie nie tak jak się spodziewałem i jak zapewniał sprzedający. Mydło i brak rozdzielczości /inna sprawa, że podłączone to było do Dynaudio C3/. Ktoś ukierunkował moje podejrzenia na sieciówkę od wzmacniacza. Po lekturach, w innym wątku tego forum, podłączyłem więc Enerr-a Deep Black i to był strzał w dziesiątkę w tym przedziale cenowym. Przy koncertowej A.M. Jopek „Szeptem” można było odlecieć. Kolumn nie było nic a nic.

System w momencie zaaplikowania TungSola Round Plate składał się z: transportu Theta Basic II, cyfrówki AN /model drugi od góry/, przetwornika z dobrymi lampami telefunken-a /DIY made in Oława/, IC Sonus Oliwa na srebrnych wtykach, wzmacniacza 2A3 /DIY made in Poznań/ z lampami zmienionymi Emission Labs, oraz sygnałowymi kondensatorami teflonowymi Aura-T, głośnikowymi ukraińskimi Argentum oraz głośników Yamaha NS-1000M /po zmianie gniazd głośnikowych i poprowadzeniu od nich sygnału srebrnym drucikiem, podobnie jak interconekt, pochodzącym od p. A. Witka/. Pokój dość wytłumiony, 18m2. Tyle tytułem wstępu.

 

Nowa lampa mocniej się świeci. Taka była pierwsza zauważalna zmiana :] TungSol round plate z pewnością ożywi ospałe systemy. Posiada szczegółowość, separację przestrzeni i artykulację jeszcze większą od militarnej Sylvanii, przy czym wypełnienie środka i barwy podobne do RCA. W całym paśmie jest niesłychanie szybki, bez złagodzenia i ma niesamowicie zwarty i mocny, ale z pewnością nie dominujący bas. Przede wszystkim gra prawdę. Bardzo zróżnicował ilość, rozciągnięcie i barwy basu na poszczególnych płytach. Może wysokie tony w bezpośredniej konfrontacji różnią się najmniej w porównaniu do szaraków. Jednak jest ich chyba ciut więcej. Żeby to dokładnie przeanalizować podłącze wkrótce jeszcze raz Dynaudio.

Liniowa lampa takie było kolejne spostrzeżenie - zakres średnicy jest tu trochę mniej uprzywilejowany niż w szarakach, co powoduje np, że nie wypycha wokali tak mocno do przodu i są one ciut mniejsze. Dźwięk pozostaje, podobnie jak w przypadku RCA całkowicie fizjologiczny i łatwo przyswajalny.

Brak złagodzeń i spowolnień powoduje, iż można z powodzeniem słuchać każdego gatunku muzyki, od P. Barber po koncert zespołu Metallica z orkiestrą symfoniczną. Żywiołowy drive i delikatna harfa w jednym, wysycone barwy i świetna dynamika na wszystkich poziomach. Gdzie ma być gładko jest gładko, gdzie wibrować i drapać – drapie i kopie. Trochę mi szczęka opadła.

 

Cena 2x RCA dla mnie jest uzasadniona. Być może dlatego, że akurat w jego dźwięku występują cechy, które były porządane w tak skonfigurowanym systemie. Nie mogę się tutaj do niczego przyczepić – być może czasem, brakuje niektórym płytom nieco czaru, który w wiekszej dawce był mi dozowany wcześniej. Ale jeśli słucha się prawie wszystkich gatunków muzyki, to system musi grać prawdę. W innym razie, da się słuchać komfortowo tylko tych niedużych i łagodnych, albo tylko tych gęstych i ostrzejszych nagrań.

 

 

Bardzo dobry opis i wpełni się zgadzam co do RCA i Sylviany. TungSola nie znam ale myślę że wrażenia miałbym podobne skoro tamte lampy grały podobnie u mnie.

