Skocz do zawartości
IGNORED

Klub Infinity Classics


Rekomendowane odpowiedzi

>zukzukzuk

 

No to, rzeczywiscie niezla jazda! Ale jezeli Cie stac na Epsilony to niestety musisz tez wylozyc na odpowiednie piece. Ale pozniej to juz tylko sama przyjemenosc sluchania o chlebie i wodzie. ;-)

 

>arturro

 

Ja napedzam 90 2 lampami. Gora to slabiutkie 2x50W push-pull a dol to 2x70W ale ten wzmak gra bez klopotu przy 1 Ohmie i jest wtedy 2x95W. Mysle, ze to jest kluczowa sprawa. Wzmak, ktory napedza bass MUSI dawac spojna moc przy 1 Ohm. Bez spelnienia tego zalozenia juz na samym poczatku bedziesz mial "pod gore".

 

Dalej idac i patrzac na moje doswiadczenia od razu powinienes zalozyc bi-amping. I tu jest pewien problem. Otoz EMIT i EMIT zostaly stworzone do pracy ze wzmakiem lampowym nalezaloby tez isc za ciosem i uzywac tej samej technologii na dol. I tutaj wchodzi ten 1 Ohm. Bardzo malo lamp potrafi tak zejsc.

 

Mozna wiec zastosowac technologie mieszana lampa/tranzystor. Niestety wymaga to wielu prob i dopasowan systemu. Probowalem takiego rozwiazania. Efekt byl taki, ze slyszalem oddzielnie wysokie/srednie a oddzielnie niskie. Byc moze mialem zla konfiguracje.

 

No i trzecie wyjscie to tranzystor/tranzystor. Probowalem ale wzmaki ktorych uzylem AMP II byly stanwczo za slabe . Wiecej nie probowalem.

Szok !

Poszedłeś na całość !

GRATULAJE !

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

dartman >>>

 

Gdzieś je widziałem...

 

http://cgi.ebay.de/INFINITY-IRS-EPSILON-A-VERSION-ORIGINAL-VERPACKUNG_W0QQitemZ190090409322QQihZ009QQcategoryZ23323QQrdZ1QQcmdZViewItem

 

Oj, serce boli, jak je oglądam...

 

I co powiesz ?

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

To była świadoma prowokacja !

Ale nie dotyczyła Ciebie...

Elektrownia ?

Mnie by wystarczyły 4x Antileony mono i jakiś skromny odtwarzacz do płytek ...

Obiecuję, że duży salon zorganizuję we własnym zakresie

Pozdrawiam.

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

tak przy okazji, masz 16m2, monobloki omaka i jeszcze odczuwasz brak mocy. zastanawiam sie w takim razie co ja tak naprawde musialbym miec u siebie? chyba tak ze trzy tony wzmacniaczy. i w ten sposob dochodze do prostego wniosku, ze musze zmodyfikowac swoje pomieszczenie odsluchowe, czyli zbudowac pokoj :-) biore sie do roboty.

Po pierwsze - to nie są monobloki !

Po drugie - po prostu czuć, że aby złapać te gołośniki "za mordę" i żeby tańczyły jak im zagrają - trzeba duuuuuuuuużo więcej mocy i wydajności prądowej. Pytanie - ile ? Z całym szacunkiem, ale nie wydaje mi się, aby więcej potrzebowały Renaissance...

A czy sądzisz, że u Ciebie jest dosyć ?

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

No wiec wlasnie mysle, ze jest za malo! Problem jednak w tym, ze musialbym postawic jakies straszne piece. Wydaje mi sie, ze powinienem zaczac od przebudowy mieszkania. Teraz naglosniam praktycznie cala kubature, poniewaz mam bardzo duze przestrzenie niezamkniete. Jak mialem sprzet na gorze w oddzielnym pomieszczeniu to bylo o niebo lepiej. Jednak wtedy brakowalo troche miejsca. :( I tak zle i tak nie dobrze.

 

Co do mocy to Epsilony z pewnoscia potrzebuja jej znacznie wiecej niz moje malutkie R90.

2x120 W/8 om i co dalej ?

A grają przy 2 i 1 omie ?

Możesz zdradzić - co to za firma ?

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

To sa monobloki Spark 810. Gdyby nie fakt, ze mam juz 1 530 to kupilbym bez wahania. Graja tak jak 530 przy 2 i 1 omie. Wklejam zdjecie. Ten gosc szuka mi rowniez drugiego Sparka 530, to fan Infinity, wlasnie od niego sa na ebay Epsilony (prawdziwa okazja, super stan jakby ktos chcial powiekszyc nasz klub :-))

post-11148-100006239 1174209502_thumb.jpg

Jeśli grają tak jak wyglądają - to może być nie lada muzyka ! Ile ?

Masz więcej danych ? Grają na 1 omie ?

A tego Technicsa gdzieś widziałem ...

Pozdr.

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Niesluchalem ich ale gosc jest bardzo wiarygodny. Podobno graja tak jak wygladaja. No i co najwazniejsze w Twoim (moim tez) przypadku graja na 1Omh a i napedzaly u niego Epsilony. Nie wiem jeszcze jaka jest cena. Powinien sie niedlugo odezwac ,przetrzasa magazyny zbankrutowanych dystrybutorow Sparka szukajac dla mnie 530.

Witam wszystkich miłośników Infinity!

 

Jak ktoś nie lubi koloru czarnego - jasne R 90 pojawiły się na ebayu:

 

http://cgi.ebay.de/Infinity-Renaissance-90-Kappa-High-End-Lautsprecher_W0QQitemZ220095185070QQcategoryZ75893QQrdZ1QQcmdZViewItem

 

Pozdrawiam.

