Skocz do zawartości
IGNORED

Projektor Optoma HD70


krzy$

Rekomendowane odpowiedzi

Na dniach pojawi się projektor Optoma HD70 z rozdzielczoscia 720. Atrakcyjnie cenowo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/28386-projektor-optoma-hd70/
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

Odświeżam wątek. Czy ktoś oglądał ten arcyciekawy produkt Optomy?? DLP i do tego "małe" HD poniżej tysiąca dolarów (cena w Stanach, u nas 4400PLN) to mała sensacja. Na zachodnich forach wyczuwa się lekkie wrzenie w tym temacie. A u nas głucho.

Bardzo ciekawym porównania do podobnież fantastycznego Mitsubishi HC1100 albo budżetowego HC1000.

Z pewnością obraz lepszy niż u LCD-ków. Niestety funkcjonalność jest słabsza - brak zooma 2.0 oraz lens shift. Jednak za 4400 to warto sie zastanowić jak ktoś może się wkonfigurować z tym sprzętem. Dla takich to pewnie lepszy wybór niż Panasonici, Sanyo czy Epsony.

Projektor nie musi stać (wisieć) w osi ekranu, jest korekta cyfrowa +/- 15 stopni w pionie i w poziomie.

Wrażenia z projekcji jak najbardziej pozytywne. Dobra czerń, dobra ostrość - duża regulacja koloru. Można zobaczyc w akcji. Duże możliwości (cena oficjalna brutto to 5400 zł. Super gwarancja 3 lata i na lampę 1000 godzin.

Niedługe moze bede sie rozgladał za kupnem projektora do 4-5tysiecy

wg.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

to Panasonic PT-AE900U otrzymał lepsze oceny od wspomnianej OPTOMY.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

>KOpyt25

Też zaczynam rozglądać się za projektorem. W kategorii DLP w tym przedziale cenowym wart uwagi jest również Mitsubishi HD1000U. Podobno lepszy pod względem jakości obrazu niż HD70. W szczególności większa jasność 1500lumenów i większa szczegółowość w ciemnych scenach. 10-bitowe przetwarzanie w porównaniu do 8-bitowego Optomy podobno nie jest silnym argumentem. HD1000 jest znacznie lepiej skalibrowany fabrycznie ale ma gorszy deinterlacer. Oczywiście nie ma to znaczenia jak się go karmi ze źródła progresywnego. Mitsubishi ma tylko roczną gwarancję. Jest podobnie cichy jak Optoma i ma podobnie duży offset (około 30%) co jest strasznie upierdliwe jeżeli trzeba powiesić go pod sufitem.

a dla mnie ważnym parametrem jest zoom lub możliwość generewonia dużego obrazu z małej odległości

co z tego, że Optoma H81 to świetny projektor, skoro pozwala wygenerować obraz o szer. 165 cm z odległości ok. 3,0 m (dla przykładu AE900 - ok. 220 cm).

>Projektor nie musi stać (wisieć) w osi ekranu, jest korekta cyfrowa +/- 15 stopni w pionie i w poziomie.

 

 

to mizerny kompromis kosztem natywnej rozdzielczosci

 

xajas

______________

www.jaschiks.com

O tym Mitsubishi HD1000U to nic nie słyszałem. Wogle to jest projektor kinowy ?

 

 

Na optome raczej nie stawiam ze wzgledu na to ,ze czytałem testy Optomy HD72i za 10000zł i był porównywalny z nizej wymienionymi przeze mnie projektorami. Oczywiscie troche lepsza ale na pewno za taka cenie nie warto kupic.

 

POLECAM NAJNOWSZĄ LEKTÓRĘ!!!!!!!!!!

O PROJEKTORACH I EKRANACH PROJEKCYJNYCH PCWORLD KOMPUTER 10/2006

TESTY PROJEKTORÓW : PANASONIC PT900, HITACHI TX200, SANYO PLV Z4, OPTOMA HD72I , EPSON TW600 i inne do biznesu.