Tranzystor to ciemna strona mocy... strzeżcie się jej... I nie dajcie się zwieść, jakoby mocniejsza była... bo jest tylko szybsza... łatwiejsza... a przez to pociągająca tak bardzo... Podczas gdy jasna, lampowa strona trudna jest... cięższa... wyrzeczeń licznych wymaga... ale bać się jej nie musicie... by Twonk

"Szaraki" RCA kontra TUNG SOL "Round Plate"

 

Szare RCA, pełne oznaczenie JAN CRC 6SN7GT VT-231, które używałem prawie rok miały przede wszystkim barwę i wypełnienie średnicy, których brakowało innym lampom, jakie używałem równolegle /najprostsze rosyjskie, 2 typy sylvanii ale nie metal base, oraz KEN RAD -przezroczysty/. Ken Rad barwą grał lepiej, ale za ciemno, troszkę bez przestrzeni i bas był jak dla mnie nieco za duży. Równowaga tonalna była wówczas zaburzona.

Granie na RCA, skutkowało złagodzeniem dźwięku, zwłaszcza na repertuarze rockowym. Związaną z tym, niewielką wadą RCA w moim systemie była miękkość i spowolnienie dźwięku na dole pasma. Czasem odnosiłem też wrażenie, że starsza, militarna sylvania była nieco bardziej detaliczna. Z RCA była jeszcze jedna przygoda. Gdy dostałem lampy i wstawiłem je w tor, grały zupełnie nie tak jak się spodziewałem i jak zapewniał sprzedający. Mydło i brak rozdzielczości /inna sprawa, że podłączone to było do Dynaudio C3/. Ktoś ukierunkował moje podejrzenia na sieciówkę od wzmacniacza. Po lekturach, w innym wątku tego forum, podłączyłem więc Enerr-a Deep Black i to był strzał w dziesiątkę w tym przedziale cenowym. Przy koncertowej A.M. Jopek „Szeptem” można było odlecieć. Kolumn nie było nic a nic.

System w momencie zaaplikowania TungSola Round Plate składał się z: transportu Theta Basic II, cyfrówki AN /model drugi od góry/, przetwornika z dobrymi lampami telefunken-a /DIY made in Oława/, IC Sonus Oliwa na srebrnych wtykach, wzmacniacza 2A3 /DIY made in Poznań/ z lampami zmienionymi Emission Labs, oraz sygnałowymi kondensatorami teflonowymi Aura-T, głośnikowymi ukraińskimi Argentum oraz głośników Yamaha NS-1000M /po zmianie gniazd głośnikowych i poprowadzeniu od nich sygnału srebrnym drucikiem, podobnie jak interconekt, pochodzącym od p. A. Witka/. Pokój dość wytłumiony, 18m2. Tyle tytułem wstępu.

 

Nowa lampa mocniej się świeci. Taka była pierwsza zauważalna zmiana :] TungSol round plate z pewnością ożywi ospałe systemy. Posiada szczegółowość, separację przestrzeni i artykulację jeszcze większą od militarnej Sylvanii, przy czym wypełnienie środka i barwy podobne do RCA. W całym paśmie jest niesłychanie szybki, bez złagodzenia i ma niesamowicie zwarty i mocny, ale z pewnością nie dominujący bas. Przede wszystkim gra prawdę. Bardzo zróżnicował ilość, rozciągnięcie i barwy basu na poszczególnych płytach. Może wysokie tony w bezpośredniej konfrontacji różnią się najmniej w porównaniu do szaraków. Jednak jest ich chyba ciut więcej. Żeby to dokładnie przeanalizować podłącze wkrótce jeszcze raz Dynaudio.

Liniowa lampa takie było kolejne spostrzeżenie - zakres średnicy jest tu trochę mniej uprzywilejowany niż w szarakach, co powoduje np, że nie wypycha wokali tak mocno do przodu i są one ciut mniejsze. Dźwięk pozostaje, podobnie jak w przypadku RCA całkowicie fizjologiczny i łatwo przyswajalny.

