Skocz do zawartości
IGNORED

Mezalians: M18WH & SC10

walkman6

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni Forumowicze,

Poszukuję schematu zwrotnicy do w/w przetworników (8 ohm).

Wiem...wiem....większość powie: "sprzedaj SC10 Kup Vife albo Seasa."

No niestety w obecnej sytuacji to na pewno nie będzie możliwe, a kolumny chcę zbudować. Kolumny będą miały pionową ściankę przednią (nie pochyloną) i jeszcze nie wiem czy będą frezy pod głośniki. Potrzebuję zwrotki do takiego zestawu. Czy jest ktoś w stanie mi pomóc. Z góry dziękuję.

Pozdrawiam

Łukasz

https://www.audiostereo.pl/topic/35313-mezalians-m18wh-sc10/

Dla wysokotonowego można wyliczyć jakiś typowy filtr, bo tam błędy są mniejsze względem rzeczywistego, a dla niskośrednio zastosować filtr z innych projektów, biorąc z nich cz. podziału dla wysokootnowego.

Najlepiej 2/2 rząd lub 1/3 (z korekcją impedancji dla M18WH) koło 3kHz.

O.K.

Jestem nowicjuszem w budowaniu kolumn (zwrotnic również) i najbardziej pomocny byłby schemat. Wiem, że najłatwiej było by sprzedać SC10 i kupić Vife PL, do której jest gotowa zwrotnica, ale niestety w obecnej sytuacji będzie to niemożliwe. Z góry dziękuję za jakieś konkretne info.

P.S.: Żeby nie tworzyć niepotrzebnie nowych wątków:

czy przy takiej konfiguracji będzie słyszalna różnica na niekorzyść jeżeli pod głośniki nie będą zrobione frezy?

Brak podfrezowań to nie jest tu zasadniczy problem.

Schematu nie mam bo przestałem się interesować zwrotnicami pasywnymi odkąd zrobiłem aktywną. Trzeba się wzorować na innych konstrukcjach forumowych lub fabrycznych.

Może taka jak w Maestro będzie dobrym wzorem do naśladowania?

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Z tym że gł. niskotonowy ta tam 6 ohm. Trzeba też pewnie wyrównać efektywność obu głośników.

Ukryta Zawartość

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) (ostatni schemat - gra bardziej, niz OK).

Ukryta Zawartość