Skocz do zawartości
IGNORED

kolumny do 30.000pln


unick

Rekomendowane odpowiedzi

BTW, nie wiem czy pamiętacie jeden z pokojów w Sobieskim gdzie jakiś czas temu w jednym z pokojów grała lampka 2A3 właśnie z niepozornymi kolumienkami kanadyjskiej firmy Coincident Audio (chyba model Triumph). To był jeden z najlepszych dźwięków tamtej wystawy - zwłaszcza w porównaniu z napakowanymi sterydami, grzmiącymi i bełkoczącymi zestawami innych firm.

 

Większe kolumny to zapewne zupełnie inna historia i więcej możliwości. Miłego słuchania!

unick

 

Gratulacje. Teraz to będziesz miał kolumny za 30 000zł ale chyba za sztukę!?

 

Nie pytam o cenę, ale interesuje mnie czy zamawiałeś swoje paczuchy w Europie. Zdaje się, że są do nabycia tylko na Wyspach i w Norwegii.

 

pozdr.

" za 30 000zł ale chyba za sztukę "

 

no chyba faktycznie budżet zakładany przekroczysz i to chyba nieźle

ale co tam - liczy się zadowolenie

 

też miałem okazję posłuchać głośników Coincident - nazwy nie pamiętam ale to były małe 2-głośnikowe monitory, grały bardzo bardzo fajnie

 

unick gratulacje :))

 

a czy Coincident ma w Polsce jakiegoś dystrybutora???

  • 4 miesiące później...

graaf, 29 Wrz 2006, 10:15

 

>Quad w ogóle nie robi innej elektroniki niż budżetowa, bo "niebudżetowa" W OGÓLE NIE JEST POTRZEBNA

>do tego żeby "grało rewelacyjnie"

>

>do systemu z ESL-ami nie są także potrzebne specjalne audiofilskie kable, żeby zagrało rewelacyjnie,

>ani kondycjonery, ani sieciówki, ani magiczne cegły itp. itd.

>

>potrzebne jest tylko doświadczenie w odłsuchach... MUZYKI NA ŻYWO, nie sprzętu

>i wrażliwość muzyczna

 

Od około tygodnia słucham Quadów 2805... Podłączałem różne wzmaki od GainClona na akumulatorach (ok 25W), PSE300B (PSET 16W), ASL 805 (SET 40W), Shanling STP-80 (EL34 PP 40W), różne źródła...

 

Dużo jest prawdy w tym co pisze Graaf. To samo spostrzeżenie miałem już przy ESL 63.

 

Jedno jest pewne - QUAD jest rewelacyjny i do tego nowy design jest piękny!

 

Jak zawsze po ESL Quada mam przekonanie, że to fantastyczna technologia - inna niż pozostałe Elektrostaty (prawdziwe źródło dźwięku punktowego). Naturalność przekazu jest chyba niedościgniona. Można scenę budować lepiej przy pomocy innych przetworników (inna moja referencja to Yamaha NS1000) - ale kosztem naturalności.

 

Polecam posłuchanie - bardzo duża frajda.

>Ryszard_wpl, 8 Mar 2007, 15:29

 

Zgadzam sie z Toba w zupelnosci ze Quad to znakomity glosnik. Mialem sam Quady ESL 63 przez kilka ladnych lat.

Natomiast nie zgadzam sie ze te glosniki maja niedoscigniona naturalnosc przekazu.

Niestety Quady maja duze ograniczenia w przekazie dynamiki jak rowniez poziomie glosnosci.

Nie uzyskasz z Qadow dzwieku zblizonego powiedzmy do trabki na zywo w twoim pokoju.....

Dzwiek bedzie mial duzo mniejsza rozpietosc dynamiczna i ogolnie bedzie sporo cichszy.

Dla mnie dynamika to jedna z najwaznieszych cech dzwieku - to ona buduje emocje.

Niestety proby rozkrecenia Qadow do wyzszych poziomow glosnosci koncza sie bardzo czesto spaleniem glosnikow...:)....czego sam tez doswiadczylem.

Oczywiscie braki w przekazie dynamiki to nie tylko ulomnosc Quadow ale 99% wszystkich glosnikow!!!

 

Tak czy inaczej Quad to wybitny glosnik i na pewno duza frajda ze sluchania.

...ciekaw jestem czemu nie lubisz juz Lowthera....? ...w jakich obudowach go sluchales...?