Brak złagodzeń i spowolnień powoduje, iż można z powodzeniem słuchać każdego gatunku muzyki, od P. Barber po koncert zespołu Metallica z orkiestrą symfoniczną. Żywiołowy drive i delikatna harfa w jednym, wysycone barwy i świetna dynamika na wszystkich poziomach. Gdzie ma być gładko jest gładko, gdzie wibrować i drapać – drapie i kopie. Trochę mi szczęka opadła.

 

Cena 2x RCA dla mnie jest uzasadniona. Być może dlatego, że akurat w jego dźwięku występują cechy, które były porządane w tak skonfigurowanym systemie. Nie mogę się tutaj do niczego przyczepić – być może czasem, brakuje niektórym płytom nieco czaru, który w wiekszej dawce był mi dozowany wcześniej. Ale jeśli słucha się prawie wszystkich gatunków muzyki, to system musi grać prawdę. W innym razie, da się słuchać komfortowo tylko tych niedużych i łagodnych, albo tylko tych gęstych i ostrzejszych nagrań.

 

Bardzo dobry opis Czarnego Tung Sola (rounded plate). Jest to jedna z najlepszych lamp z serii 6SN7/12SN7.

Posiadam też kilka kompletów szaraków RCA z różnych lat i prawie w całości mogę potwierdzić to co zostało napisane o szarakach. Może z tą różnicą, że wg. mnie szaraki są za "bardzo muzykalne", kolorują trochę i zaokrąglają. Tung Sol jest dużo bardziej naturalny. Fakt, w sytemach suchotniczych RCA może wnieść wiele, ale w porównaniu z TungSolem jest wolniejszy i mniej zozdzielczy.

 

Z tańszych lamp TungSolopodobnych polecam rosyjskie Metal Base. Te z okrągłymi "dziurami" szczególnie (są minimalnie wolniejsze, ale za to bardziej muzykalne od tych z prostokątnymi). Najbliżej im do TungSola, choć dzieli je wciąż przepaść - są przy nim jak ubogi kuzyn przy wytwornym arystokracie.

 

BTW. Jak się już wydało jak brzmią czarne Tung Sole, to trzeba pędzić na eBay i zebrać mały zapasik :) Jak już kilka parek mam na składzie, ale tych lamp nigdy za wiele. ;)

 

Pozdrawiam wszystkich ekstremalnych analogowców.

Jeżeli zachowacie dokładnie takie same parametry zasilania lamp,a nie tylko zamienicie jadną na drugą w podstawkach , odkryjecie,że grają prawie identycznie...Tyle,że zabawy już nie będzie....Mimo tej oczywistej prawdy preferuję tung-sol z lat 40 i general electric z tego samego czasu...Kupione na ebay kilka lat temu za 2-3 $ za sztukę.

Jeżeli zachowacie dokładnie takie same parametry zasilania lamp,a nie tylko zamienicie jadną na drugą w podstawkach , odkryjecie,że grają prawie identycznie...Tyle,że zabawy już nie będzie....Mimo tej oczywistej prawdy preferuję tung-sol z lat 40 i general electric z tego samego czasu...Kupione na ebay kilka lat temu za 2-3 $ za sztukę.

Nareszczcie ktoś to powiedział.Nie zwracacie koledzy uwagi na punkt pracy lampy tylko żonglujecie lampami-to błąd.

ale do tego potrzeba trochę wiedzy elektronicznej , najłatwiej jest wydać masę kasy , wsadzic lampe kupioną za cięzkie pieniądze na ebayu i cieszyć sie efektami

z dziesiątków typów lamp używanych kilkadziesiąt lat temu w ostatnich latach popularność latach zyskały tylko niektóre i te osiągają chore ceny .

Inny mniej popularny typ lampy można kupić za 3-5 $ ale żeby je zaaplikowac trzeba trochę wiedzy

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.