I troche o nowinkach HDTV

>KOpyt25

Tak, HD1000U to projektor kinowy:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Nie skreslałbym Optomy HD70 ze względu na 72. Po pierwsze ten drugi jest w Polsce nieproporcjonalnie droższy w stosunku do proporcji cen zachodnich, po drugie obraz 70 podobno nie jest wyraźnie gorszy od 72 aczkolwiek zauważalnie, szczególnie w ciemnych scenach.

 

No cóż, każda technologia ma swoje wady i zalety. Chyba nikt nie oczekuje braku kompromisów za jednego granda. Bazując na opiniach użytkowników (ignoruję jakiekolwiek testy w periodykach) Mitsubishi jest bardzo interesujący, faktyczną czyli zmierzoną jasnością bije go tylko Panas AX100 (rozpatrując rozsądne regiony cenowe), ma bardzo dobre kolory, brak problemów z zielonym "nalotem" na który skarżą się posiadacze HD70. Ale do AX100 to mu daleko, cóż nie ma nic za darmo :-|

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Cena Optomy HD72i juz wyraźnie spadły, w okolice 9.000 zł. HD70 ma tyle możliwości do ustawiania balansu koloru, że i "nalot zielonego" jest do usunięcia. Obraz faktycznie ciut mniej szczegółowy w ciemnych scenach niz w HD72i, ale ten model ma przetwornik 10 bitowy, a HD70 8 bitowy. A cena HD 70 duzo niższa. Ale czerń jest naprawde bardzo dobra. A jasność HD70 całkowicie wystarczająca, dobrze wygląda nawet w trybie ekonomicznym, w pomieszczeniu nie całkowicie zaciemnionym.

Projektor HD70 jest w przedziale cenowym w USA do 999$, a wszystkie inne to ponad 1500-2000$. Dlatego nowego panasonica i mitsubishi należy porównywać z HD72i. Na dniach będzie nowy model HD73 na chipie DLP3, następca H79 - model który zdobył sporo nagród.

Osobiscie zdecydowałem się na Mitsubishi HC 910, bardzo ładnie odtwarza obraz. Pierwsze co się rzuca w oczy to niezwykła ostrość i szczegółowość a główna wada to że nastawy fabryczne są do d... i bardzo ciężko go wyregulować, po 3 tygodniach walki dopiero mam to co chciałem ;-) Ale warto :-D

pozdr

>>KOpyt25

Skorzystałem z Twojej opinii i wczorak kupiłem PCWorda.

Dlaczego w recenzji nie ma opisu AE900 i Z4? Zresztą cały test jest mało profesjonalny. Spodziewałem się czegoś lepszego. Niestety wiele nam jeszcze brakuje do czasopism zachodnich.

Wg mnie największym problemem jest pogodzenie jakości w ciemnych i jasnych scenach.

W scenach ciemnych teoretycznie światło powinno być jak najsłabsze, aby uzyskać możliwie dobrą czerń. Niestety - skutkuje to słabym kontrastem, obraz staje się mdły. Trzeba więc szukać kompromisu - czerń nie może zacząć świecić (lub wręcz przechodzić w tonację szarawą), z drugiej strony - powierzchnie jaśniejsze w ciemnej scenie musza być kontrastowe.

Z kolei - w scenach jasnych, ilość światła musi być na tyle zredukowana, aby cały obraz nie świecił, oczywiście również z zachowaniem kontrastu. Unikamy tzw. efektu mgły, który oznacza, że sceny jasne wyglądają, jakby kręcone za mgłą (coś jak swego czasu filmowano panią Dziedzic w telewizji).

Zdaje mi się jako jeden z nielicznych, Epson TW-600 ma opcjach możliwość regulacji światła w scenach jasnych (nie mówię tutaj o Auto Iris).

Aby uniknąć powyższych problemów nie wystarczy tylko kupić dobrej klasy projektor, ale również zainwestować w dobrej klasy ekran, jak i w zagospodarowanie pokoju.

PCWORLD K. jest tes tych projektorów ale nie ma opisu dwoch. To prawda. Na drugiej stronie jest tabela porównawcza.

 

Chociaz o ekranach jest pare słow.

Ale nie wieze ,ze ekrany nie mozna zastąpić czym innym.

I ,ze farba z OBI czy innego hipermarketu bedzie BE!

