Skocz do zawartości
IGNORED

SUZUKI SAMURAJ warto?


jaabaa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zastanawiam się nad kupnem samuraja do ok 4kzł - czy jest jakiś właściciel, badz ktoś kto zna to auto i poradzi przed czym sie chronic przy zakupie tego samochodu - bedzie tp mój pierwszy sanochód i nie mam zbytnio uzdolnień mechanicznych. Auto z roku ok 88 bedzie wymagało pewnie jakiegoś wkładu wstępnego, co bedzie trzeba wymienić i jaki to koszt?

Dzieki z góry za pomoc

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29480-suzuki-samuraj-warto/
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj na forum tutaj

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Widziałem to autko w terenie w akcji i zrobiło na mnie niezłe wrażenie.

Jeżeli auto było używane jako miejskie to można do niego podejść jak do osobówki.

Jeżeli brało udzial w wycieczkach terenowych należy dokłądnie sprawdzić stan zawieszenia.

Silnik może być przegrzany jeżeli korzystał z niego początkujący terenowiec.

Ogólnie to autko jest bardzo ciekawe, zalecam jednak bardzo dokładną kontrolę.

Po typie opon możesz też się zorientować gdzie poprzedni kierowca jeździł.

Sprawdź też czy nie należy do jednego z klubów. Może to być początek bardzo ciekawej przygody.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Z moich doświadczeń: bardzo dzielny w terenie, silnik superekonomiczny (jak na terenówki), części tanie (jak na terenówki), poręczny w mieście (jak na terenówki). Minusy: ciasny, głośny, soft-top w zimie to hardcore, zero bagażnika, trakcja zestrojona na teren - taki wysoki gokard - trzęsie i telepie; istna "łamigłówka", silnik moc rozwija raczej na wysokich obrotach, zero aerodynamiki.

Wnioski wyciągnij sam... a przede wszystkim weź go na 24 h i przetestuj.

Uwaga!!! Jak za 4 klocki to może być ostro wyeksploatowany!!! Koniecznie sprawdź napędówkę (skrzynia + mosty) i podwozie (korozja + przekoszenia). Jak rozwalone to sobie go daruj bo koszty Cię załatwią.

Powodzenia

Będę nim się poruszał głównie po szosie utwardzonej, ale zima u mnie jest taka ze 4x4 to raczej mus a wiadomość ze ma twarde zawieszenie jest dla mnie nawet ciesząca ponieważ nie lubie miękkich, co z tymi kosztami jeśli bedzie to głównie szosa? Korozją się nie martwię. Areodynamika i wysokie predkości też są zbędne.

Piszesz, że głównie po szosie a z drugiej strony w ostrych warunkach zimowych ... Widzę,że koniecznie musisz się nim najpierw przejechać. Twarde zawieszenie mają samochody sportowe a tu kolego jest 'ekstremalne' zawieszenie, zawieszenie które sygnalizuje Ci dokładnie wszystkie dołki. NIe pamiętam jak z dołączaniem napędu, ale wydaje mi się, że Samuraj ma ograniczenie prędkości przy zapiętym 4x4 (lub na stałe???). Jeśli jest ograniczenie v-max. to trudno będzie jechać po trasie z zapiętym na stałe napędem na wszystkie koła - dodatkowo podniesie się zapotrzebowanie na paliwo. 'Klockowe' opony doskonale radzą sobie w terenie i kopnym śniegu ale na suchym wyją jak bombowiec a na mokrym stają się 'dzikie'. Opony szosowe zaoszczędzą trochę paliwka i doskonale sprawdzą się na suchym i na wodzie. W terenie strach pomyśleć. Czyli dwa komplety opon + częsta wymiana. Korozja to zmora tych wdzięcznych wózków. Jeśli jesteś zapaleńcem (a na tym forum pewnie tylko tacy)- POLECAM. Jeśli masz choćby 1 powód przeciw - głowa pod zimny prysznic i ODPUŚĆ SOBIE.

Powodzenia

polecam,to specyficzne,bardzo sympatyczne autko

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mam doczynienia na codzień ze "srajcem" i ouragan doskonale go scharakteryzował:

1.jazda przy prędkości ok. 60 km to już naprawde niezłe przeżycie

2.soft-top (a pewnie taki będzie) dostarcza niezapomnianych wrażeń.hard-top to wydatek ponad 1500 pln

3.silnik pewnie bedzie 1,3 ewentualnie 0,99 i naprawde trzeba go wysoko kręcić (zwłaszcza w terenie),więc o spalaniu poniżej 10l/100 zapomnij

4.korojza to naprawde zmora tych autek.jeśli ten egzemplarz nie był remontowany to na pewno bedzie to czekać Ciebie (zwłaszcza tył auta i progi)

5.tak jak pisze ouragan koniecznie sprawdź napędy i skrzynie

 

 

 

i jeśli się jeszcze niezniechęciłeś to kupuj.kupa zabawy przed Tobą (bo z tego co obserwuje to posiadacze tych wozów mają niezłą szajbę na ich punkcie)

Korozją bym się nie martwił, mam kogoś kto się tym potrafi zająć, a jak z serwisowaniem i ceną typowych części zamiennych? Bedzie dach otwarty, a co do tego jednego powodu to jest takowy - strach przed tym ze zepsuje się coś na co nie bedzie mnie stać, ale taka możliwość isttnieje we wszystkich autach z tego przedziału cenowego wiec nie biore jej pod uwagę ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.