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Koledzy,

Podzielam Waszą miłość do Infinity i lamp, ale nie rozumiem, dlaczego nie bierzecie pod uwagę podstawowego problemu przy takim mariażu: jak wygląda odtwarzanie basu, nawet z mocnej lampy, która się nie boi impedancji 1-2 Ohmy? Dopasowanie do takiej impedancji głośników, to kwestia odpowiedniego transformatora i wydolności prądowej wzmacniacza lampowego, ale przecież pozostaje ciągle niski współczynnik tłumienia i słaba kontrola basów (żadna w części pasma, gdzie są te 1-2 Ohmy).

 

Bas ma wręcz obowiązek plumkać w tych warunkach, nie mówiąc o falowaniu charakterystyki. Może to kwestia wyboru, tolerancji, czy czegoś jeszcze, skoro miłość jest ślepa???

Grzesz,

nie wiem jak to jest (bo milosc jest slepa :-) ) ale ja zadnego plumkania czy czegos podobnego nie doswiadczam. Wrecz przeciwnie, bas jest nieprawdopodobnie kontrolowany i mocny. jak nie mialem bi-ampingu to mozna sie bylo na sile do czegos przyczepic (na sile) ale teraz u lala. jak wlacze Marcusa to jago gitara basowa zwala z nog. teraz do pelni szczescia musze znalezc jeszcze jedna 530 i punto finito :-)

>Dartman

>i punto finito :-)

 

e, tam! Tylko do czasu:)

 

No i dobrze, że jesteś zadowolony! Fakt, że Marcus jest wymagający, ale to nie jest ten bas, o który mi idzie. On elektrycznie eksploduje gdzieś tak >150 Hz, a to plumkanie to poniżej 80 Hz, przynajmnie tam i niżej lampa mnie nie przekonuje, chyba, że przy kameralnym odsłuchu.

Może po całości w czystej klasie A?

faktycznie z tym punto finito to pewnie do czasu ;-). Wzmak, ktory obsluguje bas wg. papierow gra w klasie A. Jednak teraz chce dokupic mocniejszy w klasie AB bo podobno lepiej jak bas obsluguje wzmak AB.

 

Co najlepiej sprawdza sie jako tester basu, tych rzeczonych 80Hz?

Dartman,

 

Zjadło mi jedno (ważne:)) słowo: po całości TRANZYSTOREM w czystej klasie A. Właśnie ze względu na wymagania tych Emimów & Co., no i basów po mojemu. Z tego co zapamiętałem (mam nadzieję, że dobrze) te głośniki faktycznie zbyt dosłownie, za jasno grały z równoważnej klasy tranzystorem AB. Powinny dobrze zabrzmieć z dobrą końcówką tranzystorową w czystej A, a jeśli w b-amp to i nie musiałaby być mocna. To samo, tyle że mocniejsze, musiałoby by na dole.

Klasa A teoretycznie brzmi mniej dynamicznie, ale jeśli chcesz dać na dół AB to weź pod uwagę, że muszą oba wzmacniacze brzmieć bardzo podobnie. Nie znam stromości filtrowania w R90 pomiędzy basem, a środkiem, ale zawsze będzie jakaś część pasma odtwarzana w inny sposób. Nie musi to być specjalnie słyszalne, ale warto sprawdzić.

 

Odtwarzania najniższych basów na pewno nie sprawdzaj na muzyce organowej, chyba że po znieczuleniu:) Ja zawsze używam akustycznego kontrabasu z fragmentem, gdzie gra najniżej: 42 Hz i z energicznym pochodem 70-80 do 200 Hz. To nie jest bardzo wymagający test, poza tymi 42 Hz. Chodzi mi raczej o barwę, a nie bezwzględną dynamikę. Do takiego testu dobra jest Madonna "Ray of light" i kawałki z syntetycznym basem. Zależy więc czego słuchasz, niski bas nie wszędzie musi problemem.

Pozdrawiam.

Grzesz,

 

tez sadze, ze najlepiej bedzie dac mocnego wzmaka AB na dol i wzmaka A na gore. Juz to testowalem ale AB, ktorego aktualnie mam byl za slaby na dol wiec z konecznosci napedza gore. Mam na oku lampiaka 2x70W AB i wtedy 2x50W w klasie A pojdzie na gore. Wzmacniacze maja dokladnie takie same transformatory, roznia sie lampami mocy GU29 i KT100.

Zostane przy lampach poniewaz EMIT i EMIM najlepiej graja z dobra lampa. Problemem przy RE90 i jeszcze wiekszy z Epsilon jest wlasnie bas. Stad mysle, ze bi-amping to jest chyba to.

 

Mam ta plyta Madonny, sluchalem jej chyba z raz (nietrafiony prezent ;-) ) wrzuce ja dzisiaj. Jezeli to jest ten sam rodzaj basu co przy Yellow to mysle, ze plumkania nie uslysze :-)

OK, podrzucilem tę Madonnę, bo raz mnie nawiedziła z kolegą i zapamiętałem ten basik, póki co jeszcze nie nabyłem:) (chociaż paru jej numerków słucham z przyjemnością)

 

Nie za bardzo lubię testowanie sprzętu (wolę sluchać muzyki) i poza koniecznymi płytami testowymi, naczęściej bas sprawdzam na Oldfielda TBII (ale nie sprawdzałem, gdzie w Hz go najwięcej), Joe Henry "Tiny voices", Piotrowskiego "Sin" i czasami na Overturze 1812, jak chcę kogoś przestraszyć:)

 

Jeśli masz jakiś program do edycji dźwięku, który pokazuje widmo częstotliwości (metodą bodajże FFT, 4096 próbek) to zobacz, gdzie na tej Madonnie dzieje się najwięcej na basie.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.