Pozdrawiam

A co Ty, mozesz zrobić dla Vectora?

a moze jakies elektrostaty? Sound Laba albo Martina Logana mozna dostac w tej cenie, tylko nie wiem czy posluchasz ich w Polsce:/

 

Sound Lab Ultimate - 1 (troche ponad budzetem)

Frequency response 24 Hz to ultrasonics

Audio power (min/max) 100/500 watts (music)

Radiating area 2200 square inches

Horizontal dispersion 90 degrees

Vertical dispersion Projected field height of speakers

Impedance (nominal) 8 ohms

Sensitivity Equivalent to 88 dB/1w/1m,

measured at 4 meters

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Main: CD880, Alpha 9 ---> Arcus

Head: CD880, Alpha 9 ---> HD600, K340

martin Logan

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Main: CD880, Alpha 9 ---> Arcus

Head: CD880, Alpha 9 ---> HD600, K340

>...ciekaw jestem czemu nie lubisz juz Lowthera....? ...w jakich obudowach go sluchales...?

 

Po pierwsze Lowthera (przerobiony na AER) lubie dalej właśnie do owej trąbki i jazzu - bo w tubie Orisa daje najbardziej zbliżone wrażenia. Dlatego ciesze sie że się ich nie pozbyłem. Są nawet w moim pokoju w piwnicy;-)

Po drugie zgadzam się w 100%. To w moim przypadku kwestia pryncypiów - które wartości są "naczelne".

Po prostu mam "faze" na Quada. Ostatnie 2 lata należały do niego (ESL 63). Po niej będzie pewnie znowu Lowther

lub Yamaha NS1000.

 

Te ESL 2805 są póki co na gościnnych występach.

Dziś wreszcie napędziłem im trochę czystego prądu - 40 W SET z poprawnie zbiasowanymi lampami.

Bajka.

Re: vector, 8 Mar 2007, 16:37

 

>Nie uzyskasz z Qadow dzwieku zblizonego powiedzmy do trabki na zywo w twoim pokoju.....

 

ale to raczej nie jest przyjemne - "trąbka w pokoju mieszkalnym" choćby i sporym

to instrument zaprojektowany do pola wolnego (taki jest rodowód trąbki), ewentualnie do większych kubatur, nie do (relatywnie) małych pomieszczeń

nawet między małym klubem jazzowym a naprawdę dużym pokojem mieszkalnym jest istotna różnica

 

>Dla mnie dynamika to jedna z najwaznieszych cech dzwieku - to ona buduje emocje.

 

o tak! to się zgadza, dynamika jest b. ważna

 

>Niestety proby rozkrecenia Qadow do wyzszych poziomow glosnosci koncza sie bardzo czesto spaleniem

>glosnikow...:)....czego sam tez doswiadczylem.

 

chyba słuchasz b. głośno, nota bene spalenie oznacza, że nie zadziałały układy zabezpieczające a powinny, mam nadzieję, że koszty napraw ponosił producent?

 

>...ciekaw jestem czemu nie lubisz juz Lowthera....?

 

dla mnie ciekawe jest raczej czy Ryszard słuchał już Rehdeko! :-)

 

pzdr.

graaf

nie słuchałem Rehdeko - nawet mnie nie ciągnie do nich !!!!

 

Mam poważniejsze dylematy na własnym podwórku - raczej piwniczce ....

Quad, Yamaha czy Oris (Lowther ale we frontowej tubie z basem aktywnym). Wszystkie budują emocje ale każda para nieco inaczej.

 

Oris to wulkan dynamiki. Scena, Ella i mały skład i jest bajka nie do zastąpienia w domu. Trąbka - może zabić jak za głośno rozkręce.

 

Quad - to czysta przyjemność naturalność - brak spektakularności. Rzetelne do bólu. Żadnych zniekształceń, podbarwień, pasmo równiejsze niż w najlepszych monitorach studyjnych (choć na pewno Thiel ma równiejsze i od basu do najwyższych częst. bez spadków ;-) Brak syczących wysokich tonów co ujmuje im w pierwszych kontaktach i jakby zubaża tzw. potocznie "powietrze". Ograniczona dynamika - ale na noc to nie problem.

 

Yamaha - to spektakularny głośnik. Scena bardzo głęboka szeroka, super lokalizacja, piękne wysokie jak z AMT Heila. "Powietrza" pod ostatkiem - czasami może nawet i "przeciąg".

 

Dziś był u mnie Elberoth - Quad nie - ale Yamaha wywarła na nim mocne wrażenie!

Nie mógł się nadziwić jak grają kultowe kolumny z przed 30 lat ! Śmieszne przy tych weteranach wydają się wynalazki Focala (berylowe kopółki).

