Skocz do zawartości
IGNORED

Do elektroników -kalibracja lasera w dvd

jgx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem, moje dvd (phil 9000) znane jest z tego że ma świetny obraz i dzwięk ale i z tego że są z nim kłopoty niekiedy głównie z czytnikami, no i właśnie moje przeważnie czyta OK ale zdażają się jednak cdr na których albo przeskakuje albo wogóle staje w czasie filmu, ten sam film sprawdzam na mancie i idzie więc to nie problem płyt. Wczoraj rozebrałem je przeczyściłem laser izopropanolem ale to nic nie zmieniło i teraz mam pytanie:

jak w każdym laserze i tu są potencjometry do regulacji (znalazłem 2 szt, obok siebie) - czy jest możliwość kalibracji takiedo lasera ale nie chodzi mi o zwiększenie mocy (bo to może przynieść efekt ale ma katastrofalny wpływ na żywotność lasera) tylko o ustawienie wiązki żeby lepiej trafiała w pit czy coś takiego ( nie znam się na tym za bardzo) a jeśli można to czy tylko w serwisie czy można samodzielnie metodą prób i błędów?

Witam.Jak nigdy nie ustawiałeś lasera to może lepiej go nie ruszaj,bo rozkalibrujesz i będzie problem.Gdy jednak się uparłeś to mogę ci tylko pomóc na przykładzie konsoli PS2,która też ma napęd DVD.Tam były dwie regulacja do ustawienia lasera względem nośnika.Bardzo często nimi regulowałem co znacznie poprawiało komfort grania.Są to pokrętła mechaniczne,nie elektroniczne.Jeden regulował odległość lasera od nośnika,czyli ogniskował.Jest umiejscowiony na sankach lasera (dwa pręty po których posuwa się moduł lasera).Drugie pokrętło ustawiało kąt nachylenia lesera względem nośnika.To pokrętło było z zapadką (regulacja skokowa).Najpierw ustawiałem jedno pokrętło i sprawdzałem wyniki, a potem drugie.Niestety nie wiem czy w twoim DVD jest podobnie.Oczywiście mocy lasera potencjometrem elektronicznym lepiej nie ruszać.Nie wolno też czyścić soczewki lasera spirytusem,ponieważ zmywasz powłokę antyrefleksyjną.Już lepiej zmywać ciepłą wodą.Mam nadzieję,że ci pomogłem.Na PS2 też kiedyś oglądałem filmy DVD.