Skocz do zawartości
IGNORED

RIAA symetryczny na OPA1632 problem


ManieX

Rekomendowane odpowiedzi

Czekając na XONO postanowilem zrobić symetryczne pre RIAA na opa1632, niestety nie jestem elektronikiem, więc posklejałem pre na podstawie VSPS

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) moje dzieło gra ale słuchać się tego nie da, praktycznie brak jest wysokich tonów, powodem jest zapewne źle dobrana korekcja RIAA, czy ktoś mógłby wyliczyć jakie wartości R i C w sprzężeniu zwrotnym powinny być zastosowane w poniższej aplikacji? Sam niestety nie dam rady:-(, a gramofon już przerobiony na XLR, wkładka to AT440MLa

post-6888-100000004 1170309389_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/30869-riaa-symetryczny-na-opa1632-problem/
Udostępnij na innych stronach

W/G strony zalecanymi układami do VSPS sa OPA 2134. NE 3255, TL 072(najgorzej gra)

Dobór wzmacniacza op. jest b istotny dla brzmienia. Przerabiałem podmianki na stolikach '

njlepiej gra na podwójnym AD797 i 627 (montaz na stoliku ) następnie pełnie brzmienia dają jako juz podw ojne w DIP8 OPA 2604 .i 2134 . Na brak "sosu " nie narzekam.Płytka była od Ahaja..

Wartości jak na twoim schemacie z tymż R8/9 to 7,8 kohma

Trochę nia w temacie...ale: te projekty Vsps, Phonoclone, czy Bugiel dopiero właściwie zagrają po podłączeniu porządnego zasilania (wyczyszczonego!!!).

 

Co do pędzenia symetrycznego sygnalu z wkładki- lepiej zrobić 2 Vspsy ... po jednym na kanał i z głowy.

Pozdrawiam

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

>Co do pędzenia symetrycznego sygnalu z wkładki- lepiej zrobić 2 Vspsy ... po jednym na kanał i z

>głowy.

 

niby tak, ale skoro jest wpełni symetryczny wo to szkoda tego nie wykorzystać, tak sobie myślę, czy R1-47K zastąpić dwoma po 23,7K połączonymi szeregowo, a środek połaczyć do masy, hmm czekam na rezystorki i będę eksperymentował:-)

Absolutnie źle rzoumujesz z tymi 23,5 Kohmami. 47 Kohm to rezystancja obciązenia jednego kanału. a nie między kanałami.Czyli 47 kohm w gałęzi prawego i GND i 47 kohm w galezi lewego i GND

>Absolutnie źle rzoumujesz z tymi 23,5 Kohmami. 47 Kohm to rezystancja obciązenia jednego kanału. a

>nie między kanałami.Czyli 47 kohm w gałęzi prawego i GND i 47 kohm w galezi lewego i GND

 

No i wszystko się zgadza, bo rezystorki 23,7K są wpiete pomiedzy + i - jednego kanału, tak aby wkładka widziała 47K w jednym kanale

Jeżeli mamy zasilanie symetryczne to jest tor + i GND(masa) i tor - i GND (masa) Nie bardzorozumiem jak chcesz wpiąć te 23,5 kO. Może narysuj . bo 47k Ohm to obciązenie dla pojedynczego kanału.

Na rysunku pominąłem zasilanie, pisząc o + i - miałem na mysli sygnał symetryczny na rys. IN+ i IN-, a nie zasilanie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pomijając szaczególy schematowe. Najlepiej porównaj dane 1632 z modnym 2134 i moze znajdziesz przyczynę słabego brzmienia.Nie kazda oplikacja do kazdego OPA , choć czasem jest to trafny strzał.

Cały ten układ jest bez sensu i dlatego pewnie nie gra. Nie rozumiem po co robić wzmacniacz symetryczny, to raz ? Po drugie, nie widzę tam typowej pętli sprzężenia zwrotnego, która kształtowałaby charakterystykę RIAA. Zrób taki i nie kombinuj:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Po ostatnich odsłuchach z podmiankami w VSPS'ie najlepiej gra w/g mojego ucha OPA 2604. Nawet podwójny na stoliku 2xAD797 nie ma tak pełnego brzmienia a tym bardziej2x 627 .

Milo słuchać ,szczegolnie w dole.Ale jest to krótki akcentowy nie rozlazły bas ,no i średnica proporcjonalna do niego.

Koledze jst potrzebny pre z wyjściem symetrycznym gdyż taką ma końcówkę mocy.

 

OPA1632 jest sterowany w konfiguracji wzmacniacza odwracającego, także z wejscia (+) gdyż wyjście jest odwracające.

Rezystor R2, R3 z R4, R5 tworzą pętlę NFB ustalającą wzmocnienie stałoprądowe na 60dB, pozostałe człony RC kształtują charakterystykę RIAA i powodują że wzmocnienie spada do ok. 46dB w środku pasma i 10 dBna skraju (30dB z R8,R9=75k). C2 i C3 oraz C4, C5 określają częstotliwości charakterystyczne korekcji. Układ andios z takimi samymi elementami powinien mieć identyczną harakterystykę.

Jakiego typu są kondensatory 150p, 330p i1n? Powinny być foliowe, nie ceramiczne.

Poza tym, rezystancja wejściowa widziana przez wkładkę w takim układzie to tylko 4.4k.

Rozumiem, że ma kolega wzmacniacz z wej. symetrycznym. OK. Ale wg. mnie nie da się zrobić tego wzmacnicza na pojedynczym wzmacniaczu, bo przecież musi być pętla sprzężenia. Z tego by wynikało, że trzeba by zbudowac dwa tory ( jak dla stereo ), a na ich wejścia podać odpowiednio wej "+" i "-" z wytworzonego sygnalu symetrycznego. Czy do jego wytworzenia wystarczy uklad z resystorów do masy, nie wiem na 100%.

Tu są nawet dwie pętle sprzężenia, symetrycznie. I z tych wej sć gdzie są pętle steruje się też układem.

Ten układ to takie właśnie dwa tory, połączone.

Wystarczą po 2 rezystory do masy, sygnały z wkładki na nich mają wówczas względem niej przeciwną polaryzację, choć tylko połowę amplitudy przy połączeniu niezbalansowanym (ale za to różnicową oczywiście całą).

ale obydwie polowki sa niesymetryczne tego symetryczneo korekta. A to oznacza niesymetrie sygnaly w dalszych stopniach. Uklad jest do d. no nie? symetrycznie sie robi aby na liniach dlugich nie bylo brumu. Podobnie z wkladkami ale korekcej to lepeij na mono.

Kondzie mam syroflexowe, narazie nie mam czasu ma modyfikacje więc nie mogę wypróbować zmian które sugerujecie, czytałem wiele na forum ciepłych słów o pełnej symetrii od samej wkładki do końcówek mocy, ale widzę, że chyba się pospieszyłem i niepotrzebnie instalowałem wyjście XLR z gramofonu, bo niedługo XONO będzie na warsztacie:-)

ManieX >>

 

nie rezygnuj z wejścia XLR z gramofonu, ja przed laty zrobiłem próbny układ XLR z wkładki MC i do dzisiaj nie moge zapomnieć tego dźwieku, tylko pamietaj żeby wyprowadzic z kazdego kanału na wkładce obydwa "gorące" przewody, niektóre wkladki mają uziemiony pin

Oczywiście tak zrobilem, nie mam uziemionego zadnego pinu, problem w tym, że XONO przyjmuje sygnał niesymetryczny, a za późno jest aby zamówić dodatkowy komplet części i zrobić 4 tory XONO:-(

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.