Re: Ryszard_wpl

 

>nie słuchałem Rehdeko - nawet mnie nie ciągnie do nich !!!!

 

o!

co za stanowcza deklaracja! :-))

 

czyżby to podświadoma obawa? ;->

 

>Mam poważniejsze dylematy na własnym podwórku - raczej piwniczce ....

>Quad, Yamaha czy Oris (Lowther ale we frontowej tubie z basem aktywnym). Wszystkie >budują emocje ale każda para nieco inaczej.

 

...że "dylematy" mogłyby się konkluzywnie rozwiązać :-))

 

Quady, Yamahy, Lowthery out, Rehdeko in!

 

o ile się mogłem orientować to kilku posiadaczy Rehdeko próbowało się wcześniej i z Lowtherami i z Quadami ale ostatecznie uzyskali constans satysfakcji właśnie z Rehdeko

 

a propos dylematów - co zo głośnikami Furuyama? Co się z nimi stało - masz je jeszcze?

 

a przy okazji

ogromnie modne stają się obecnie głośniki z membranami z włókien konopnych - przerzucili się na nie Audio Note, Omega Acoustics i inni

nawet w Polsce Pro-A Systems oferują konopny 8-calowiec o wdzięcznej nazwie "Coloris"

 

membrany konopne są wybarwione na charakterystyczny niebieski kolor

takiego koloru były właśnie membrany Rehdeko, ciekawe czy to ten sam materiał tylko Rehde wpadł na ten pomysł wcześniej niż inni?

 

>Dziś był u mnie Elberoth - Quad nie - ale Yamaha wywarła na nim mocne wrażenie!

>Nie mógł się nadziwić jak grają kultowe kolumny z przed 30 lat !

 

pozostaje mieć nadzieję, że zdziwienie przejdzie w zastanowienie ;-))

 

Avalon Eidolon out, vintage Yamaha in?

 

czy "kultowość" i "unikalność" są w stanie jakoś zrekompensować brak wysokiej ceny i brak najwyższego współczynnika wykropkowania/wykółkowania/wygwiazdkowania prasowego??

 

;-)) raczej nie... :->

 

pzdr.

graaf

NS1000 niekoniecznie musi być sprzed 30 lat

 

produkowana była w wersji M chyba do 1997 roku a ponoć nadal jest produkowana na rynek japoński w wersji X

no i jeszcze była rocznicowa NS10000 (pięć zer)

to jakiś koszmar

wielgachny czterodrożny burczybas, filtry drugiego rzędu, minimum impedancji 3 omy, przy standardowym pomiarze

i jeszcze piszą, że "nieprądożerne"...

 

ciekawe, że nie podają najciekawszych pomiarów pokazujących to co najważniejsze (zniekształcenia nieliniowe i rezonanse) tj. pomiaru harmonicznych (2-5) ani wodospadu

 

nie potrafią zrobić czy nie chcą?

>ciekawe, że nie podają najciekawszych pomiarów pokazujących to co najważniejsze (zniekształcenia

>nieliniowe i rezonanse) tj. pomiaru harmonicznych (2-5) ani wodospadu

 

miałem oczywiście na myśli to co najważniejsze ze zwyczajowego punktu widzenia

bo o "stepie" i "impulsie" to już w ogóle nie ma co pisać w przypadku wielodrożnego burczybasu z filtrami drugiego rzędu

Absat, 11 Mar 2007, 21:52

 

>Nie słuchałeś R4 to się nie udzielaj!

 

Gdybyś prześledził historię wpisów graffa na forum, to byś zauważył, że nie istnieje związek pomiędzy kolumnami których gaaf słuchał (a te można policzyć na dłoniach jednej ręki), a kolumnami na temat których graaf się wypowiada. Aby było jeszcze śmieszniej, graaf nie słuchał nawet tak wielbionych przez siebie Rehdeko, ani Quadów, które to lansuje na każdym kroku.

 

Ot taki forumowy spamer.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Re: Absat, 11 Mar 2007, 21:52

 

>>>>graaf

>Nie słuchałeś R4 to się nie udzielaj!