>>KOpyt25

oczywiście wybór ekranu, to Twój wybór.

ja mam bezpośrednie porównanie ostatniego zakupu (ekran Projecty) do poprzedniego ekranu Sopara, białej ściany i szarawej tapety.

dla mnie wybór jest oczywisty, ale nie mam zamiaru nikogo na siłę przekonywać.

Projecta CinemaPro (ma czarne obwódki) z powierzchnią HighContrast (szara).

Rozwijany ręcznie - 240 cm szerokości (z obwódkami).

Cena - ok. 1600 zł (kupione w Cinematicu).

To co mnie przekonuje do tego ekranu, to efekt pewnej trójwymiarowości, której nabrał obraz. Nie do wychwycenia na poprzednim ekranie, nie mówiąc już o białej ścianie.

Oczywiście - lepszy jest kontrast i nasycenie kolorów.

Zresztą jak już pisałem - takie rzeczy najlepiej testować na "trudnym" materiale. Np. taki "Sin City" albo inny ciemny film.

Meloman, 15 Paź 2006, 21:30

 

>To co mnie przekonuje do tego ekranu, to efekt pewnej trójwymiarowości, której nabrał obraz.

 

To fakt. To jest efekt trudny do uzyskania w innych rozwiązaniach. Telewizory nie dają tego efektu, nawet te duże, Ciekawe dlaczego?

>To fakt. To jest efekt trudny do uzyskania w innych rozwiązaniach. Telewizory nie dają tego efektu,

>nawet te duże, Ciekawe dlaczego?

 

może dlatego, że sposób wyświetlania obrazu w projektorach jest zupełnie inny niż w rozwiązaniach nazwijmy je "kineskopowych".

oglądanie filmów na projektorze, nawet na budżetowej AE900, która wg mnie nie jest pozbawiona pewnych drobnych wad daje naprawdę miłą satysfakcję. często łapię się na tym, że zamiast filmu podziwiam jakość obrazu.

a tak przy okazji Wolf - gratuluję wyboru odnośnie telepatrzydła. dla mnie też muzyka stanowi najpiękniejszą z muz. kino zostaje daleko, daleko w tyle...

Są telewizory które dają efekt trójwymiarowości i to niezwykle sugestywny - Loewe.

 

>Krzy$

Ty lepiej sprawdź czy ta 'n'-ka dobrze świeci na złączu HDMI bo jak widzę jest mnóstwo problemów kompatybilnościowych n-box'a przy tym interfejsie, a wspólnym mianownikiem jest HDCP.

 

Czy ktoś oprócz Krzy$-ia oglądał tą Optomę albo Mitsu? Ciekawe byłoby porównanie do Panasa 900 albo nawet lepiej Z4 a już najlepiej w przeciętnym nieadoptowanym specjalnie do kina pomieszczeniu.

ad. Meloman, 16 Paź 2006, 21:57

 

 

"oglądanie filmów na projektorze, nawet na budżetowej AE900, która wg mnie nie jest pozbawiona

>pewnych drobnych wad"

 

Mam prośbe. Jakie to drobne wady widzisz w AE900. Wymień - bardzo to interesujące.

wady AE900:

1. czerń mogła by być bardziej intensywna.

2. nie potrafię skalibrować zielonego koloru przy użyciu DVE (zresztą tego testu nie przechodzi także mój monitor LCD i telewizor).

3. większa szczegółowość w ciemnych scenach czyli po prostu wyższy kontrast.

4. matryca 1080p też by się przydała.

 

pkt 1 i 3 w zasadzie wymagają niewielkich poprawek. po kalibracji sceny ciemne nie stanowią dla AE900 żadnego problemu (zwłaszcza dla trybu wysokiego lapmy), ale przecież zawsze może być lepiej.

sceny dzienne wyglądają bardzo plastycznie, kolory są pełne i głębokie. jednym słowem bajka.

są jednak momenty, jak ja to nazywam "sceny pod światło" kiedy mam wrażenie, że obraz jest zbyt jasny, a przez co wyblakły. dzieje się to bardzo rzadko, niemniej występuje. np. kiedy filmowana jest na tle jasnego nieba jakaś osoba lub przedmiot.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.