 

nie jesteś moim ojcem to też mi nie udzielaj (rad)! ;-)

 

nie napisałem, że nie mogą się komuś spodobać tylko, że ich konstrukcja to DLA MNIE jakiś koszmar - fakt

 

i że nie podają najważniejszych IMHO pomiarów - też fakt

 

info jest dla ludzi, których moje zdanie interesuje

inni nie muszą się przecież przejmować

 

choć jeśli się przejmują jak kolega Elberoth to cóż poradzę, przecież im nie zabronię ;-))

 

pozdrawiam!

graaf

Re: Absat, 12 Mar 2007, 20:40

 

>>>>graaf

>A pochwal się jaki masz sprzęt, bo on na pewno spełnia twoje oczekiwania.

 

obecnie mam system słuchawkowy który spełnia w dużym stopniu moje oczekiwania - tj. "gra muzykę" a nie "reprodukuje po audiofilsku" - choć jest jeszcze nieco do zrobienia (zwłaszcza źródło jest "nieprzeszkadzające", ale nic ponad to)

system jest wskazany w moim "o mnie"

 

daje on brzmienie nieporównanie bardziej HiFi niż "R4 by Akustyk" - idę o zakład w ciemno

 

na kolumnach obecnie "po audiofilsku" nie słucham (od urodzin córeczki zmieniły mi się niekorzystnie warunki lokalowe) ale jednak kolumny aktualnie robimy (bo komercyjne nie spełniają moich oczekiwań a kolega Vector nie chce sprzedać vintagowych Rehdeko) z kolegą Marko3T (który pomaga w stolarce)

może się przydadzą a może pójda do ludzi

głównie chodzi o to, żeby zamknąć buzie niektórym tutaj malkontentom, którzy uważają, że "coś trzeba zbudować" żeby mieć prawo się wypowiadać, nawet w oczywistych kwestiach

z kolei z kolegą Uwe300 z kolei robimy wzmacniacz zintegrowany (bo komercyjne nie spełniają moich oczekiwań), miał być słuchawkowy, ale tak się złożyło, że przy okazji będzie zintegrowany

 

pozdrawiam!

graaf

 

ps.

napisz proszę w jakim systemie grają te R4 u Ciebie

ABsat

 

Od trzech lat mam kolumny projektu Akustyka (kiedyś flagowe 3a2). Jestem bardzo ciekawy jak oceniasz brzmienie R4. Prawdę mówiąc biorę pod uwagę tą konstrukcję w swoich planach zakupu kolumn (z tąd też moje zainteresowanie tym wątkiem). Na Audioshow próbowałem od Pana Andrzeja wyciągnąć jak to gra, ale bez powodzenia. Czy mógłbyś skrobnąć parę słów?

>czyżby to podświadoma obawa? ;->

 

TAK ;-) Nie mam budżetu na te kolumny.

 

>a propos dylematów - co zo głośnikami Furuyama? Co się z nimi stało - masz je jeszcze?

 

Czekają - na uporządkowanie przedpola.

 

>Avalon Eidolon out, vintage Yamaha in?

 

Nie ... Quad in ;-) (u Elberotha ;-)

 

BTW - moje Yamahy są z 1976 roku.

Ryszard_wpl, 13 Mar 2007, 15:13

 

W ciągu najbliższego miesiąca zorganizuję odsłuch Rehdeko RK 175 u mnie.

Jeśli bedziesz mial ochote to zapraszam..:))

Podam jeszcze stosowne informacje pozniej.

Mam obecnie w domu RK125, RK 175 i Audiovector Symphonic z DX4 i DX2 więc będzie ciekawy odsłuch i możliwosc porownania.

Do napedzania uzyje Sun Audio 300B PP (monobloki) i/lub Verdier 845SE (monobloki) i byc moze Sun Audio 2a3SE.

A co Ty, mozesz zrobić dla Vectora?

graaf, 9 Mar 2007, 08:34

 

>ale to raczej nie jest przyjemne - "trąbka w pokoju mieszkalnym" choćby i sporym

>to instrument zaprojektowany do pola wolnego (taki jest rodowód trąbki), ewentualnie do większych

>kubatur, nie do (relatywnie) małych pomieszczeń

>nawet między małym klubem jazzowym a naprawdę dużym pokojem mieszkalnym jest istotna różnica

 

Zapewniam Cie, ze jest to przyjemne..;) Nie musisz oczywiście słuchac na poziomie dzwieku z pierwszego rzedu

ale jak chcesz to tez mozesz.:))

Oczywiscie mi chodzilo o oddanie skali dynamicznej i barwy tego instrumentu. Poziom dzwieku zalezy juz tylko od ustawienia potencjometra - a to juz zalezy od okolicznosci np.....

wiecej alkoholu = trabka bardziej w pokoju....:)))

A co Ty, mozesz zrobić dla Vectora?

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.